Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Maalis 28, 2024 17:13

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 150 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Tulikuumat pakoputket vol 2.
ViestiLähetetty: To Loka 20, 2016 05:53 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Niin, sellaisethan, tuon sinänsä kai Ruotsissa runsaslukuisen henkilöryhmän suuren suosikkielokuvan kaltaiset ilmestyksethän nähtiin viime kesän CBW:ssä jäsen Kawautuneen ZZR:ssä. Se toimikoon tämän projektin innoittajana, niillä muistoilla pärjää vielä pitkään. Kirjansa lukeneet muistanevat minkälaista pakoputkiromantiikkaa, (ja nyt en tarkoita mitään synkkää mieltymystä joka kuulemma aivan normaalia on) ja millä menestyksellä tuli touhuttua vuosina -89 H1D:n 3-1-virityksen sekä -94 H2:n tehoputkitekeleiden kanssa. Viisastunut en näistä millään tavalla ole ja vaikka vielä eilen H2:sessa kiinni ollut 3-1-3-putki aika pornoksi tunnustettu onkin laajalti, on aika mitellä uuden päännouseman kanssa.
Ja nyt, lukekaa ja vaviskaa, tarkoitus on tehdä paisuntakammioiden tapaiset, (kiitos jäsen Esalle värkkien lahjoituksesta ja tiedän, ei taaskaan optimaaliset pakovastuksien kannalta, vaan ei se mitään, ei H2:sesta voima lopu, ainakaan minun käytössäni) moottorin alle. Siitä jatketaan mutkapätkillä takahaarukan kiinnitysosan sekä vahvistusraudan välistä ylöspäin suorilla putkilla, joihin tulevat huilut. Taas mutkapätkä, (tai joustoletku, takalokasuojahan on ennen tätä poistettu ja mahtaa siinä kermabärsse lämmitä kun satulan lähellä ovat ne) ja perälipan, (kiitos jäsen Kawautuneelle sellaisen myymisestä) läpi päistään viistetyt kolme kromattua putkea. Takavalon hommaa tulee hoitelemaan Louisin etäisesti H2:n takavaloa muistuttava pieni tuikku. Rekisterikilpi sitten ulostuloputkien alle, ei siis missään nimessä takapyörän viereen. Aistikas ei ole siellä se. Koskaan.
Saa kommentoida ja mahdollisesti kehottaa ottamaan yhteyttä työterveyslääkäriin. Ja jos joku tietää jonkin tällaisen kohelluksen joskus valmistuneen, voi informoida. H2 kun ei museorekisterissä ole, voinee sen kanssa harrastella näitä erinäisiä vehtaustoimenpiteitä. Mukavaa on se. Kuviakin voin joskus koettaa laitella jos opin niitä vielä lähetyskelpoisiksi pienentämään, sano.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Viimeksi muokannut AV päivämäärä To Loka 20, 2016 12:47, muokattu yhteensä 3 kertaa

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Tulikuumat pakoputket.
ViestiLähetetty: To Loka 20, 2016 10:34 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1706
Paikkakunta: hyvinge
jonniimmoinen otsikkokuva olkoon tämä:

Liitteet:
Tulikuumat.pakoputket.jpg
Tulikuumat.pakoputket.jpg [ 111.55 KiB | Katsottu 26293 kertaa ]


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Loka 24, 2016 05:31 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Noh, sainpas itsestäni sen verran irti, että otin takalokasuojan pois ja pääsin silmittelemään, voisiko tästä yleisesti ottaen tulla mitään. Eipä hyvältäkään näytä, takalokasuojan etukiinnikelevy aiheuttaa valtavasti ahtautta. Poiskaan sitä ei voi ottaa, mitään peruuttamatonta kun ei ole tarkoitus tehdä. Mutta eiköhän siihen jokukaan ratkaisu löydetä vielä, jos ei muuta niin pientä mutkittelua sinne tulevat putket vaativat, vaikkakaan en tunnetusti kyllä kuulu niihin miehiin joita rauta tottelee. Sellaisiakin tiedossani on. Luultavasti on lähdettävä vain käyristä liikkeelle, muokkausta vaativat nekin ja ostettava samalla itselleen miettimisaikaa.
Pahus pentele, huomasinpa horisseeni asiasta jo yli viisi vuotta sitten, miksei aiemminkin, kun tuon "Triple-hysteriaa" ketjun aloitin, kesäkuussa 2011. Niin että mietittykin on, mutta ei nähtävästi loppuun saakka koskapa tätä toteutustakin on jo meneillään, jossain määrin. Mutta ei tässä nyt kuitenkaan sarjatuotantoon pyrkimys ole, kuten aiemmin mainitsemillani oikeilla tekomiehillä.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Loka 25, 2016 16:49 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Hyvä tuosta vielä tulee. Saahan sen alaraudan sähköliimalla takaisin paikalleen, jos mieli muuttuu myöhemmin pussihousujen leiriin :fu:
Minkäs kokoisia ulostulo pillejä olit ajatellut, saavat olla aika sirot ettei visuaalisuus kärsi.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Loka 26, 2016 05:31 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä, käyräthän ovatten 40 mm, samoin ne tarkoitukseen hankitut kromatut ulostulot. Eli alku ja loppu ovat selvillä, se välimaastohan siinä suurinta päänvaivaa tuottaa, mutta sillä paksuudella olisi tarkoitus kahlata koko systeemi läpi. Jalo pyrintönihän oli käyttää alkuperäisiä huiluja, mutta kun varsin pitkät ovat ne, eikä niitä halua ruveta tuhoamaan, lienee viisainta ottaa käyttöön ne lahjatehareiden huilut, se ei ota kipeää jos niitä teurastaa. Ja lyhentää mielensä mukaan. Pakokäyrien laipat tein 5 mm paksusta alumiinista, voi olla että keskireikää ja ruuvinreikiäkin joutuu vielä vähän avartamaan, sovitusta tänään luvassa. Jostain se on lähdettävä liikkeelle. Ja ei, en aio sitä alakiinnikettä poistaa, sen osalle on jo tullut suunniteltua muuta. Toki taustalla soi korvamatona Nazarethin "Dream on"...

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Loka 27, 2016 05:35 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä, pakokäyräin laipat eivät suuria muokkauksia vaadi, mutta niitten alle tulevat paksunnososat ovat 15 mm pitkinä aavistuksen verran liian lyhyet. Siitähän selviäisi kai helpoiten ottamalla M8 jatkomutterin, josta poraisi hieman kierrettä pois, mutta mitä luultavimmin teen uudet paksunnokset, 20 mm pitkät. Joka käyrää joutuu hieman työstämään, kuten toivottavasti kuvasta näkyy. Toiveikas olen myös sen asian suhteen, että pienet paisarintekeleet moottorin alle rinnakkain mahtuvat. Pianhan noita käyriä sahailee tai leikkelee muokkausta varten, mutta suuri kynnys on alkaa niitä puolikelvottomalla ydintäytelankamigillä hitsailemaan. Parempaa ei tähän hätään ole. Saahan silläkin kiinni mutta parhaat ja kauneimmat hitsaussaumat saadaan aikaan kulmahiomakoneeella. Tästä lähdetään.


Liitteet:
Aloitus 26.10..jpg
Aloitus 26.10..jpg [ 166.95 KiB | Katsottu 26153 kertaa ]

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Marras 03, 2016 06:56 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Eilenkin tuli vähän puuhasteltua, vähän on hankala kuvatuksia ottaa, mutta nyt ovatten paisarintekeleet joten kuten sovitettu moottorin alle. Liikaa ei tiloja ole, mutta tulevan rumuutensa takia niitten on hyvä olla piilossa. Mutta nyt olisi seuraavaksi muutamat pienimuotoiset hitsailut tehtävä (ulkosalla, hyi olkoon, nykykelit tietäen) ja tuo takahaarukan läpivienti se vasta mietityttääkin. Leveyssuunnassa kun ei liikoja tiloja ole, niin tarkoitus on tulla sieltä läpi 45 x 20 mm ovaalilla putkella, Motonetin poistotuote jonka takia piti viime lauantaina Porvooseen asti ajella. Leveyssuunta tuottaa pyöreällä putkella ongelmia. Samaa putkea on tarkoitus käyttää ylöspäin tultaessa takapyörän etupuolella. Onneksi se oli 2 metrin pätkä, joten enemmänkin sutta saa tulla. Jota mitä suurimmalla totennäköisyytellä on vielä luvassa. Tuo keskiputki onkin ehkä vähän helpompi kun sen voi kuljettaa tuosta keskituen kiinnikkeiden välistä, reunimmaiset taas noitten lenkkien alta. Suuret on suunnitelmat, toistaiseksi. Gyllene avgasröretiähän näistä ei saa tehtyä, mutta josko sitten hopeiset. Tai mustat. Kuka tietää. Pahoittelen kuvakulmien kelvottomuutta, mutta eiköhän näistä jotain selviä.


Liitteet:
Putkenpäät.jpg
Putkenpäät.jpg [ 156.08 KiB | Katsottu 26087 kertaa ]
Paisarit.jpg
Paisarit.jpg [ 174.36 KiB | Katsottu 26087 kertaa ]

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Marras 14, 2016 11:53 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1706
Paikkakunta: hyvinge
.
Mielennostatuskuva pakoputkisavottaan inttervepin uumenista (Classic Motorcycle Mechanics, otsikolla "Lovely old snap", eli siis ilmeisesti ajalta ennen tikivilmiä?)
.
Liitteet:
14993555_1372591796107025_152303797882889485_n.jpg
14993555_1372591796107025_152303797882889485_n.jpg [ 45.27 KiB | Katsottu 26013 kertaa ]


:heppa:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Marras 14, 2016 12:06 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä, hieno kuva, mutta tuossa pakoputkiromantiikassa olikin päästy aika helpolla, noin niin kuin asennuksen suhteen. Vaan kuka käski ruveta hopeisia pakoputkia tekemään? Biltemasta haettu 90 asteen mutkapaloja 3 kpl ja niitä vähän mallailtu paikalleen. Siinä kaikki mitä mp-vero-ketutukselta aikaan saatu. Olkoonkin että H2:n kaltaisesta juppiskootterista kyse onkin...

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Marras 21, 2016 06:26 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä, eiköhän tuo perälippa liene ainakin tässä vaiheessa riittävän rujon näköinen tuhottavaksi. Tuolta sitä olisi jalo pyrintö tulla kolmella kromiputkella läpi.


Liitteet:
Lippa.jpg
Lippa.jpg [ 162.04 KiB | Katsottu 25955 kertaa ]

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Marras 26, 2016 17:03 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 14, 2016 19:01
Viestit: 9
Paikkakunta: Ii
Peukkua tälle. :) Mielenkiinnolla seuraillaan.

Kaikkea sitä netistä löytyykin


Liitteet:
image.jpeg
image.jpeg [ 84.49 KiB | Katsottu 25888 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Marras 29, 2016 06:26 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä, kiitos mielenkiinnosta. Tilanne ei ole juurikaan edistynyt, mitä melkoisinta nyhertelyä on se. Ja olkoon vaikka kuinka nostopöytä apunain, niin työasennot eivät ole kovinkaan häävejä, etenkin kun asentaja on notkea kuin norsu. Noh, sen verran tuli ryhdistäydyttyä, että noita käyräin taitteluleikkauksia tuli vähän räkäistyä kasaan, että tukevampia olisivat ne. Ykköspytyn käyrä vaati uusintakäsittelyyn, syystä jotta laippa ei enää mahtunut kulkemaan. Mutta tältä näyttää nyt siellä ja aivan oikein, keskimmäisen käyrän kiristin ei ole Kawasta alunperin, keisarikunnan tuote kuitenkin ja ollut käytössä viimeksi vuonna 1985. Mutkapaloja vähän myös lyhennettu niiltä osin jotka takahaarukan läpi kulkemassa olisivat, ei onnistu 48 mm halkaisijalla koska tilaa leveyssuunnassa maksimissaan 130 mm. Niitä ehkä saatetaan seuraavaksi alkaa paikalleen sovitella, sano.


Liitteet:
Alakerta 2.jpg
Alakerta 2.jpg [ 175.2 KiB | Katsottu 25842 kertaa ]

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Joulu 07, 2016 14:12 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1706
Paikkakunta: hyvinge
.
sori, mutta pakkohan mun on... :hihi:
.
:heppa:
.
Liitteet:
15326476_10211673875510443_1983648445380885080_n.jpg
15326476_10211673875510443_1983648445380885080_n.jpg [ 86.45 KiB | Katsottu 25751 kertaa ]


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Joulu 08, 2016 06:29 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Hyvä että oli pakko, näkyy noita pätkistä tehtyjä virityksiä muutkin harrastavan. Tosin tuossa on ollut enemmän järki mukana kuin mitä minulla eikäpä tilanahtaus ole päällimmäinen ongelma. Nyt ei vain ole terveys sallinut erikoisempaa kyykkimistä, joten mitään uutta kerrottavaa ei ole Hopeisten/Tulikuumien, (pitäisiköhän virallisesta nimityksestään oikein äänestys järjestää?), pakoputkien tiimoilta. Jos ei erinäisiä pähkäilyjä, jotka eivät tunnu johtavan mihinkään, lasketa.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Joulu 15, 2016 07:31 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä, jotain on tapahtunut, muttei varsinaisesti mitään valmista ole tullut. Koskapa takahaarukan läpi on tarkoitus tulla sillä ovaalilla 45 x 20 mm putkella ja sitten tarvittaneen pyöreän putken liitos. Puuilosta hankittu 40 mm huonekaluputki oli lähtökohtana. Sahasin kolme n. 7 cm pätkää sitä ja kun sisähalkaisijansa on 37 mm, oli tarve laajentaa. Putkenpätkä ruuvipenkkiin 40 mm ulkohalkaisijaltaan hylsyn kanssa ja pakottamaan. Kuumailmapuhallinta kummempaa lämmönlähdettä ei ollut, mutta kärsivällisellä lämmittelyllä ja ruuvipenkin kiristelyllä hylsy vähitellen ahtautui putken sisälle, laajentaen sitä 2,7 cm matkalta. Tuli lyömällä pois. Vielä sahailin 3 cm pätkät samaista huonekaluputkea, joiden tarkoitus on tulla hitsatuiksi ovaalin putken päihin. Noista laajennetuista sitten taas jatketaan ovaalilla putkella satulan alle. Oliko riittävän sekavaa?

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Tammi 28, 2017 22:17 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 28, 2011 08:07
Viestit: 216
Paikkakunta: Helsinki
Odotamme siis innolla näin sydäntalvella jotta miltä näyttää sitten kesäkorvilla. Ja miltä kuulostaa!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Tammi 30, 2017 08:17 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä, vaikka edistys onkin vähäksi jäänyt. Kiireet ensi kesää silmälläpitäin vähissä, H2 kun liikennekäytöstä poistettuna on, mp-veron uhatessa. Mutta tuosta reijästä pitäisi kromiputkien ulos tulla, hieman joutuu vain yläreunaa loveamaan, syystä jotta eivät satulanpohjaan osuisi ne. Tulokulmaansa tarkkailtava on.


Liitteet:
PL2.jpg
PL2.jpg [ 67.73 KiB | Katsottu 25115 kertaa ]

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Tammi 31, 2017 17:36 
Poissa

Liittynyt: Pe Touko 22, 2009 19:49
Viestit: 527
Paikkakunta: Vantaa
Saatko miten putket nousemaan tuolta alhaalta?
osui meinaan työmaalla kromattua kierresaumaputkea, taipuisaa jota sprinklerin alastuloissa käyttävat tuolla tsadissa, voisin mitata ja kysyä?

_________________
Z 1300 Dfi -84

KZ 1300 B2 Touring -80


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 01, 2017 06:28 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä, hankalin paikkahan, (no minkähän muunlaisia koko projektissa lieneekään?) on se takarenkaan ja takalokasuojan alakiinnikkeen välinen alue. Siinä ei juurikaan ylimääräisiä tiloja ole ja siitä on tarkoitus tulla ylöspäin sillä em. ovaalilla putkella jota kyllä sitäkin muokkaamaan joutuu, putki kerrallaan. Tuo mainitsemasi kierresaumaputki ei oikein soita kelloja, minkähänlaisesta tavarasta lie kyse? Ja mitä on materiaalinsa sekä koko? Liekö siis samantyyppistä kuin esim. Bilteman myymä joustava pakokaasuletku? Mutta mitä helpommalla tässä pääsisi, niin laiskalle miehelle suoranainen taivaan lahja olisi se.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 01, 2017 17:14 
Poissa

Liittynyt: Pe Touko 22, 2009 19:49
Viestit: 527
Paikkakunta: Vantaa
Otan huomenna kuvan ja laitan sulle puhelimeen ja jonkun mitan siitä myös kysyn onko niitä joutavia?

_________________
Z 1300 Dfi -84

KZ 1300 B2 Touring -80


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Helmi 02, 2017 10:41 
Poissa

Liittynyt: Pe Touko 22, 2009 19:49
Viestit: 527
Paikkakunta: Vantaa
Ei olekkaan kierresauma vaan sellaista poimutettua mikä taipuu D 27mm.
3 pätkää sain mukaan. Muutoksista purettuja mutta ehjiä.
laitoin sulle kuvat textarina puhelimeen.

_________________
Z 1300 Dfi -84

KZ 1300 B2 Touring -80


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Helmi 02, 2017 12:51 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Kiitos, taisivat kylläkin mennä Rouva V:n puhelimeen, kokeiletko mulle suoraan 040-8448552. Mutta mielenkiintoiselta tavaralta kuulostaa se.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Helmi 03, 2017 06:36 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Pahus pentele, jäsen Make näki todellisen Kawa-(sekä tietenkin Ford-)veljeyden kaltaisen vaivojen säästämättömyyden tässä hommassa, mutta tuo 27-millisyys ja materiaalinsa (RST) pistävät palaamaan alkuperäiseen suunnitelmaan, eli vaikeimman kautta mennään. Suuret kiitokset Makelle vielä kerran.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Helmi 23, 2017 07:16 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä, vähän on ollut jäissä tämä(kin) projekti. Mittavirheitä on luonnollisesti tullut tehtyä ja nyt niitä sitten parsitaan. Putkien sahailua sekä suurisuuntaisia suunnitelmia on kyllä riittänyt, mutta mitään valmista ei oikein tahdo tulla. Mutta josko sitä taas vähitellen, tästä jatkettaneen. Tarkkasilmäisimmät kylläkin saattavat muusta osiosta löytää jonkinasteista selitystä tämän nahjustelun selitykseksi. Silti, vallan ihmeellistä ryhdistäytymistä pitää kyllä tapahtua, mikäli nämä edes kesään 2018 mennessä valmistuvatten.


Liitteet:
Takalippa 2.jpg
Takalippa 2.jpg [ 121.77 KiB | Katsottu 24844 kertaa ]

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Helmi 27, 2017 06:46 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä, sieltä se pikkuhiljaa alkavat ovaalit putket takahaarukan väliköstä kiipeämään ylöspäin. Mutta nyhertelyä on se, ykkönen ja kolmonen saatu tuohon vaiheeseen, keskimmäinen on vielä niitäkin hankalampi. Tätä voisi kai kutsua jo työttömien töiksi..., ahdastakin tuolla on, semminkin kun tuonne pitäisi saada liitos aikaan. Se damned takalokasuojan kiinnike tilanahtautta aiheuttaa, mutta eipä luovuteta vielä. Parempi viikko miettiä kuin tehdä päivä turhaa työtä, sanoisi jäsen Mr Walkerkin tähän.


Liitteet:
Up.jpg
Up.jpg [ 94.29 KiB | Katsottu 24787 kertaa ]

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Maalis 07, 2017 06:48 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä, haaveiluksi meni, loppupään virittelyä. Osuvatko takalipan reikiin, jäi epäselväksi. Ehkä vielä tällä viikolla selviää, onko tästä konstiksi.


Liitteet:
KP.jpg
KP.jpg [ 65.95 KiB | Katsottu 24679 kertaa ]

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Maalis 13, 2017 07:15 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä, johonkin tämän näköiseen olisi tavoite, reikiä pitää vielä vähän laajentaa jotta saa putkia vähän kauemmas satulanpohjasta. Eivät varsin osu nytkään, mutta kaiken varalta.


Liitteet:
Tavoite.jpg
Tavoite.jpg [ 78.31 KiB | Katsottu 24580 kertaa ]

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Maalis 21, 2017 09:28 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä, pakoputkiromantiikkaan olennaisena osana liittyy tämäkin. Ensimmäinen pohjamaali, joka paljastaa huonon ja huolimattoman hiomisen. Eli tähän ei vielä pintamaalia ajatellakaan, mutta onpahan miellyttävämpi käsitellä kuin paljaalla pellillä olevaa. Semminkin jos nuo reijät vielä työstöä vaativat. Itsepintaisesti, kun olen päähäni tämän pähkähulluutta hipovan ajatuksen saanut, koetetaan mennä eteenpäin.


Liitteet:
PL2.1.jpg
PL2.1.jpg [ 74.93 KiB | Katsottu 24372 kertaa ]

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Maalis 23, 2017 06:30 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä, aidon sometuksen tasollehan tämä alkaa mennä yksitoikkoisuudessaan, mutta josko tämä nyt ketään kiinnostaisi. Takavaloakin vähän soviteltu, mutta onko tietoa pitääkö sen näkyä sivuillekin? Erinomaisen tyhmän näköisen korotuksen se vaatisi, joten enpä taida, olkoon siellä syvennyksessään. Noitten reikiensä väli on 6 cm, ja takavalon kiinnitysreikien väli on 5,2 cm. Tuosta keskireijästä pitäisi johtojensa kulkeman. Eli jonkin näköisen telinenyhertelyn vaatii se. Ja ikään kuin miettimistä, miten siitä aistikkaan saisi. Samaten rekisterikilven telineen tilanne on mietinnässä. Kiinnityspaikkansa on toki tiedossa.


Liitteet:
PL3.jpg
PL3.jpg [ 64.7 KiB | Katsottu 24325 kertaa ]
PL4.jpg
PL4.jpg [ 80.94 KiB | Katsottu 24325 kertaa ]

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Maalis 23, 2017 10:14 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 28, 2011 08:07
Viestit: 216
Paikkakunta: Helsinki
Täällä ollaan hiljaa kun silmät ymmyrkäisenä seurataan että miten tuo toteutuu, varmasti hyvin mutta tekninen tekeminen aiheuttaa hiljenemistä... tulee eksoottinen ja ennennäkemätön tuosta.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 150 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com