Ruosteiset ruuvikierteet satulan pohjassa herättivät yllätyksekseni niin suurta kiinnostusta, että teen nyt kokonaan oman viestiketjun kunnosteluistani. Vähämpä näille foorumeille on tullut yleensäkään kirjoiteltua, enemmän olen lukumiehiä.
Lyhyesti kerrottuna minulla on kaksi ensimmäisen sarjan S1:stä. Muutama vuosi takaperin oli vielä ajatuksena kunnostella molemmat aihiot, toisesta olisi tullut valkoinen ja toisesta punainen. Kuitenkin toinen aihioista osoittautui melko kovia kokeneeksi, kun edellinen seppä oli sitä 'hieman' viilaillut sieltä täältä. Päätin sitten jättää kovia kokeneemman aihion varaosapyöräksi.
Kunnostelu Kawan kanssa on ollut verkkaista, aikataulupaineita ei ole. Ennen kuin Kawaa alan varsinaisesti pienimään, niin ensin palasiksi purettu piikkiluokan GS Suzuki pitäisi tallin lattialta kasailla. Suzukia oli tarkoitus hieman anturoida, mutta se ei varsinaisesti kuulu tähän aiheeseen. Kuitenkin hiljalleen myös Kawa etenee.
Kawa on tällä hetkellä käyntikuntoinen. Kaasuttimia piti hieman kunnostella, varaosiksi ostin käytetyn kaasutinsarjan Saksasta. Myös sytytysosat uusin ja staattorin kursin kasaan varaosapyörän avustuksella. Seuraavaksi olisi tarkoitus saada maalattuihin osiin tuoreempaa väriä pintaan, tarrasarja kirjahyllyssä jo odotteleekin. Ajatus oli tehdä pohjatyöt itse ja maalauttaa osat Posion maalarilla. Soittelin pari vuotta sitten kyseiselle maalarille, silloin hän ainakin homman lupasi hoitaa. Liekkö vielä maalailee?
Liitteenä vielä kuva laitteesta. Tällä hetkellä yleisilme on vielä melko karu. Tarkoitus olisi räjäyttää Kawa palasiksi kunhan osat lähtevät maalaukseen.
Liitteet: |
Tiedoston kommentti: Kawa syksyllä 2018

kawa.JPG [ 60.33 KiB | Katsottu 3000 kertaa ]
|
|