Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Maalis 28, 2024 10:57

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ti Joulu 20, 2022 09:24 
Poissa

Liittynyt: Ke Touko 07, 2008 21:27
Viestit: 56
Hoi

Nyt iski laiskuus netin selaamiseen!! Elikkä kysyn tietäjiltä: löytyykö EU-alueelta Kawa H2 750 cc tarvikemyjää jolta löytyy kulutusosaa kuten Englantilaiselta Z-Powerilta???? ja jääkö hintataso alemmaksi, tai samaan, kuin Z-Powerilta tilattujen osien, kun Z-Power-hintoihin lisätään tullimaksut???


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Joulu 25, 2022 13:40 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä. Yhteen aikaan olin aivan villinä tilailemassa eBaysta sitä sun tätä Kawoihin, nyt en enää muutamaan vuoteen ole edes sisäänkirjautunut. Sen verran kuitenkin kyyläillyt, että Ranskassa joku kaupittelee H2:n uustuotanto-osia. Eikä nyt aivan törkeään hintaan. Joku taisi mainita sieltä pakoputketkin tilanneensa. Itsellä.ei ko. putiikista ole kokemusta. Ja niin, tämähän ei ollut vastaus varsinaiseen kysymykseen, mutta joitain kauppaamistaan osista olisin toistakymmentä vuotta sitten mielelläni tilannut.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Joulu 27, 2022 14:48 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Riippuu myös kuinka suuren määrän tarvitsee kerralla, tarkemmin mitä kulutusosia ja kuinka lähellä asuu Suomessa jotain tarvikeputkaa, vaijereita, ketjuja ja tulppia (jotain tarvikeriivisteitäkin tms.) saisi vaikka Storm-motoristakin (ja tietysti näkyville osille vielä kuinka tarkka on alkuperäisyydestä). EU-alueelta laajin vailikoima lienee alkuperäisinä CMSNL ja Sumeko - en ole ainakaan huomannut että tripleille olisi tullut EU-alueelle jotain uutta verkkokauppaa, jotain yksittäisiä uustuotanto-osia löytyy ja joitain osia on samoja kuin muissa malleissa ja saa sitä kautta, mutta ehkä enemmänkin korjausosia kuin kulutusosia (tai miten kukakin tulkitsee). Erikoistuneita nettikauppoja sitten ainakin UK/USA/Japani, eli tullirajan takaa.

Tullimaksu sinänsä menee vasta kai vasta yli 150 € arvoisesta ostoksesta (mitä kaikkea siihen hintaan sitten lasketaankin), eikä se useinkaan ole mikään kovin järkyttävä, muistaakseni moottoripyörän osille se oli lähes mitätön, jos vertaa vaikka arvonlisäveroon, mutta pikkupaketeille voi tulla useampia maksuja tulli, posti...?

Tuolta tarkistettuna UK->EU https://tulli.fi/tullilaskuri#/
"Moottoripyörien ja mopojen osat
Tulli 3,7 %
Arvonlisävero 24 %"

Eli ehkä enemmän vaiva ja epävarmuus kuin mahdollinen tullimaksu riesana, ALV:n joutuu maksamaan varsin pienistäkin ostoksista. Mutta ei kokemusta nykyajasta, olin jotain tilannut ennen Brexittiä ja vaikka paketti saapui vasta sen jälkeen, niin paketti tuli läpi ilman tullausta/kuluja.

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com