Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Touko 16, 2024 10:05

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ma Heinä 23, 2007 13:14 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1268
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
viimeksi olin laittanut puhtaan ilmanputsarin eli ne K&N ns. vapaavirtausfilsut tuohon sirkiöön vuonna 2005 keväällä ja kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sanoa, että ainakin ram airi-koneisiin kantsii tehdä ilmanputsareiden putsus hieman tiheämmin.

paskaa oli semmonen pari-kolme millimetrinen kerros suodattimien päällä kauttaaltaan, ei ihme, ettei tuntunut enää niin hereältä tuo kawa viimeaikoina, heriö nyttye.

liottelin moneen kertaan tiskisaippuavedessä, huuhtelin suihkulla välillä ja vieläpä tiskiharjalla ja hammastikulla rapsuttelin välejä puhtaiksi. sitten kuivasin kuumailmapuhaltimella noin kolme tuntia ja suihkutin kevyesti punaista konnan ilmanputsariöljyä ohuen kerroksen kahtapuolta putsereita. huom zx12r kawassa on kaksi rinnakkaista putsaria.

nuo mun kooetännät ovat uudempaa, tiiviimpää ja tukevampaa mallia kuin ne vanhat, jotka ovat kuulemma yhtä kovia falskaamaan sivuitse paskaa kuin tusinan alkuperäisetkin filsut.

sitten laitoin vaseliinia koo et ännien kaikkiin reunoihin ja asensin ne takaisin.

seuraavana päivänä kattelin vielä painekotelonkin. syynä oli kun olin unohtanut kiristää ilmanputsareiden kiinnitysruuvit. eivät välttämättä sormitiukkuudella pysyisi kauaa. sielläkin oli monen millin kerros paskaa paikoitellen, hienojakoista pölymäistä pinttynyttä, joka lähti paperitollolla pyyhkimällä joka puolelta. tämän painekotelonpölyn luulisin tulleen kawan alkumatkoilla kun siinä oli vielä alkuperäiset ja falskit suodattimet paikallaan ekoilla noin 30 000 km matkalla. ruiskunläpätkin pyyhkiskelin ja laitoin sinne rasvaa, aseöljyä, sillä onhan 12r aikapyssy, sanovatten jokku.

samalla paikkamaalilla suhauttelin, sekä suojateippasin paria kohtaa alapuolelta bensatankista, jotka olivat ottaneet sähkökaapelinipusta hieman jälkiä ja maali oli ohentunut kohdistansa. myös tarkistelin letkujen ja johtojen kuntoa. vain yksi ylivuotoletku näytti hapertuneelta, liekö liian vähästä käytöstä se.

kiristelin vetoketjuakin. se menikin sitten pieleen. jostain syystä ketju ja rengaslinja jäi hieman vinoon. ehkä osasyynä oli se, että lisäketjusuoja esti näkemästä ketjua kunnolla takaapäin ja laiskuus, kun en irrottanut suojaa. eli kun ajelin stadiin oli ketju kulunut oikealta puoleltaan sisälenkkien kohdilta ihan kirkkaaksi ja vasen oli rasvainen. myös ajaminen oli ikkäänkuin hakevaa. eiku tehdään sekin homma kahesti, niin hyvä tullee.

samalla latasin akkuakin hieman, niin ei tule tän viikkoisessa kaupunkikatkoajelussa yllättäviä virtasongelmia niin helposti, vaikkei olekaan oireillut, mutta lyhyehköissä kaupunkiajoissa akku ei pääse kunnolla latautumaan juuri koskaan. rasvaa, sitä aseöljyä ruiskin myös akunnavoille ja kaikkiin mahdollisiin sähköosien liittimiin mitkä vain näin. suosittelen.

muuten tuntui kawa saaneen lisäpotkua hirveeZti, alakierroksillakin oli hereämpi kuin ennen putsarien putsailua, oletettavasti pensankulutuskin toivoakseni laskee hieman siitä mitä oli ennen.¨

likaisilla putsareilla ajaminenhan vastaa jopa ryyppy päällä ajamista, nyt käy ja laulaa todella iloisesti taas. pitänee taas viimeistään ensikeväänä putsailla putsareita kuten ohjeetkin neuvovat, eikä yli 15 000 km:n välein kuten tein.

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Heinä 23, 2007 20:02 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 13:44
Viestit: 115
Paikkakunta: Billnäs
Tänä vuonna tullut kahdesti katsottua nuo filtterit, toisen kerran ihan harrastuksen vuoksi ja urheilun kannalta eli tarpeettomasti.
Tässä taitaa olla K&N:n ohjeetkin tuohon putsaukseen.
En noita K&N:n mömmöjä kylläkään ole käytänyt vaan jotain muuta vastaavaa.
Justiinsa könysin pyörän ympärillä ja totesin kaikkien jarrupalojen olevan finaalissa kuten takakuminkin, miten lie taas silleen.
Uutta kulutusosaa paikalleen ja öljyt vaihtoon niin taas maistuu meno.
Motulin 15W50:stä oon käyttänyt.
Ketjut eivät ole olleet moksiskaan, renkaan iän kestää säädöissään kun muistaa voidella.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Heinä 24, 2007 14:52 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1268
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
liuotin konnat ihan fairyvedessä useampaan kertaan, vartti viiva pari tuntia per kerta. sitten puhtaassa vedessä jokunen kerta huuhtelua ja vielä juoksevan veden alla huljuttelua, suihkussa aivan. mulla on sitten semmonen spräypullossa oleva öljy konnille, ei tarvi lirutella, vaan suhauttaa viistosti sivulta, tulee heti tasainen kerros punaista öljyä konnille. kyllä nuo näemmä on pakko putsailla ainakin kerran ajokaudessa, joko ennen tai ainakin jälkeen. jos ajaa jonkunkaan verran kuivalla hiekkatiellä, niin saa putsata useamminkin. varsinkin jos ajaa jonkun auton perässä hiekkapöllyssä, rammairi imee lahjakkaasti hiekkaa sisäänsä.

semmonne tiuha ja ohutlankanen teräsverkko siinä oman verkon edessä oli pysäyttäny aika monta isompaa ötökkää ja roskia, sen rapsuttelin kans puhtaaksi.

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Kesä 09, 2008 12:16 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 10, 2007 14:19
Viestit: 16
Mitenkäs nuo suodatinöljyt? Mulla on Bmc:n filterit ja sain tuota K&N sprayta edullisesti, niin niissä tuskin on mitään materiaali eroa, jotta purkin etiketillä olisi merkitystä?
Tuota valvolinen liimaa tuskin voi käyttää, jota olen käyttänyt noissa superloni suodattimissa?

_________________
ZX-12R


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Kesä 09, 2008 23:47 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 18:34
Viestit: 630
Paikkakunta: San Diego, CA
Elmeri H. kirjoitti:
Mitenkäs nuo suodatinöljyt? Mulla on Bmc:n filterit ja sain tuota K&N sprayta edullisesti, niin niissä tuskin on mitään materiaali eroa, jotta purkin etiketillä olisi merkitystä?
Tuota valvolinen liimaa tuskin voi käyttää, jota olen käyttänyt noissa superloni suodattimissa?


Konnan paperifilsumömmöt käy, superlonille tarkotettu ei välttämättä.

_________________
Concours 14 (GTR1400) -16 & Suzuki Burgman 650 -14


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com