Do dii, tulipa ajeltua H2B:lläkin syysajelu aikamoisen tuulisessa säässä. Hyvin kulki ja kauhistutti kanssakulkijoita. Aivan täysin eivät pakokaasut kohdanneet viattomia johtuen kovasti tuulisesta säästä. Lämmintä ei tuo puuha ole enää. Mutta mutta, ajelun päätteeksi otin bensaletkut irti tankista ja tyhjensin sen kaikkien taiteen sääntöjen mukaan niin hyvin kuin pystyin. Tämän jälkeen tankki takaisin paikalleen, letkut kiinni paitsi alipainehanaa ohjaava letku sai tulpakseen sopivan metalliputken työnnettynä letkuun. Hana "ON" -asentoon ja kone ekalla potkulla käyntiin. Ei siis pakkosyötölle joka tyhjentää tankin vaan normaaliin ajoasentoon. Annoin käydä kunnes bensa loppui. Eli moottori imi kaiken bensan kaasareista ja hanasta. Sitten alipaineletku takaisin kiinni ja tankin korkk ei-lukittuun asentoon jotta haihduttaa loputkin jäämät tankista. Keväällä tai joskus sitten kun ottaa käyttöön ei tarvitse kokea tuskaa tukkiutuneitten suuttimien ym. kaasariongelmien kanssa. Uudet bensat tankkiin ja menoksi. Tämä kaiketi pätee kaikkiin 2-t Kawoihin - niin ja miksei myös nelitahtikoneisiin ? Aikaisemmin irroitin kaikki kaasarit yksi kerrallaan, tyhjensin ne ja yritin puhaltaa paineilmaa eri puolille toivossa että suuttimet ja kanavat tyhjenee. Luin vihjeen Rick Brettin sivuilta ja kuulostaa loogiselta.
|