Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Maalis 28, 2024 10:21

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: S2 -71-72
ViestiLähetetty: Pe Elo 03, 2018 07:32 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä, joskushan (keväällä 1978) hyvin lähellä tuollaisen omistajuutta olin. 900 mk + Vauhtikone, molemmat löytyivät vaan ei taustatukea tälle hankinnalle ja se saattoi olla siunaukseksikin, (käsittääkseni jäsen Elwasakilla on nykyään se samainen S2), vaikka tuolloin se tuntui pahemman luokan kotikiusaamiselta. (Sitä olen kokenut paljon enemmän kuin koulukiusaamista). Silmää ilahduttaa S2 vieläkin, mutta yksi arvoitus on ympärillä sen. Jos laitat kuvahakuun "Kawasaki S2", niin jopahan kuvissa etuvilkkujen paikat vaihtelevat. On näitä, joissa etuvilkkujen varret toimivat lampunkorvakkeissa ikään kuin lyhdynkopan kiinnikkeinä ja sitten on tämä vaihtoehto, (aivan kuin H2:sessakin), vilkunvarret sijaitsevat lyhdynkorvain alapuolella, erillisissä pantaviritelmissä. Molempia vaihtoehtoja näkee jopa esitekuvissa. (S1:nkin tapauksessa, huom.) Onko siis olemassa ehdotonta totuutta etuvilkkujen sijoitukselle näissä pienimmissä tripleissä?

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: S2 -71-72
ViestiLähetetty: Pe Elo 03, 2018 08:14 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 22, 2006 23:30
Viestit: 502
Paikkakunta: Seinäjoki
Mitä Triples Biblen kuvia selasin niin voisi tuntua siltä että 72 ja vanhemmat oli "H2" kiinnityksellä ja 73 ja eteenpäin oli lampunkopassa. Ehkä.

_________________
Kawasaki H1 - More thrills per mile

H1B 1972 edelleen lievä rojekti
S1 250 1972 Ralliputkilla
S1 250 1972 Juhtbacka
H2 750 1972
Z1 900 -72 low VIN
S2 350 1973
F11 250 1973
z 750 Twin Ltd 1982 Twin Power !
Gpz 1100 1981
Gpz 1100 1983 UT
ZZR 1200 2002


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: S2 -71-72
ViestiLähetetty: Pe Elo 03, 2018 10:01 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä, mutta nyt ei ollutkaan kyse A-malleista, vaan -71-72. Googlen kuvahaku antaa etuvilkkujen sijainnista nimittäin molempia vaihtoehtoja. Eräässäkin selvästi esitekuvassa vilkut ovat lampunkopan korkeudella. Voisikohan olla markkinakohtaisista eroista kyse?

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: S2 -71-72
ViestiLähetetty: Ti Elo 21, 2018 06:01 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä, tuolla Finnish Vintage Kawa-instabookissa, (voi kai noita edistyksellisempiä saitteja täällä taantumuksellistenkin piirien puolella kommentoida?), oli mainio kuva S2:sesta, siinä MZ:n vierellä. Peilikuvaisuutensa haitannut ei. Siitä näyttivät vilkut olleen riisutut pois, siitä aasinsilta tähän jorinaan ja matala tanko toi mieleen sellaisenkin tosiasian, että jos tuolloin keväällä -78 sen S2:n hankittua saanut olisin, jotain tuollaista ratkaisua olisi siihenkin harkittu. Linjakkuus olisi ikään kuin raaserimaisuuden myötä sen kuin lisääntynyt ja eritoten tuossa kuvassa se asia korostuu MZ:n linjattomuuden ollessa turhankin vahvasti esillä. Tyhjää parempi silti sekin....
Mutta tosiaankin, samaisena kesänä kun armeija-aikaan Säkylän ympäristössä erittäin vastentahtoisesti vaikkakin vapaaehtoisena puskajussina polkupyöräilin, löytyi paljon hyviä mutkateitä, (puhumattakaan hiekkapohjaisista mäntykankaista jotka olisivat olleet kuin luodut F11:lle!) joita sitten hyviksi S2:lla kurvailuteiksi havainnoin. Silloisen käsityskykyni mukaan, (joka siitä paljoakaan kehittynyt ole ei), S2 olisi ollut niillä väylillä aivan vertaansa vailla. Toki on myönnettävä, että mikäli koulussa haaveilu olisi oppiaineena ollut, niin edes jostain olisin kiitettävän arvosanan saanut. Samaa syntiä on riittänyt vielä yli neljäkymmentä vuotta. Vaan eipä noita teitä ole tullut lähdettyä millään muullakaan erikoisemmin testailemaan jälkeenpäin mutta juurikin tuolloin ne olisivat olleet hyvinkin houkuttelevia. (Olisi siinä sininen savu kolmisiipisestä tylysti tuprahdellut.) Kuten oli houkutus suuri punaiseen S2:eenkin, mutta toisin siinä sitten kävi...,pahoittelen.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: S2 -71-72
ViestiLähetetty: Ke Marras 27, 2019 08:26 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä. Käväisinpä tuntemassa itseni ainakin hetkellisesti terveeksi. Pussihousujen somessa S2-asiaa käsittelivät ja muutaman jäsenemme lausunnoista tämä etuvilkkujen sijainti ja syy siihen oikeasti selvisi. Markkina-alueesta siis riippuu se. Mutta muutamat muut " tietävät" kommentit S2:n tiimoilta kovasti tarjosivat viihdettä.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com