Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on La Huhti 27, 2024 06:18

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 17 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: KLE 500 tehot
ViestiLähetetty: Ke Joulu 15, 2010 14:00 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 15, 2010 13:27
Viestit: 5
Tämmöinen tapaus.
Saksasta uitettu epäkuntoisena (jakoketjun kiristäjä) ostettu -91 KLE, joka korjauksen jälkeen paljastui kuristetuksi versioksi.
Saksalaisen manuskan mukaan 25 heposta ja jarrussa mitattu takapyörästä 22hv.
Rekisteriotteessa kyllä 36kw!
Eli miten tehonpudotus hoidettu?
Kaasareissa ja pakarissa (ainakaan pako aukkojen puolella) ei näyttäisi olevan mitään ylimääräisiä kuristimia.
Kiittäen vastauksesta
J.Niemi
P.0400.465559


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KLE 500 tehot
ViestiLähetetty: Ke Joulu 15, 2010 14:17 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
KLE 500 kirjoitti:
Tämmöinen tapaus.
Saksasta uitettu epäkuntoisena (jakoketjun kiristäjä) ostettu -91 KLE, joka korjauksen jälkeen paljastui kuristetuksi versioksi.
Saksalaisen manuskan mukaan 25 heposta ja jarrussa mitattu takapyörästä 22hv.
Rekisteriotteessa kyllä 36kw!
Eli miten tehonpudotus hoidettu?
Kaasareissa ja pakarissa (ainakaan pako aukkojen puolella) ei näyttäisi olevan mitään ylimääräisiä kuristimia.
Kiittäen vastauksesta
J.Niemi
P.0400.465559

Villi arvaus: joko suuttimet, luistin liikkeen rajoittaminen tai supistusholkki imukanavassa.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KLE 500 tehot
ViestiLähetetty: Ke Joulu 15, 2010 17:35 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1268
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
konetehoa pitää olla täysvoimasessa n. 47 - 53 hv. takanakilla siis 13% vähemmän.

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KLE 500 tehot
ViestiLähetetty: Ke Joulu 15, 2010 21:32 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1218
Paikkakunta: Turku
Myös kaasuttimen luistin reikiä lienee muutettu/porailtu/eroja täystehoiseen (ainakin täysitehoisen luisteja kaupitellaan erikseen)?
Käyköhän tuohon kuinka hyvin sukulaismoottorien kaasuttimet tai niiden luistit? (gpz500s, er500, en500?...)

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KLE 500 tehot
ViestiLähetetty: To Joulu 16, 2010 00:26 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
CMS:n mukaan KLE500 saa 4 erilaista luistia:
16126-1164
16126-1173 (sama kuin EX500:ssa)
16126-1190
16126-1264

Samoin pääsuuttimia on 4 erilaista:
92063-1114 (#110)
92063-1116 (#108)
92063-1117 (#112)
92063-1118 (#115)

Vielä kun saisi jostain selville mitkä noista löytyy kuristamattomasta KLE:stä.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KLE 500 tehot
ViestiLähetetty: To Joulu 16, 2010 08:03 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 15, 2010 13:27
Viestit: 5
Kiitoksia kommenteista.
Suutinten koot pitääkin tarkistaa.
Muutenhan moottorin specsit vastaa tuota 50hv normi versiota.
Moottorin ohivuoto 5bar paineella alle 6%, eli mittarin kilometrit 27tkm saattavat jopa pitää paikkans. (Noilla tehoilla ei varmaan ole jaksettu enempää ajellakaan :)
Luistinliikettä ymmärtääkseni tuossa ei myöskään ole rajoittettu.
Mitenkäs tuo elektroniikka puoli? noin vanhoissa ei ilmeisesti tehoja vielä sähköisesti rajoitettu.
Noiden sisarmallien tekniikka käsittääkseni vastaa toisiaan, joten osia löytynee.
Pitää purkaa kaasarit ja tarkistaa suutinten ja luistien koot.
Oojala, muistatko missä noita tästehoisen luisteja kaupiteltiin, sitä kautta pääsisi ehkä helpoiten vertaamaan alkuperäiseen.
KLE:tä käsittääkseni ei ole tullut suomeen rajoitetuilla tehoilla, mutta onko noita muita malleja.
Ehkä ymmärrettävää kun kyseessä uitettu pyörä, niin sumekolta en koskaan vastausta tähän pikku propleemaan saanut.
Mutta tutkitaan asiaa.
Terv. Jouni


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KLE 500 tehot
ViestiLähetetty: To Joulu 16, 2010 20:14 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1218
Paikkakunta: Turku
Ei niitä ihan pilvin pimein näkynytkään nyt, tuollaisen löysin googlella, missä täysitehoisen luistit irrallaan:
Vergaserschieber für volle ungedrosselte Leistung = Luistit kuristamattomalle täysitehoiselle
http://www.twin500.de/wbboard/thread.ph ... 3&page=1#5
(Onko Keihin CVK 34) (G242 AJKD??)

Osa suuttimista tuolla linkissä on raadonkin mainitsemia, mutta osa erilaisia (yksi linkissä mainituista tosin GPZ500S suutin)

Mitään omakohtaista kokemusta tai tietämystä ei ole tuosta mallista, muistelin muussa yhteydessä törmänneeni tuohonkin, mutta nyt kun tarkemmin muistelee niin ei tainnutkaan olla KLE (koska muistelemani luistimuutokset olivat luistin etureunan vino leikkaus ja ylimääräinen reikä, sekä eri neula, siihen malliin sai osan tehoista liimaamalla holkin luistin sisälle reikää peittämään ja reunallekin piti jotain tehdä)
Luulen kyllä että kuvasta ei eroja huomaa ellei löydy tarkkaa tietoa ja lähikuvaa muutoksista?? (taitaa se reikäkin olla toisella puolella linkin luisteihin verrattuna)

[Edit] Pikku lisägoogletus tuotti tuon (alitehoiselle 27/34 hp)
http://www.bike-teile.de/index.php?seit ... lid=792314

Mutta teksti on mielenkiintoisin, vapaasti mukaillen kääntäen (google translaattoria hyödyntäen): Itseasiassa 27/34 hp tehoiseen (katso reiät luistissa), mutta sopii 50/60 hp reikä(ät) peittämällä...

Joku kun vielä tietäisi mitkä niistä rei'istä peitetään

(Voihan tehon alenemaa olla tosin muutenkin, jos säädöt kaasarissa ongelmia tai muuta vikaa)

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KLE 500 tehot
ViestiLähetetty: To Joulu 16, 2010 22:38 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 22, 2006 23:30
Viestit: 502
Paikkakunta: Seinäjoki
Tuolla joku tietäjä sanoo että luistit ovat kuristetussa pidemmät eikä siksi aukene täysin.
Eli siis luistien vaihto. Suuttimien vaihtoa ei tuossa sanotun mukaan tarvita.

http://www.1000ps.at/forum/tm.asp?m=849 ... y=&#849219

_________________
Kawasaki H1 - More thrills per mile

H1B 1972 edelleen lievä rojekti
S1 250 1972 Ralliputkilla
S1 250 1972 Juhtbacka
H2 750 1972
Z1 900 -72 low VIN
S2 350 1973
F11 250 1973
z 750 Twin Ltd 1982 Twin Power !
Gpz 1100 1981
Gpz 1100 1983 UT
ZZR 1200 2002


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KLE 500 tehot
ViestiLähetetty: Pe Joulu 17, 2010 07:54 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 15, 2010 13:27
Viestit: 5
Kiitos Oojala ja Kavautunut.
Jännä juttu että asiasta kirjoitetaan pääsääntöisesti saksan foorumeilla (ei taivu meitsin suussa joten edes googlettamalla en mitään löytänyt).
Luistin liikkeenrajoitusta olin jo tutkinut ja mitään erillisiä osia rakenteesta ei löytynyt, joten tuo pidempi luisti olisikin looginen vaihtoehto.
Kaasuttimet ovat nuo edellä mainitut ja ne on tarkistettu, puhdistettu, polttoaine tasot mitattu ja synkattu.
Hyvä, pitää kaivella noita luistien specsejä ja aloittaa vertailu.
Jospa ensi kesänä päästellään 2xtehokkaammalla mopolla:)
-Jouni


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KLE 500 tehot
ViestiLähetetty: Pe Joulu 17, 2010 09:27 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 22, 2006 23:30
Viestit: 502
Paikkakunta: Seinäjoki
Sakemannit ovat masokisteja, ovat kuristelleet hyviä pyöriä iät ja ajat ja tauti on sitten meillekin EU:n kaikkivoipaisuuden takia tullut. On nykyiseen z1000 (03-) saatavana
kuristussatsi 93 kW > 25kW :rock: kaikkea se sakemanni keksiikin. Offiksi meni.

_________________
Kawasaki H1 - More thrills per mile

H1B 1972 edelleen lievä rojekti
S1 250 1972 Ralliputkilla
S1 250 1972 Juhtbacka
H2 750 1972
Z1 900 -72 low VIN
S2 350 1973
F11 250 1973
z 750 Twin Ltd 1982 Twin Power !
Gpz 1100 1981
Gpz 1100 1983 UT
ZZR 1200 2002


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KLE 500 tehot
ViestiLähetetty: La Joulu 18, 2010 10:29 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1218
Paikkakunta: Turku
Liitteet:
ilman.jpg
ilman.jpg [ 43.3 KiB | Katsottu 9861 kertaa ]
Liitteet:
reikä.jpg
reikä.jpg [ 44.19 KiB | Katsottu 9861 kertaa ]
Arvaus olisi, että noista ympyröidyistä rei'istä erottaisi alitehoisen luistin??
(ylemmässä pahvilootassa lukee himmeästi 50 PS)

tuolla olisi edukkaat kaasarit (vähän rikki?), mutta onkohan minkä tehoisesta EN500:sta
http://www.purkuosat.net/kawasakien50090.htm

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KLE 500 tehot
ViestiLähetetty: La Joulu 18, 2010 19:03 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 18, 2006 06:44
Viestit: 836
Paikkakunta: Kerava
No joo kaikki haitat pois imu ja pakopuolelta kyllä pelittää


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KLE 500 tehot
ViestiLähetetty: Ti Joulu 21, 2010 06:22 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 18:34
Viestit: 630
Paikkakunta: San Diego, CA
^^Mun ex-saksantuonti-ZZR-1100 C-malli oli justiisa tolleen kuristeltu.
Karhensin reiät jengatapilla ja lämäsin Plastic Paddingin kemiallista metallia nihin, kuivuttuaan sitte hiekkapaprulla silliäks ja jowain oli kaikki tehot taas käytössä.

_________________
Concours 14 (GTR1400) -16 & Suzuki Burgman 650 -14


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KLE 500 tehot
ViestiLähetetty: Ti Joulu 21, 2010 07:15 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 15, 2010 13:27
Viestit: 5
Päätin tilata nuo Pitstopin kaasarit, sikäli kuin ne ovat täystehoisesta pyörästä.
Siellä ollaan lomalla, joten vertaamaan pääsee vasta ensivuoden puolella.
Kiitoksia kaikille osaaottaville ja hyvää joulua jne...
Palataan astialle, kun jotain konkreettista saatu aikaiseksi.
-Jouni


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KLE 500 tehot
ViestiLähetetty: To Heinä 21, 2011 06:34 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 15, 2010 13:27
Viestit: 5
Moi foorumilaiset.
Vihdoin pääsin perehtymään KLE:n kaasareiden saloihin ja tuossa oojalan luistien kuva postauksessa se ero täystehon ja rajoitetun välillä näkyy.
Puoli tehoisen luistien 4 reikää pienentää alipainetta kalvon yläpuolelta ja näin rajoittaa luistin liikettä. Nimimerkki Jat 3 systeemillähän tuon olisi voinut tukkia tai sitten ohutseinäisellä aluholkilla luistin sisällä, ohutseinäisellä siksi että luistin jousi pääsee vapaasti liikkumaan. Onko Jat 3 muuten kemiallinen metalli pysynyt paikallaan? Lähinnä siksi kyselen ,että jos paikkaus irtoaa, se saattaa luistin imu reiästä solahtaa imukanavaan ja... varmistuksena tuohonkin voisi holkin laittaa.
Paljastui sittemmin että esim. keihinin 30mm (EN 500) kaasarinluistit on samankokoiset neuloineen päivineen ja semmoiset tuossa nyt on paikallaan. Teho siis kaksinkertaistui ja luonnolliseti pyörästä tuli mopon sijaan, jeps... moottoripyörä:)
Kiitos vielä kaikille ja hyviä ajokelejä.
-Jouni


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KLE 500 tehot
ViestiLähetetty: To Heinä 21, 2011 22:52 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1218
Paikkakunta: Turku
Kiitoksia itselles, että laitoit loppuratkaisunkin esille, jos joku muukin sattuu ihmettelemään samaa.
ajonautintoja kesälle :moto:

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: KLE 500 tehot
ViestiLähetetty: La Heinä 23, 2011 08:20 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 18:34
Viestit: 630
Paikkakunta: San Diego, CA
KLE 500 kirjoitti:
--klip-- Onko Jat 3 muuten kemiallinen metalli pysynyt paikallaan? --klip--
-Jouni


Minua tarkoittanet? Hetken meni ihmetellessä tuota Jat 3-juttua..
Juu se mopo on myyty noin 8 vuotta sitten, eli ei tietoa.

Niin ja turvallista matkaa täystehoilla.

_________________
Concours 14 (GTR1400) -16 & Suzuki Burgman 650 -14


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 17 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com