Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Su Huhti 28, 2024 01:00

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Kahvanlämmittimet EN500:aan
ViestiLähetetty: Ma Syys 03, 2007 07:06 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 22:24
Viestit: 4
Jepulis,

Ajattelin hommata lämmityselementit ja asentaa ne, niin saisi ajokautta vähän pidemmäksi. Pakko jotain saada, kun meikäläisen kädet on aina jäässä. Tarkoitan siis esim. Duellilta löytyviä elementtejä: http://www.duell.fi/images/ATV07_066_tarvike.pdf -> tuote 92-174.

Onko kenelläkään kokemuksia/vinkkejä otsikonmukaisesta hommasta?

Katselin, että etulamppuun tulee ylimääräistä sähköt akulta, johon saa lisälaitteita kiinni. Tarviikohan tuohon väliin jotain muuta paketissa olevan vastuksen lisäksi?

Varsinkin jos on kuvia asennuksesta, niin otetaan ilomielin vastaan. Sammy's ATV sivustolta pongasin jonkun asennuskertomuksen, jossa oli hyvin havainnollistettu noiden asennus mönkijään.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Syys 04, 2007 21:41 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Tuolla on keskustelua...

http://teamcustom.org/forum/viewtopic.php?t=1476

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Hikoaa
ViestiLähetetty: Ma Syys 10, 2007 22:04 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 22:24
Viestit: 4
Kiitoksia hyvästä linkistä...

Sain viikonloppuna asenneltua lämmittimet. Asia oli itse asiassa helpompi kuin ensin luulin. Suurin haaste oli vetää johdot siististi, jota ne ei nyt ole --> talvella pientä säätöä tallissa.

Kahvakumit lähti ihan nätisti irti. Kaasun kahvakumi lähti ihan rullaamalla, mutta toisen kanssa saikin hikoilla. Kerrankin oli vaimon 'työkaluista' eli kutomapuikoista hyötyä. :) Niitä tökin neljä kappaletta kahvan ja tangon väliin, jonka jälkeen se irtosikin helposti. Takaisin elementin päälle meni hiuslakan avulla. Kahvakumi täyteen hiuslakkaa ja märkänä tangon ympärille.

Pakko oli lähteä heti koittamaan ja täytyy sanoa, että kaasukäsi oli litimärkä ohuen nahkahanskan sisällä. :) Vasen kahva lämpiää hitaammin, johtunee siitä, että kylmä tanko imee aika hyvin lämpöä. Eikä se koskaan yhtä kuumaksi tullut, mutta sen verran kuitenkin, että selvästi huomasi lämmön.

Kylmiä kelejä odotellessa...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Syys 11, 2007 16:25 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Paineilmapistoolilla saa näppärästi kytkimen puoleisen kumin pois ja paikoilleen tangosta, paineilma venyttää kumia sopivasti jolloin sitä on helpompi liikutella tangon päällä. Jälkiviisautta tietty tässä vaiheessa.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Syys 12, 2007 21:39 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Onko niistä lämppäreistä ihan oikeasti hyötyä?
Siis hanska on paksuhko jolloin rystyset pysyy lämpimänä ja siirtyykö lämpö käsille asti vai ??? Olisiko käytettävä ohuempaa hanskaa jotta kämmenpuoli lämpenee ja rystyset palelee?
Moni on sanonu ettei pois antais ku on kerran moisiin kahvoihin tarttunu... Ja onko "vaahtokumi" päällysteiset kahvat parhaat mahdolliset ko. laitteeseen?

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Syys 14, 2007 08:01 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 22:24
Viestit: 4
Kaasukahvassa lämpöä riittää vähän liiankin hyvin. Toisella puolella on myös lämpöä, mutta lämpenee hitaammin, koska lämmöt menee ensin tankoon. Siinäkin kuitenkin selvästi huomaa, että mukavasti lämmittelee. Jotkuthan ovat pistäneet suurempi tehoisen elementin vasempaan kahvaan.

Pari testilenkkiä (lämpötila noin +10) olen käynyt ajelemassa kesänahkahanskoilla ja täytyy sanoa, että kädet pysyy mukavasti lämpöisenä. Tottahan paksumpi hanska kestää kauemmin lämmetä, mutta pysyy myös lämpöisenä, kun on varannut enemmän lämpöä.

Sellaisen huomasin, että kättä ei kannata pahemmin nostaa kahvasta irti, koska ajoviima jäähdyttää aika nopeasti. Vastaantulevia motoristeja tietty morjestetaan, mutta sit käsi meneekin jo nopeasti takas tangolle, eikä jää lepäämään reidelle tms.

Itse ainakin suosittelen lämppäreitä lämpimästi. :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Syys 14, 2007 08:30 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Huhti 22, 2006 23:01
Viestit: 596
Paikkakunta: Masku
Hain tuolta Pyörä ja Mopo Oy:n sivuilta muuta kamaa ja sattui silmään tämmönen lämmitintarjous;
http://www.mpt.fi/index.php?productID=26258
Eipä ole ainakaan hinnalla pilattu...

_________________
Ride and Let Ride...
Z1000 A2 1978


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Allrightin
ViestiLähetetty: Pe Syys 14, 2007 09:38 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 22:24
Viestit: 4
Itse ostin Allrightin elementit. Niissä oli mukana katkaisin ja vastus. Ovh 38€, josta tingin 16% pois. ;-)

Se katkaisin ei muuten ole mikään nätti ilmestys eli meikäläinen ainakin pistää sen vaihtoon. Ajattelin keinukytkintä, jonka vois pistää tankin päällä olevan mittarikotelon kylkeen. Katotaan mitä talven aikana kehittelen... siihen saakka katkaisin on nippusiteellä kiinni tangossa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: lämpökahvoista vielä
ViestiLähetetty: Pe Loka 26, 2007 15:51 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 22, 2006 23:30
Viestit: 502
Paikkakunta: Seinäjoki
hyvin myöhäissyntyisesti. Toisaalta, nythän niistä vasta hyötyä on

http://www.louis.de/promotion/heizgriffe_saito_ii.asp

tuossa satsissa säädettävä teho. Voiskai sen järjestää potikalla muihinkin
setteihin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Loka 26, 2007 16:24 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Huhti 22, 2006 23:01
Viestit: 596
Paikkakunta: Masku
Tommoset off-road-pyörissä käytettävät kahvasuojat vois suojata viimalta ja sateeltakin, jos ne sattuu sopimaan;
Kuva

_________________
Ride and Let Ride...
Z1000 A2 1978


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com