Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Pe Maalis 29, 2024 01:58

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1 viesti ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Su Maalis 26, 2006 13:30 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Dodii, sitten päästään rasvaus ja kasausvaiheeseen:
-Tarkistetaan ristinivelen kunto nitkuttelemalla niveltä molempiin suuntiinsa, jos tuntuu tahmealta tai väljältä kumpaankaan suuntaan, kannattaa käydä vaihdattamassa uusi nivel konestamolla.
-Kulmavaihteesta tarkistetaan että siellä boorin sisällä on kellojousi paikoillaan ja käännetään pinnitapin kohta ylöspäin ja laitetaan se pieni tappi paikoilleen ja etsitään kepistä vastaava reikä ja hieman tappia painaen jousta vasten keppi nipsahtaa paikoilleen. Katso että kepin toisessa päässä on O-rengas urassaan paikoillaan.
-Swingin kartiolaakerien pesät putsataan vanhasta vaseliinista katsotaan onko pahoja kuoppia jäännyt skooleihin, jos on niin laakerit ja skoolit uusiksi, ne on std tavaraa ja löytyy laakeriliikkeistä. (Bearing roller 4T30203E1)
-runsaasti vaseliinia töpöttäen laakereihin ja skooleihin ja paikoilleen ja paina stefat laakereita vasten sopivaa hylsyä ja kumivasaraa käyttäen.
-Puhdista rungon tapin reijät ja tarjoa smirgelinauhaa hieman ruosteen poistamiseksi, vaseliinia hieman reikiin ja puhdistetut tapit huulille reikiin.
-Pujota swingi kepin myötä paikoileen ja työnnä tapit laakerien sisään.
-Vasemman puolen tappiin saa jengata kolmiolevyn paikalleen ja ruuvaa se kiinni runkoon.
-Tee sama oikealle puolelle, mutta älä jengaa kovin paljon tappia vielä sisäänpäin.
-Ota kärkivälimitta ja lado siihen mittoja, kunnes 1,5 mm on kasassa ja laita se vasemmalle puolelle swingin ja rungon väliin, jengaa oikealta puolelta tappia sisään päin kunnes kärkivälimitta liikkuu tahmeasti, tarvittaessa pyöritä vasenta tappia jos se ei ole laakeria vasten tai on liian ulkona.
-Lukitse tapit lukkomuttereilla ja laita kumit päälle.
-Kokeile perän liikkuvuus ylösalas ja mahdollinen sivusuunnan klappi ja jälleensäädä tarvittaessa.
-Laita oikean puolen takaiskari paikoilleen.
-Sitten pyyhi liukuspoorista vanhat vaseliinin jämät pois ja laita sen koko seinämälle kepin spooreja myöten peittoon uusi vaseliini, jotain hieman lämpöä kestävää laatua.
-Ota pitkä ristipääruuvari ja työnnä se liukuspoorin läpi ja ota ruuvarin kärjellä kepin päässä olevasta kolosta kiinni ja ohjaa näin spoorit kohdakkain ja paina liukuspoori pohjaan. Vedä ruuvari pois.
-Ota pitkät avaavat lukkosokkapihdit ja laita lukkosokka akselin päähän. Varmista että se on urassaan lattapääruuvarilla toisesta päästä prikkaa urallaan pyöräyttäen.
-Laita perään lyhyt jousi vaseliinilla paikoilleen ja työnnä perä liukuspoorin sisään ja kiinnitä perän 4 pulttia (Kannen pultit käyvät myös ja näyttävät nätimmiltä)
-Laita vasen takaiskari paikoilleen.
-Varmista että perän pohjaproppu on kiinni ja laita peräöljyä API GL-5 hypoidiöljyä SAE 90 täyttöaukosta noin 2,5 dl, kumminkin vain täyttöaukon kierteiden alareunaan asti.
-Puhdista perän spoori vanhasta vaseliinista ja liasta ja laita uusi vaseliini spooreihin ja työnnä perän sisään akselin holkki, laita puhdistettu ja ohuelti vaseliinilla voideltua akselia prikkansa kanssa vasemmalta puolelta hieman matkaa myös jo sisään.
-Laita takarengas hollille ja nosta se spooreille, laita kromattu holkki, työnnä akselia lisää sisään, laita jarrukaliberi paikoilleen, työnnä koko akseli sisään ja kiristä jarrukaliberin pultti sekä taka-akselin mutteri (14 kg/m)
-Homma on valmis riippuen onko putkiston ja takaloksujen asennusta vielä jäljellä.
-Pyöräytä takarengasta edestakaisin ja tarkista perän öljymäärä täyttöaukosta jonkun minuutin päästä.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1 viesti ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com