Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Pe Maalis 29, 2024 00:51

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 21 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ke Touko 13, 2020 15:29 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä. Tiedossa lienee kaikilla -72 H2:n takavalo ja miltä näyttää se. Se soikeahko jossa on reunoilla kaksi pyöreää heijastinta. Yläkiinnitysreikäin väli n. 82 mm, alempien n. 96 mm. Joskus tulin ostaneeksi muuten samannäköisen, joskin heijastimensa on suorakaiteen muotoinen ja keskellä klasia, ja aivan yläreunassa. Arvelin jotta H1D:n klasi on se. Jäsen Mr Walkerilta ostin jokunen vuosi takaperin Teivon rompepäiviltä sitten mitä suurimmalla todennäköisyydellä H1D:n takavalon, ilman klasia. Näitä sitten sovittelin yhteen äskettäin ja klasi kyllä solahti paikalleen varsin kivuttomasti, mutta kas, yläruuvitpa eivät osuneetkaan pohjan kierteisiin. Kuinka ollakaan, ylempien reikien väli onkin about 125 mm, alempain vanha tuttu 96 mm. Mikään tekemätön paikkahan ei kiinnittämisensä ole, pientä askartelua toki vaatii se, mutta suurin ihmetyksenaihe vain on, jotta missäs Kawassa liekään ollut sitten klasi noilla mitoilla? Kaikennäköistä sitä voi käsiinsä saada...

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Viimeksi muokannut AV päivämäärä Pe Touko 15, 2020 19:33, muokattu yhteensä 4 kertaa

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Touko 14, 2020 10:01 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä. Olinpas minä taas tyhmä, ainakin omasta mielestäni. KVG osanumerollaan Stanley 040-5226 tuotti tulokseksi KH 500:n. No ilmankos, mutta jos jollekulle sellainen ilmestyy niin täältä löytyy takavalonklasi.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Touko 14, 2020 18:38 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Hämmennetään lisää...
cmsnl:n mukaan esimerkiksi KH500A8 1978 ja H1D lampun lasilla on sama varaosanumero (ja iso liuta muitakin):
2302-6022, toimiikohan linkki:
https://www.cmsnl.com/kawasaki-kh500a8- ... r1ueigvOL8

Olisikohan Stanley joku tarvikelamppukokonaisuus, jossa on oma pohjansa, mutta googlen kuvahaku tuottaa tosiaan juuri samaisen KH500A8 tuollaisella suorakaide heijastimella, liitteenä, kun linkki ei päästä sisään.

Tai olisiko jossain maassa ollut nihilistinen tyyppihyväksyjä ja erilaiset heijastinsäännöt?

"Doctor Livingstone, I presume?"


Liitteet:
Screenshot 2020-05-14 at 19.34.17.png
Screenshot 2020-05-14 at 19.34.17.png [ 42.54 KiB | Katsottu 11625 kertaa ]

_________________
GPZ 1100 A1 1983
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Touko 14, 2020 19:34 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä. Juurikin tuo kuvan klasi on se. Linkin klasi näyttää H2:n vastaavalta etäisesti. Hankinta-aika osaltani on vuosien -93-94 paikkeilla. Tässä pk-seudulla muudan mp-liike oli pistänyt vanhaa varastoaan poistoon ja tuo taisi maksaa 25 markkaa. Oli myös muovilaatikollinen esim. F11:een käypäsiä vilkunlaseja 5 mk:n kappalehintaan. Niitäkin ostin. Teimme jäsen Mr Walkerin kanssa uuden retken samaiseen liikkeeseen ei-niin-kovin-kauan-tämän-jälkeen ja yllättäin vilkunlasit maksoivatkin 14 markkaa kappale. Kohtalaisen inflaatiotäyteistä aikaa oli se.
Mutta asiaan, koskapa jäsen oojala on jälleen tehnyt hämmentävää tutkimustyötä, voisikos sitten joku H1D:tä hallinnoiva, (mikäli korkeimmantiedonlaitoksen tutkinnalta ehtii), kattua vilahuttaa, mikä liekään tilanne takavalonklasinsa kiinnitysreikäin suhteen. Josko vielä sekavampaa saataisiin tästä.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Viimeksi muokannut AV päivämäärä Pe Touko 15, 2020 19:35, muokattu yhteensä 2 kertaa

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Touko 15, 2020 09:51 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä. Nyt on neljällä ruuvilla klasi pohjassa kiinni. Hiukka yli kaksisenttiset reikäpellin palat ja M4- kierreniitit. Ainut kauneusvirhe, liki anteeksiantamaton, on 55 mm pitkien ruuvien Pz-kantaisuus, mutta käytin sentään kiristämiseensä JIS-meisseliä No 2. Ettei vallan tasottomaksi menisi. Vähän oli taas tikusta asiaa, mutta eipä näillä linjoilla ruuhkaa ole liiemmälti.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Touko 16, 2020 10:58 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Yritin katsella joitain esitekuvia H1:stä, mutta ainakin aiemmin ollut triple-sivusto oli hävinnyt netistä, mutta ainakin voin kumota oman teorian tarvikelamppukokonaisuudesta, se kahdella pyöreällä heijastimella varustettu malli on myös Stanley "lasissa" koodi 040-4915


Liitteet:
Screenshot 2020-05-16 at 11.56.53.png
Screenshot 2020-05-16 at 11.56.53.png [ 541.34 KiB | Katsottu 11568 kertaa ]

_________________
GPZ 1100 A1 1983
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Touko 16, 2020 11:15 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä. Samainen koodi löytyy tuosta H2:ni klasista.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Touko 16, 2020 14:21 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Ja tuota kahdella pyöreällä olevaa tarjoavat sekä cmsnl että kawasaki.com varaosalistat,
H1D 1973:lle tarjottavassa lasissa erottuukin oikein paljon kuvaa zoomatessa 040-4915
https://www.cmsnl.com/kawasaki-h1d-1973 ... r_RqigvOL8

, mutta mutta...

Niin vaan silti tuossakin nettimoton (1974 käyttöönotettu) on tuollainen suorakaideheijastin
https://www.nettimoto.com/kawasaki/h1/2471460

Samoin on tuossa 1973 malliseksi mainitussa, joskus jo nettimotossa myydyssä:
https://www.nettimoto.com/kawasaki/h1/2474734

Mutta maailmalta löytyy -73 myös kahdella heijastimilla ja joistain esitekuvien sivukuvista löytyy minusta myös kahden heijastimen pullistukset.

Eli voisiko olla että molempia on löytynyt samaankin aikaan, riippuen ehkä maasta, johon on myyty? Onko muiden maiden varaosakirjoja tiedossa (esimerkiksi Suomi/Italia ja ainakin Millyardin 5 sylinteriseksi tehdyssä KH500:ssa oli suorakaideheijastin :) UK)?

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 20, 2020 06:45 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 15:49
Viestit: 183
Paikkakunta: Kurikka
No H1:n omistaja on kattua vliahuttanut ja ainakin H1D:ssä (täässä omassani) on tuo kummakkaan mallinen takavalo, jossa yläreikien väli on 125 mm.
Ja on siinä nelskanttinen heijastinkin. Originaali Stanley on se.

_________________
Z1 - 1972
H1D - 1973
S2 350 - 1972
ZX750E - 1984
ZR 1100 - 1993


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 20, 2020 12:35 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä. No minkähän Kawan takavalon pohjan te sitten mulle aikoinaan möitte? Kelpo pohjahan se, ei siinä mitään.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 20, 2020 16:22 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Väittäisin että 1973 H1D:tä olisi ollut molemmilla takalampuilla, ja esimerkiksi se vaalean candy vihreä mainoskuvissa esiintyvä H1D oli H2-tyyppisellä takavalolla:
https://www.motorcyclespecs.co.za/model ... 500_75.htm

Kuvanlaatu ei ole kovin hyvä, mutta ruuvit erottuvat selkeästi.

(olisiko ollut maittain erilaisia tai sitten toimitusvaikeuksien mukaan mitä sattuu, mutta yleensä parts list pitää aika hyvin paikkaansa, eli luulisin että eri maiden osalistoissa voi olla eroa, CMS:lla on vain "Canada")


Liitteet:
Screenshot 2020-05-20 at 17.15.25.png
Screenshot 2020-05-20 at 17.15.25.png [ 132.05 KiB | Katsottu 11495 kertaa ]

_________________
GPZ 1100 A1 1983
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Touko 21, 2020 22:43 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Yritin kaivella löytyisikö jostain euromallien erillinen liite H1D "Parts manual", en löytänyt kuin jotain paperikopioita myynnissä ebayssä, mutta löytyi triplesdatabase ja sen haku.

Eikä siinä vielä kaikki ... on olemassa myös kolmas oikea "lasi" H1D:lle
- "" (H2 mallinen kahdella pyöreällä heijastimella)
- Euro (suorakaide heijastin)
- German (kahdella ruuvilla, pyöreämpi, yläsegmentti heijastin, Z1?)

Toimiikohan tuo triplesdatabase linkki
https://triplesdatabase.ddns.net/listin ... erby2=Part

Liitteeksi kuvakaappaus.


Liitteet:
Screenshot 2020-05-21 at 23.31.02.png
Screenshot 2020-05-21 at 23.31.02.png [ 82.19 KiB | Katsottu 11469 kertaa ]

_________________
GPZ 1100 A1 1983
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Touko 22, 2020 11:42 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä. Erinomaisen antaumuksellista perehtyneisyyttä jäsen oojalalta, jälleen kerran.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Touko 22, 2020 13:20 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Kiitoksia, tässä myös internetin ihmeelliset mainosmoottorit auttoivat, ei päässyt unohtumaan kun gmailiin puski tasaisin väliajoin mainoksia ebayn H1 takalampuista ja H1D varaosakirjoista "sää kun olet ollut näistä niin kiinnostunut".

Välillä noi mainokset on hauskoja kun myös joka sivulla näkyy samaa kamaa ja samoja firmoja mainostamassa, ja erityisesti sen jälkeen kun olet sen jo ostanut.

(ja noi ebay-mainokset aina minulle saksaksi tottakai, kun olen erhetyksessä joskus mennyt saksalaiseen ebayhin ekana rekisteröitymään, kun sieltä oli joku hyvä osa löydetty - ja miksei sitä toki saksaakin sujuvasti ymmärtäisi kun on tullut yhden vuoden alkeiden aikeita aloittelijoille kurssi joskus noin 30 vuotta sitten kuunneltua läpi :) Mutta aina sitä jotain tarttuu niistäkin: GPZ:n tankin päällä oleva LCD-näyttö on saksaksi Mäusekino (hiirten elokuvateatteri, ensin ajattelin että se koskee erityisesti Kawasakin mallista, kun siinä on oikein permantokin näytön edessä, mutta koskeekin kaikkia pieniä näyttöjä) ja tekniikan sanasto on usein helppoa tulkia: venttiiliadapteri mutkalla eli vinkkeli venttiiliadapteri = Winkel ventiladapter (Tuollaisia voin muuten suositella, en ole Suomessa huomannut, tuolla saa normi huoltamoletkunkin helposti sopimaan venttiiliin, joka muuten on vähän vanteen, pinnojen ja navan ahdistama, on näppärä tunkea jonnekin jemmaan, jos ei halua pitää paikoillaan, minä ostin kolmen setin eri mutkaisilla kulmilla, kun en ihan hahmottanut mikä olisi hyvä)

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Touko 22, 2020 18:53 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä. Matka luiskahtaa GPz:tain puolelle tuon winkel ventiladapterin (puoliksi suomeahan tuo) myötä, mutta joskus GPz 750 eli "Valakoonen Polokupyörä vol. 2":een uutta Avonia eteen vaihdattaessani, rengasliike oli vaihtanut kulmaventtiilin. Kysymättä, luonnollisesti. Veloittivat siitä enemmän kuin koko renkaanvaihdosta kun oli pitänyt mies lähettää sitä etsimään. Kohtalaisen särön tähän muuten hienostunuseen kokonaisuuteen aiheutti se. Ei kuitenkaan onneksi niin suurta että ostaja enää parkkipaikkatinkaamisiin sortunut olisi. Adapterinhan aina saa pois, kulmaventtiilin rumistavaa vaikutusta tuskin monikaan kiistänee. Homolippaan verrattavissa on esteettisyydessään se. Tahi tangonpääpeileihin. Rumat on nekin.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 24, 2020 13:26 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:23
Viestit: 788
Paikkakunta: Helsinki
Tangonpääpeilit malli Vintage oli ajatus laittaa Café raceriin, nyt rupeaa arveluttavaan moinen idea.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Touko 25, 2020 11:40 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä. Älä.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Touko 25, 2020 16:05 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Puuttuukos cafeista yleensä peilit vallan, ei varmaan oikein löydy tyyliin sopivaa kamera/näyttösysteemiäkään - pikaisen googlen kuvahaun otoksen perusteella aika yleinen tangonpääpeili oli cafe-racereissa (varmaan esteettinen silmä on puutunut, en pitänyt niitä kaikkia hirveinä - toki niitäkin oli paljon joukossa)?

Olipa joku keksinyt kääntää normaalit peilit tangon alapuolellekin - niistäpä on sitten näppärä tarkistaa kuluiko polvet puhki kun kanttasi kurviin...


Liitteet:
cafe_mirror.jpg
cafe_mirror.jpg [ 23.23 KiB | Katsottu 11373 kertaa ]

_________________
GPZ 1100 A1 1983
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Touko 25, 2020 18:01 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä. Ilman peiliäkin on paljon parempi kuin tangonpääpeileillä. Mutta kertokaa oi, mistä kumpuaa tämä cafe-rakentajain synkkä mieltymys ruskeisiin satuloihin? Tuovatten mieleen Suzuki TU 250:n ja ei ole näkynä ilo ihmiskunnalle se. Tuskinpa kenkään niin kieroutunut on että moista hirvitystä tänne linkittää, KVG vain kukin tykönään, jos saan pyytää.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Touko 25, 2020 19:13 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:23
Viestit: 788
Paikkakunta: Helsinki
Tso tso vanhat miehet ilman peilejä ei tarvitse enää edes rollaattoria rakentaa. Tässä iässähän ei enää niskat käänny taakse katsomiseen vaan ne kuuluvat niihin vähäisiin jäykkänä oleviin osiin miestä.
Palaan tähän asiaan myöhemmin toisella osiolla ettei öljyn haju(tuoksu) kokonaan häviä tästä foorumin osiosta.

Ruskea on muuten cafen väri :yesyes:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Touko 25, 2020 20:12 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
AV kirjoitti:
...
Tuovatten mieleen Suzuki TU 250:n ja ei ole näkynä ilo ihmiskunnalle se. Tuskinpa kenkään niin kieroutunut on että moista hirvitystä tänne linkittää, KVG vain kukin tykönään, jos saan pyytää.

Eeeeiiiih... käytin tuota KVG korttia ja nyt kaivataan vinkkiä millä tuon kuvan saa poistettua verkkokalvoilta. TVH ja THL:n varoitus: Älä googlaa, jos jossain on satula päin persettä niin tuossa, kuvamateriaali aiheuttaa todennäköisesti syöpää silmähermoihin.

Mutta minua ei haittaa zuferacereissa epäortodoksiset väritkään, kunhan ei nyt vaikka mikään "rose gold" ole ja vielä joka nippelin osalta.

Mutta yksi mikä on tullut Mieleen, kun noista kuvissa puuttuu moni olennainen osa: esimerkiksi takalokasuoja: jospa tekisi oikein tiukan "huggerin" takalokariksi (vaikka caferaceriin), ja siihen samat kuviot kuin renkaassa ja pinnoittaisi vielä kumimaalilla - voisi toki näyttää aika kummalta liikkeellä ollessaan, kun kuviot pysyvät paikoillaan ja ei ehkä todellisuudessa näytä niin hyvältä kuin ajatuskuplissa - tai onkohan joku sellaisen jo jossain tehnytkin?

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 21 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com