Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Huhti 18, 2024 19:46

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Pe Huhti 14, 2006 21:47 
Poissa

Liittynyt: Pe Huhti 14, 2006 21:38
Viestit: 12
Paikkakunta: Herwanta
Heipä hei teille kaikille, mulle selvisi tän foorumin olemassa olo vasta päivä sitten. Hienoa, että on olemassa kawoille suunnattu oma foorumi. ORG.ia ja bigbikeworld:ia onkin tässä tullut vain seurailtua.

Mutta asiaan, tuossa säädin zetorini venoja ja huomasin imu venttiilien painuneen sitten viime tarkastuksen. Nyt ensimmäisessä pytyssä on menoillaan 2.10mm palat. Ja ilmeisesti pian on edessä remontti. Käsittääkseni venttiilit ovat varmaan kunnossa, mutta ilmeisesti seetit ovat kuluneet? Voisiko diagnoosi olla oikein, konetta en ole sen enempää avannut. Paljonkohan tuollainen lysti voisi kustantaa ja mitä kaikkea joutuu/kannattaa uusia?

Ja jos jollain on tietoa missä Treella kannattaa koneistukset teettää?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Huhti 15, 2006 05:38 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1439
Paikkakunta: Karkkila
Kansi pois ja venat irti. Silmämääräinen tarkastus ja mietintää; kannattaako ostaa uudet vai voiko koneistaa. Jompikumpi on kulunut tai molemmat.

Jos oikein hyvin on käynyt, kuten itsellä pari kertaa, niin vain suhteessa venat ovat kuluneet 8) Jos venat menee uusiksi, niin osta ne. Mittaa vanhojen venojen korkeus kannesta (työntömitalla jousipesässä) ja sen jälkeen vertaa lukemaa uusiin venoihin. Jos lukemat ei eroa paljoa niin kansiremppa on myös edessä.. Hyvällä tuurilla eroa on lähes millin verran jolloin kansiremppaa voi siirtää vuodella ja riittää uudet venat ja läppäys. Uusilla imuvenoilla sitten ajoinkin n. 30000 ilman säätöä. Venoja saa alle 20e kpl (riippuen venatyypistä) ja kansipaffi nyt ainakin menee uusiksi ja venttiilinkumit. Jos muuta ei tarvita niin pari sataa maksaisi lyzti.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Huhti 15, 2006 07:41 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1171
Paikkakunta: Imatra
Venoista sen verran että tilasin uudet pako venttiilit (taas) ja alkuperäiset sellaiset, ne oli jonkin verran eri näköiset eli lautasen reunan ja varren välissä on koneistus semmoinen "kevennys" joka meinaa kulema virtaukseen parantamalla sitä.

Saattaa olla jotakin merkitystä kun minulla ainakin oli karstaa ihmeellisesti männän toisessa reunassa ja toisessa ei ollenkaan vai voikohan :?

Epätietoinen Karjalasta


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 15, 2006 08:31 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 712
Paikkakunta: helsinki
Juicci kirjoitti:

Mutta asiaan, tuossa säädin zetorini venoja ja huomasin imu venttiilien painuneen sitten viime tarkastuksen. Nyt ensimmäisessä pytyssä on menoillaan 2.10mm palat. Ja ilmeisesti pian on edessä remontti.


paljonko ajettu jälkeen viime tarkistuksen? entä kaikenkaikkiaan? on ihan normaalia että välys pienenee. mikä pyörämalli? 2.10 on jo aika ohut. tämänkesän kyllä vielä päästelee ja ens talvena sitten remppaa. :(


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Huhti 15, 2006 10:50 
Poissa

Liittynyt: Pe Huhti 14, 2006 21:38
Viestit: 12
Paikkakunta: Herwanta
Kaikenkaikkiaan pyörällä on ajette ~80 000km, malli on ZZR1100C.
Muistaakseeni viime tarkistuksesta on 10 000km.

Vähän kaavailin että tekisin remontin jo kesällä, sillä siirryn pyörän kanssa ajelemaan keski-Eurooppaan ensi vuodeksi. Eli lähden vaihtoon Saksaan tuossa syksyllä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Huhti 15, 2006 12:18 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1268
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
jos vaihdat palat ohuimpiin mahdollisiin 2,00 mm, niin luultavimmin ajelet vielä kohtuukilometrein yhden kesän, sitten viimeistään syksyllä tai talvella olisi uudet venat hommattava ja mieluusti seetien työstö. huom. ei kannata hankkia rosterivenoja, tavalliset kestävät pitempään. monissa zx10b, zx11c koneissa kannen korjausraja tulee vastaan 100 000 km kohdilla, vähän yli tai alle jopa.

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Huhti 15, 2006 18:37 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 18:34
Viestit: 630
Paikkakunta: San Diego, CA
Juicci kirjoitti:
Kaikenkaikkiaan pyörällä on ajette ~80 000km, malli on ZZR1100C.
Muistaakseeni viime tarkistuksesta on 10 000km.

Vähän kaavailin että tekisin remontin jo kesällä, sillä siirryn pyörän kanssa ajelemaan keski-Eurooppaan ensi vuodeksi. Eli lähden vaihtoon Saksaan tuossa syksyllä.


Mina tekisin vastaavassa tilanteessa niin etta myisin fillarin Suomessa ja ostaisin niilla rahoilla uudemman Saksasta. Jos haluat kuitenkin nykypelin sailyttaa niin tee se remppa ihan jo mielenrauhan takia :wink:

_________________
Concours 14 (GTR1400) -16 & Suzuki Burgman 650 -14


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Huhti 15, 2006 20:15 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1171
Paikkakunta: Imatra
Jal3 kanssa olen samaa mieltä, eli laittaisin samoin tein kuntoon kaikki niin se on sit siinä ja sit senku kyrmyttää kilometrejä mittariin kun kaikki on ok :wink:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Huhti 17, 2006 18:09 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:18
Viestit: 682
Paikkakunta: Posio
Ventiilin pään ja lukkouran minimi on 4,1mm sen enempää niitä ei voi lyhentää, ja lautasen vahvuudellakin oli oma mittansa.
"valve head thickness",0,5mm.

_________________
Voiman väri on vihreä.
Kawasaki kz1300 -79 x3
Kawasaki kz1300-80
Suzuki gsx1400 -04


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com