Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Ti Tammi 22, 2019 00:02

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: H2-hupsuttelua.
ViestiLähetetty: Su Joulu 30, 2018 16:49 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Joo kyllä, hiljaistapa on. Mitähän tuota jos...
No niinkun nyt muka varoja olisi, mutta josko H2:n alustaa päivittelisi 17" pyörillä sun muulla mauttomuudella, siinä samalla Tulikuumien pakoputkien kanssa. Niin, siis mistähän, (ZZR, ZX-6R ehkä?) Kawasta olisi hyvä lähteä liikkeelle ja mikä olisi tähän tarkoitukseen sopiva teurastettava? Ja halpuuskaan ei haittaisi. USD-keula ulkonäöllisesti saattaisi kovin miellyttää. Monoperäistä ei olisi tarkoitus tehdä, kai joku tässä tunnetaan joka iskarin korvakkeet alumiinihaarukkaan hitsattua saisi. Emäputken laakerin ulkomitta taisi olla 48 mm. Korjatkaa oi jos olen väärässä ja muitakin vallattomia ehdotuksia tehdä saa. Ja kaikki tämä siksi kun tuolla somessa tiesivät H2:n ajo-ominaisuuksien moisesta toimenpiteestä vielä entisestäänkin huononevan. Tempting...

Profiili  

Viestin otsikko: Re: H2-hupsuttelua.
ViestiLähetetty: Ma Joulu 31, 2018 07:47 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent

ZRX 1100 komponenteilla voisi saada näyttävän yhdistelmän. Keula sinä tosin on perinteinen, mutta sen voisi saada pienemmällä työllä sorvattua sen omilla T-kappaleilla USD:ta helpommin.
H2 uhrattaisiin silloin ala T-kappaleesta ohjausputki, joka hitsataan ZRX:n oman tilalle. Näin ei tarvitsisi laakerimuutosta omaan runkoon tehdä.
Ketjulinjan joutuu offset rattalla 530 tai 525 jakoiseksi vaihtamaan. Takaiskarin yläpäät joutunee pidentämään tahi jopa paikkaa vaihtamaan, jotta rungon peräpää ei nouse aivan ylettömästi. Alapäässä ketjulinja rajoittaa iskarimuutoksia, antaisin niiden olla alkuperäisellä paikallaan jo ulkonäöillisistä seikoista johtuen.
Swingin akselissa joutuu pohtimaan sitten joko holkittaa ZRX:n laakereille H2 oma akseli, jolloin ZRX:n swingin putkea joutunee kaventamaan ja laakeripesiä syventämään tahi H2 runkoputkia levittämään ja kairaamaan akselireijät ZRX:n akselikokoon sopivaksi.

ZRX:n 3 puolaiset olisivat tyylikkäimmät vanteet ainakin omasta mielestäni.

Ebay lienee paras ja halvin koko keulan jarruineen ja takahaarukkoineen hankintakanavaksi. Suomen romiksilta noita tuskin tarvitsee etsiä, saati pyörän omistajilta, ellei edullisesti koko pyörää satu löytämään.
Saksanmaalta voisi kilvettömän saada edukkaasti.

Tähän tyyliin itse tekisin, mutta toivotan onnea myötähäpeän kera projektille.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Joulu 31, 2018 07:56 
Poissa

Joo kyllä, voi herraisä sentäs. No jos oikeenpäin keula kelpaa niin mulla olis joku rotevahko setti olemas. Higgyjä että vissihin tarvitte kun on ne omat.... :mrgreen:

H1B 1972 edelleen lievä rojekti
S1 250 1972 Ralliputkilla
S1 250 1972 Juhtbacka
H2 750 1972
Z1 900 -72 low VIN
S2 350 1973
F11 250 1973
z 750 Twin Ltd 1982 Twin Power !
Gpz 1100 1981
Gpz 1100 1983 UT
ZZR 1200 2002

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Joulu 31, 2018 08:42 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Joo kyllä. Hyvä kun tuli puheeksi, älkää nyt ainakaan ensi töiksenne niitä Higgspeedejä mihinkään hukatko, voihan olla että niistä saatetaan joskus vielä sarvia kalistella. Ja varmaankin ZRX olisi hyvä kapine tähän tapaukseen haaskattavaksi. Haaveilun asteella on kaikki vielä, mutta jos se olisi keskikoulussa oppiaineena ollut, niin yksi kiitettävä numero siitä päästötodistuksesta löytyisi. Nyt ei niitä ole.

Profiili  

ViestiLähetetty: To Tammi 03, 2019 12:15 
Poissa

No mutta nyt täällä suunnitellaan vallan maukkaita. Tuli pari juttua mieleen, ensin että mistä, itse olen vastaavaan tarkoitukseen osia hakenut purkaamosta, koska siellä hyvä vertailla ja mittailla osia. Tästä läheltä "Moottoripyöräpurkaamo Korvanto" olen saanut osia jopa kotisovitukseen, kannattaa kysellä kun kaikki osat ei ole purkaamoiden nettisivulla.
Tuo rexin keula olisi todella tyylikäs 6 mäntäisine jarruineen. Yrittäisin saada sen sopimaan holkittamalla tai teettämällä uuden ohjausputken H2 mallina käyttäen, helpottaisi jos joku jostain kumman syystä haluaisi joskus entistää H2:sen kun alkuperäiset osat jää ehjänä hyllyyn.
Takapää sitten, tottahan me muistetaan että aluhaarukkaa ei saa muokata hitsaamalla jos säännöt ei ole lähiaikoina muuttuneet. Haarukka rexissä on kyllä komea, mutta mahtaako alatuki jäädä Higgyjen "koska Higgyt tai vastaavat erillisillä vaimentajilla ja näkyvillä tig saumoilla on ainoat uskottavat tehontuojat" tielle. Katselisin zephyr tai muu stereoperä haarukoita. Jos muutoskatsastus ei ole ongelma, niin sitten vaikka zx9r:n haarukka, hitsaa iskarien alapäät haluamaansa kohtaan ja avot, sopii tyylikäs 3 puolainen vanne ja jarru suoraan paikalleen.
Niin miksi ei samalla ysin väärinpäin keulaa laittaisi?
No mutta projekti kuulostaa hyvältä, ei muutakuin pyörä pukille ja tekemään. Kesällä Merikarvialla nähdään tulokset.

Profiili  

ViestiLähetetty: La Tammi 05, 2019 20:04 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Joo kyllä ja joo ei. Ylhäisen syntyperän aiheuttaman hidasjärkisyyden takia ei tämän asian toteutus ole vasta kuin suunnitteluasteella. Eli ei ensi kesään mennessä mitään tapahdu. Semminkin kun ei tälle vuodelle enää mitään kannata aloittaa, jää vielä kesken. On tämä jo niin pitkällä.

Profiili  

ViestiLähetetty: La Tammi 05, 2019 22:36 
Poissa

Tosi on, tämä vuosi on mennyttä. Mutta tehdään Merikarvialla illalla selkeet suunnitelmat ja piirustukset mistä on sitten helppo toteuttaa :yesyes:

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Tammi 16, 2019 08:08 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Joo kyllä. Tuolla "Finnish Vintage Kawa"-somessa näytti olevan Jurvan Kynäilijälle vertaistukea sangen mallikkaan kuleksijan muodossa. Näköjään jollakin muullakin on niin siivoton sielunmaisema, että on H2:n valkeudella "pilannut" kuten varsin yleisesti suvaitsevaisessa somessa mainittavan näkee.

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia