Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Pe Maalis 29, 2024 14:20

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 15 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Vain taivas rajana
ViestiLähetetty: Ke Marras 23, 2011 23:22 
Poissa

Liittynyt: Ke Touko 07, 2008 21:27
Viestit: 56
Hoi

Jo on H-kakkoset maailmalla hinnoissa, katsokaahan oheista linkkiä http://www.autoscout24.de/Moto/Details. ... tteaw321gq

Mitähän tuosta pyydetäisiin jos pyörä olisi yritetty entisöidä edes joten kuten, nyt näyttää siltä että tekijä ei ole edes nähnyt alkuperäistä!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vain taivas rajana
ViestiLähetetty: To Marras 24, 2011 09:17 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 28, 2011 08:07
Viestit: 216
Paikkakunta: Helsinki
No on ! Äkkivilkaisulla saattaisi olla -73 H2A (tankin lukollinen korkki + kromattu etulokkari) -72 väreissä. Ilmeisesti tuo erstzulassung 5/74 tarkoittaa ensirekisteröintiä? -74 ja -75 ovat pitkäswingisiä ja vaikka -74 tankin muoto on sama on korkki eri. Tuo alumiinin värinen jarrukilpikin viittaisi -73 suuntaan.
Tuo satula on kyllä aika kauhea hintapyyntöön nähden ja noiden uudempien (ei H2) jarrusatuloiden ja nestesäiliön korvaaminen alkuperäisillä maksaa sekin jotakin. Ja kannen jäähdytysripa poikki.
Nuo alkuperäisestä poikkeavat läpinäkyvät pensaletkut ovat sinänsä hyvät; näkee tilanteen onko hana päästänyt läpi ja osaa varoa polkemasta kiertokankia kieroksi (kampikammio(t) täynnä bensaa).
Myös mittarikotelot pitäisi maalata uudestaan,ns. ryppypintaiseksi lähes mataksi.

Joten kyllä tuohon hintaan odottaisi todella hienoa originaalia tai pieetillä entisöityä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vain taivas rajana
ViestiLähetetty: To Marras 24, 2011 09:38 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Mutta silmiä hivelee hintapyyntönsä, ei minulla ole henk. koht. mitään sitä vastaan, vaikka en myyntiaikeissa olekaan.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vain taivas rajana
ViestiLähetetty: Pe Marras 25, 2011 06:44 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Jatkan vielä, eilen tuli uusin CMM, jonka välissä oli jokin Kawa-extra, jossa listattiin Kawan merkittävimpiä malleja eri vuosikymmeniltä. Oli yllättävää huomata brittien hintahaarukka, H2-project/immaculate 3000-10000 puntaa ja Z1300-project/immaculate 1200-5500 puntaa. Meillähän Möhköt ovat huomattavsti kovemmissa hinnoissa kuin H2:t, ihmetyttää vain, etteikö sillä riitä siellä kysyntää? Rick Brettin haastattelun mukaan, (oli jossain aiemmassa numerossa), H2:t menisivät kuin kuumille kiville.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vain taivas rajana
ViestiLähetetty: La Joulu 03, 2011 23:40 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
AV kirjoitti:
Jatkan vielä, eilen tuli uusin CMM, jonka välissä oli jokin Kawa-extra, jossa listattiin Kawan merkittävimpiä malleja eri vuosikymmeniltä. Oli yllättävää huomata brittien hintahaarukka, H2-project/immaculate 3000-10000 puntaa ja Z1300-project/immaculate 1200-5500 puntaa. Meillähän Möhköt ovat huomattavsti kovemmissa hinnoissa kuin H2:t, ihmetyttää vain, etteikö sillä riitä siellä kysyntää? Rick Brettin haastattelun mukaan, (oli jossain aiemmassa numerossa), H2:t menisivät kuin kuumille kiville.


Sivusilmällä KawaFoorumin kaksitahtipalstaakin seuranneena ja nettisurffauksessa erilaisille varaosasivustoille eksyneenä olen kateellisena antanut itseni ymmärtää että esim. H2:een on saatavana osia paremmin kuin Möhköön. Se tietysti helpottaa huomattavasti korjaus- ja entisöintihommia kun jopa uustuotanto-osia on (kunnolla?) tarjolla. Että mahtaisiko tuo olla ainakin osasyynä haluttavuuseroon?

Tai onko niin ettei Möhkö ole iältään vielä sellaisessa tilanteessa arvostukseltaan että se houkuttelisi enemmin entisöintiin kuin modaamiseen (mitenkään modaajia tällä nyt moittimatta).

Ehkä ajan pitää kulua vielä yks 10 vuotta jotta Möhköönkin alkaa saada uustuotanto-osaa eri lailla kuin nyt... Vai onko pyörän kokonaistuotantomäärä sen verran pieni ettei sittenkään kannata alkaa tehdä... Mikä mahtaa olla H2:n tuotantomäärä?

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vain taivas rajana
ViestiLähetetty: Su Joulu 04, 2011 09:37 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 28, 2011 08:07
Viestit: 216
Paikkakunta: Helsinki
Tässä valmistusmäärät ja runkonumerot malleittain:

H2 H2F 0001 -
H2A H2F 23671 -
H2B H2F 32201 -
H2C H2F 42547 - 47556

Eli valmistusmäärä alle 48000. Mielenkiintoista on se että -72 oli eniten valmistettu, Kawasaki oli ilmeisen varma myyntimenestyksestä ? Ja tuo viimeinen vuosimalli, C, on harvinaisin - vain 5009 kpl.

Missähän mahtavat Suomi H2:n runkonumerot liikkua? Ensimmäiset 5000 ovat ripeimpiä koskaan valmistuneita, huuhtelukanavien ajoitus muuttui...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vain taivas rajana
ViestiLähetetty: Su Joulu 04, 2011 12:00 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
^ Mistäpä noita valmistusmääriä voisi urkkia? Nemin peli on runkonumero 000108 (tosin reippaat 10 vuotta tuoreempi peli -83)

Mutta kiinnostaisi tietää joka tapauksessa montako LTD 400 mallia on tehty. 2 kpl on suomessa minun tietääkseni.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vain taivas rajana
ViestiLähetetty: Su Joulu 04, 2011 12:39 
Paikalla
Kartturi
Kartturi
Avatar

Liittynyt: La Maalis 25, 2006 18:01
Viestit: 1327
Paikkakunta: Hämeenlinna
Kawa LTD kirjoitti:
^ Mistäpä noita valmistusmääriä voisi urkkia? Nemin peli on runkonumero 000108 (tosin reippaat 10 vuotta tuoreempi peli -83)

Mutta kiinnostaisi tietää joka tapauksessa montako LTD 400 mallia on tehty. 2 kpl on suomessa minun tietääkseni.

Tuolta voisi yrittää laskea runkonumeron perusteella valmistusmäärät.
Model Identification

_________________
Kawasaki! katujen ääni


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vain taivas rajana
ViestiLähetetty: Su Joulu 04, 2011 16:07 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:29
Viestit: 667
Paikkakunta: Hirvikallio
Esa kirjoitti:
Mielenkiintoista on se että -72 oli eniten valmistettu, Kawasaki oli ilmeisen varma myyntimenestyksestä ?


Vuonna 1972 vuoden lopussa esiteltiin Z1 900, joka ilmeisesti vei melkosen siivun H2 markkinoista.

_________________
http://www.iltalehti.fi/autot/200707126345160_am.shtml


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vain taivas rajana
ViestiLähetetty: Su Joulu 04, 2011 17:34 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
coistinen kirjoitti:
Tuolta voisi yrittää laskea runkonumeron perusteella valmistusmäärät.
Model Identification


Tämä oli ainoa 400 mallinen. Loput oli 440. Eli voidaanko päätellä että 400 LTD malleja tehtiin vain yksi satsi? Ja anteeksi ku seikkailen 2-tahtisten palstalla. :puna:

Kuva

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vain taivas rajana
ViestiLähetetty: Su Joulu 04, 2011 17:44 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
Esa kirjoitti:
...
H2 H2F 0001 -
H2A H2F 23671 -
H2B H2F 32201 -
H2C H2F 42547 - 47556

Eli valmistusmäärä alle 48000...


Muistelen Möhkön valmistusmääräksi mainitun jossakin noin 25000 kpl mikä runkonumeroitten ja vuosittaisten valmistusmäärien perusteella pääteltynä voisi olla kutinsa pitävä (siis kz-/zg1300 yhteensä). Sori kanssa täältä väärällä osastolla sössiminen mutta piti tuo nyt mainita em. pohdintaan valmistusmääristä liittyen...

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vain taivas rajana
ViestiLähetetty: Su Joulu 04, 2011 22:15 
Poissa

Liittynyt: Ke Touko 07, 2008 21:27
Viestit: 56
Hoi

Kylläpä on Jullilla komea peli! Oletko tehnyt itse entisöinnin? Osien hankintavaikeuksista huolimatta lopputulos on varmasti ollut vaivan arvoinen! :jump:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vain taivas rajana
ViestiLähetetty: Ma Joulu 05, 2011 17:32 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
No himskatti, anteeksi vielä offtopikki :surrender: mutta vastaan kysymykseen.

Pyörä oli jo alunperin suht hyväkuntoinen ja osat olivat tallella (paitsi syylärin suojuskumit uupuu), eikä varsinaista entisöintiä ei ole tarvinnut tehdä. Tekniikkaa on tarkisteltu ja joiltakin osin päivitetty sekä ulkoasua pikkasen puleerattu eli tavoitteena siisti, omaa silmää miellyttävä ulkonäkö ja käyttökunto \:)/ . Täytyy vaan toivoa että vempain pysyy kunnossa eikä tule itsekään hölmöiltyä sitä nurin tmv. ettei tarvii niitä osia ihan oikeasti alkaa metsästää...

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vain taivas rajana
ViestiLähetetty: Ti Joulu 06, 2011 11:42 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 28, 2011 08:07
Viestit: 216
Paikkakunta: Helsinki
Jäipä mietityttämään tuo kysymys, miksi esim Möhköt ovat rahallisessa arvostuksessa kaukana H2:n alapuolella? Ehkäpä tuo tekninen ero, H2 voidaan entisöidä ja kunnostaa paljon vähemmällä vaivalla kuin teknisesti huomattavan monimutkaisempi Möhkö. Ja tämä kunnostus (eli kunto kunnostuksen jälkeen) on huomattavasti helpompi todeta yksinkertaisessa kaksitahtisessa. Mutta tietenkin, jos vastaan tulisi todella vähillä kilometreilla oleva huippuhieno virheetön, kuin uusi Möhkö niin kai siinäkin olisi hintapyynnössä vain taivas rajana?

Mutta on tässä asiassa muutakin. Ensinnäkin tuo kaksitahtisuus. Isojen 2-t pyörien aikakausi oli lyhyt ja uusia ei tehdä eikä nyky(ympäristö)tietoisuuden valossa tulla koskaan tekemään. Ja tuo H2 oli (ja on) tuon aikakauden ehdoton huippu suorituskyvyssä. Ja jo vuodesta -74 k.o. pyörällä ajelleena on pakko sanoa että mielenkiintoisempaa moottoripyörää ei ole tehty; kevyt ja nopea. Tietyillä kierrosluvuilla pyörästä saa ulos uskomattomia tehopiikkejä jolloin pienellä ranneliikkeellä mennään eikä meinata. Kuljettaja todella tuntee ajavansa moottoripyörää ja hallitsevansa (joten kuten) uskomattomia voimavaroja jota tuo pieni kone kätkee. Tähän kun lisätään mekaaniset äänet ja kaksitahtisavu höystettynä joskus uskomattomaan polttoaineenkulutukseen puhumattakaan nykymittapuun mukaan lähes naurettavista ajo-ominaisuuksista voidaan puhua todella erilaisesta mootoripyöräkokemuksesta. Tämä ehkä kiehtoo edelleen, kun katsoo nettiä löytää ympäri maailmaa Kawasaki triple- tai 2-stroke-sivuja/kerhoja jotka ovat edelleen elinvoimaisia vaikka mallin valmistus loppui jo 36 vuotta sitten ! Eikä pyörä ollut mikään myyntimenestys aikoinaan, vrt esim tuutin valmistusmäärät.

Nuo lähes samankaltaiset 4-t pyörät ovat näin 2t-fanaatikon mielestä vain edelleenkehitelmiä tutusta aiheesta; lisää kuutiotilavuutta, sylintereitä ja tehoja. Ja tuutista kaikki alkoi. Tähän väliin sopii ehkä aikalaismuisto vuodelta (ehkä) 1975 kun pärinäporukassamme ollut tuutin omistaja halusi vaihtaa pyöriä päiväksi, hän halusi kokeilla 750 Kawaa kun oli katsellut aikansa vaivatonta menoani. Vaihdoin pyöriä pitkin hampain koska tuutti ei kiinnostanut millään tavalla. Mutta eipä tarvinnut tuutilla ajaakaan sillä kaveri palasi vajaan tunnin päästä Pakilan TB:lle jossa vielä istuskelin kahvilla muiden kanssa. Kommentit olivat "Ihan kauhea peli, tuollahan pääsee hengestään, kun kahvaa kääntää samalla tavalla kuin tuutissa niin etupyörä on ilmassa.." jne. Ja hän halusi tuuttinsa takaisin heti josta mieluusti luovuin. Minä kun arvostin/arvostan Kawassa juuri niitä ominaisuuksia mitä hän kammoksui.
Omassa tallissani on myös viimeisen päälle entisöity tuutti (K0) jonka ajaminen ei kiinnosta vieläkään sekä jytäjammu jolla tulee pari kertaa kesässä ajeltua, lähinnä äänten/tärinäfiiliksien takia. Siinä on vähän sitä moottoripyöräilyä (tunnetta siitä että alla on persoonallinen peli) jota ehkä kaipaan.

Toinen mitä tulee mieleen tuossa arvostusasiassa on aikakausi - alkuaikojen (siis isojen japanilaisten tulo) pyörät ovat ehkä niitä halutuimpia ja Möhkön tullessa markkonoille oli jo todella paljon erilaisia pyöriä, esim Honda CBX joten Möhkö ei enää päässyt erottumaan joukosta niin hyvin kuin pyörät toisistaan lähes vuosikymmen aiemmin.

Omasta mielestäni Möhkö on hienon, ison näköinen moottoripyörä ja ansaitsisi varmasti paremman arvostuksen kuin mitä se tällä hetkellä saa osakseen. Ja kuten edellä todettu, ehkä jonkun mallin pitää ensin vanhentua tarpeeksi ja arvostuksessaan käydä todella pohjalla ennenkuin se arvo lähtee nousemaan. Näinhän kävi H2:llekin, 10 vuotta sitten niitä sai USAsta noin tuhannella dollarilla. Olisipa älynnyt ostella niitä pari kontillista tuolloin...

Vielä lopuksi voisin todeta että oikesti ainoa 4-t pyörä joka on herättänyt vilpitöntä omistamisen halua on Kawasaki Z1, joko -73 tai -74. Ehkäpä vielä jonakin päivänä sellainenkin löytää tiensä talliini... toivottavasti ette pitkästyneet jorinoihini. Hyvää itsenäisyyspäivää.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vain taivas rajana
ViestiLähetetty: Ti Joulu 06, 2011 19:27 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 13, 2005 21:29
Viestit: 166
Paikkakunta: vantaa
Hyvää itsenäisyyspäivää sinullekkin Esa.

Ihan mukavaa pohdintaa sinulta. Suomessahan möhköillä on aina ollut oma kannattajakuntansa (kiitos Artsin) ja sitäkautta hinnat melkoisen korkeat. Hoo kakkosen arvostus meillä ei edes tänäpäivänä ole lähelläkään sitä luokkaa mitä esim Saksassa tai Englannissa, ainakin mitä hintapyyntöjä katsoo. Siellä möhkön saa tosiaan huomattavasti halvemmalla kun meillä, joten hintapyynnöt taitaa täällä olla H2 ja möhkön suhteen fifty fifty.

Tottahan se on että H2:sen koneen avaa siinä röökiä poltellessa, kun möhkön konetta siinä vaiheessa vasta irroitellaan rungosta, joten kunnostusmielessä möhkö ei todellakaan ole sieltä helpoimmasta päästä. Sitäkautta möhkön kohdalla kannattaa ennemmin maksaa hyvästä yksilöstä, koska projektiin hukkaa helposti pyörän ostohinnan toiseen kertaan.

Mutta hyvä pyörämaku sulla. Olen minäkin joskus tuuttia kokeillut ja todennut ettei se ole mun juttu, mutta jytärissä on jotain sellaista että semmoisen saattaisi talliin haluta...


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 15 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com