Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Ma Touko 13, 2024 09:00

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: La Huhti 19, 2008 07:56 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Pe Elo 24, 2007 05:59
Viestit: 33
Paikkakunta: Tampere
yritän selittää niin että jokainen ymmärtäisi :mrgreen:

eli mulla on kawassa alipainehana, eli siitä lähtee bensaletku kaasareille, ja alipaineletku toiseen kaasariin.

tankissa on hanan vastakkaisella puolelle lähtö letkulle ja kaasarissa samanlainen kuin tossa toisessakin kaasarissa mihin menee toi alipaineletku.

edellinen omistaja on tulpannut tämän toisen kaasarin nipan, mutta miksi?

laitoin eilen letkun tohon toiseenkin kaasariin niin sen jälkeen alkoi tankin korkista kuulumaan "supsutusta" eli ilmaa menee johonkin suuntaan??

_________________
"Se mitä ei osata niin opetellaan ja sitä mitä ei oo niin tehdään itse"

LTD 450 Custom


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 19, 2008 08:15 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
janis77 kirjoitti:
yritän selittää niin että jokainen ymmärtäisi :mrgreen:

eli mulla on kawassa alipainehana, eli siitä lähtee bensaletku kaasareille, ja alipaineletku toiseen kaasariin.

tankissa on hanan vastakkaisella puolelle lähtö letkulle ja kaasarissa samanlainen kuin tossa toisessakin kaasarissa mihin menee toi alipaineletku.

edellinen omistaja on tulpannut tämän toisen kaasarin nipan, mutta miksi?

laitoin eilen letkun tohon toiseenkin kaasariin niin sen jälkeen alkoi tankin korkista kuulumaan "supsutusta" eli ilmaa menee johonkin suuntaan??

Niin sen juuri kuuluukin olla eli toisesta kaasarista alipaineletku hanalle ja toisessa kaasarissa vastaava nippa tulpattu. Huollon yhteydessä noita kaasareiden alipainenippoja käytetään kaasareiden synkronoimisessa eli tuosta tulppaamisesta ei saa tehdä pysyvää. Todennäköisesti tankin "ylimääräinen" letkulähtö on tankin ylivuiotoletkua varten - missään tapauksessa sitä ei saa yhdistää kaasarin alipainenippaan, koska silloin seokset menee laihalle ja jos erehtyy tankkaamaan tankin liian täyteen, niin kone imaisee ylivuotavat bensat palotilaan ja sitten tehdäänkin jo aika isoa koneremppaa :''

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 19, 2008 08:20 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Pe Elo 24, 2007 05:59
Viestit: 33
Paikkakunta: Tampere
ISO KIITOS ja kumarrus :yes:

_________________
"Se mitä ei osata niin opetellaan ja sitä mitä ei oo niin tehdään itse"

LTD 450 Custom


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: harann ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com