Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Huhti 25, 2024 20:49

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 21 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ti Helmi 09, 2010 16:27 
Poissa

Liittynyt: Su Maalis 08, 2009 12:38
Viestit: 22
Paikkakunta: Rovaniemi
Kun katselee nuita kuvia netistä, näyttäisi monella hanuri olevan normaalia ylempänä. Onko joku nostanut perää ja millä keinoilla? Joskus näin ebayssa jotku ihme raudat, jotka ilmeiseti tulis takaiskarin alakertaan kiinni, mutta en oo varma. Iloitsisin ohjeista ja kokemuksista. :wc:

_________________
Remontti voittaa ajamisen


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Helmi 14, 2010 19:49 
Poissa

Liittynyt: Su Maalis 08, 2009 12:38
Viestit: 22
Paikkakunta: Rovaniemi
Eli tällaset vermeet. Kuvauksessa shock redirection eli osaako joku sanoa, nouseeko se perä näillä vai eikö nouse? En ole ehtinyt purkaa omasta vehkeestä takapäätä niin, että osaisin hahmottaa, mihin nuo tulevat ja onko siellä samanlaiset paikallaan, mutta esim. lyhyemmät tai jotain. Tyhmäksihän tässä tuntee itsensä, mutta parempi kai tyhmä ku tykkimies. :kk:


Liitteet:
clip_image001.jpg
clip_image001.jpg [ 14.56 KiB | Katsottu 12563 kertaa ]

_________________
Remontti voittaa ajamisen
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Helmi 14, 2010 21:57 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1218
Paikkakunta: Turku
Jousituksen voiman takahaarukasta iskarille välittävästä takalinkusta ovat peräisin, on siellä jo sen näköiset tehtaan jäljiltä (näkyy kyllä ainakin alaosa, kun alta katsoo takalinkkua). Jos vaan ovat eri mittaiset kuin alkuperäiset saa niillä korkeutta muutettua (mutta myydään niitä myös laskevia, lyhytjalkaisille)
Kuva
http://images.cmsnl.com/img/partslists/ ... 0_622f.gif

Etteivät vaan kuitenkin ole ihan alkuperäiset (pituus), muutenhan niissä varmaan sanottaisiin jotain "tail riser" "jack up" tms. että ovat korottavat koiranluut (dogbones/links...) tai jos laskevat niin vastaavasti "lowering links" tms...

Uudemmille noita myydään ihan kaupassa (joillain on jopa säädettäviä). Tuon aikakauden laitteisiin ei taida valmiina moneenkaan saada, koska ei ollut aikoinaan muotina korotella.

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Helmi 15, 2010 17:12 
Poissa

Liittynyt: Su Maalis 08, 2009 12:38
Viestit: 22
Paikkakunta: Rovaniemi
Kiitooos. Tämä selvitti paljon.

_________________
Remontti voittaa ajamisen


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Helmi 15, 2010 17:27 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1218
Paikkakunta: Turku
Noin kolme senttiä saa korotettua, kun kääntää ketjunkiristystä hoitavat holkit siten että taka-akseli kulkee alapuolella eikä yläpuolella niikuin normaalisti.

Näin pientä muutosta ei tosin vielä ulkonäöllisesti juurikaan huomaa eikä ajossakaan.

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Helmi 16, 2010 16:46 
Poissa

Liittynyt: Su Maalis 08, 2009 12:38
Viestit: 22
Paikkakunta: Rovaniemi
Jos jotain muutakin kiinnostaa, tuollaiseen törmäsin...riser

_________________
Remontti voittaa ajamisen


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Marras 03, 2011 13:13 
Poissa

Liittynyt: To Marras 03, 2011 13:05
Viestit: 3
Hello, olen miettinyt gpz 900 r takapään korotusta ja siispä kyselen onko joku sitä tehnyt?
ja jos on niin millaisia vaikutuksia on tullut ajettavuuteen ja mites se ulkonäkö, paraniko se mielestänne??


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Marras 03, 2011 13:52 
Poissa

Liittynyt: Su Maalis 08, 2009 12:38
Viestit: 22
Paikkakunta: Rovaniemi
Perä näyttää korkeammalta, kun vaihdoin 17" takavanteen. Jos takaiskari/jousi vaatii hoitoa, ostan seuraavaksi ZZR1100 D:n delarin, joka nostaa perää muutaman sentin. Ei vaadi kuin yläpäähän isomman pultin. Aika yleinen modi noihin...

_________________
Remontti voittaa ajamisen


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Marras 03, 2011 19:14 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 12:43
Viestit: 168
Paikkakunta: Lahti
Muuttuu muuten yllättävän paljon toi ajettavuus, kun noi epäkeskot kääntää 180 astetta, rupee kääntymään kurviin paljon herkemin, tämän totesin omassa gpz 900 ärrässäni ja tykkäsin tosta herkemmästä kääntymisestä kovasti. kovin paljon jos perää nostaa, kannattaa funtsia, mitä geometrialle tapahtuu... ettei mee allikosta ojaan... Laadukas ohjauksenvaimennin vois olla poikaa...

_________________
Elä ja anna muiden roudata.
Kawasaki gpz 900 R -89 fuel injection


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Marras 04, 2011 10:22 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 20, 2011 11:55
Viestit: 22
Itse olen asentanut talviprojektiini ZZR1100 D:n takaiskarin. Sillä perä nousee n. 4 cm.
C-mallin iskarilla se nousee n. 2 cm. Toisin kun edellä on sanottu ainakin D-mallin iskarin asennus vaatii alapäähän 10 mm pidemmän pultin ja yläpään holkin kaventamisen 1 mm/puoli. Vanha yläpään kiinnityspultti käy.

Omassa on myös 180/55 takarengas CBR900-vanteella ja edessä CBR600:n vanne. Antidivet on poistettu ja korvattu 10 mm peitelevyillä joihin on jyrsitty 10 mm leveät ja 6 mm syvät kanavat. Jousiksi laitoin uudet progressiiviset jouset ja 15W öljyt.

-jouko-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Marras 04, 2011 10:56 
Poissa

Liittynyt: Su Maalis 08, 2009 12:38
Viestit: 22
Paikkakunta: Rovaniemi
taisi tosiaan mennä C ja D sekaisin. Ilmeisesti kuitenkin C:n asennus hoituu vain yläpään pulttimuunnoksella?

_________________
Remontti voittaa ajamisen


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Marras 04, 2011 12:00 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 05, 2009 19:58
Viestit: 184
Samaan aiheeseen liittyen, jos jollain on heittää vakiotakaiskarin pituutta vapaana niin olisin onnellinen.

Tallille sen verran matkaa että menee korvaavien laitteiden pähkäily vähän turhan lotoksi muuten. Selkeätä on kuitenkin puolen kesän Gpz-ajelujen jälkeen se, että jotain joka suuntaan säädettävää pitää saada tilalle. Joka tapauksessa vähän lotolla mennään kun etupumputkin on käytännön pakko vaihtaa, mikä taas meinaa kolmioiden vaihtoa, mikä taas meinaa offsetin muutosta ja jos vielä vanteetkin vaihtaa 17-tuumaisiksi niin geometriaan saattaapi tulla melkomoinen muutos.

Hiukkasen huolettaa kun Gpz:n keulakulma on kuitenkin aika chopperimainen 29 astetta. Epäkeskojen pyöräyttäminen vaikutti positiivisesti mutkaan taittumiseen, mutta pahat tavat nostivat päätään, ravistelee keulaa vielä enemmän. Pahin oli yllättäen talviteloille pyörää ajaessa, vetäisin loivahkosta hidastustöyssystä yli n. 30-40 km/h vähän keventäen jalkatapeille ja järkyttävä slapperi. En edes tiennyt että tuosta vauhdista voi siihen pystyä.

Varmaan pakko lyödä ohjausiskari kiinni että pysyy hengissä, vaikka tuntuukin hiukan ikävältä lääkitä oireita eikä ongelmaa. Intuitio sanoo että lisää painoa eturenkaalle tietää hyvää, eli sikäli perän tunkkaus auttaa, hirvittää vaan se että mitäs kun keula ajossa kevenee. Saapa nähdä mitä tuosta tulee ja onko lopputulos hyvin vaimennettu mutta rauhaton kasa malmia. :axe2:

_________________
ZZR1400 '09 Black
GPZ 900 R '86 - 636 puolat, ZX-10 koko keula, 5,5" ZX-9 takavanne ja jarru, +4 sytkä, 4-1, yms
ZL 1000 '87 Liki vakio ja liki ruma
Ex Z 750 Ltd twin '82/83, Ex Aprilia Tuareg 125 '88
Rock on rajaton riemu!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Marras 04, 2011 13:17 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 20, 2011 11:55
Viestit: 22
Pituus kiinnitysreiän keskeltä-keskelle

Originaali: 310 mm
ZZR1100-C: 313 mm
ZZR1100-D: 335 mm
ZZR1200 : 338 mm

Pituusero vaikuttaa kaksinkertaisella määrällä perän nousuun


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Joulu 09, 2011 17:42 
Poissa

Liittynyt: To Marras 03, 2011 13:05
Viestit: 3
Jep, tuo epäkesko ketjun kiristin on kyllä simppeli toimenpide perän korotukseen mutta, se että miten se etupää rupeaa vispaamaan on vielä arvoitus minulle ja se että jos niin käy, niin meneekö ajettavuus miten perseeksi.

Vanteitakin on siis vaihdettu pienempään, 17 tuumaseen.
Kysymys onkin että mitä / minkä vanteita olette käyttäneet, miten leveen sinne saa soviteltua ja mites käy jarrut yms.???


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Joulu 09, 2011 21:07 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 12:43
Viestit: 168
Paikkakunta: Lahti
Eihän oo väljiä missään, jos ravistelee..... Meinaan oma saha ei oo ravistellu kertaakaan ja on keskot käännetty ja aikas kyytiäkin on tullunna laskettua...

_________________
Elä ja anna muiden roudata.
Kawasaki gpz 900 R -89 fuel injection


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Joulu 12, 2011 21:11 
Poissa

Liittynyt: To Marras 03, 2011 13:05
Viestit: 3
Jep, ei ilmeisesti ole väljiä pahasti, en tosin kerennyt syksyllä niin kummoisia reissuja tehdä, mutta huollossa käytin (säädättämässä) pyörää ja siellä sanoivat että yleis kunto keskimääräistä parempi.

Mutta huomasin että allu on edellisissä keskusteluissa vanne asiaa oma kohtaisesti kokeillut. Mitä vannetta käytti allu ja miten levyjarrun vetopuolen rojut meni paikoilleen?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Joulu 14, 2011 10:18 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 20, 2011 11:55
Viestit: 22
Vannevaihtoehtoja esimerkiksi:

-GPZ500 etuvanne, ZZR600 takavanne
-ZZR600, vanha ZX-10, ZZR1100 C ja D
-ZXR750, ZRX1100-1200
-Suzukin vanhempien GSX-F ja GSX-R vanteet, Honda CBR 600/900, VFR750 vanteet

Ensimmäinen asennus on työmäärältään helpoin. Muissa joutuu koneistamaan takapyörän vetolaipasta joko rattaan kiinnityskohdan alta tai jostain muualta n. 8-10 mm pois. Taakse mahtuu alkuperäiseen haarukkaan 5,5 vanne ja 180/55 rengas. Epäkeskojen ollessa n. etuasennossa renkaan ja svingin väliin jää rengasmerkistä riippuen n. 4 mm/puoli. Alkuperäistä takajarrusatulan kiinnikettä voi käyttää takalevyn koosta riippuen holkittamalla jos käyttää alkuperäistä 17 mm taka-akselia. Kawan joissain vanteissa voi myös käyttää esim. ZZR:n kiinnikettä ja satulaa. Itsellä on CBR 600 jarrusatula ja kiinnike jonka uloke sopii Kawan svingin hahloon.

Edessä homma riippuu käytettävästä keulasta. Uudempaan keulaan sovittelu on helpompaa. Siihen sopivat myös suoraan Banditin 6-mäntäiset jarrusatulat jos sellaisia kaipaa. Vanhaan keulaan sopii tuo GPZ500:n vanne sekä CBR600/VFR750 -vanne ilman jarrusatuloiden siirtämistä. Kaikissa jarrulevy on kiinnitykseltään samanlainen. Jarrulevyn halkaisija Hondissa on 2 mm suurempi l. 1 mm satulan kohdalla. Huom! Kawan levy ei tietenkään käy Hondaan.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Joulu 14, 2011 20:30 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 12:43
Viestit: 168
Paikkakunta: Lahti
Joo allulla on zzr 600 vanne tuolla tallissa, oottamassa asennusta, ohjekin sen duunaamiseen oli, mut hävis
edellisen tietsikan mukana :hammer: :hammer: , Mutta jäsen BMWE36 sen joskus lähetin, eli kysyppä siltä jos lienee tallessa.

_________________
Elä ja anna muiden roudata.
Kawasaki gpz 900 R -89 fuel injection


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Touko 17, 2012 17:59 
Poissa

Liittynyt: To Tammi 04, 2007 20:30
Viestit: 15
Paikkakunta: Espoo
Perän korotus ja haarukkakulman pienentäminen lisäävät herkkyyttä "vatkaamiseen".

Jos etupää ravistaa jo pienissä nopeudessa, niin kannattaa katsoa ohjauslaakerin kunto ja välys. Halpa ja helppo vaihtaa.

Sorry, kun tämä tulee ihan sikapitkän viiveen päästä, mutta ei ole tullut käytyä forumilla...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Huhti 26, 2013 07:53 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 12:43
Viestit: 168
Paikkakunta: Lahti
Miten ootte ton ketjusuojan ratkaisset, kun mulla menaa jo 160 levee gummi hangata siihen, juu ja vanne on saletisti keskellä....

Miettinyt, jos murjasis ite ton suojan, niin vois 170 gummin laittaa...

_________________
Elä ja anna muiden roudata.
Kawasaki gpz 900 R -89 fuel injection


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 30, 2013 14:11 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 05, 2009 19:58
Viestit: 184
allu kirjoitti:
Miten ootte ton ketjusuojan ratkaisset, kun mulla menaa jo 160 levee gummi hangata siihen, juu ja vanne on saletisti keskellä....

Miettinyt, jos murjasis ite ton suojan, niin vois 170 gummin laittaa...


Ketjusuojan kohdalla ratkaisusta tuli mulle mallia lopullinen, jos tiedät mitä tarkoitan...

Todettakoon, että 5,5" vanteeseen mallia ZX-9R jää vetopakan kaventamisen jälkeenkin ihan pieni offsetti. Sen verran, että swingin etupäästä sen näkee vielä paljaalla silmälläkin, vaikka ihan muutamasta millistä puhutaan. Ei vaan sovi keskelle, kun rattaan pultit tulevat swingiin silmille, vetopakan kumitkin on jo kaluttu niin ettei niistäkään saa sitä milliä. Millikin tuntuu olevan jo hemmetin iso klappi tuon vaihdon jälkeen.

Ja wappuja vaan :jook:

_________________
ZZR1400 '09 Black
GPZ 900 R '86 - 636 puolat, ZX-10 koko keula, 5,5" ZX-9 takavanne ja jarru, +4 sytkä, 4-1, yms
ZL 1000 '87 Liki vakio ja liki ruma
Ex Z 750 Ltd twin '82/83, Ex Aprilia Tuareg 125 '88
Rock on rajaton riemu!


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 21 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com