Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Su Huhti 28, 2024 01:15

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Voisko olla puolijohdevika?
ViestiLähetetty: Ti Heinä 03, 2007 15:17 
Poissa

Liittynyt: Ke Heinä 05, 2006 14:39
Viestit: 112
Paikkakunta: Kajjaani
Gpz 500 r on mopotin. Semmoista ongelmaa esiintyy ettei välillä ota kierroksia yli 5000rpm:n ja samalla vedoista häviää suurin osa. Vaihdoin eilen ihan uudet tulpat d8ea eli ei ne mitä manuaali suosittaa koska epäilin sen johtuvan tulpista. Toimi 40 km hienosti. Sitten kun alkoi ukkostaa niin ongelma toistui taas? Olisiko cdi boksissa vikaa vai mitä ootte viisaammat mieltä? Vai onko tämä ukkosjuttu vain taikauskoa?Vai puolat? Alkaa olla kawailijalla witsit wähissä.

_________________
Hyvin mennöö van menköön


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Heinä 03, 2007 20:43 
Poissa

Liittynyt: Pe Tammi 27, 2006 18:45
Viestit: 213
Paikkakunta: Jyväskylä
Katsos johdot tulpan ja puolalle menevät johtimet ja jännite mikä on puolan plussa että on kohtuullisen sama kuin akulla!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Heinä 29, 2007 20:51 
Poissa

Liittynyt: Ke Heinä 05, 2006 14:39
Viestit: 112
Paikkakunta: Kajjaani
vesmu kirjoitti:
Gpz 500 r on mopotin. Semmoista ongelmaa esiintyy ettei välillä ota kierroksia yli 5000rpm:n ja samalla vedoista häviää suurin osa. Vaihdoin eilen ihan uudet tulpat d8ea eli ei ne mitä manuaali suosittaa koska epäilin sen johtuvan tulpista. Toimi 40 km hienosti. Sitten kun alkoi ukkostaa niin ongelma toistui taas? Olisiko cdi boksissa vikaa vai mitä ootte viisaammat mieltä? Vai onko tämä ukkosjuttu vain taikauskoa?Vai puolat? Alkaa olla kawailijalla witsit wähissä.


No joo... cdi boksi oikosessa. Mistähän voisi kysellä uutta? Selailin tuossa stormin kuvaston läpi ja ei ollut cdi boksia kyseessä olevaan mopoon. Vai käykö esim 900 gpz/zl:n cdi boksi suoraan tuohon mopoon? Palaillaan

_________________
Hyvin mennöö van menköön


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Heinä 29, 2007 22:09 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1218
Paikkakunta: Turku
Juu ja ei niitä voi käyttää ristiin. Eli (tietääkseni) kaikki nuo vanhemman malliset ic-igniterit toimivat kyllä ristiin mutta ei aina niin optimaalisesti (siis ne joissa on samantyypin liitin). Erot: sytytysennakko ja joissain malleissa kierroslukurajoitin.

Periaatteessa buykawasaki.com ja sieltä /owner info/Parts diagrams ja etsimällä oikean pyörän voi katsoa missä pyörissä sama osa, mutta mulla ei ainakaan toiminut ihan, eli jenkkiversiossa on jostain syystä erinumeroiset sytkäboksit kuin euroversioissa. Tai voihan silti katsoa pyörät joissa sama boksi mutta part-no ei välttämättä täsmää suomeen. Olisikohan jotain saaste tms muutoksia sytytyksen kannalta.

500-r arvoja en tiedä, mutta 900-r boksi: maksimi ennakko 35 astetta, ei kierroslukurajoitinta ja 1000-rx on melkein sama, mutta kierroslukurajoittimella. Onkohan 600-r sama kuin 500-r
" (1986 - 600 Ninja igniter # 21119-1056) has 40 degrees full advance [at] 10,000 and a rpm limiter at 11,100. "
Oikeasti näiden ero ei ole noin suuri, koska tuon 35 asteen maksimiennakko tulee jo jossain 3000-4000 kierroksen tienoilla.

Tuolla jotain juttua osiossa ignition: http://members.tripod.com/gpz_rider/tec ... AQ2000.htm

Mulla itsellä 37 asteen boksi korvattu 40 asteen ennakon omaavalla, enkä ole huomannut ongelmia. Ehkä sen seurauksena saattaa joku hepo olla häviksissä mutta mulle piisaa, ellei ole liikaakin välillä :)

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Heinä 30, 2007 14:45 
Poissa

Liittynyt: Ke Heinä 05, 2006 14:39
Viestit: 112
Paikkakunta: Kajjaani
500-r arvoja en tiedä, mutta 900-r boksi: maksimi ennakko 35 astetta, ei kierroslukurajoitinta ja 1000-rx on melkein sama, mutta kierroslukurajoittimella. Onkohan 600-r sama kuin 500-r
" (1986 - 600 Ninja igniter # 21119-1056) has 40 degrees full advance [at] 10,000 and a rpm limiter at 11,100. "

500r ja 600r ovat taysin identtiset pyörät. Vain sylinterin poraus on isompi 600r:ssä. Kokeilin kaverin kuussatasen gpzr:n cdi boksia joka sopi täysin omaani. Paljonkohan maksaa uusi boksi ja mistähän noita voi kysellä. Vai turvaudunko alkuperäisvaraosiin.

_________________
Hyvin mennöö van menköön


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Heinä 30, 2007 15:06 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1218
Paikkakunta: Turku
Käytettyjä voisi kysellä vaikka noista:
http://www.mpmaailma.com
http://www.motomaster.fi

Edit: Mikä osanumero siinä oli # 21119-1056 vai 21119-1160 vai joku muu?

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Heinä 30, 2007 21:02 
Poissa

Liittynyt: Ke Heinä 05, 2006 14:39
Viestit: 112
Paikkakunta: Kajjaani
Edit: Mikä osanumero siinä oli # 21119-1056 vai 21119-1160 vai joku muu?[/quote]


Tässä olisi tuo numerosarja 21119-1160. Onko liittimissä paljon eroja? Kiitosta vaan informaatiosta.

_________________
Hyvin mennöö van menköön


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Heinä 31, 2007 09:51 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1218
Paikkakunta: Turku
vesmu kirjoitti:
Tässä olisi tuo numerosarja 21119-1160. Onko liittimissä paljon eroja? Kiitosta vaan informaatiosta.

Luulisin että tämän tyyppiset, joissa on yksi liitin, ovat kaikki samanlaisia toisen sukupolven transistoroituja, joissa on mukana ennakonsäätö, muttei vielä CDI tyyppisiä.

Kyselin sen takia tuota varaosanumeroa, että minä en oikein saanut täsmäämään noita buykawasaki.com varaosanumeroita ja näitä euroopassa käytettyjä.

Buykawasaki.com mukaan 600-r:ään kuuluisi 21119-1167, mutta kyllä google antaa enemmän noita -1160:siä käytössä. Samoin näemmä saksan ebayn 600-r boksit on -1160:siä. Linkissä mainittu -1056 taitaa olla joko kirjoitusvirhe tai erikoisuus.

Tuntuu että mun GPZ-1100:n boksi on melkein ainoita, jotka on sekä USA:ssa että Euroopassa sama. Esim GPZ-750 eu:-1069 usa:-1075

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Heinä 31, 2007 10:20 
Poissa

Liittynyt: Ke Heinä 05, 2006 14:39
Viestit: 112
Paikkakunta: Kajjaani
oojala kirjoitti:
Käytettyjä voisi kysellä vaikka noista:
http://www.mpmaailma.com
http://www.motomaster.fi

Edit: Mikä osanumero siinä oli # 21119-1056 vai 21119-1160 vai joku muu?



Joo... Boksi tulee ensi viikolla. Tilasin tuolta motomasterilta. Kiitosta vaan avusta.

_________________
Hyvin mennöö van menköön


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Heinä 31, 2007 20:32 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1218
Paikkakunta: Turku
Kannattaa vaihdon yhteydessä mitata myös latausjännite ennen kuin koettaa suurempia kierroksia, latausregulaattorin hajoaminen yhdessä vähäisen kuorman tai huonon akun kanssa aiheuttaa ylijännitettä ja joskus rikkoo näitä sytytysbokseja. Silloin tosin myös akku yleensä kuivuu ja lamput hajoilevat myös, toinen yleinen syy taitaa olla tärinä.

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com