Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Pe Touko 29, 2020 08:53

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 22 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: ST-431
ViestiLähetetty: Ke Helmi 13, 2013 09:09 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1595
Paikkakunta: hyvinge
Sarjassamme "Historian siipien havinaa: Olipa muistikuva teinivuosilta; etelä-karjalaisessa pikkukylässä allekirjoittaneen(kin) silmiä päästä pullautellut, aina siistinä ja putiputsattuna esiintynyt kullanvärinen H2. Sävy-sävyyn kypärä ja valkoiset laukut. Takauma alkoi häiritä sevverran, että pisti penkaamaan yhteystiedot esille. Ex-omistaja J.M. löytyikin langa(ttoma)n päähän, ja kertoi hän - ensimmäistä kertaa ~40 vuoteen jutellessamme - seuraavaa: Rekisterinumero siis ST-431, rekisteröity -74, valm.n:o H2F-02385. Ostettu käytettynä Joensuusta, ed.omistaja ostanut isomman äksidentin (jopa hengenmenosta huhuiltiin) jäljiltä kolarikorjattuna Helsingistä (?). Hukattu etiäpäi jo aikaa sitten, eikä myöhemmistä vaiheista tietoa. Ja vapaasti lainaten: "H2 ja sillä ajaminen palaa uniin silloin tällöin edelleenkin. Mikään muu pyörä sitä ei tee!"

Tuntuuko tutulta? SAATTAA olla sen "eka mällin" jälkeen rekisteröity uudelleenkin, mutta "Sumekon 0-sarjaa" ei kuitenkaan ollut, ihan proosallisesti "750" seisoi räntättynä sivukopissa siinä.

:heppa:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ST-431
ViestiLähetetty: Ke Helmi 13, 2013 09:14 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1016
Paikkakunta: Vantaa
Muistelisin edelläkirjoitelleen Jäsen Hanscin myös joskus H2:n omistaneen ja hukanneen, olisiko siitä nimenomaisesta pyörästä mitään kerrottavaa? Kai senkin kanssa jotain ehti tapahtua?

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ST-431
ViestiLähetetty: Ke Helmi 13, 2013 20:11 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:20
Viestit: 64
Paikkakunta: Vihti
Valkoiset sivulaukut... Kultavärinen... 750 sivukopissa...
Jussi P...???

_________________
Kyllä kaksitahtiset keksittiin varmaan ennen neli- tai viisitahtisia!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ST-431
ViestiLähetetty: Ke Helmi 13, 2013 20:53 
Poissa
Hamsteri
Hamsteri

Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 20:59
Viestit: 116
Paikkakunta: riihimäki
Pyörä on Anjalassa ja kaveria en saa kiinni.. yv:llä saa multa tiedot.
Mikäli kiinnostaa. rekkari on oj jotakin


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ST-431
ViestiLähetetty: Pe Helmi 15, 2013 12:34 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1595
Paikkakunta: hyvinge
AV kirjoitti:
Muistelisin edelläkirjoitelleen Jäsen Hanscin myös joskus H2:n omistaneen ja hukanneen, olisiko siitä nimenomaisesta pyörästä mitään kerrottavaa? Kai senkin kanssa jotain ehti tapahtua?
Heh. Kyllähän sen(kin) kanssa sattui ja tapahtui! :cycle: Mutta on häpiäkseen tunnustettava, että tuolloisessa elämäntilanteessa ei H1:n jälkeen jo orastavaa 2-tahtiväsymystä potevalla nuorukaisella oikein riittänyt sen enempää intoa kuin ymmärrystäkään ikääntyneen rätkän kanssa temppuilemiseen. :oops: Sininen Se oli - tietysti! - ja MUISTAAKSENI rekisteri oli "R"-alkuinen eli Kymen läänin kilvissä. Tuostakaan en tosin ole varma, jo dementoituva mieli väittää sen saattaneen olla myös S tai X. :eitieda: Mitään dokumenttia ei ole taltioitunut, jollei Arkiston uumenista sattuisi jotain cokiskamerakuvaa löytymään. Tuohon aikaan kun rätkien (varsinkaan omien) valokuvaus ei ollu Se Juttu - ikävä kyllä! Että sitä osaa ihminen olla nuorena TYHMÄ! :takoo: No, eipä ole ainoa asia, jonka hukkaaminen on koteloittanut varttuneemmalla iällä. :|

:heppa:

PS: Lienee mainittava, ettei tekstissä mainittu "orastava 2-tahtiväsymys" onneksi sentään muodostunut krooniseksi!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ST-431
ViestiLähetetty: Pe Helmi 15, 2013 13:03 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1016
Paikkakunta: Vantaa
No niin, tulihan se Jäsen Hanscin tarina sieltä. Vanhojen muistelua ei voi välttää, mikäli paikalle satun, mutta tuolla Keski-Suomen suunnilla vaikuttaa mies joka oli -80-90-luvuilla mainetta niittänyt kiihdytysajaja, en tiedä vieläkö on lajin kanssa tekemisissä hän. Samaisella miehellä oli ainakin kesällä -81 sininen H2, rek.numeronsa ei tietenkään jäänyt mieleen, mutta onko niillä seuduin tuolloin vaikuttaneilla muistikuvia ko. pyörästä ja liekö vielä elävien tai vain pyörtyneitten kirjoissa H2 se? Noihin hukkaamisiin palatakseni, varmaan samoin olisi käynyt melkein kenelle tahansa noihin aikoihin, kuten kävi edelliselle puhujalle. Harrastus oli jollain tavalla vakavampaa tuolloin, saatavilla olevat moottoripyörät paranivat kaiken aikaa ja oli erinomaisen tärkeää, ettei koko kesä menisi joko enemmän tai vähemmän epävarmuudessa eläessä pyörän toimimisen suhteen tai suoranaisessa remontinteossa kesken kiihkeimmän ajokauden. Niinpä sitä varmempaa ajopeliä halusi sillloin yli kaiken. Nyt ei hukkaaminen enää käy edes mielessä, mistäpä vastaavaa sitten tilalle, etenkin kun kaikki muu moottoripyöräily on H2:lla ajamisen jälkeen ah niin kaikin puolin tylsää. Uudemmilla suorastaan sterillihköä, vaikkakin vaivatonta ja helppoa. Mutta ajoviima on vuosien mittaan huomattavasti kasvanut jos verrataan sitä vaikkapa kolmenkymmenen vuoden takaiseen vastaavaan.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ST-431
ViestiLähetetty: Pe Helmi 15, 2013 19:30 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1595
Paikkakunta: hyvinge
Lisää tikkua simmuun: Ainakin Kettusella (autopuolen kiihdyttelijöitä, ainakin pari kertaa SM), Benny...eiku J. Hillmanilla (Funny-Bike EM) ja T. Porrilla (ProStock S*Z**i-kuskina paremmin tunnettu) oli jossaivvaiheessa H2:set "siviilipyörinä". Juhan ja Timon peli saattoi olla sama yksilö, muistaa en tätä(kään) voi. Voi voi! Lisäksi JKL:ssä oli todella hienokuntoinen Sininen (maalatut raidat lakan alla!), joka saattaa jopa olla yhä samalla omistajalla? Vai kuuluneeko Aki jopa CKCF:n rekisteröityneisiin, pitäis kai tarkistaa...

:heppa:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ST-431
ViestiLähetetty: Pe Helmi 15, 2013 21:17 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 18, 2006 06:44
Viestit: 836
Paikkakunta: Kerava
Morjensta kaikille eteenkin raadolle meikä tekee selviyrymistä onnistuu tai sitten ei onnistu tää johtuu rommista.jos olis selvitten päin ei olis rommionkelmii mutta tärkein terveisii raatolle ja siskolle


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ST-431
ViestiLähetetty: Ti Helmi 19, 2013 15:26 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1595
Paikkakunta: hyvinge
ksirkia kirjoitti:
Valkoiset sivulaukut... Kultavärinen... 750 sivukopissa... Jussi P...???
Valitettavasti muista omistajista kuin Jouko M. ei o tietoa.

Joke eemelöi eilen kuviakin. Suurkiitokset penkaamisesta ja vaivannäöstä!

Liitteet:
04.jpg
04.jpg [ 92.3 KiB | Katsottu 6571 kertaa ]
Liitteet:
03.jpg
03.jpg [ 92.68 KiB | Katsottu 6571 kertaa ]


Perhana! Eipä tarvinne ihmettellä, että H2:n näkeminen livenä aiheutti sytämmentykytyksiä tuon ajan esiteini-hanscille(kin)... :jump:

:heppa:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ST-431
ViestiLähetetty: Ti Helmi 19, 2013 19:57 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 18, 2012 12:05
Viestit: 111
Hienoja kuvia :) Tuommoinen tuli mieleen että... miksiköhän nämä isot kaksitahtiset, sitten oikeastaan hävisivät tuolla 70- luvun puolivälissä ? Tietystikkin meidän harmiksi. Voisikohan yhtenä syynä olla, vaikkapa tiukentuneet päästömääräykset. Tässäkin asiassa...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ST-431
ViestiLähetetty: Ti Helmi 19, 2013 20:41 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2558
Paikkakunta: Kausala
Tuollainen kypärä tuli tutuksi silloin kevari aikaan -80. Tosin ei tuollaisella hienolla maalauksella.

_________________
550 LTD -83 sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ST-431
ViestiLähetetty: To Helmi 21, 2013 06:33 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1016
Paikkakunta: Vantaa
Hienot, ah niin -70-lukuhenkiset kuvat. Pieni sinänsä merkityksetön saivartelu on aina paikallaan. Valmistenumerohan viittaa -72-malliin, samoin sivukopat, vaan tankki ja etulokasuoja taas H2A:een. Liekö Sumekon tekosia tämä väritys?

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ST-431
ViestiLähetetty: To Helmi 21, 2013 16:35 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1595
Paikkakunta: hyvinge
Juontanee juurensa mainittuun kolariin ja sen korjauksiin? Joke muisteli myös kuvassanäkyvää punaista etusivuheijastintakin (Joojoo, oli ne molemmat punaaset!) ihmetelleensä. Kuten silloisten lupsakkaitten Liikkuvan Poliisin polliissimiestenkin, usiampaaankin otteeseen... Kolarikorjausselitys tosin oli aina riittänyt. Tuohon aikaanhan tuntui olevan liikenneturvallisuuden kannalta tärkein asia, että Pyhä Takaroiskeläppä oli rikkumaton! :fu:

:heppa:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ST-431
ViestiLähetetty: Pe Helmi 22, 2013 02:30 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 28, 2011 08:07
Viestit: 213
Paikkakunta: Helsinki
Muistuipa mieleen ensimmäisen H2:n kanssa törttöilyt, keulitus joka päättyi puuhun... ja Sumekon pikainen korjaus. Pyörä sai tuolloin myös kromatun etulokkarin sinisen sijaan. Rekkari oli ZD-701, missähän lienee nyt..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ST-431
ViestiLähetetty: Pe Helmi 22, 2013 07:07 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1016
Paikkakunta: Vantaa
Joo, se roiskeläppä,hyi olkoon kuinka se pyörän ulkonäön pilasi, (nykyäänhän se hoituu homolipoilla, jopa museopyörissä, eikä auta vaikka kuinka läpinäkyviä olisivat ne) ja kyllä sitä jaksettiin kytätä. Yksi parhaita päiviä lähihistoriassa oli 1.7.1987 kun sen jälkeen eivät enää pakollisia olleet ne.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ST-431
ViestiLähetetty: Su Maalis 24, 2013 09:55 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1595
Paikkakunta: hyvinge
Lämpimiä muistoja nuista läpätyksistä ja niiden hysteerisestä valvonnasta. Allekirjoittaneen silloisessa H1:ssä yrittelin minimoida ongelmaa sopivan vahvuisella roiskeläppäkummilla, joka pikku kikkailulla taipui loksun sisäpuolelle, siis eteen/yläviistoon renkaan pinnan myötäiseksi. Ja aina viranomaisten pysäyttäessä moisen hirvittävän vaaran johdosta, selitys "Perhana, se on TAAS mennyt tonne väliin!" upposi aika hyvin. Tokihan se joka kerta oli väännettävä sieltä lokasuojan uumenista "oikealle paikalleen", mutta sakolta säästyttiin. Paras korjausohje tuli eräältä savonlinnalaiselta kaluunakaulalta: "Siihenhän vois hitsata semmosen jatkoraudan tuohon lokasuojaan tukemaan läppää..." :fu:

:heppa:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ST-431
ViestiLähetetty: Su Maalis 24, 2013 15:09 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2558
Paikkakunta: Kausala
hansci kirjoitti:
"Siihenhän vois hitsata semmosen jatkoraudan tuohon lokasuojaan tukemaan läppää..." :fu:

:heppa:

;D ;D ;D

_________________
550 LTD -83 sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ST-431
ViestiLähetetty: Ti Maalis 26, 2013 11:57 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1258
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
sen aikainen poliisi-intomieli-virkamies kaikkitietävässä viisaudessaan ei liene tiennyt, ettei (ainakaan kantavia, joka on eri kuin kantava vaadin) rakenteita saanut mennä hitsailemaan, vain pulttaamalla kiinnittäminen olisi ollut sallittua, mutta useimmille selkeää on, että tilin muutoinkin epätodennäköiselle nousukehitykselle parempi ettei nöyrä alamainen ja kuuliainen mp-kansalainen alkanut neuvomaan tahi vahingossakaan vastustelemaan edes sanallisesti miekkasikahihaa.

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ST-431
ViestiLähetetty: Ti Maalis 26, 2013 20:06 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1595
Paikkakunta: hyvinge
Frank00 kirjoitti:
Hienoja kuvia :) Tuommoinen tuli mieleen että... miksiköhän nämä isot kaksitahtiset, sitten oikeastaan hävisivät tuolla 70- luvun puolivälissä ? Tietystikkin meidän harmiksi. Voisikohan yhtenä syynä olla, vaikkapa tiukentuneet päästömääräykset. Tässäkin asiassa...
Jäsen Frank00 lienee oikeilla jäljillä; vahva mutu-tuntuma olisi, että juurikin Amiriikanmaalla aljettiin tuolloin huolestua liikennepäästöjen turmiollisuudesta. Lyijyttömät pensat ja katit tuli siellä ekana käyttöön, oliko juurikin -70 -luvun puolivälin tienoilla? Jenkkilässä pakollistuneet katithan riisuttiin Amiriikanraudoista Suomen maahantuojan toimesta pois. Ja "uusiosuomalaisissa", jälkimaahantuoduissa ne tietenkin pitää olla... Eniwei, kiristyneet päästörajat Jenkeissä lienevät olleet isojen 2-tahtareiden lopun alku, olihan USA kai suurin vientimaa japanianpyörillekin. Wartburguen suosioon tällä taas ei liene ollut suurtakaan merkitystä... :fu:

:heppa:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ST-431
ViestiLähetetty: Ti Maalis 26, 2013 22:04 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3249
Paikkakunta: Nurmijärvi
Tästä taas aasinsilta tuon ajan kokeellisiin japanilaispyöriin -71 esitelty Yamaha GL 750 vesijäähdytteinen 4 pyttyinen 2-tahtinen polttoaineen ruiskutuksella varustettu, sekä -72 esitelty RZ 201 Wankel malli.

Jottei totuus unohtuisi.. H2R 750 .. Ne värit ja äänet
http://www.youtube.com/watch?v=Wi3js5j0M6g

Ja lisää ääniä, nupit kaakkoon KR 750 Mick Grant
http://www.youtube.com/watch?feature=en ... L8vJTaAvYg

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ST-431
ViestiLähetetty: Ke Maalis 27, 2013 16:23 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1258
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
on komiot h2 kawat ja äänet sellaiset kuin pitääkin. nykyuusissa saaste-ekopäästönuhapumppuhimmeleissä ei ole koskaan samaa fiilistä ja raakuutta koneessa kuin nuissa 70-luvun kireissä 2-tahtisissa.

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ST-431
ViestiLähetetty: Ke Loka 09, 2013 17:42 
Poissa

Liittynyt: Pe Tammi 05, 2007 10:33
Viestit: 18
Paikkakunta: Helsinki
hansci kirjoitti:
Lisää tikkua simmuun: Ainakin Kettusella (autopuolen kiihdyttelijöitä, ainakin pari kertaa SM), Benny...eiku J. Hillmanilla (Funny-Bike EM) ja T. Porrilla (ProStock S*Z**i-kuskina paremmin tunnettu) oli jossaivvaiheessa H2:set "siviilipyörinä". Juhan ja Timon peli saattoi olla sama yksilö, muistaa en tätä(kään) voi. Voi voi! Lisäksi JKL:ssä oli todella hienokuntoinen Sininen (maalatut raidat lakan alla!), joka saattaa jopa olla yhä samalla omistajalla? Vai kuuluneeko Aki jopa CKCF:n rekisteröityneisiin, pitäis kai tarkistaa...

:heppa:


Jaa, mielenkiintoista. Itsekin tuli 1980- ja 1990-luvulla pyörittyä aktiivisesti mukana noissa prätkäkiihdytyshommeleissa. Hillman ja Porri ovat tuttuja miehiä, mutta ei heidän kanssa kyllä koskaan ollut juttua Hoo Kakkosista. Molemmathan olivat vankkoja ja vannotuneita Katana-miehiä; radalla ja siviilissä.... Hillmanillahan noita Katanoita olli useampikin.

_________________
# The Kawasaki Triple - The Antichrist of Motorcycles #


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 22 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com