Terwe, ja terwetulowa kawa porukkaan, hyvän pyörän oot hankkinu
Millon lie edelliset vaihdettu? Jos ei kymmenenvuotta oo olleet niin suosittelisin:
Hae 20l kannu 15w40 delvaccia ja hanki orkkis suodatin, vaihda delvacit koneeseen vaan älä vielä suodatinta, ajele jonkun verran ja lorauta öljyt pois ja sit uudella orkkis suodattimella uuet delvacit koneeseen ja eikun huoletta
Noin siksi, että jos on mp öljyjä tms. aiemmin ollut koneessa, delvac "pesevänä" öölinä saa skeidat liikkeelle jolloin kannattaa jonkin aikaa ajella vanhalla suotimella "huuhtomisajoa" jää kuonat siihen eikä uuteen..
Itellä 93' vastaava, noin tein, delvacilla ajellu kaiken aikaa ja pirun hyvin pelaa.
Sehän on se litramäärä stanssattu siihe koneen kylkeen, oisko jotain 3.5 L, enminänytsitämuista...
Hyvin lähellä tuo on kuitenkin vaan kun on 20l kannu niin eipä sillä väliä.
Ja kyllä, yläreunaan asti kannattaa pitää, pyörä täysin pystyyn ja tasaiselle, kaada öölivä niin että juuri yläreunaan nousee (huom. pieni viive) purauta käyntiin hetkeksi ja sammuta, anna olla moisessa asennossa vaikka vartti ja kurki lasiin, jos yläreunassa, ok. Jos ei niin lisää. Yli ei pidä kuitenkaan täyttää, se ei koneelle oo yhtään sen parempi kuin vajaus..
Lataa akkua/pidä se kunnossa, zetori on suhtkohta tarkka siitä, tulupat myös.
Tulpat kun katot niin samalla ilmansuotimen kunto tarkasteluun sekä roskat/hiekat pois kotelosta. Jos ehjä suodatin niin öljywä se ja puristele "kuivaksi" anna valua hetkisen ja paikoilleen.
Tankin kun joudut ottaa tossa pois niin sen tyhjäys/sisäinen tarkastus että onko ruostetta/muuta skeidaa. Alta kun kiertää ne lähdöt auki niin saa tankin sisäiset sihdit tarkasteluun/putsaukseen. Jos näyttää tankki siistiltä ni ajoa vaan.
Rasvaa takahaarukan nipat, lukumäärää en muista mut niitä siellä muutama on, löytyy kun aikansa kurkkii. Ketjut putsaukseen ja sen perään voitelu. Rengaspaineet.
Hälyn laitosta ei tietoa, kuten ei laukuista. Sähkökaavio jossain miulla saattais koneella olla, jos löydän vaan sen ehkä löytää netistäkin.. ?
Ei tuosta muuta sen kummempaa äkkiseltään mieleen tule, muutakun turwallista matkaa hywällä pyärällä
ps.jos laukkujen kiinnityksien kohdalta ruuvvaat semmosia jousikuormitteisia harmaita peitelevy"klipsejä" pois siitä kyljistä, ni jos kauppaa hierotaan niin pari sellasta voisin ostaa..
pps. tässä "neuvonnassa" paljon, lähes suoraan täältä konkareiden kertomaa
(itse kun tuossa joku vuos sitten kyselin ihan samoja) joten kiitokset heille. Ja osa omaa kokemusta.
edit. --> vanhoja samasta asiasta..
viewtopic.php?f=16&t=3978 ..ja muuta puuta heinää..
Lisäyksenä viel listaan, NGK tulpista on ainakin täällä tullu paljon kommenttia et eivät ois enää oikein hywiä.. joten jos joudut uusimaan niin..
Riittävä lämmityskäyttö ennen ajeluja on myös todettu olevan zetorin (miksei kuin myös muidenkin pyörien) pitkän iän salaisuus. Ite oon myös pähkäillyt niin et varsinkin delvacciloisilla, ovat sen verran jähmeämmät kun monet luirut superhypermopo öölit et voitelu ja kulkeutuminen kanteen ym. kolosiin on varmaan kylmiltään jonkin verran "laiskahtavampaa"