Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Ke Heinä 15, 2020 07:48

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 45 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Triple-hysteriaa
ViestiLähetetty: To Kesä 09, 2011 06:03 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1021
Paikkakunta: Vantaa
Vai Triple-maniaa, kuten englantilaiset asian ilmaisevat, kielimiehiä kun ovat?
Näillä kaksitahtisivuilla tuppaa olemaan hiljaista, joten pistetäänpä pystyyn oikein fanaattinen triple-Kawojen (S1, S2, S3, H1 ja H2) jorinaketju. Tähän olisi suotavaa kaikkien joilla edes jonkinlainen mielikuva tai mielipide sekä kokemuksia ja muistoja Tripleistä on, jaaritella joutavia, kehua, haukkua tai muuten vain antaa tarinan lentää. Haaveilua nyt tietenkään unohtamatta. Ja eritoten kadehtimisia kaivataan. :yesyes: Samaten kaikensortin turhaa tietoutta voi tuoda julki, kun oman H2:ni hankin -92, eräs tietolähde oli tietävinään, että H2:ia tuli aikoinaan uutena maahan tuolloin -70-luvulla n. 150 kpl, joista siihen aikaan arviolta 50 kpl oli vielä hengissä. Toinen turha tietous on, että ensimmäiset 5000 kpl H2:sista olivat, jos mahdollista, vielä myöhäisempiäkin vapaammin hengittäviä ja tehokkaampia. Huhupuheetkin lienevät tänne tervetulleita, niitä ainakin H2:sesta riittänee.
Itselläni tälle kesälle jo peräti 2 ajokertaa H2:lla ja eikä voi kuin ihmetellä, miten pyörä voi samalla kerralla olla niin tympeä, mutta silti niin hauska ajettava. Lapsetuskohtauksiakin tuppaa tulemaan....
Ja uusia, lähinnä järjettömyyttä hipovia ideoitakin on syntynyt. Miltäpä näyttäisi H2 kun siinä olisi paisuntakammiot moottorin alla tiiviissä nipussa ja pitkät putken loppupäät tulisivat ulos takahaarukan väliköstä, takapyörän edestä ja jatkuisivat takalipan läpi jonkin pienemmän takavalon alapuolelta kolmella ulostulolla. No nythän ei puutu enää kuin värkit, tilat, työkalut ja taitoa miten sen siististi toteuttaisi. Vähästä sen on joskus kiinni..., taitaapa olla niin että meneilläänoleva helle on pehmentänyt pään jo lopullisesti.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Triple-hysteriaa
ViestiLähetetty: Pe Kesä 10, 2011 06:47 
Poissa

Liittynyt: Su Loka 15, 2006 16:19
Viestit: 236
Paikkakunta: Raisio
taitaapa olla niin että meneilläänoleva helle on pehmentänyt pään jo lopullisesti.[/quote]


Jo vain Aurinko vaikuttaa niin monella tapaa. Itsellä oli 80-90luvun vaiheilla s2 kawa ja olihan
jollakin tapaa pettymys, mitä muisti pyörän olleen 70-luvulla on tietysti tullut kilojakin lisää sen jälkeen. Pensan kulutus ihan hirvee kaksi päällä ilman ex:ää ei päässy monestikkaan karkaa.
Mutta ääni ja tuoksu oli entinen erottaa jo kaukaa et sieltä tulee vajaatahtinen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Triple-hysteriaa
ViestiLähetetty: Pe Kesä 10, 2011 08:43 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 28, 2011 08:07
Viestit: 213
Paikkakunta: Helsinki
Loistava idea, AV ! Meitä 2t-harrastajia kun on edelleenkin menossa mukana ja yritetään edelleen pitää koneet kunnossa ja pyörät hengissä. Vaisua on tämä touhu vähän joka puolella.
Mutta triplet on selvästi ikäänkuin tekemässä paluuta, ainakin maailmalla missä pyörien hinnat on nousussa edelleenkin. Ja näyttäisi nykysuomessakin olevan ainakin H2 haluttu pyörä, ainakin jos katsoo esim nettimoton vähäistä tarjontaa - ne harvat pyörät mitä sinne putkahtaa myytäväksi silloin tällöin menevät ilmeisesti heti kaupaksi.
Se alkuperäinen H2 kanta on kai aika ohkainen - muistaakseni Japanilaiset moottoripyörät Suomessa - kirja kertoo tuontiluvuksi vähän yli 50 kpl. 500:sia tuli moninkertainen määrä eli on varmasti kiitollisempi harrastettava ja tietty sivistyneempikin, käyntiäänet, rynkytys, ajo-ominaisuudet ym. Mutta ehkä se H2:n legendaarinen "mahdottomuus" tekee siitä niin kiinnostavan.
Itse yritän pitää H2B:tä ja C:ä hengissä, molemmat ulkomaan tuonteja.

Meiltä muutenkin puuttuu koko 2t-pyörien intoiluporukka, ollaanko me vähän jotenkin yksinäisiä susia? Ja toisaalta, meistähän se on kiinni miten saamme porukkaa kokoon/keskustelua käyntiin.

Ja mitä tietenkin kaikki kaipaavat olisi jonkunnäköinen tekninen tuki-osasto. Kuka korjaa nykysuomessa kampiakseleita? Mistä kampuran tiivisteet, kaasarien korjaussarjat, syttyboksit? Onko kukaan tilannut ulkomailta jälkituotantopakoputkia, keneltä ja mitä maksoi?

Nyt vielä kun ollaan 2t-hengessä mukana niin mielestäni pitäisi ottaa porukkaan GT-Suzukit ja RD-jammut, samat siniset savut ja tehopiikit tietyillä kierroksilla niistäkin saa. Ja miksei kaikki kaksitahtisten harrastajat. Mitenkä se sitten sopisi CKCF:n ideologiaan ?

Ja koitetaan houkutella esim "hiljaaset pohojammaan miehet" mukaan - huhu kertoo että siellä niitä H2:sia olisi visusti tallessa. Ja kaikki triplet, triplemiehet ja naiset, tervetuloa turisemaan!

Koitan jatkossa laittaa niitä "kultaisia" muistoja 70-luvun puolivälistä mukaan, silloin ajelin jonkun vuoden sinisellä H2:lla. :yesyes:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Triple-hysteriaa
ViestiLähetetty: Pe Kesä 10, 2011 09:51 
Morjens! Terveisiä täältä Etelä-Pohjanmaalta. Avattuani tietsikan, tuli aihe kuin tilauksesta, sillä jus kurvasin H2:lla kotipihaan näin vapaapäivän kunniaksi. Aamulla herättyäni tuli fiilis ottaa leskentekijä tallista ja lähteä paanalle. Rengaspaineiden tarkistuksen jälkeen viidennellä käyntiin, kuten yleensä pitkän seisonnan jälkeen. On se jännä kapistus, kun neljä kertaa polkaisee, niin ei minkäänlaista elonmerkkiä, mutta viidennella pärähtää tasaisesti kaikilla. Lämpöisenä riittää yksi potku. En meinannut malttaa lopettaa ajelua, sillä niin sanoinkuvaamattoman mahtavat fiilikset ns. kokonaisvaltaisesti: äänimaailma, tuoksut, tehopiikit, keulan keveys ja huoltiksen uteliaat asiakkaat.
Jutteluissa huomaa, että lähes kaikki jotka pyörän tuntee on aikanaan omistanut samanlaisen, tai vähintään ollut nuoruudessa kyydissä, ja menty keula pystyssä yli kakssataa. Juttuja on mukava kuunnella.
Triple terveisin Sipi


Ylös
  
 
 Viestin otsikko: Re: Triple-hysteriaa
ViestiLähetetty: Pe Kesä 10, 2011 15:22 
Poissa
Hamsteri
Hamsteri

Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 20:59
Viestit: 116
Paikkakunta: riihimäki
Moro! Tuli alkuviikosta hankittua tuollanen 72 h2:nen s1:sen kaveriksi. Tänään ajelin työmatkat sillä, ja kyllä se hauska peli on. Ei toki oo kokemusta edes minkälainen äänimaailma siinä kuuluu olla? Toki juttuja olen sen käynnistä kuullut. Kyllä kopinat on pienillä kierroksilla tasaisesti ajettaessa melkoiset ja muut kilinät ym. No kai se tuokin tutuksi tulee kun vähän tutkii ja tutustuu :lukea:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Triple-hysteriaa
ViestiLähetetty: Pe Kesä 10, 2011 21:09 
Poissa
ShowMan
ShowMan
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 12:02
Viestit: 2609
Paikkakunta: Hattula
Hei Z1-900, mistä ostit sen?
Itselläni tää alko kun noin -72 istuttiin Weskun kans Suåmen Liverpoolin Ansionmäentien rotwallin reunalla ja kuunneltiin kun prätkä tulee...
Jos ääni kuulosti kiehuvalta perunakattilalta niin mielenkiintoa ei ollut sillä silloin kyseessä oli S***** 550 tai 750... :mur:
Mut ans olla jos kuulu sangen korkeat kierrokset niin tulossa oli joko Naapurin Hanski tai Isokorwen weljekset!!! :jump:
Siinä sitä oltiin suut messingillä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Samaa ei woinut sanoa Mäkisen weljeksistä jotka oliwat kuulemma H2 antiwirittäjiä...
Eli pilasiwat kullan wärisen -72 H2:n pisaralla pidemmälle menijäksi...
Nooo... eipä siitä sen enempää...
Ja sitten melkeimpä samoissa "owissa" Iso-Siukku alkoi seurustelemaan Sipilän Jussin kanssa (josta tuli Iso-Siukun lasten Isä) jolla oli punainen -72 350 S2 sekä 500H1!!!
(onko muuten kellään tietoa missä on tuo rek.no RR-500 nykyisin?)
Tuon kyytiin pääsy oli kuin awaruusalukseen...
Se siitä jäi mieleen pysywästi että kun kierrokset koneessa nousi niin silloin pidettiin kiinni kauhukahwasta sormet walkoisina... :mrgreen:
Ja sillä samalla tiellä ollaan edelleen...
Ekaks tuli hommattua -72 S2, sit H1 -73 jne...
Ja loppua tälle ei tule ennenkuin yläkerran aijä lähettää kutsun että täällä olisi pari Triplee jotka tarwis huoltoo....... ;)
Pojan Äitee Sari tuossa taasen kysyi kun hain Orimattilasta (Kiitokset Sakelle!!!)
pari Triplee et onkos sulla tarkoitus hommata kaikki Suomen 2T-Kawat itselles?
Mitäpä siihen muutakaan tuumaamaan kuin että ei, sillä on sitä muitakin hywän päälle ymmärtäwiä Suåmessa!!!
Eli onnittelut sinne Pohojammaallekin siitä ex.RR-kilpisestä H2:sta kuten kaikille muillekin kans!!! :jump:

Ite en tosin ole saanut tuota H2:a saanut tienpäälle kun on aika mennyt mukawasti tuon Juniorin kanssa 8) ...
Mut onhan tässä loppu elämä aikaa... :mrgreen:

_________________
-kunnia meni mutta maine kasvaa-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Triple-hysteriaa
ViestiLähetetty: La Kesä 11, 2011 08:56 
Poissa

Liittynyt: To Tammi 06, 2011 22:33
Viestit: 32
Paikkakunta: Imatra
Viimetalvena hommasin ekan triplen. Nyt 2000 ajettu, lysti peli :yesyes:

_________________
RD500
H2


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Triple-hysteriaa
ViestiLähetetty: La Kesä 11, 2011 09:54 
Poissa
Hamsteri
Hamsteri

Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 20:59
Viestit: 116
Paikkakunta: riihimäki
KooJii kirjoitti:
Hei Z1-900, mistä ostit sen?
Itselläni tää alko kun noin -72 istuttiin Weskun kans Suåmen Liverpoolin Ansionmäentien rotwallin reunalla ja kuunneltiin kun prätkä tulee...
Jos ääni kuulosti kiehuvalta perunakattilalta niin mielenkiintoa ei ollut sillä silloin kyseessä oli S***** 550 tai 750... :mur:
Mut ans olla jos kuulu sangen korkeat kierrokset niin tulossa oli joko Naapurin Hanski tai Isokorwen weljekset!!! :jump:
Siinä sitä oltiin suut messingillä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Samaa ei woinut sanoa Mäkisen weljeksistä jotka oliwat kuulemma H2 antiwirittäjiä...
Eli pilasiwat kullan wärisen -72 H2:n pisaralla pidemmälle menijäksi...
Nooo... eipä siitä sen enempää...
Ja sitten melkeimpä samoissa "owissa" Iso-Siukku alkoi seurustelemaan Sipilän Jussin kanssa (josta tuli Iso-Siukun lasten Isä) jolla oli punainen -72 350 S2 sekä 500H1!!!
(onko muuten kellään tietoa missä on tuo rek.no RR-500 nykyisin?)
Tuon kyytiin pääsy oli kuin awaruusalukseen...
Se siitä jäi mieleen pysywästi että kun kierrokset koneessa nousi niin silloin pidettiin kiinni kauhukahwasta sormet walkoisina... :mrgreen:
Ja sillä samalla tiellä ollaan edelleen...
Ekaks tuli hommattua -72 S2, sit H1 -73 jne...
Ja loppua tälle ei tule ennenkuin yläkerran aijä lähettää kutsun että täällä olisi pari Triplee jotka tarwis huoltoo....... ;)
Pojan Äitee Sari tuossa taasen kysyi kun hain Orimattilasta (Kiitokset Sakelle!!!)
pari Triplee et onkos sulla tarkoitus hommata kaikki Suomen 2T-Kawat itselles?
Mitäpä siihen muutakaan tuumaamaan kuin että ei, sillä on sitä muitakin hywän päälle ymmärtäwiä Suåmessa!!!
Eli onnittelut sinne Pohojammaallekin siitä ex.RR-kilpisestä H2:sta kuten kaikille muillekin kans!!! :jump:

Ite en tosin ole saanut tuota H2:a saanut tienpäälle kun on aika mennyt mukawasti tuon Juniorin kanssa 8) ...
Mut onhan tässä loppu elämä aikaa... :mrgreen:


Moro!
Haettiin tuolta siuntiosta tiistaina. Oli nettimotossa myynnissä.
Tuon pyörän alkuperäinen rekkari on RR-858.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Triple-hysteriaa
ViestiLähetetty: La Kesä 11, 2011 13:06 
Poissa
Jäsenasiavastaava
Jäsenasiavastaava

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 11:36
Viestit: 1035
Paikkakunta: Hesa
Suositeltavia ovat tällaiset malliotsikot täällä KawaFoorumin sisällä. Itsekkin loin aikoinaan Samurai-otsikon vuosia sitten - tallella näyttää olevan. Pitäisi toimeentua näihin kirjoittelemaan.
Esa voisi hieman kertoa ja vertailla rynkytystä eri vuosimallien H2:ien välillä. Luulisin, että koko rynkytys-käsite on nykymotoristeille aivan tuntematon.
Esan vinkki muiden merkkien 2-tahtisista taitaa sopia paremmin Japsistarojen toiminta-ajatukseen, vaikka avarakatseisia ja suvaisevaisia olemmekin.

_________________
KAWASAKI - mielenkiintoinen ja haluttu myös vanhempana - sopivasti erilainen!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Triple-hysteriaa
ViestiLähetetty: La Kesä 11, 2011 15:58 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 28, 2011 08:07
Viestit: 213
Paikkakunta: Helsinki
Morjesta taas, ja kiva nähdä että kyllä meitä 2t-veijareita kuitenkin on. Sipi, hauska kuulla että Pohjanmaan pyörät on kunnossa ja henki sama. Ja z1-900, harkitsin liian kauan, nopeat syö hitaat-multa puuttuu se H2 JA H2A, sitten olisi täysi sarja. KooJii, joskus se projektina pito on halvinta tässä hommassa... ja Nore on todistus siitä että kyllä triplet edelleen kiinnostaa vaikkei joskus nuorempana olisi ollutkaan semmoista..

Mosanmasa, palaillaan väliotsikoihin kunhan keretään, on vaan mukava nähdä että aihe kiinnostaa. Tuo ehdotukseni muistakin 2t-vehkeistä johtuu tietysti siitä että on vähän niinkuin oma lehmä ojassa, tallissa kun on pari vesisuitsaakin. Mutta ymmärrän täysin, tämä on Kawasaki -kerho eikä siitä sen enempää, totuus on se että kyllä Kawan triplet on kaksitahtisten kunkkuja!

Tuo rynkytys on aika mielenkiintoinen juttu - jotkut luulee että se on ns.vika ja korjaantuu esim. kaasareiden säädöillä, suuttimien vaihdoilla tms. Mielestäni se on erityisesti H2:n (ja useimpien 2tahtisten, mutta paljon miedompana) ominaisuus. Moottori ikäänkuin kerjää lisää bensaa koko ajan. Ja parhaiten H2 toimii kaasu täysin auki - kaasu kiinni -ajossa. Mutta liikenteessä se on aika vaikeaa ja vaarallistakin.

Ja sitten kun yritetään ajaa muun liikenteen mukana on useimmiten liian suuri vaihde päällä jottei rynkytä mahdottomasti. Ja kun tie aukeaa, sitä savun määrää...
Muuten en ole huomioinut pajonkaan eroja H2:n ja B/C:n rynkytystaipumuksissa - melko samanlaisia ovat käytännössä, ainoastaan ajo-ominaisuuksissa on eroja. Takaswingi on pitempi ja se rauhoittaa menoa kummasti. Ja niitä tahattomia keulimisia ei satu niin helposti :mrgreen: .

Muuten, kai meitä enemmänkin on :eitieda: :eitieda:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Triple-hysteriaa
ViestiLähetetty: La Kesä 11, 2011 19:37 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 10:48
Viestit: 127
Paikkakunta: Jepua
Tervehdys täältä Pohojammaalta. Mulla on tallissa entisöitynä-72 H2 ja -71 S1 sekä melekeen valamis -72 S2.. Lisäksi osina on 3kpl 250-350 tripleä..Ripi


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Triple-hysteriaa
ViestiLähetetty: Su Kesä 12, 2011 15:08 
Poissa

Liittynyt: La Loka 28, 2006 13:06
Viestit: 53
Paikkakunta: Orimattila
Viime sunnuntaina herättelin tuon vihreän Race-look S2:n tulille. Määränpäänä Mukkulan TT-ajot Lahdessa. Kiva oli seurata liikennevalojen jälkeen peilistä autoilijoitten reaktioita. Jättivät kunnioitettavan turvavälin eteensä.
Liekkö tuolla sinisellä savupilvellä ollut joku merkitys asiaan.
Matkasta 20 / 25km menikin ihan hyvin, kunnes Lahdenkadun ja Vesijärvenkadun risteyksessä tyhjeni takakummi. Onnesi ei tullut kaatoa. Sehän oli soitettava poika hakemaan vaurioituneet pyörä ja mies (henkisesti) Dodge Ram Vanilla kotiin. Jäi ajot näkemättä, mutta ensi vuonna uusi yritys.
Siinä kun istuskelin parkkiksella kiven päällä odotellen noutajaa, pyörähti risteyksessä ympäri joku Ducatimies ja tuli juttusille. Oli nähnyt Kawan ja luullut sitä siksi vihreäksi H2-raaseriksi. Kertoi itsekin aikoinaan omistaneen triplekawoja.

_________________
Triple Action


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Triple-hysteriaa
ViestiLähetetty: Ma Kesä 13, 2011 06:52 
Poissa

Liittynyt: Su Loka 15, 2006 16:19
Viestit: 236
Paikkakunta: Raisio
Siinä kun istuskelin parkkiksella kiven päällä odotellen noutajaa, pyörähti risteyksessä ympäri joku Ducatimies ja tuli juttusille. Oli nähnyt Kawan ja luullut sitä siksi vihreäksi H2-raaseriksi. Kertoi itsekin aikoinaan omistaneen triplekawoja.[/quote

Samoin ajoi huoltamolle tai kaupan eteen aina löytyy äijä tai pari kun tuleevat selittään
mullakin oli tommonen joskus. Jos näistä puoletkaan pitää paikkansa on kawasaki eniten
suomessa myyty pyörä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Triple-hysteriaa
ViestiLähetetty: Ma Kesä 13, 2011 12:26 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 28, 2011 08:07
Viestit: 213
Paikkakunta: Helsinki
Pohojammaan miehet ilmoittautuu pikkuhiljaa, hienoa Ripi! S1:n onkin vähän harvinaisempi lintu ja voisin kuvitella vaikein noinniinkuin osien suhteen.
Sakke, H2R olisi aika löytö - mahtaako niitä olla Suomessa?
Ja Enska, menit sitte myymään sen S2:n?....


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Triple-hysteriaa
ViestiLähetetty: Ma Kesä 13, 2011 17:05 
Poissa

Liittynyt: Su Loka 15, 2006 16:19
Viestit: 236
Paikkakunta: Raisio
Esa kirjoitti:
Pohojammaan miehet ilmoittautuu pikkuhiljaa, hienoa Ripi! S1:n onkin vähän harvinaisempi lintu ja voisin kuvitella vaikein noinniinkuin osien suhteen.
Sakke, H2R olisi aika löytö - mahtaako niitä olla Suomessa?
Ja Enska, menit sitte myymään sen S2:n?....




Empä myyny kun vaihdoin Mig-hitsauskoneseen,toinen syy oli Poika synty
sempä kans meni sitten aika.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Triple-hysteriaa
ViestiLähetetty: Ma Kesä 13, 2011 17:32 
Poissa

Liittynyt: La Loka 28, 2006 13:06
Viestit: 53
Paikkakunta: Orimattila
Tarkoitti varmaan vaan sellaista vakiosta tehtyä raaseria, mitä on noissa näytösajoissakin nähty. Nettimotossakin yksi myynnissä. http://www.nettimoto.com/kawasaki/h2/1102355

_________________
Triple Action


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Triple-hysteriaa
ViestiLähetetty: Ke Kesä 15, 2011 11:27 
Poissa

Liittynyt: La Loka 28, 2006 13:06
Viestit: 53
Paikkakunta: Orimattila
Mielenkiintoinen ohjelma tuli telkasta pari viikkoa sitten, Sunnuntaidokkari: Sivuvaunumiehet. Kertoo isästä ja pojasta, Jorma ja Pekka Päivärinnasta. Nähtävissä vielä Yle Areenassa. Jossain 50 min. kohdalla komeilee tallin pöydällä kaksi triplekawan konetta, ilmeisesti 750cc. Isä Jormahan ajoi sivuvaunu H2:lla kisaa 70-luvulla ja osallistui Keimolan ekoihin kiihdytyskisoihin vuonna 1975 samalla Kawalla sivuvaunu irroitettuna. Ajoi kisan nopeimman ajan, 11,16s.
Vanhat ajokaverit kiertelee Stadin (vai onko se Tsadi) katuja 1958 Buickilla ja muistelevat menneitä.

_________________
Triple Action


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Triple-hysteriaa
ViestiLähetetty: To Kesä 16, 2011 22:15 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 13, 2005 21:29
Viestit: 166
Paikkakunta: vantaa
AV kirjoitti:
Itselläni tälle kesälle jo peräti 2 ajokertaa H2:lla ja eikä voi kuin ihmetellä, miten pyörä voi samalla kerralla olla niin tympeä, mutta silti niin hauska ajettava.



Hyvin tiivistetty.

Hoo kakkosen ajo-ominaisuuksia ei voi sanoa hyväksi parhaalla tahdollakaan, mutta kun laitteen kanssa pääsee sinuiksi, sillä on helvetin kiva kurvailla.

Tosin tämän kesän kurvailut taitaa taas jäädä mun osalta vähiin ja kawa saa huilata maalla rauhassa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Triple-hysteriaa
ViestiLähetetty: Ma Heinä 25, 2011 12:16 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1021
Paikkakunta: Vantaa
Tuota, tunnetusti utelias kun olen, aiheuttiko Ridin´& Drivin´ 3/2011 H2-juttu kenessäkään mitään Triple-hedonistisia tai muita tunteita? Eiväthän Triplet koskaan liikaa esillä ole. Lehti löytyy vielä toistaiseksi lehtipisteistä jos nyt joku sellainen vielä löytyy joka ei tilaajaksi tunnustaudu.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Triple-hysteriaa
ViestiLähetetty: Ti Heinä 26, 2011 08:06 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 28, 2011 08:07
Viestit: 213
Paikkakunta: Helsinki
Pakkohan se oli eilen illalla käydä ostamassa kun en ole tilaaja. Mainiota tarinaa, itsellänikin on nuo jutussa mainitut TM koeajonumero sekä Brittilehti. Huvitti se "pohojammaan murteella" kirjoittamasi osio, olen katsos Lapualla syntynyt :ritsa: Näistä pyöristä kyllä lukee mielellään aina lisää ja lisää.

Mutta siitä olen tietysti ylpeä että olenkin näköjään ainoa joka sen jutun luki! :hihi:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Triple-hysteriaa
ViestiLähetetty: Pe Heinä 29, 2011 06:20 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1021
Paikkakunta: Vantaa
No siltähän se vaikuttaa, että olemme Esan kanssa ainoat jotka olemme tuon lehden lukeneet, mutta mehän olemmekin Triple-uskossamme lähestulkoon fundamentalistisella tasolla. H2 on nyt levolla, joskin parin viikon kuluttua on suunnitelmissa sillä pienoinen keikka heittää, ilmoista riippuen tietenkin. Josko onnistuisi kauhun herättäminen tuolloin, nähtäväksi jää se.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Viimeksi muokannut AV päivämäärä Pe Heinä 29, 2011 07:31, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Triple-hysteriaa
ViestiLähetetty: Pe Heinä 29, 2011 06:30 
Poissa
ShowMan
ShowMan
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 12:02
Viestit: 2609
Paikkakunta: Hattula
Ettekä ole ainoat!
Ja herätti se tuntemuksen että pitäis olla enemmän tallissa että saisi oman radalle...

_________________
-kunnia meni mutta maine kasvaa-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Triple-hysteriaa
ViestiLähetetty: Pe Heinä 29, 2011 09:33 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1597
Paikkakunta: hyvinge
...Ja me Raitintraivenin vuositilaajat taas ollaan niin turtuneita Hyvien Juttujen runsauteen, ettei jaksa aina toimeutua verpaalireakointiin voorumilla. Mutta JOS mokia löytyy, niistä kyllä palautetta annetaan. Välittömästi! :kontrahti:

:heppa:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Triple-hysteriaa
ViestiLähetetty: Pe Heinä 29, 2011 11:13 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 22, 2006 23:30
Viestit: 489
Paikkakunta: Seinäjoki
Onhan tuo jo ollu ilmestymisestä asti ostettuna mutta kun juniori kaappas sen het kun unehtu lukupisteeseen (huussi). Se luki ensi Kawat ja alko sitte vaahdota plymouteista. Kun loma alkaa alan harrastaa hedonismia ja pohojanmaaksi kirijootettu kawapläjäys vaatii ainaki kaks lukukertaa ennenkun saa eres kunnolla selevää...
:lukea: :lukea:

_________________
Kawasaki H1 - More thrills per mile

H1B 1972 edelleen lievä rojekti
S1 250 1972 Ralliputkilla
S1 250 1972 Juhtbacka
H2 750 1972
Z1 900 -72 low VIN
S2 350 1973
F11 250 1973
z 750 Twin Ltd 1982 Twin Power !
Gpz 1100 1981
Gpz 1100 1983 UT
ZZR 1200 2002


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Triple-hysteriaa
ViestiLähetetty: Pe Joulu 02, 2011 19:05 
Poissa
Hamsteri
Hamsteri

Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 20:59
Viestit: 116
Paikkakunta: riihimäki
Laitellaan tännekki, eilen tuli haettua kokoelmaan h1b, nyt on sit ne triplet mitkä on ollu haavena kerätä.. Eli s1 s2 h1 h2 seitenkakkosia kaikki.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Triple-hysteriaa
ViestiLähetetty: Pe Joulu 02, 2011 22:57 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 28, 2011 08:07
Viestit: 213
Paikkakunta: Helsinki
Onneksi olkoon Z1-900, kokoelmat on hienoja ja -72 oli tripleissä erittäin hyvä vuosikerta. Muistaakseni jos ovat alkusarjan pyöriä (ainakin S2 ja H2) niin ovat täysitehoisia eli ei vielä kesytettyjä suuremmalle yleisölle.
Mutta toisaalta S2:ta sai kai jo -71 puolella Suomessa... ja -69 on se H1:n tehokkain malli.
Nimimerkkisi antaa ymmärtää että Z1 saattanee löytyä myös.. eli täysi sarja (katu) seitenkakkosia!
Tuo kokoelma olisi hienoa nähdä joskus!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Triple-hysteriaa
ViestiLähetetty: La Joulu 03, 2011 09:10 
Poissa
Hamsteri
Hamsteri

Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 20:59
Viestit: 116
Paikkakunta: riihimäki
Kiitos! Juu kyllä on ysejäkin tallissa, en nyt muista montako. Mutta kyllä 30 kawaa alkaa kai olemaan. Tilat alkaa olemaan vaan ahtaat, eli ei kyllä enempää voi hankkia. Ellei sit halvalla saa. :mrgreen:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Triple-hysteriaa
ViestiLähetetty: La Joulu 03, 2011 11:23 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1597
Paikkakunta: hyvinge
Onnea uuden perheenjäsenen johdosta! Ysiparvikin on suojassa korroosiolta
kun käyttelee Triplejä talven mittaan siellä "lastenhuoneessa"; jää hyvä varasto-
rasva pintaan koko laumalle! :boing: :boing: :boing:
Ainakin Uudenkylän Tallissa H1:n ensikäyttö "suojasi" koko tallillisen kerralla... :surrender:

:heppa:

_________________
G4TR Trail Boss 100 "Pikkumöhkö"................. -73
BN125 Eliminator "Pikkumöhkö" .....................-00 <--- FOR SALE! Helposti MR-kilpiin (v. 2030)!!!
W800 Special Edition, Parallel Twin "Pikkumöhkö" -12
GTR1000 käyttökunnostusrojekti "Pikkumöhkö"... -86
Z1100R1 ELR Lime Green "Pikkumöhkö"............ -84


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Triple-hysteriaa
ViestiLähetetty: La Joulu 03, 2011 16:13 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:29
Viestit: 663
Paikkakunta: Hirvikallio
Esa kirjoitti:
Onneksi olkoon Z1-900, kokoelmat on hienoja ja -72 oli tripleissä erittäin hyvä vuosikerta. Muistaakseni jos ovat alkusarjan pyöriä (ainakin S2 ja H2) niin ovat täysitehoisia eli ei vielä kesytettyjä suuremmalle yleisölle.
Mutta toisaalta S2:ta sai kai jo -71 puolella Suomessa...ja -69 on se H1:n tehokkain malli.

Onnittelut Hausjärvelle täyskädestä.

-69 H1 ei suinkaan ollut tehokkain malli. Siinnä on 59 hv. Kun taas H1B:ssä on 60 hv. :pappa:

_________________
http://www.iltalehti.fi/autot/200707126345160_am.shtml


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Triple-hysteriaa
ViestiLähetetty: La Joulu 03, 2011 17:39 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 28, 2011 08:07
Viestit: 213
Paikkakunta: Helsinki
Muistelin että H1D olisi ollut ensimmäinen varsinainen "tehonpudotusmalli", 59 hv... eikö ne mainostanut alustapitäen H1:ssä olevan 60 hv. Tuo väitteeni -69 tehokkuudesta perustuu samaan ajatukseen kuin muissa malleissa, huuhtelukanavien ajoitusta muutettiin jotta tehokäyrä olisi vähän enemmän kuskille armollinen... mutta en kinaa, tuo H1 ei ole leipälajini.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 45 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com