Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Ke Huhti 24, 2024 05:00

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 23 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: H2-jorinaa
ViestiLähetetty: Ti Tammi 22, 2008 06:22 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1173
Paikkakunta: Vantaa
Ehtymätön,mutta kovin vähän käsitelty aihe,vai mitä? Oma H2:ni ei ole viime vuosina edistynyt mihinkään,mitä nyt ne toiset väriosat tuli kokeilumielessä vihreiksi värjättyä. Mutta ollahan sellainen pitää,kai.
Liekö mistään muusta pyörästä olemassa urbaaneja legendoja yhtä paljon,kestävyydestä ja ajo-ominaisuuksista,yleensä kaikkein tietävimmät ovat joskus jopa nähneet sellaisen,ajokokemukset lienevät koko lailla vähissä. Tarkoitukseni olisi tässä herättää jonkinlaista keskustelua H2:n ympäriltä,ja kai koettaa saada inspiraatiota sen omani henkiin herättämiseksi.Mutta mikä on joskus mietityttänyt,olivatko ne silloin uutena niin tumman candysinisiä kuin mitä nykyään näkee.Kun omani hankin silloin talvella -92,oli se alkuperäisväreissä,eikä minkään sortin metallisuudesta sen maalissa ollut hajuakaan.Vai oliko yksilöllisiä erojakin sitten vai oliko aika niitä haalistanut?Maalit tuskin olivat niin hyviä ja sävynsä säilyttäviä kuin nykyään.Jotenkin voi muistikin pettää,mutta vaaleamman sinisiksi ne muistan kuin mitä nykyään näkee.Jossain kirjassa ne ovat ollet hyvinkin tummia,mutta myyntiesitteen pyörä on aika vaalea.
Joskus oli Mosan Masan kanssa juttua,että jos nyt saisi pakasta revityn H2:n ja siinä nykyöljyjä käyttäisi ja rajoitusten mukaan ajelisi,saattaisi pitkäikäinen kapistus olla se.
Heittäkääpä omia kokemuksianne ja mielipiteitänne H2:sesta peliin,ainakin keskustelu on avattu.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Viimeksi muokannut AV päivämäärä Ma Joulu 28, 2009 13:03, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Tammi 22, 2008 12:53 
Poissa
Jäsenasiavastaava
Jäsenasiavastaava

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 11:36
Viestit: 1100
Paikkakunta: Hesa
Onhan se H2 pikkuisen "erilainen" moottoripyörä, jos näihin nykyisiin pehmeisiin ja mukaviin rajuihinkin pyöriin verrataan. Viimeksi ajelin nimimerkki H2:n pelillä reilu vuosi sitten. Vanhat muistot on kyllä tallella, mutta myönnettävä on, että vaati hetken totuttelua. Pyörähän on aika kevyt ja sutjakka, kovan oloinen ja pitää melkoista meteliä, sekä jättää jälkeensä kohtuullisesti tuoksuvaa savua. Kaiken kaikkiaan huomiota herättävä vehje tänä päivänä, kun puhutaan kulutuksesta ja saasteista. H2:n taruhan loppui 70-luvun alussa juuri energiakriisiin ja kiristyneisiin saastemääräyksiin.

H2:sta on monenlaisia juttuja, värikkäitä ja vielä värikkäämpiä. Osa niistä on ihan totta. Kerhomme jäsen H2 voisi valottaa 30 vuoden käyttökokemuksillaan asiaa, mutta H2 ei ole vielä innostunut kirjoittelemaan tänne foorumiin. 70-luvulla hän käytti pyöräänsä matkapyöränä Euroopan kiertueillaan ilman ongelmia. Sama pyörä on ollut alkuperäisenä käytössä viime vuosiin saakka. Nyt kuulemma kaipaisi jo porausta, sillä kilinä ja kalina on melkoinen. Pyörä on kuitenkin ehjä, vain kulunut.

Polttoaineenkulutuksesta riittää tarinaa. Uusi H2 vei tavallisessa tasaisessa ajossa 6-7 litraa, kovemmassa vauhdissa tankki meni tyhjäksi alta aika yksikön. Ajelimme H2:n kanssa Japsistarojen Ruoveden kokoontumisesta yhtä matkaa joitakin vuosia sitten. H2:n tankkiin meni tankkauksessa aina tuplamäärä Z1:n tankkauksen määrästä!

Eräs seikka on jäänyt H2:n kohdalla turhan vähälle huomiolle, nimittäin olematon huollon tarve! Kaksitahtisena pyörässä ei ole mitään varsinaisia huoltokohteita, erikoinen ja tavoittelemisen arvoinen ominaisuus nykyäänkin!

_________________
KAWASAKI - mielenkiintoinen ja haluttu myös vanhempana - sopivasti erilainen!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Tammi 22, 2008 17:42 
Poissa
Rämpyttäjä
Rämpyttäjä
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 23:32
Viestit: 774
Paikkakunta: Vihtu
Kyllä H2 ehdoton Legenda on, hurjempaa peliä ajettavuudeltaan ei helpolla kilvellisistä varmaan löydä vieläkään.

Minulla ollut vm -72 sininen H2 aiheutti muutamia harmaita hiuksia viime keväänä kun 2. ratas ja kiertokangen laakeri sanoivat työsopimuksen irti. Tietysti eri aikaan joten kyllä konetta sai pöydälle nostella. Helppohan kone oli aukaista kun se aukeaa vaakatasossa, pohja vain irti ja kaikki on mukavasti näkösillä saman tien!

Mutta ajettavuus: jarrut olivat ihan ok norminopeuksissa (vaikka niitä usein moititaan), mutta tasaisen vauhdin pitäminen ainakin wisecoidulla H2:lla oli tuskaa, peli kun tuppasi rynkyttään jos et kiihdytä alle 100 nopeudessa. Tai sitten pitää huudattaa 2-3 vaihteella. Kovemmissa yli 100 km/h nopeuksissa käytös muuttuikin jo ihan siedettäväksi hyvän "herrasmies-ajoasennonkin" (l. tuulenvastuksen) vuoksi.
Se mikä ehkä usein on jäänyt vähemmille kehuille on ison 3-pyttysen uskomaton vääntö! Jos vertaan persedynolla vaikka omaan Ysikawaan niin vääntöä löytyi alarekisterissä enemmän kuin Ysistä! Eipä paha! Tosin onhan Ysi jo 150tkm ajettukin..

Paikaltaan lähdettäessä etunen tahtoikin nousta ihan huomaamatta 10-15 cm, vaikka ykkösvaihde pitkä onkin. Joten keuliminen voi olla H2:lla tahatonkin ele eikä aina Elvistelyä! Osasyynä varmaankin lyhyt swingi. Myös koneen rääkäisy kierrosten noustessa on kyllä sellaista Sinfoniaa että niskakarvat nousi aina pystyyn. Ah!
Kovia nopeuksia kyllä ajelisin huomaattavasti mielummin Ysillä kuin H2:lla. Aikanaan lehdissä väitettiinkin H2:n olevan vakaampi kaksi päällä ajettaessa jos lujaa halutaan mennä!? Tarpeeksi hulluista kyytiläisistä taisi vain olla pieni pula..

Ylläolevat kokemukset rajoittuvat tietysti vain omistamaani yksilöön ja eivät kaikki ehkä ole yleisiä H2:lle. Luovuin tippa silmässä tästä Sinisestä Enkelistä vähän aikaa sitten, ja toivotankin uudelle omistajalle Raahen suuntaan leuhkoja ajeluita ensi suvena!
Itse jatkan Ysiajeluita, se on melkosesti rennompi käskettävä, ei ollenkaan niin RAAKA ku H2.

8) H2 Rules!!

P.S. Tuossa mukavaa fiilistelypätkää: H2 kuskilla vaikutaisi olevan menohaluja enemmänkin, mutta GT kuppaa edellä.. :P
http://video.google.com/videoplay?docid ... 5808490052

_________________
Pysykää kaidalla tiellä..


Viimeksi muokannut JIMJAK päivämäärä Ti Tammi 22, 2008 17:52, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Tammi 22, 2008 17:44 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Huhti 22, 2006 23:01
Viestit: 596
Paikkakunta: Masku
Mun muistikuvat sieltä 70-luvulta on, että ne olisivat Suomessa olleet just semmoisia, kun AV kuvaili tuolla edellä, eli eimetallihohtosinisiä.
Tuolla CycleChaosin sivuilla on mainittu väri Pearl Candy Blue. Mutta eikös Kawasakin tehtaatkin ole kertoneet, että ne sekoitti värin melkein summan mutikassa, eikä mitään värikoodejakaan välttämättä kaikkiinn Kawoihin löydy. Laitoin tohon alle pari kuwaa - eroa on tietenkin valaistuksessa, mutta toi alempi mun mielestäni tuntuu tutummalta. Ittelläni ei ollut H2:sta. http://www.cyclechaos.com/wiki/Kawasaki_H2

Kuva
Kuva

_________________
Ride and Let Ride...
Z1000 A2 1978


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Tammi 22, 2008 20:35 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:23
Viestit: 792
Paikkakunta: Helsinki
Asiasta mitään tarkempaa tietämättä on oma muistikuva hyvin tarkka myös H2:n väreistä -70 luvun alusta :? kuten AV:llä ei metallinhohtoa ja sävy paremminkin lähempänä kuvan 1 sävyä eli vaaleampi katsoin myös värejä oheisesta linkistä, jossa H2:n väri vastaa hyvin muistikuvaani :P eli hyväksyisin sen museoon värin puolesta ;D :wink: http://www.classickawasaki.com/bike_colours.htm

VAI MITÄ! Muutenhan "Leskentekijästä" syntyi runsaasti heti urbaanilegendoja ja ominaisuuksia, joista JIMJAK toi jo esiin muutamia koskien ajo-ominaisuuksia.
Itsellä omat kokemukset rajoittuivat vain nelitahtisiin eikä aivan lähipiirissä myöskään ollut "Leskiä".


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Tammi 22, 2008 21:50 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
H2 on ollut aina mielessä siitä lähtien kun sillä kaverin H2 ohjuksella ekan kerran ajoin joskus -80 aikoihin. Se kun on tämänkin Kawaharrastuksen alkusykäys. H2 on vaikea verrata mihinkään muuhun, born to run! TM testissäkin totesivat että tällä pääsee kaikista muista ohi, paitsi huoltoasemista :x
Urbaanilegendoja:
-H2 satulassa päiväsi ovat numeroidut ;D

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Tammi 22, 2008 22:07 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 13, 2005 21:29
Viestit: 166
Paikkakunta: vantaa
Siinäpä niitä jo edellä tuli seikkoja jotka ovat H2:selle tyypillisiä.

Moottorin pitää tosiaan kokoajan vetää tai muuten käynti on vähän outoa. Mä vaihdoin omaani aavikkovälitykset eli 16 hampaisen eteen ja se auttoi kummasti. Lisäboonuksena tuli se että moottoritienopeuksissakaan moottori ei kilju vaan käy varsin letkeästi ja jaksaa kyllä puskea vaikka olisi kyytiläinenkin.

Ei vanhaa enää viitsi rääkätä paitsi joskus ihan vaan senverran että muistaa mikä soundi siitä lähtee kun sitä käytetään siihen mihin se on suunniteltu..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Tammi 22, 2008 22:11 
Poissa
ShowMan
ShowMan
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 12:02
Viestit: 2620
Paikkakunta: Hattula
Mitä tähän ny sit sanois :? ...
Parempi jos olisin hiljaa...
Wäri on alunperin candy ja helwetin pienihiukkaisella metallikiteellä...
Wärisäwy on kuten muissakin tuonajan candeissä...waihtelewa...
Eli jos kahta tai useampaa samanikäistä kauhtumatonta kikkaretta
wertaa niin eroja on...
Muistaakseni KawaGuru Rick Brett mm. teki wertailun uusista,
tehtaan paketeissa olleista osista todeten että säwyeroja on.

Silmähän "walehtelee"... päiwänwalo-hämärä...
Kun esim.wiet "paremmanluokan" maalikauppaan jonkun kikkareen
todelliselle maalikauppiaalle niin hän tekee wielä lopputarkistuksen
uv-valolla... Mutta sehän ei sitten päde tuohon "uniikki" candyyn...

Poikkee AV ohiajaessas kaffeella wertailemassa.

-kunnia meni mutta maine kasvaa-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Tammi 23, 2008 05:39 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:18
Viestit: 682
Paikkakunta: Posio
KooJii kirjoitti:
Mitä tähän ny sit sanois :? ...
Parempi jos olisin hiljaa...
Wäri on alunperin candy ja helwetin pienihiukkaisella metallikiteellä...
Wärisäwy on kuten muissakin tuonajan candeissä...waihtelewa...
Eli jos kahta tai useampaa samanikäistä kauhtumatonta kikkaretta
wertaa niin eroja on...
Muistaakseni KawaGuru Rick Brett mm. teki wertailun uusista,
tehtaan paketeissa olleista osista todeten että säwyeroja on.

Silmähän "walehtelee"... päiwänwalo-hämärä...
Kun esim.wiet "paremmanluokan" maalikauppaan jonkun kikkareen
todelliselle maalikauppiaalle niin hän tekee wielä lopputarkistuksen
uv-valolla... Mutta sehän ei sitten päde tuohon "uniikki" candyyn...

Poikkee AV ohiajaessas kaffeella wertailemassa.

-kunnia meni mutta maine kasvaa-


Näin on,ja candy haalistuu mutta "hohto" kiteet ei.

_________________
Voiman väri on vihreä.
Kawasaki kz1300 -79 x3
Kawasaki kz1300-80
Suzuki gsx1400 -04


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Tammi 23, 2008 06:36 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1173
Paikkakunta: Vantaa
Vielä tuosta väristä,silloin keväällä -92 kun kovalla kiireellä ja ilman mitään sen kummempia entisöintisuunnitelmia piti äkkiä väri pintaan saada,oli automaalikartasta hyvin vaikea löytää mitään niin sinistä sinistä joka olisi vähänkään vastannut sitä H2:n alkuperäistä väriä joka täysin metalliton oli se. Joka väri tuppasi vihertää vähän ja jokin Sitikan pakettiauton sininen sitten oli lähellä oikeaa,sillä tuli pikaisesti huiskaistua.
Kulutuksesta ja ajo-ominaisuuksista on kokemusta sellaiset vähän toistasataa kilometriä.Laillisissa nopeuksissa maantiellä se ei ollut yhtään hullumpi,kaupunkinopeuksissa rynkytti niin s-nasti ja bensaa meni puoli tankillista.Mitään revittelyä se ei kylläkään sisältänyt.
Ja tuo laaksonenensterin ykköskuvan värisävy vastaa kyllä niitä muistikuvia,joita minullakin tunkkaiselta -70-luvulta on.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Tammi 23, 2008 14:26 
Poissa
Jäsenasiavastaava
Jäsenasiavastaava

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 11:36
Viestit: 1100
Paikkakunta: Hesa
H2:n vääntö on ihan ok, 7,9 kg-m/6500 rpm, Z1:n vääntö 7,5 kg-m/7000 rpm.

Cycle-lehden (Dec 1972) testissä ajat varttimaililla olivat H2 12,28s ja Z1 12,38s, loppunopeus oli Ysillä pikkuisen parempi. Lap time oli H2:lla ja Ysillä sama, taakse jäivät Triumph Trident 750, Norton 750, Ducati 750, Honda 750 ja H-D Sportster, että se niistä olemattomista ajo-ominaisuuksista!

Suorituskykypainotteisen testin voittaja oli Kawasaki Mach IV 750, King of the Superbikes. Testin lopussa mainitaan, että tulevaisuuden testeissä joudutaan painottamaan myös muita asioita kuin suorituskykyä!

Värisävykeskustelussa olisin tummemman vaihtoehdon kannalla, jos edellä kuvatuista pitäisi valita. Tiedän, että nykyään löytyy myös liian tummia versioita.

Ja se rynkytys, sehän on ihan järkyttävää pienissä nopeuksissa!

_________________
KAWASAKI - mielenkiintoinen ja haluttu myös vanhempana - sopivasti erilainen!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Tammi 23, 2008 15:53 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1173
Paikkakunta: Vantaa
Onhan niissä sävyissä varmaankin ollut eroja jo uutena,eikä tässä kai kukaan pussihousuilla halua,hienoja ovat ne kaikki.Jotenkin se sininen -72 H2 on vain se oikeimmalta tuntuva,ehkä siksi kun se oli se ensimmäinen jonka näin,sen jotenkin siinä sisäisti,mutta ei värillä väliä.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Tammi 23, 2008 20:25 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:23
Viestit: 792
Paikkakunta: Helsinki
Taas sai huomata ettei muista mitään :'' :''
Ja tässä vielä varmistus metallihohtoon http://www.project-h2.com/works/ws_mod10e.html :? Metallinhohtoa tosiaan löytyy :P


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Tammi 24, 2008 06:11 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1173
Paikkakunta: Vantaa
Todellakin,meidän rouva ei ainakaan järin ihastunut rynkytykseen ollut. Muuan entinen H2-harrastajahan taisi jotain palotilamuutoksia omaansa tehdä ja muistelisin,että hyötyäkin oli niistä.Mutta loikataanpa toisen merkin puolelle,äänirautatehtaallahan RD 400:n rynkytystä koetettiin vähentää poraamalla pieni reikä sylinteristä yläviistoon pakokanavaan ja männänhelmassa oli pakopuolella n. 1 cm leveä ja n. ½ cm korkea loveus,jonka piti estää em. ilmiötä.Se kyllä toimi,ainakin omilla männillä,tekstasin em. peliä liki 30 vuotta sitten. Myöhemmät kokemukset Wisecoilla,joissa loveusta ole ei,rynkytyspitoisempia ovat ne.Onkohan kukaan kokeillut vastaavaa H2:sessa?

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Tammi 24, 2008 09:20 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1171
Paikkakunta: Imatra
Kawerilla on H2.sen kannet koneistajalla ja niihin tulee irroitettavat palotilat kun alkuperäiset tilat on kuulema kohtuullisen hanurista.

Luulis että niiden avulla löytyisi apuwa, pitää vaan olla niitä aihioita repullinen ja testata :!:

Siitä tulee muutenkin aika hauskan näköinen peli, siinä on alla jotkut italiasta tilatut pinnavanteet (kehät) olisko ollut 17" että saa nykyajan gummit alle (toimitusaika niille oli lähes 2 vuotta) mutta nyt ovat alla ja pakoputket näytti olevan kaikki samalle puolelle päälekkäin...

Päätän raporttini täältä susirajalta 8)

_________________
krapula tulee kyllä mutta minä määrään päivän.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Tammi 24, 2008 12:59 
Poissa
Jäsenasiavastaava
Jäsenasiavastaava

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 11:36
Viestit: 1100
Paikkakunta: Hesa
Uudemmissa malleissa ovat aukot erilaiset eivätkä pyörät enää rynkytä, kertoi ainoan uudemman violetinvärisen omistaja Maunulan majalla. Joku tietävämpi osaa varmaan kertoa tarkemmin perusteet.

_________________
KAWASAKI - mielenkiintoinen ja haluttu myös vanhempana - sopivasti erilainen!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Tammi 24, 2008 13:04 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1706
Paikkakunta: hyvinge
Eikös H2:sta "antiviritetty" ihan tehtaan toimesta, ts. uudempien mallien tehoa laskettiin? Siis sivistävää kuohintaa...

_________________
W800 Special Edition, Parallel Twin "Pikkumöhkö" -12
***epämääräinen röykkiö KAWASAKI-osia***
***(TARJOTKAA JOTAIN KOKO LÄJÄSTÄ???***


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Tammi 24, 2008 13:09 
Poissa
Jäsenasiavastaava
Jäsenasiavastaava

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 11:36
Viestit: 1100
Paikkakunta: Hesa
No niinhän niitä monia muitakin malleja on sivistelty. Ei vaan ole päässyt kokeilemaan, onko alkuperäisestä jääneet aidot fiilikset vielä jäljelle. H1:issä samat temput ovat lennokkuutta selkeästi vähentäneet, kokemusta on.

_________________
KAWASAKI - mielenkiintoinen ja haluttu myös vanhempana - sopivasti erilainen!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Tammi 24, 2008 18:45 
Poissa
ShowMan
ShowMan
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 12:02
Viestit: 2620
Paikkakunta: Hattula
hansci kirjoitti:
Eikös H2:sta "antiviritetty" ihan tehtaan toimesta, ts. uudempien mallien tehoa laskettiin? Siis sivistävää kuohintaa...


Tuossa naapuripitäjässä Liverpoolissa oli tuolloin eräät Mäkisen
weljekset jotka antiwirittiwät uudennahkean kullanwärisen -72 H2:n :roll: ...
Kulutti kuulemma yhtä wähän ku pieni nelari mutta eipä se sitten
mihinkään kulkenutkaan :mrgreen: ...
Tuossa kun katselee mainoksia niin kyllähän ne hewosten määrät
niistä ensimalleista oli laskuun päin :'' ...

-kunnia meni mutta maine kasvaa-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: H2-jorinaa
ViestiLähetetty: Pe Helmi 08, 2008 19:58 
Poissa

Liittynyt: Ke Kesä 14, 2006 21:56
Viestit: 26
Paikkakunta: espoo
joo, terwehdys welikullat. olen se lilan H2 C omistaja maunulan majalta. Olen omistanut nuoruudessani 80 luvun jälkeen (ei ollut H2 silloin kovin kultti...) 4 kpl H2 , vanhemmat oli niitä -72 ja yksi 73 mallinen. kävin jonkun kerran niillä kiepilläkin , mutta säilyin joukossanne. opittuani hieman, tulin ajatelleeksi lopettaa aktiivisen ajon H2:lla rakentamalla yhden H 2 C koska sen koneen luvattiin toimivan sivistyneemmin kuin vanhojen, isompi aukkoisten kawojen. se toimii laihemmalla öljymiksillä, öljy sekoitetaan suoraan kohokammioihin. samoin koneen ajotuntuma muistuttaa nykimisen puolesta tuuttia (vaikken hontalla ole koskaan ajanut...) tai jotain muuta vtun sivistynyttä nelitahtista ja sylinteristä mpyörää .Tämät H2 C:t ei siis tojellakaan rynkytä, mutta kulkevat perheelliselle rittävät, , teho 71 hv , (jos vanha h2 isoilla aukoilla rykii, kannattanee tarkastaa kaasarien synkkä tarkkaa) virtauskanavat on H2 C:ssä hiukka matalammat , samoin imuaukko on hiukan matalampi. sylinterin tunnistaa myös pienemmistä leikkauksista valurautaisen sylinteriholkin reunassa männän helmojen leikkauksien kohdalla. sylinteristä puuttuu myös öljykanavat jotka menevät lohkosta suoraan imuaukkoon. se öljy sekoitetaan siis casoon, voidaan miksata tarkempi % öljyä bensaan, jolloin savutuskin vähenee. alalohkon tunnistaa niistä kierrätys venttiileistä kampuran pohjalla. kalvoventtiili palauttaa kiertoon ja tyhjenttää kampuran pohjaa sinne keräytyvästä 2-t öljystä, eippä H" savuta kiihyttäessä takana ajavan bemarimiehen nokkaan, eikä jää pemarin tuulilasiin paljoakaan öljypilkkuja ja rantuja, öljystä joka lennähtää kampuran pohjalla ja pakoputkien päihin kertyneestä palamattomasta 2-öljystä. no eipä tässä muuta t. macci :soso:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: H2-jorinaa
ViestiLähetetty: Pe Helmi 08, 2008 20:12 
Poissa
ShowMan
ShowMan
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 12:02
Viestit: 2620
Paikkakunta: Hattula
Onnee waan Maccille täältä hämeen puolelta :jump:
Jaa että olet saanu sen "iisakinkirkon" walmiiksi 8) ...
(eipä ne uutenakaan lie noin komeita olleet...)
3-4w sitten sitä ihailtiin kun käytiin kawerille katsastamassa sitä kultaista...
Omaa hölmöilyään myöhästyi kaupoilta :shock: ...

-kunnia meni mutta maine kasvaa-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: H2-jorinaa
ViestiLähetetty: Pe Helmi 08, 2008 22:28 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 18, 2006 06:44
Viestit: 836
Paikkakunta: Kerava
morjens onko teillä H2 porukalla mitään yhteyksiä Matille lemillepäin siinä on mies joka tietää kakstahtisien salat mutta pitää mennä juttusille oikialla asenteella?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: H2-jorinaa
ViestiLähetetty: Su Helmi 10, 2008 13:12 
Poissa
Jäsenasiavastaava
Jäsenasiavastaava

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 11:36
Viestit: 1100
Paikkakunta: Hesa
Kaikkihan kunniajäsenen tuntee. Harmi vaan kun ei hällä ole tietokonetta käytössä yhteydenpitoon.

_________________
KAWASAKI - mielenkiintoinen ja haluttu myös vanhempana - sopivasti erilainen!


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 23 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com