Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Pe Maalis 29, 2024 03:58

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: ZZR 1100 neuvoja.
ViestiLähetetty: To Huhti 14, 2011 17:06 
Poissa

Liittynyt: Ti Maalis 29, 2011 06:52
Viestit: 24
Paikkakunta: Lappeenranta
Tervehdys kaikille Foorumilaisille. Tuli hankittua ensimmäiseksi pyöräksi ZZR 1100 - vm94. Ja vähän vinkkejä huolloista ennen ajokauden alkua olisin vailla.

Tarkoituksena olisi vaihtaa öljyt ja suodattimet. Ilmeisesti joku Delvacin öljy olisi hyväksi havaittu kyseiseen kawaan? Paljonko mahtaa olla oikea oljymäärä (X.litraa?) ja täällä olin lukevinani että öljypinta tulisi olla mieluiten mittaikkunan yläreunassa?

Lisäksi ostin motonetista Steelmate 886GO- merkkisen kaksisuuntaisen hälyttimen, joka pitäisi asennella. Kovin monimutkainen asennuksen ei pitäisi olla, mutta mikäli jollakulla on kokemusta kyseisen hälyttimen asennuksesta Zetoriin niin vinkkejä otetaan vastaan. :help:
Lisäksi kiinnostaa zetorin sähkökaavio (Piuhojen väreillä) joka helpottaisi asennusta.

Ajatuksena olisi myös hankkia laukkusetti pyörään joten vinkkejä hankkimispaikasta otetaan vastaan myös. Tai mikäli jollakulla lojuu tarpeettomana sopivaa laukkusettiä nurkissa niin kannattaa tarjota :)

Kiitokset jo etukäteen vastauksista :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ZZR 1100 neuvoja.
ViestiLähetetty: To Huhti 14, 2011 17:56 
Poissa

Liittynyt: Su Touko 11, 2008 20:13
Viestit: 182
Paikkakunta: Lappeenranta
Terwe, ja terwetulowa kawa porukkaan, hyvän pyörän oot hankkinu :stobe:

Millon lie edelliset vaihdettu? Jos ei kymmenenvuotta oo olleet niin suosittelisin:

Hae 20l kannu 15w40 delvaccia ja hanki orkkis suodatin, vaihda delvacit koneeseen vaan älä vielä suodatinta, ajele jonkun verran ja lorauta öljyt pois ja sit uudella orkkis suodattimella uuet delvacit koneeseen ja eikun huoletta :moto:

Noin siksi, että jos on mp öljyjä tms. aiemmin ollut koneessa, delvac "pesevänä" öölinä saa skeidat liikkeelle jolloin kannattaa jonkin aikaa ajella vanhalla suotimella "huuhtomisajoa" jää kuonat siihen eikä uuteen..

Itellä 93' vastaava, noin tein, delvacilla ajellu kaiken aikaa ja pirun hyvin pelaa.
Sehän on se litramäärä stanssattu siihe koneen kylkeen, oisko jotain 3.5 L, enminänytsitämuista... :eitieda: Hyvin lähellä tuo on kuitenkin vaan kun on 20l kannu niin eipä sillä väliä.
Ja kyllä, yläreunaan asti kannattaa pitää, pyörä täysin pystyyn ja tasaiselle, kaada öölivä niin että juuri yläreunaan nousee (huom. pieni viive) purauta käyntiin hetkeksi ja sammuta, anna olla moisessa asennossa vaikka vartti ja kurki lasiin, jos yläreunassa, ok. Jos ei niin lisää. Yli ei pidä kuitenkaan täyttää, se ei koneelle oo yhtään sen parempi kuin vajaus..

Lataa akkua/pidä se kunnossa, zetori on suhtkohta tarkka siitä, tulupat myös.
Tulpat kun katot niin samalla ilmansuotimen kunto tarkasteluun sekä roskat/hiekat pois kotelosta. Jos ehjä suodatin niin öljywä se ja puristele "kuivaksi" anna valua hetkisen ja paikoilleen.
Tankin kun joudut ottaa tossa pois niin sen tyhjäys/sisäinen tarkastus että onko ruostetta/muuta skeidaa. Alta kun kiertää ne lähdöt auki niin saa tankin sisäiset sihdit tarkasteluun/putsaukseen. Jos näyttää tankki siistiltä ni ajoa vaan.

Rasvaa takahaarukan nipat, lukumäärää en muista mut niitä siellä muutama on, löytyy kun aikansa kurkkii. Ketjut putsaukseen ja sen perään voitelu. Rengaspaineet.
Hälyn laitosta ei tietoa, kuten ei laukuista. Sähkökaavio jossain miulla saattais koneella olla, jos löydän vaan sen ehkä löytää netistäkin.. ?


Ei tuosta muuta sen kummempaa äkkiseltään mieleen tule, muutakun turwallista matkaa hywällä pyärällä :yes:

ps.jos laukkujen kiinnityksien kohdalta ruuvvaat semmosia jousikuormitteisia harmaita peitelevy"klipsejä" pois siitä kyljistä, ni jos kauppaa hierotaan niin pari sellasta voisin ostaa.. :whisper:

pps. tässä "neuvonnassa" paljon, lähes suoraan täältä konkareiden kertomaa :pappa: (itse kun tuossa joku vuos sitten kyselin ihan samoja) joten kiitokset heille. Ja osa omaa kokemusta.

edit. --> vanhoja samasta asiasta.. viewtopic.php?f=16&t=3978 ..ja muuta puuta heinää..

Lisäyksenä viel listaan, NGK tulpista on ainakin täällä tullu paljon kommenttia et eivät ois enää oikein hywiä.. joten jos joudut uusimaan niin..
Riittävä lämmityskäyttö ennen ajeluja on myös todettu olevan zetorin (miksei kuin myös muidenkin pyörien) pitkän iän salaisuus. Ite oon myös pähkäillyt niin et varsinkin delvacciloisilla, ovat sen verran jähmeämmät kun monet luirut superhypermopo öölit et voitelu ja kulkeutuminen kanteen ym. kolosiin on varmaan kylmiltään jonkin verran "laiskahtavampaa"

_________________
-Ei paskin, mutta huonoimmasta päästä- 863

"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ZZR 1100 neuvoja.
ViestiLähetetty: Pe Huhti 15, 2011 06:53 
Poissa

Liittynyt: Ti Maalis 29, 2011 06:52
Viestit: 24
Paikkakunta: Lappeenranta
Kiitoksia hyvistä neuvoista. :) Sen sähkökaavion, jos sattuisi joltakin löytymään niin
olisin kiitollinen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ZZR 1100 neuvoja.
ViestiLähetetty: Ti Huhti 19, 2011 06:55 
Poissa

Liittynyt: Ti Maalis 29, 2011 06:52
Viestit: 24
Paikkakunta: Lappeenranta
Edelleen etsinnöistä huolimatta sähkökaavio on löytymättä. Apuja tarvitaan.. :help:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ZZR 1100 neuvoja.
ViestiLähetetty: Ti Huhti 19, 2011 07:10 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1706
Paikkakunta: hyvinge
Etippä käsiisi vaikka Heinäsen (Haynes) opus "Kawasaki ZX900, 1000 & 1100 Fours ´83 to ´97", siellä ainakin jonniimmoiset kytkykuvat seisoo räntättynä. Tietysti Kawan oma kirja on vieläkin paree. Heinäsen teoksia voi olla tavattavissa jopa kirjastoissa, Kawan omia harvemmin. Toki oman pyörän huolto- ja korjausmanuaalin hankinta kannattaa pistää vakavaan harkintaan, ylleensä hintansa arvoinen hankinta on se! :pappa:

:heppa:

_________________
W800 Special Edition, Parallel Twin "Pikkumöhkö" -12
***epämääräinen röykkiö KAWASAKI-osia***
***(TARJOTKAA JOTAIN KOKO LÄJÄSTÄ???***


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ZZR 1100 neuvoja.
ViestiLähetetty: Ti Huhti 19, 2011 22:37 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Tuolla: http://www.blackbears.ru/index_en.php?get=manual

näkyisi olevan ZZ-R1100 '93-01 Service Manual, mutta ei ole tullut itse tuota versiota ladattua/luettua... joskus näillä on saksankielisiä tarjolla.

Riittävistä suojakeinoista kannattaa myös huolehtia, kun venäläisiä imutteleepi :kuume:

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ZZR 1100 neuvoja.
ViestiLähetetty: Ke Huhti 20, 2011 09:35 
Poissa

Liittynyt: Ti Maalis 29, 2011 06:52
Viestit: 24
Paikkakunta: Lappeenranta
Kiitokset jälleen avusta :mrgreen:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ZZR 1100 neuvoja.
ViestiLähetetty: Pe Touko 06, 2011 19:05 
Poissa

Liittynyt: Ti Maalis 29, 2011 06:52
Viestit: 24
Paikkakunta: Lappeenranta
Nyt on öljyt vaihdettu ja hälyt asennettu ja vajaa puolitoista sataa ehdin ajella kunnes tänään keskenmatkan alkoi käydä kolmella pytyllä. :huh: No siitä sitten hissukseen ajelin firman halliin pienehkön vitutuksen saattelemana... Tulppia epäilin, koska hieman tuntui käyvän epätasaiseen jo edellisenä päivänä. No hallissa riisun tankin ja putsarikotelon pois ja tulpat irti vai pitäisikö sanoa "ängeekoot", joista äkkiseltää yksi oli täysin kuiva.
Ei muuta kun pirssi alle ja paikalliseen motonettii densoja ostamaan tilalle. Eipä ollut Lappeenrannan motonetissä kuin vaivaiset kolme kappaletta kyseisiä Denson tulppia. Etsintä jatkuu huomenna.

Täällä on puhuttu paljon NGK:n sopimattomuudesta Zetoriin, joten toivon että vika korjaantuisi tulppien vaihdolla Densoihin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ZZR 1100 neuvoja.
ViestiLähetetty: Pe Touko 06, 2011 21:37 
Poissa

Liittynyt: Pe Heinä 30, 2010 21:58
Viestit: 197
Hei. Mulla on pari vanhaa pyörää jotka on säädetty sen verran rikkaalle että ne nokeaa tulpan jos tekee pieniä tyhjäkäyttöjä mutta jos musta nokinen tulppa niin se ei tartte kuin sellu tinneriä tai tolueeniä ja hammasharjaa niin on uudenveroinen ja ei lähde pois tulpan orkkis suojakäsittely. Mutta jos tulppa on palanut niin ei auta kuin vaihtaa ja taitaa olla jotain vikaa jos polttaa tulppia?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ZZR 1100 neuvoja.
ViestiLähetetty: Ke Kesä 01, 2011 15:52 
Poissa

Liittynyt: Ke Tammi 11, 2006 17:08
Viestit: 45
Paikkakunta: Lapua
Laita sinne lämpö-arvolta numeroa piänempi tuluppa meinaan NGK:lta.
ei mitään ongelmaa sen jäläkehen.
Entinen GPX 750 vei aivan helevetisti tuluppia ja heti kun laitto kylymemmät niin johan pelas, meinaan että jos kylymänä laitoit käyntihin vähä huanolla ryypyllä ja sammu kerran niin tais parhaimmillansa pimentää kolomekkin tuluppaa samanaikaisesti. 8 gpx suositteli ja 7 laitoin, sen jäläkehen ei mitään ongelmia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ZZR 1100 neuvoja.
ViestiLähetetty: Su Loka 23, 2011 19:51 
Poissa

Liittynyt: Su Elo 30, 2009 13:53
Viestit: 33
http://autotarvike.palvelut.ilkka.fi/ng ... stulpista/
make kirjoitti:
Laita sinne lämpö-arvolta numeroa piänempi tuluppa meinaan NGK:lta.
ei mitään ongelmaa sen jäläkehen.
Entinen GPX 750 vei aivan helevetisti tuluppia ja heti kun laitto kylymemmät niin johan pelas, meinaan että jos kylymänä laitoit käyntihin vähä huanolla ryypyllä ja sammu kerran niin tais parhaimmillansa pimentää kolomekkin tuluppaa samanaikaisesti. 8 gpx suositteli ja 7 laitoin, sen jäläkehen ei mitään ongelmia.

Mullaki ko. pyörä ja eka talvihuoltoa suunnittelen jotta mitähän tulppaa siihen ny pistäs. Mutta ompa kiva pyörä.

_________________
vn 750 -93
zzr 1100 -93


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ZZR 1100 neuvoja.
ViestiLähetetty: Su Marras 06, 2011 15:58 
Poissa

Liittynyt: Ti Maalis 29, 2011 06:52
Viestit: 24
Paikkakunta: Lappeenranta
Ite lopulta kipasin Motonetistä Denson tulpat ja kyllä on toiminut ilman ongelmia. Ngk:n tulpat jätän tulevaisuudessa suosiolla kaupan hyllylle.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com