Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Ke Joulu 19, 2018 03:41

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 283 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Parhaat öljyt koneeseen
ViestiLähetetty: La Tammi 21, 2006 13:17 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3121
Paikkakunta: Nurmijärvi
Vanhempiin rullalaakeroituhin isoihin Zetoihin sopii omien kokeilujen perusteella perinteinen mineraaliöljy parhaiten. Perusautoöljyt ilman mitään lisäaineistusta ovat olleet käytössä silloin kun Z1 Kawaa suunniteltiin. Kesäkäytössä Shell X-100 20W-50 on ollut ainakin omissa pyörissäni paras ominaisuuksiltaan, varsinkin hinta/laatu suhde, n. 9e/4litraa.
Mobil Delvac MX 15W-40 on ollut myös suosittu öljy, dieselöljyn maineestaan huolimatta.
Ns. prätkäöljyt tulivat markkinoille vasta 80-luvun lopussa, sisältäen kytkimen liima-ainetta kytkimen pidon parantamiseksi, aiheuttaen levyjen jumiutumista pitempään seistessään, sekä kuumana kytkimen ja vaihteiston toiminnan takertelua ainakin näissä vanhemmissa Kawoissa.

_________________
We have 100% snafu !


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Tammi 21, 2006 17:06 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3227
Paikkakunta: Siilinjärvi
Shell X100 20W50 soveltuu loistavasti myös liukulaakeroituihin keskari-zetoihin ja täsmälleen samasta syystä kuin isoissakin. Myös Mobil Delvac 15W40 tai Neste Turbo LXE 15W40 toimii keskareissa loistavasti.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin 40 vuotta ainoastaan Kawasakeja (13 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä ZG1200-B16 ja hätätilassa Fude Sport.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Tammi 21, 2006 19:25 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:18
Viestit: 628
Paikkakunta: Posio
Ja sitä x-100:sta saa ainakin Agri-marketeista. :wink:

_________________
Voiman väri on vihreä.
Kawasaki kz1300 -79 x3
Kawasaki kz1300-80
Suzuki gsx1400 -04


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Tammi 24, 2006 21:30 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:23
Viestit: 693
Paikkakunta: Helsinki
X-100 voitelee mullakin.

elämä on


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Tammi 24, 2006 22:17 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 710
Paikkakunta: helsinki
x-100 20w50 8) jo liukasteena toimivasti H***A ajoilta asti :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Taas öljyistä
ViestiLähetetty: Ti Helmi 14, 2006 13:48 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 17:12
Viestit: 103
Paikkakunta: Porkkalanniemi, Knummi
Motonetissä olisi myytävänä
1) Mobil Delvac Super 1400 15W-40 (High Performance Diesel Engine Oil) ja
2) Mobil Delvac HP-F 10W-30 (Extra High Performance Diesel Engine Oil)

...siis mitäpä laittaa moottoriöljyksi 99 tkm ajettuun 1988 vuosimallin zx-10:iin ?
Vai pitäytyäkö vielä Castrolin GPS:ssä ?

Onko kokemuksia ? Ilmeisesti ainakin Kawabata käyttänyt Kärpiössä Mobilin diesel-öljyjä ????

t:kapsu


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Taas öljyistä
ViestiLähetetty: Ti Helmi 14, 2006 16:01 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3227
Paikkakunta: Siilinjärvi
kapsu_zx10 kirjoitti:
Motonetissä olisi myytävänä
1) Mobil Delvac Super 1400 15W-40 (High Performance Diesel Engine Oil) ja
2) Mobil Delvac HP-F 10W-30 (Extra High Performance Diesel Engine Oil)

...siis mitäpä laittaa moottoriöljyksi 99 tkm ajettuun 1988 vuosimallin zx-10:iin ?
Vai pitäytyäkö vielä Castrolin GPS:ssä ?

Onko kokemuksia ? Ilmeisesti ainakin Kawabata käyttänyt Kärpiössä Mobilin diesel-öljyjä ????

t:kapsu

Itse käyttäisin (ja olen käyttänytkin) tuota paksumpaa eli vaihtoehto 1 - toimii ainakin 80-luvun alun keskareissa loistavasti.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin 40 vuotta ainoastaan Kawasakeja (13 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä ZG1200-B16 ja hätätilassa Fude Sport.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Helmi 14, 2006 17:06 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 710
Paikkakunta: helsinki
tuosta viskositeetista sen verran,että eiks ole parempi käyttää ilmajäähdytteisissä 20w-50 kuin ohkasempaa. mainittu säilyttää kuumana viskositeetin paremmin. tuskin kukaan käynnistelee pakkasessa, jolloin vasta sen "paksuus" ehkä hieman olisi haitaksi...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Helmi 14, 2006 20:55 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 20:43
Viestit: 56
Paikkakunta: kalajoki
lewis kirjoitti:
tuosta viskositeetista sen verran,että eiks ole parempi käyttää ilmajäähdytteisissä 20w-50 kuin ohkasempaa. mainittu säilyttää kuumana viskositeetin paremmin. tuskin kukaan käynnistelee pakkasessa, jolloin vasta sen "paksuus" ehkä hieman olisi haitaksi...


just näin on asia, 8)
plussan puolella huilaa riittävästi ;D

_________________
kawa on pop !


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Taas öljyistä
ViestiLähetetty: Ma Maalis 06, 2006 04:00 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1258
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
kapsu_zx10 kirjoitti:
Motonetissä olisi myytävänä
1) Mobil Delvac Super 1400 15W-40 (High Performance Diesel Engine Oil) ja

2) Mobil Delvac HP-F 10W-30 (Extra High Performance Diesel Engine Oil)

...siis mitäpä laittaa moottoriöljyksi 99 tkm ajettuun 1988 vuosimallin zx-10:iin ?
Vai pitäytyäkö vielä Castrolin GPS:ssä ?

Onko kokemuksia ? Ilmeisesti ainakin Kawabata käyttänyt Kärpiössä Mobilin diesel-öljyjä ????

t:kapsu


kas, mielestäni olin jo vastannut kapsuttimelle tähän kysymykseen, vai oliko eri palstoilla jossain, mutta siis kärpiöön olen liruttanut 15w-40 dieselöljyä ja on toiminut hyvinkin. kokeilin myös tuota 10w-30 öljyä koska sitä saa 4 litran pänikässä kätevämmin, mutta kärpiö söi sitä ihan sikana, joten vaihdoin äkkiä takaisin nuo tuhdimmat. kärpiöllä ajettu nyt noin 170 000 km ilman moottorivaurioita tai koneen avaamisia, pl. venakoppa, vetoakselinkoppa, öljynsuodattimen kansi ja öljyproppu.

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 06, 2006 11:33 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 17:12
Viestit: 103
Paikkakunta: Porkkalanniemi, Knummi
Juuh, olit bata jo aiemmin vastannut....ja mulla onkin nyt tallissa 20 litran pönikkä mobil delvacin 1400 15w-40 öljyä odottamassa zx-10 moottorin täyttöä....


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 06, 2006 11:37 
Poissa
Kawioso
Kawioso
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1407
Paikkakunta: Karkkila
Pitäisi hommata 200 litrainen tynnyri ihan porukalla kerhotuotteeksi... :P

_________________
Kawalla niin kauan kuin pystyssä pysyy. Sen jälkeen kone rollaattoriin :P
VN 1500 D2 Classic -97
Wäinössä on roimaa, alkupyörän woimaa...

Kawaharrastaja Arkadianmäelle 2019?
http://www.kaskiharju.fi


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 06, 2006 11:40 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 17:12
Viestit: 103
Paikkakunta: Porkkalanniemi, Knummi
Joo, ei toi 20 litran pönikkäkään pahan hintainen ollut = 2,1 eur/litra....todennököisesti samaa öljyä laitan myös veneen moottoriin (sisäperä-turbodiesel Volvo Penta 150 hv), johon sitä meneekin yhdelle vaihtokerralle 9 litraa....elikkä 9+4 = 13 litraa tosta pönikästä on jo käytetty : ))))


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Maalis 25, 2006 11:50 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 20:43
Viestit: 56
Paikkakunta: kalajoki
ilmakawoihin sopivaa öljyä on myös TEBOIL MONIASTE 15W40 :D
vanhempaan autokalustoon tarkoitettu mineraaliöljy,hintaa n.8 e/
4 litran pänikkä :)
itte kokeilen päästellä tällä ens kesän :moto:

_________________
kawa on pop !


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: öljy
ViestiLähetetty: La Maalis 25, 2006 14:51 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 16, 2005 23:02
Viestit: 46
Paikkakunta: lappohja
onko jollain kokemusta vn15 -90 kawaan noista autoöljyistä :? ajattelin tota shell 100 laittaa mutta miten mahtaa toimia :?:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Maalis 26, 2006 07:18 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1258
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
goosen ja muidenkin kokemusten mukaan shell x-100 sopii mainiosti prätkien konehuoneeseen. sehän on 20w-50 ja mullakin sitä pari pönikkää odottaa käyttöä kun delvacit tulee vaihtoikään.

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Maalis 26, 2006 13:45 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 16, 2005 23:02
Viestit: 46
Paikkakunta: lappohja
kawabata kirjoitti:
goosen ja muidenkin kokemusten mukaan shell x-100 sopii mainiosti prätkien konehuoneeseen. sehän on 20w-50 ja mullakin sitä pari pönikkää odottaa käyttöä kun delvacit tulee vaihtoikään.



:moto: no täytyy testata ja katsoo miten toimii, mulla ainakin vaihteet,kytkin toimi aikas huonosti noilla"liima"öljyillä :!:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: öljy
ViestiLähetetty: La Kesä 10, 2006 13:06 
Poissa

Liittynyt: Ti Helmi 07, 2006 12:31
Viestit: 594
Paikkakunta: Eura
Kaikkin 70 luvun nelari japseihin kävi ja käy nytkin parhaiten 10w-40
T: Kokemuspuhuu 35v ajaneena


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: oljyt
ViestiLähetetty: Su Kesä 11, 2006 00:25 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 20:43
Viestit: 56
Paikkakunta: kalajoki
ilmakoneitten lämpiämisen takia 20w50 on
parempi vaihtoehto kesäkuumalla 8)

_________________
kawa on pop !


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: oljyt
ViestiLähetetty: Su Kesä 11, 2006 07:36 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:29
Viestit: 660
Paikkakunta: Hirvikallio
kawailija kirjoitti:
ilmakoneitten lämpiämisen takia 20w50 on
parempi vaihtoehto kesäkuumalla 8)

Ehdottomasti, ja täyttää 20- 30 vuoden välykset paremmin :P

_________________
http://www.iltalehti.fi/autot/200707126345160_am.shtml


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Heinä 19, 2006 12:50 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 22, 2006 12:47
Viestit: 14
Kai se täytyy sitä tavallista mineraaliöljyä itekin laittaa koneeseen... Piti jo viimeksi laittaa mut rupesin taas ajattelemaan liikaa ja lompakkoa vietiin. Kallista castrolia laitoin eikä ollu sen kummempaa pskaa kun shellinkään täyssynthetic mp-öljyt.

_________________
gpz 900 -85


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Heinä 25, 2006 19:11 
Poissa

Liittynyt: To Maalis 09, 2006 13:12
Viestit: 18
Paikkakunta: LPR
ite tein ja säästin.. nyt vaihdoin ZRXiin teboil superbike 15w/50 ja hyvin skulaa.. se vaan ihmetytti että jo muutaman sadan kilometri ajon jälkeen oli ölppä sinä silmässä jo mustaa (kova helle tosin) vaikka edelliset huollon laittamat kesti kirkkaana muistaakseni tuhat ja rapiat mutta muistan jonku mekaanikon joskus kertoneen että öljy tehtävä on sitoa itseensä epäpuhtauksia jne ja hyvä vaan ettö menee mustaksi jne.. bla bla blaa?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Heinä 28, 2006 18:50 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1523
Paikkakunta: hyvinge
Voi olla... Vähäisen ymmärrykseni mukaan noissa uudenmissa EHKÄ kannattaa käyttää voiteluun vaikka niitä rätkäerikoishypersuperliukasteita, ne kun lienee semmottisille suuniteltu. :?
WanhukZissa taas tuntuu pelittävän paremmin "vanhan liiton liukasteet", niitä valmistettaessa kun ei perusmineraalirasvoja kummemmista ollut hajuakaan, eli näitten kurnaalien käyttöön rakennettuja ovat ne. UGH, olen puhunut! Tai oikeestaan kirjoittanut... :roll:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Elo 07, 2006 20:44 
Poissa
Kawioso
Kawioso
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1407
Paikkakunta: Karkkila
Ei enää X-100:sta meikäläisen mopoon :evil: Silloin kun koitin GT:ssä niin alkoi vuotamaan 1000 km jälkeen. Näköjään se tahtoo tulla myös z1100:sta pihoille mainitun kilometrimäärän jälkeen. Myös kytkimen lipsuminen lisääntyi tuolla shellillä.. kele. Takas delvacciin on siis paluu.

_________________
Kawalla niin kauan kuin pystyssä pysyy. Sen jälkeen kone rollaattoriin :P
VN 1500 D2 Classic -97
Wäinössä on roimaa, alkupyörän woimaa...

Kawaharrastaja Arkadianmäelle 2019?
http://www.kaskiharju.fi


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Elo 07, 2006 20:50 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 710
Paikkakunta: helsinki
jiikoo kirjoitti:
. Näköjään se tahtoo tulla myös z1100:sta pihoille mainitun kilometrimäärän jälkeen. Myös kytkimen lipsuminen lisääntyi tuolla shellillä.. kele. Takas delvacciin on siis paluu.


mistä vuotaa? tuskin se merkistä johtuu... vaan ehkäpä viskositeetistä. eipä ole mulla kytkin lipsunut. 8)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Elo 08, 2006 16:19 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3121
Paikkakunta: Nurmijärvi
Juu, en mäkään usko Jiikoo, että noi vammat johtuu tosta öljystä. Sun pelissä on varmaan jotkut tarvike kytkinlevyt ja tiivarit, jotka ei kestä öljyä muuten vaan. Tuskin se vuotava kone Delvakilla paikkaantuu pitäväksi, olisi varmaan vuotanut millä tahansa öljyllä.
Tarkista kytkimen perusäätö, vaijeri löysälle, säätöluukku ja mutu auki, ruuvi kevyesti pohjaan, puoli kiekkaa auki ja lukkomutu tiukalle.
Ainoa mitä X-100 ölpässä on heikkoa, että menee nopsaan huonoksi, 5000 km lienee liian pitkä vaihtoväli aika, varsinkin keppipelissä, missä koneölppä voitelee kulmavaihteenkin.

_________________
We have 100% snafu !


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Elo 08, 2006 20:41 
Poissa

Liittynyt: La Touko 13, 2006 19:12
Viestit: 412
Paikkakunta: Pori
Vaihdoin just 3000km ajetut x-100:set pois ja ihan mustaa oli. Järkeilin et toi olis sopiva vaihtoväli. Kannentiiviste mulla on kesän aikana ruvennut vuotamaan mut en usko sen johtuvan öljystä.

_________________
"Se ei ole uutinen että Kawasaki on siellä, missä puhutaan suorituskyvystä. Näin on ollut läpi historian ja tulee olemaan" Moto-Ykkönen 8/07
Gpz 750 -83
Gpz 900R -91


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Elo 08, 2006 23:35 
Poissa
Kawioso
Kawioso
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1407
Paikkakunta: Karkkila
Delvacilla kesti aina ajaa lähemmäs 5000km ennen kuin alkoi vuotamaan. X-100 aloittaa turhan aikaisin. Jonnekin se menee kun silmä on melkein paljas. Kytkimen säädössä ei pitäisi olla mitään vikaa.

_________________
Kawalla niin kauan kuin pystyssä pysyy. Sen jälkeen kone rollaattoriin :P
VN 1500 D2 Classic -97
Wäinössä on roimaa, alkupyörän woimaa...

Kawaharrastaja Arkadianmäelle 2019?
http://www.kaskiharju.fi


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Elo 09, 2006 17:39 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 13:14
Viestit: 244
Paikkakunta: Hausjärvi
X 100 öljyillä ajelin 2000 km möhköllä. Menivät vaihtoon kun tuli noita vesipumppuongelmia. Kytkin ect toimivat ihan ok. Palasin kummiskin takas Valvolinen 20/50 mineraaleihin (6 e/l A-tarvikkeesta.) Öljyt olivat ihan hyvän näköiset 5000 km:n vaihtovälin jälkeenkin.

Räksällä olen ajellut Belrayn 20/50 mineraaleilla, mitä hyvää vaihtamaan, kun ölkkääkään ei mene vaihdossa kuin rapiat 3 litraa.

_________________
Gpz 1000 RX, ZZ-r 1100 D1, Z 1300 A5 ja pari "hontaa"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Elo 17, 2006 09:10 
Poissa

Liittynyt: To Elo 03, 2006 06:15
Viestit: 75
Paikkakunta: Helsinki
Itse uskon kumminkin enemmän kokemusta omaavien "super" mekaanikkojen sanaan sekä siihen että vaikka kone on 70 luvulla kehi-
tetty niin tän päivän öljyt suojaavat korroosiolta ja kulumiselta pa-
remmin.
Sorry nyt vaan mutta omaan pyörääni en mitään traktoriöljyjä
laittais, puolisynteettinen öljy toimii ainakin möhkössä hyvin(Motorex prätkäöljy)
Ja oma maalaisjärkikin sanoo niin, vaikkei raha kasva mullekaan
todellakaan puussa.
Mut hyvä öljy on kumminkin halpaa verrattuna mäntiin ja laakereihin
verrattuna.

Ps. Mukavempaahan se on huudattaa konettakin kun tietää ettei rasva kiehu niin helposti :twisted:


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 283 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com