Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on La Huhti 27, 2024 16:11

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Su Elo 05, 2007 21:01 
Poissa

Liittynyt: Ma Heinä 30, 2007 01:45
Viestit: 7
jos jollakin on jotakin tietoa näihin kyssäreihin niin viskopa viestillä. pyörä alkoi nykiä kaverilla ja kaveri käänsi hanan varatankille. tämän jälkeen kesti aikansa ennenkuin lähti käyntiin, ei tässä vielä mitään mutta sen jälkeen ei ole toiminut kunnolla ei kestä kierroksia mutta kun hiljalleen kisuttaa kaasua ne kyllä nousevat. epäiltiin bensan saannissa jotakin häiriötä, voisiko esim hana sydeemi olla jollakin tavalla rikki, sisältää näköjään jonkun kalvo jutun. välillä kyllä taas tuntuu että saa liikaa kun ei meinaa lähteä käymään muuten kuin kaasu pohjassa ja hanat kiinni. ilmoitelkaa jos tuntuu jollakintavalla tutuilta ongelmilta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Elo 05, 2007 21:29 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Kuullostaa osittain hajonneelta alipainehanalta. Etenkin helteellä oireet tulevat monesti esiin, yhdessä höyrylukon sattusessa samaan aikaan. Ne on aika epäluotettavia kapistuksia juuri tuo satunnaisen toimintansa takia.
Toimiiko PRI-asennolla (vapaalasku ohi alipane toiminnon) paremmin?
Osia hanaan vaihtamalla saa kuntoon joksikin aikaa, mutta kunnon mekaaninen hana on luotettavin.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Elo 05, 2007 22:33 
Poissa

Liittynyt: Ma Heinä 30, 2007 01:45
Viestit: 7
kiitti vastauksesta tarkoittaa tuo pri ilmeisesti ns varatankkia sillä ei ole kuin taakse on alas off ja eteen tuo minun kutsuma varatankki asento. toimi tuolla asennolla välillä mutta välillä taas ei.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Elo 05, 2007 23:34 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1218
Paikkakunta: Turku
Tuossa ei pitäisi olla originaalisti kuin Pri-On-Res asennot.
Eli tehtaan jäljiltä: jos tankki on täynnä, niin kaikilla asennoilla pitäisi käydä ja bensaa tulla hanasta koneen käydessä

- "Res"(erve) on varatankki, mutta hana aukeaa vain kun kone käy (eli siis alipaineletkussa alipainetta)
- "Pri"(mer) on kuten edellä sanottu aina auki asento eli valuttaa bensaa riippumatta onko kone käynnissä vai ei. Tarkoitettu siihen kun esim parin viikon seisomisen jälkeen (tai talven jälkeen) on kohokammiot tyhjenneet, niin pitämällä hetken pri asennossa saa bensapinnat normaaleiksi kaasuttimissa.
- "On" normaaliasento, jossa hanan tulisi olla aina, ajossa tai seisottaessa. bensaa tulee kun kone käy, ei seisoessa

Helppo testata kun pistää hanalta lähtevän letkun läpinäkyvään lasipulloon ja katsoo miten bensa virtaa eriasennoissa. Samoin alipainetta voi kokeilla irtoletkulla imemällä, kunhan kalvossa ei ole reikää :)

Tuo alipaine hana on mielestäni toimiessaan oikeinkin näppärä peli, mutta vanhetessaan saattaa temppuilla. Joidenkin mielestä perinteinen aina väännettävä esim pingeli on ainoa oikea.

Joskus joku kotinikkari on askarrellut noista myös jotenkin muuten toimivia eli tuollaisen on-off hanankin niistä saa. Mullakin oli siinä vaikka mitä viritystä tiivistettä ja kumilaippaa ja toiminta oli kaikkea muuta kuin tehtaan jäljiltä. (esim bensa meni koneeseen alipainenipan kautta)

Kawasaki-huolloista (Sumekolta) saa tiivisteitä ja kalvoja tuohon, mulla taisi olla z-650:ssä alipainekalvo ja "reikäkumi" jotain 15 euron luokkaa lisäksi voi tarvita hanan ympärys o-renkaan sekä hanan ja tankin välisen tiivisteen. (saa noihin tarvikekorjaussatsejakin, mutta mielestäni väärä paikka säästää jos edes säästää hinnassa mitään)

Pahin vika mikä tuohon voi tulla on sellainen jossa se valuttaa alipainekalvon reijän kautta ja aliaineletkua myöten bensaa koneen täyteen, eli kannattaa tarkistaa myös ettei alipaineletkusta tule bensaa. Originaalikalvojen ei kai pitäisi tehdä noin koska bensa valuu ennen kalvojen välissä olevasta juorureijästä ulos.

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Elo 05, 2007 23:36 
Poissa

Liittynyt: Ma Heinä 30, 2007 01:45
Viestit: 7
kertokaapa mistä tähän voisi sellaisen mekaanisen hanan hankkia. ja tukitaanko alipaine reikä joka kaasarissa on sitten kun hana vaihdetaan. ilmeisestikin näin mutta varmistan vain


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Elo 05, 2007 23:39 
Poissa

Liittynyt: Ma Heinä 30, 2007 01:45
Viestit: 7
kiitti tuostakin viestistä pitää huomenna tsekata nuo toiminnot tarkemmin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Elo 06, 2007 10:56 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1218
Paikkakunta: Turku
Mä en ole Pingeliä hommannut (enkä aiokaan) mutta foorumilta haku Pingel tuotti paikan http://www.mp-palvelu.com ja googlettamalla pingel + mp-palvelu:
" Pingel bensahanat yksi lähtöinen 140e kaksi lähtöinen 170e adapterit 30e "
(adapteri tarvitaan että saa tankkiin kiinni)

Onpa melko kallis kapistus hanaksi, mutta kai sekin asiansa ajaa.

Kannattaapi samalla testata ettei koneessa ole muita ongelmia kuin bensan saanti hanan takia. Bensahanan viat saa myös eliminoitua pistämällä irtotankin (pullo tms varikko tankki) syöttämään suoraan bensaa kaasareihin.

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Elo 06, 2007 18:30 
Poissa

Liittynyt: Ma Heinä 30, 2007 01:45
Viestit: 7
joo nyt on vaihdettu korjaussarja hanaan ja siinä ei ole kuin res, on ja off asennot. käynti edelleen huonoa aivan kuin saisi liikaa koko ajan. mitäpä vikoja voisi lähteä seuraavaksi jahtaamaan, mahdollinen alipaine ei riitä tai jotain muuta??????????. alipaineletku on ehjä kuitenkin. millä nämä kohot jotka läppien edessä ovat toimivatko nekin alipaineella ja voisiko niissä olla jotakin häikkää, outoa on nyt mutta jeesatkaa jos tutunoloisia juttuja. jos tarvitset lisätietoja niin kysy, kerron kyllä mielellään lisää.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Elo 06, 2007 22:45 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1218
Paikkakunta: Turku
Vaikuttaa hieman oudolta alipainehanalta, jos siinä on "off" asento.

Hanaan ei voi tulla sellaista vikaa että tulisi liikaa bensaa, ainoastaan liian vähän. Kaasuttimen pitäisi hoitaa bensan säätelyt kunhan sitä vain tulee riittävästi.

Vaikuttaa kyllä että vikaa on jossain muuallakin kuin kuin hanassa. Jos hanasta vain jotain pääsee läpi pitäisi koneen kyllä käynnistyä niillä bensoillakin mitä mahtuu kaasuttimen kohokammioonkin, vaikka tankki olisi kokonaan poiskin.

Voisiko olla niin ettei nykiminen johtunutkaan varatankille menosta vaan jostain ihan muusta viasta?

Onkos tuossa mallissa kaasuttimien pohjassa ruuvit, joilla saa kohokammiot tyhjättyä? Voisi tarkistaa onko paljon roskia bensan joukossa.

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Elo 07, 2007 09:12 
Poissa

Liittynyt: Ma Heinä 30, 2007 01:45
Viestit: 7
joo pohjan saa tyhjättyä ja on tehty, avattiin kaasarit ja katsottiin tuo asia jo. onko kenelläkään hyvää kaasarin korjauspaikkaa tiedossa jos niin ilmoitelkaa, vai pystyykö sisäkalut vaihtaan tuosta vaan eli eikö vaadi suurempia säätö toimenpiteitä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Elo 07, 2007 11:51 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1268
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
mulla tullee ekaksi ylleensä roskat mieleen kun pensansaanti tökkii. toisena tankin ilmakorkin tukkeuma ja kolmantena sitten alipainehanan kalvojen väsyminen. tosin kaasareidenkin paskottuminen on hyvin yleistä vanhoissa peleissä. myös pensatankki on saattanut korroontua ja sieltä irtoaa ruosteentapaista hiutaletta, joka tukkii hanan, kaasarit ja ekaksi tehokäynti kärsii lujempaa ajettaessa.

jos käy koko linjan läpi, niin ainakin bensansaanti helpottuu. tosin kalvokaasareissa myös ne kalvot väsyvät ajanmittaan ja se taas vaatii omat temppunsa, moni on päätynyt suoravetoisiin luistikaasareihin, koska tulevat pitkän päälle halvemmiksi kuin ostella kalvoja, sekä niillä saa jokusen hepan lissää, ja ovat aika idiootin varmoja bensailmaseoksen ruikkijoita semmoset.

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Elo 07, 2007 20:00 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Pe Tammi 20, 2006 19:25
Viestit: 78
Paikkakunta: Itä-suomi
Kun kerran alotti sillon kun bensa loppui niin epäilisin että neulaventtiilit jumii kaasarissa kun pääsivät kokonaan auki, nyt jos ei sulkeudu enää kokonaan niin saapi liikaa keittoa ja kone rötää. Kantsii aukoa ne kaasarit kuten jo ehdoteltu.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Elo 07, 2007 21:19 
Poissa

Liittynyt: Ma Heinä 30, 2007 01:45
Viestit: 7
homma selvis. kiitokset kaikille jotka otti osaa ja antoi apua. syynä lopulta oli se että kohokammiota purettaessa lopulta löytyi melko suurikin kumin pala joka luonnollisesti jumitti niin että koho ei sulkenut bensan tuloa. kumin joutumista ei löydetty mutta ei sen nyt niin väliä kun nyt toimii niin kuin junan vessa. kiitokset vielä ja palaillaan toivottavasti muiden asioiden parissa. nyt vaan hanaa niin perk..........sti.!!!!!!!!!


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com