Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on La Loka 20, 2018 12:28

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 22 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: KH 125 -79
ViestiLähetetty: Ma Marras 25, 2013 19:17 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 11:52
Viestit: 375
Paikkakunta: tyrvää
Mites tollaiseen pikku 2-tahtiin saa vielä mäntää, kiertokankea ja muuta osaa, vai saako mistään!?

_________________
edesmenneet: Gpz 750R-86 ja KLR 650-90 Tengai. Nyt ajossa ZRX1200R-06

"All you're good for is goofing around with your friends on your moped"

-Frank Powell-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KH 125 -79
ViestiLähetetty: Ma Marras 25, 2013 19:35 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 11:52
Viestit: 375
Paikkakunta: tyrvää
http://m.nettimoto.com/kawasaki/kh/1608 ... 0&vifNav=Y

_________________
edesmenneet: Gpz 750R-86 ja KLR 650-90 Tengai. Nyt ajossa ZRX1200R-06

"All you're good for is goofing around with your friends on your moped"

-Frank Powell-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KH 125 -79
ViestiLähetetty: Ti Marras 26, 2013 11:39 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3225
Paikkakunta: Siilinjärvi
tuoppi kirjoitti:
Mites tollaiseen pikku 2-tahtiin saa vielä mäntää, kiertokankea ja muuta osaa, vai saako mistään!?

Saattaa olla ainakin männän löytyminen hieman kinkkistä. Aikoinaan 2000-luvun alkupuolella minulla oli F6 KE125:n yläkerralla ja siihen ei löytynyt mäntää mistään. Ongelmana asiassa on se, että kone on kiertoluistiohjattu eli aukot pytyssä ovat eri paikassa kuin tavanomaisessa mäntäohjatussa koneessa.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin 40 vuotta ainoastaan Kawasakeja (13 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä ZG1200-B16 ja hätätilassa Fude Sport.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KH 125 -79
ViestiLähetetty: Ti Marras 26, 2013 11:59 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 15:49
Viestit: 149
Paikkakunta: Kurikka
Näyttäisi Ebaysta lötyvän monen kokoista mäntää KH125:een esim: http://www.ebay.co.uk/itm/new-piston-ki ... 35ce363ae2

_________________
Z1 - 1972
H1D - 1973
KE125 - 1977
ZX750E - 1984
ZR 1100 - 1993


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KH 125 -79
ViestiLähetetty: Ti Marras 26, 2013 12:16 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 11:52
Viestit: 375
Paikkakunta: tyrvää
Joo, löytyy auttavasti mäntiä ja kiertokankisatsejakin tuollaiseen vielä kun itsekin netistä pengoin. Täytyy hiukan tutkia etukäteen osien saatavuutta, jos tuon vaikka saisi ostettua.. :kontrahti: ... Ainakin on kerrankin tarpeeksi lähellä myytävä tavara!

Museointia ajatellen vois olla kohtalainen yksilö, äänenvaimennin tosin voi olla kiven alla. Itse en ainakaan vielä löytänyt...

Yleisesti lienee tuo malli kestävän ja tehokkaankin pelin maineessa....?

_________________
edesmenneet: Gpz 750R-86 ja KLR 650-90 Tengai. Nyt ajossa ZRX1200R-06

"All you're good for is goofing around with your friends on your moped"

-Frank Powell-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KH 125 -79
ViestiLähetetty: La Tammi 11, 2014 23:47 
Poissa

Liittynyt: To Marras 22, 2007 20:31
Viestit: 50
Paikkakunta: karkkila
Moro!

Karkilasta pitäs löytymän käyttämätön alkuperäinen kampiakseli + varaosakirja. ( kunhan vain löytäisin sen, pieni aavistus on, missä se sijaitsee)!

Laitetaan etsintä käyntiin jos tarvetta ilmenee?

040 5535738 Tapani


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KH 125 -79
ViestiLähetetty: Ma Tammi 13, 2014 22:34 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 11:52
Viestit: 375
Paikkakunta: tyrvää
Juu ei tarvetta enää, jäi koko kampe hankkimatta kun työnantaja otti ja pisti lomautukset pyörimään... :takoo:

_________________
edesmenneet: Gpz 750R-86 ja KLR 650-90 Tengai. Nyt ajossa ZRX1200R-06

"All you're good for is goofing around with your friends on your moped"

-Frank Powell-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KH 125 -79
ViestiLähetetty: Ti Tammi 14, 2014 17:05 
Poissa
ShowMan
ShowMan
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 12:02
Viestit: 2597
Paikkakunta: Hattula
Fucking Shit!!! :mur:
Nimimerkillä kokemusta on wiime wuosituhannella... :kk: :firing:

_________________
-kunnia meni mutta maine kasvaa-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KH 125 -79
ViestiLähetetty: Ma Kesä 04, 2018 22:59 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 11:52
Viestit: 375
Paikkakunta: tyrvää
Höhöö, kun tarpeeksi vettä oli virrannut joessa, niin se tämä hankinta vaan otti ja nousi omasta tuhkastaan vuosien jälkeen. Elikkäs nyssitä ollaan oikeen KH 125 savustimen onnellinen omistaja!

https://aijaa.com/RlFv2G

Kuva

_________________
edesmenneet: Gpz 750R-86 ja KLR 650-90 Tengai. Nyt ajossa ZRX1200R-06

"All you're good for is goofing around with your friends on your moped"

-Frank Powell-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KH 125 -79
ViestiLähetetty: Ti Kesä 05, 2018 05:32 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 894
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä, onnittelen, on kyllä varsin siistin näköinen KH joita ei haitaksi asti vastaan tule. Ei varmaankaan tarvinnut kauan miettiä ottaako talteen. Tuo vuosimallinsa jäi aikoinaan vähän vieraaksi, kun ikää tuolloin oli jo ABC-korttiin asti.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KH 125 -79
ViestiLähetetty: Ke Kesä 06, 2018 14:51 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1517
Paikkakunta: hyvinge
Onnitukset täältäkin! Tuulilasin numerossa 6 vuodelta -78 löytyy vertailu , jossa KH:kin on mukana - samavvärinenkin jopa! Ja ihan näin meidän kesken: Vaihto jykevään vuosimallin 2000 customiin suoriutuisi todella pienellä välirahalla! (Se Rouvan BN125Eliminator...) :oops:

Liitteet:
Kovat.katupiikitTL6-1978s.jpg
Kovat.katupiikitTL6-1978s.jpg [ 382.47 KiB | Katsottu 883 kertaa ]


:heppa:

_________________
G4TR Trail Boss 100 "Pikkumöhkö"................. -73
BN125 Eliminator "Pikkumöhkö" .....................-00 <--- FOR SALE! Helposti MR-kilpiin (v. 2030)!!!
W800 Special Edition, Parallel Twin "Pikkumöhkö" -12
GTR1000 käyttökunnostusrojekti "Pikkumöhkö"... -86
Z1100R1 ELR Lime Green "Pikkumöhkö"............ -84


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KH 125 -79
ViestiLähetetty: To Kesä 07, 2018 22:48 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 11:52
Viestit: 375
Paikkakunta: tyrvää
No juu, ihan hauska pelihän tämä on juu. Ei mikään turhan jykevä ja tukeva, pikemminkin ketterän hutera menijä :moto:

Onhan siinä pari issuetakin... Huomasin ensin että akku oli ihan kuiva. Takavalaistus on ihan pimeä, vilkut ei pelitä ja äänimerkki ei toimi. Tämä vekotin muuten käynnistyy ja kukkuu ilman akkuakin..huomasin!

Rupesin ensin tutkiin takavaloa, eipä tullut sähköä sinne. Sitten huomasin irtonaisen liittimen penkin alla, jonka pistin kiinni ja johan syttyi takavalokin kirkkaasti hetkeksi. Hiukan kun antoi kaasua, niin polttimo kyrvähti...
Siitä sitten yleismittarilla tutkimaan ja kyllä sinne lampunkantaan semmoinen 26volttia tuli mootorin käydessä, ei ihme että 6v polttimo suhahti!...

Johtopäätös: lataa liikaa, lienee keittänyt joskus akun kuiviin, josta syystä "korjattu" ottamalla "the liitin" penkin alta auki....jossain lienee jännitteen rajoitin, olisko rikki?

Ja ettei nyt liian helpolla pääkoppaa päästetä, niin ajovalo kyllä toimii ihan normisti, eikä ole moksiskaan.... :lukea:

_________________
edesmenneet: Gpz 750R-86 ja KLR 650-90 Tengai. Nyt ajossa ZRX1200R-06

"All you're good for is goofing around with your friends on your moped"

-Frank Powell-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KH 125 -79
ViestiLähetetty: Pe Kesä 08, 2018 08:51 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 15:49
Viestit: 149
Paikkakunta: Kurikka
Katselin KH:n kythentäkaaviota, ja siitä selviää, että akkua tässä pyörässä tarvitaan vapaavaloon, torveen, vilkkuihin ja jarruvaloon.
Näitä varten on regulaattori.
Varsinaiset valot toimivat vaihtovirralla. Kuienkin akun puute voi vaikuttaa myös näiden käämien ulostulojännitteeseen riippuen siitä, miten magneeton käämit on kytketty. Jotta akku taas kestäisi, on regulaattorin tietenkin oltava kunnossa.
Kytkentäkaavio:
Kliks

_________________
Z1 - 1972
H1D - 1973
KE125 - 1977
ZX750E - 1984
ZR 1100 - 1993


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KH 125 -79
ViestiLähetetty: La Kesä 09, 2018 04:16 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 11:52
Viestit: 375
Paikkakunta: tyrvää
Juu voi hyvin olla että tarvii akun että pelittää paremmin. Katsotaan kun jostain akku saadaan, ihme kiinteillä johtoliitännöillä varustettu malli se on.
Kiitokset walkerille avusta :stobe:

_________________
edesmenneet: Gpz 750R-86 ja KLR 650-90 Tengai. Nyt ajossa ZRX1200R-06

"All you're good for is goofing around with your friends on your moped"

-Frank Powell-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KH 125 -79
ViestiLähetetty: La Kesä 09, 2018 19:54 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 872
Paikkakunta: Turku
Noita kiinteilläkin liitännöillä varustettuja löytyy, mutta onnistuu (jos ei ihan täyttä autentisuutta kaipaa) myös nappaamalla ne johdonpätkät vanhasta, niihin kiinni rengasliittimet+ ruuvaa ne akun napoihin. (tai liittimet lienee ne pyöreät japanilaiset liittimet, niitäkin lienee monella harrastajallakin, minullakin on jossain varastossa iso läjä Louisilta homattuja)

Akku voisi olla Yuasan akkutyypillä 6N6-..., joita löytyy monesta paikkaa eri liittimillä, vaikka Motonetistä/Biltemasta (kannattaa katsoa että +/- on samoissa kulmissa ja mitat täsmää) Erilaisilla liitoksilla:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/901001/ ... L57xK113mm

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/M ... 000029825/
Bilteman tiedot
"Replace YUASA Model 6N6-3B
Dimensions Length 97±2mm
Width 56±2mm
Height 110±2mm"

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KH 125 -79
ViestiLähetetty: Su Kesä 17, 2018 12:53 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3225
Paikkakunta: Siilinjärvi
tuoppi kirjoitti:
Mites tollaiseen pikku 2-tahtiin saa vielä mäntää, kiertokankea ja muuta osaa, vai saako mistään!?

Saattaa männät, kiertokanget yms. olla todella kiven alla. Vaikka esim. TS-Suzukissa on saman kokoinen mäntä, se ei käy KE/KH:hon ilman virittelyä johtuen Kawojen luistiohjauksesta.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin 40 vuotta ainoastaan Kawasakeja (13 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä ZG1200-B16 ja hätätilassa Fude Sport.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KH 125 -79
ViestiLähetetty: Su Kesä 17, 2018 23:32 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 11:52
Viestit: 375
Paikkakunta: tyrvää
Akku hommeli erinäisten vaiheiden jälkeen edennyt myönteisesti, joskin yksi oudompi juttu siinä tuli vastaan....Ostin netistä Globen halpis akun ja näytti hyvältä päälle päin.
Pistin siihen hapot sisään ja ajattelin että ladataan nyt hiukan älylaturilla sitä vielä, sepä näyttikin heti punaista, että piuhat olisi väärinpäin. .. :?

Tarkastelin että akun ulkokuoren +/- merkintöjen mukaan pitäisi olla ok, mutta niin se vain oli että yleismittarillakin katsoen + ja - oli eripäin kuin kuuluisi merkintöjen mukaan olla. Uskottava se oli. ..

Sen seurauksena oli sitten pistettävä ne akun kiinteät liitäntä piuhatkin poikki ja juotettava eripäin kun niissä on erilaiset päät, ei sovi ristiin.
Sinänsä tuntuu toimivan kaikki toimivan normaalisti, kun sitten paikalleen pistin...

Onko jollain muulla joskus tullu vastaan että akun navat eripäin kuin kuuluisi olla. .?

_________________
edesmenneet: Gpz 750R-86 ja KLR 650-90 Tengai. Nyt ajossa ZRX1200R-06

"All you're good for is goofing around with your friends on your moped"

-Frank Powell-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KH 125 -79
ViestiLähetetty: Ke Heinä 04, 2018 08:06 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 11:52
Viestit: 375
Paikkakunta: tyrvää
Vekottimeen saatu tolkkua siten että kaikki polttimot, vilkut ja tööttikin pelittää nytte.
Piti ebaysta asti tilailla polttimoita, että sai sopivia 6voltin sydeemiin. Esim. mittaristossa tainnu olla yhtään ehjää polttimoa.

Öljyä vuotaa tiputtellee kytkinvivun juuresta, voipi olla että vaihdepolkimenkin ja eturattaan juuresta falskaa...

_________________
edesmenneet: Gpz 750R-86 ja KLR 650-90 Tengai. Nyt ajossa ZRX1200R-06

"All you're good for is goofing around with your friends on your moped"

-Frank Powell-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KH 125 -79
ViestiLähetetty: Ke Heinä 04, 2018 11:57 
Poissa
Motorhead
Motorhead

Liittynyt: Ke Heinä 16, 2008 14:36
Viestit: 115
Tuohon akunnapamerkintäongelmaan olis useampikin mahdollisuus:

- netistä tilasit ja toimittivat sen tuolta päiväntasaajan eteläpuolelta -> siellähän vesikin kiertää viemärissä väärään suuntaan, miksei sitten elektronit....

- tuo tulikin vanhalta brittitoimittajalta tai brittispekseillä -> eikös ne viel 70-luvulla pistäny + navan runkoon...

- ovat akkutehtaalla pistäneet liitännät vahingossa virtalähteen sisäpuolelle -> jos virtalähteen ulkopuolella virtanen kiertää + -> - niin sisäpuolellahan sen on mentäva - -> + napaan.........

Että näin valaisevaa asiaa tähän, turhaan ei alan kouluja käyty! :fu:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KH 125 -79
ViestiLähetetty: To Elo 23, 2018 09:30 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 11:52
Viestit: 375
Paikkakunta: tyrvää
Hanscin heitto vaihdosta pisti miettimään.. . Hmmm :)
Voisin tuon vaihtaakkin, mutta mopediin tai mopedi-projektiin.... .Kevarille ei ole tarvista

_________________
edesmenneet: Gpz 750R-86 ja KLR 650-90 Tengai. Nyt ajossa ZRX1200R-06

"All you're good for is goofing around with your friends on your moped"

-Frank Powell-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KH 125 -79
ViestiLähetetty: To Elo 23, 2018 17:25 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 872
Paikkakunta: Turku
tuoppi kirjoitti:
...
Onko jollain muulla joskus tullu vastaan että akun navat eripäin kuin kuuluisi olla. .?

En ole ikuna törmännyt, mutta maailmalla on tarinoita. Tosin lyijyakussa olisi periaatteessa myös mahdollista tyhjentää akku täysin ja kääntää napaisuus lataamalla, mutta tuskin enää uudemmissa edes toimii ja kapasiteettikin kärsii enemmänkin (tyhjän akun molemmat levyt on lyijysulfaattia (aktiivinen osa) ja elektrolyytti melkein vetta, ladatessa toisesta tulee puhdasta lyijyä ja toisesta lyijyoksidia ja elektrolyytti muuttuu rikkihapoksi).

Luulen kanssa kuitenkin että on käynyt ihan inhimillinen kämmi kokoonpanossa, mutta varmaan sai mitata pari kertaakin ja tarkistaa mittarin johtoja ennen kuin uskoi että on se noin?

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KH 125 -79
ViestiLähetetty: La Elo 25, 2018 06:59 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 11:52
Viestit: 375
Paikkakunta: tyrvää
Juu, kyllä sai kahdella eri yleismittarilla ja älylaturilla testailla monet kerrat, että tulin vakuuttuneeksi että on se vääriäpäin...

_________________
edesmenneet: Gpz 750R-86 ja KLR 650-90 Tengai. Nyt ajossa ZRX1200R-06

"All you're good for is goofing around with your friends on your moped"

-Frank Powell-


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 22 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com