Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Su Huhti 28, 2024 16:50

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 31 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Pe Huhti 21, 2006 19:59 
Poissa

Liittynyt: Ma Huhti 10, 2006 21:17
Viestit: 15
Moi,

Ostamassa vanhaa räksää ja muten kaikki ok, mutta koneesta kuuluu outo kirskahdus/ketjun ääni tms. Kun kierroksia n 6000-8000, eli täyskiihdytyksessä, ääni kuulu myös paikallaan kun antaa enempi kierrokia ja höllää nopeasti. Ei ole nokkaketjun ääni, tuntuis kuuluvan välillä vasemmalta ja välillä oikealta ( vaikea paikallistaa, nin lyhyt terävä kirskahadus). Missä vika? startin ketju?

Ehdotuksia, että mitä tarkistan? ja jos joku tietää mikä vikana, niin kuinka iso remppa ja kuinka hintava?

Kiitos jo etukäteen!

RX


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Huhti 21, 2006 20:49 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Jos on laturin ketju (jos konetyypissä on kuten Zephyr 1100 mallissa) niin halkaisee koko koneen. Mosa pois rungosta, koneen kääntö, alalohko irti sitten pääsee ketjuun käsiksi. Purkua jonkun verran, yläpään tiivareita ei tarvi uusia kun niitä ei tarvi avata.
Varmaan paivän duuni liikkeissä 50 e/h plus osat päälle.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Huhti 21, 2006 22:14 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 13:14
Viestit: 244
Paikkakunta: Hausjärvi
http://www.kolumbus.fi/motofoto/kawasaki/index.html



Oisko laturin ketju, löytyy koneen oikealta puolelta ja on helppo vaihtaa.

Maksoi -03 17 egee sumekolla.

_________________
Gpz 1000 RX, ZZ-r 1100 D1, Z 1300 A5 ja pari "hontaa"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Huhti 22, 2006 12:55 
Poissa

Liittynyt: Ma Huhti 10, 2006 21:17
Viestit: 15
eli tässäkö ei tarvitse konetta ottaa irti ja halkaista?
Näkeekö kun avaa oikean puolen posken koneesta? vai miten olisi helpoin tarkastaa?

XR


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Huhti 22, 2006 16:14 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Eikös se koneen oikealla puolella oleva ketju ole vaan sähköstartin ketju. Ei kai se pyöri muuta kuin startin aikana ? Eikös tuon koneen laturi ole koneen päällä, millä sitä pyöritetään kampuralta?
Onkos jollain halkileikkauskuvaa tuosta mosasta?

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Huhti 22, 2006 16:14 
Poissa

Liittynyt: Ma Huhti 10, 2006 21:17
Viestit: 15
avasin oikean puolen posken koneesta ja siinähän se ketju on. Kuinkas paljon se saa olla "kiristynyt" sisäänpäin? ELi tämä on nyt alhaalta, josta siis kiristäjä sitä työntää, niin n. 2cm "kiristynyt". Kytkinkellossa on jälkiä, mutta ei osaa sanoa ovatko uusia vai vanhoja vaurioita.

XR


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Huhti 24, 2006 18:42 
Poissa

Liittynyt: Ma Huhti 10, 2006 21:17
Viestit: 15
laturin ketju vaihdettu, ei ollut vika siinä. Ääni kuuluu aika keskeltä konetta, todella vaikea paikallistaa. Kirskahtaa, ikkäkuin joku ratas tms. ottaisi kiinni johonkin. ... aika terävä ääni. otin laturinkin irti, mutta ei ole laakerivikaa siinäkään. APUVA!

XR


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 25, 2006 07:08 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Voi olla vaikea paikallistaa, mutta joku kuulalaakerin ulkokehä pyörähtää lohkoissa. Laakerivika todennäköisesti kumminkin, jonkun vanhan voiteluvamman aiheuttama?

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 25, 2006 07:44 
Poissa

Liittynyt: Ma Huhti 10, 2006 21:17
Viestit: 15
Kone ei pidä mitään kalinaa käydessään, käy nätisti, kiertää herkästi, vetää hyvin jne. Mitenkäs tu startti toimii tuossa? pyöriikö koko ajan? tai voiko jumittaa jotenkin, että pyörii vaikka ei pitäisi tms.? Pitäisi nyt varmistaa kaikki muut mahdollisuudet ennen koneen pois ottoa ja avaamista.

RX


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 25, 2006 09:00 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1171
Paikkakunta: Imatra
Itse menisin johonkin korjaamoon jossa on ns. kuuntelulaite jolla saa paikallistettua äänen aiheuttajan melko helposti!

Myin kawerin firmalle semmoisen ja hän sanoi että on eräskin euro säästetty asiakkaan rahoja, eli moottorista tuleva ääni ei tulekkaan moottorista vaan resonoi aivan kuin se tulisi moottorista tai jakoketjun kiristäjän tiukkauksella on selvitty venttiili remontista tai jotakuinkin noin!

On meinaa melko hyvä peli juuri noihin äänien metsästyksiin :idea:

ESIM. SKF TMST-2


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 25, 2006 09:25 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
attuote kirjoitti:
Kone ei pidä mitään kalinaa käydessään, käy nätisti, kiertää herkästi, vetää hyvin jne. Mitenkäs tu startti toimii tuossa? pyöriikö koko ajan? tai voiko jumittaa jotenkin, että pyörii vaikka ei pitäisi tms.? Pitäisi nyt varmistaa kaikki muut mahdollisuudet ennen koneen pois ottoa ja avaamista.

RX


Startti ei pyöri muuta kuin käynnistyksen ajan, vapaakytkin irroittaa startin kun koneen kierrokset ylittävät startin pyörimisnopeuden eli kun kone käynnistyy. Jos startti jäisi pyörimään mukana, sen päivät olisivat hetkessä luetut, välitys pyörittäisi starttia biljoona kierrosta ja leikkaisi kiinni ja kone menisi jumiin. Yhden kaverin Z 1000 -77 koneessa näin kävi, ja takarengas leipoi jumiin kesken ajon.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 25, 2006 09:40 
Poissa

Liittynyt: Ma Huhti 10, 2006 21:17
Viestit: 15
eli sitten ei taida olla oikein muita "apulaitteita" tai ulkoisia osia, jota voisi vielä tarkastaa? Vai olisko? kaikki vinkit tervetulleita, ennen kuin konetta rupeaa kampeamaan pois ja halkomaan.

Ääni kyllä tuntuis tulevan juuri sieltä laturin/startin luota keskeltä....

RX


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 25, 2006 09:52 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Olikos se ketju mikä jo vaihdettiin startin ? Millä laturi on välitetty kampuralta, sehän pyörii koko ajan koneen käydessä ?

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 25, 2006 10:06 
Poissa

Liittynyt: Ma Huhti 10, 2006 21:17
Viestit: 15
vaihdettu ketju oli laturin ketju ja se on välitetty kampuralta. Onko startilla oma ketju vai millä pyörittää?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 25, 2006 10:21 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Startti voi olla välitetty rattaillakin kampuralle. Tuossa koneessa on myös balanssiakselit, jotka pyörivät ketjulla kampuralta 2x koneen nopeudella, oisko siinä tutkimisen arvoista. Öljypohja pois ja tutkimaan.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 25, 2006 10:44 
Poissa

Liittynyt: Ma Huhti 10, 2006 21:17
Viestit: 15
varmaan hyvä kurkistaa sinne myös! otanpa nyt vielä startinkin pois ja sitten öljypohjaa irroittelemaan....


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 25, 2006 12:15 
Poissa

Liittynyt: Ma Huhti 10, 2006 21:17
Viestit: 15
otinpa vesipumpunkin irti, voisikohan ääni tulla siitä?? On hieman "nihkeän" tuntuinen kun käsin pyörittelee ja ehkä laakeritkin hieman rohisee.

No vaihtoon sekin ja tutkitaan lisää edelleen.

Vinkit edelleen tervetulleita.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 25, 2006 15:20 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 13:14
Viestit: 244
Paikkakunta: Hausjärvi
Vaikka itsellä on lähdössä neljäs kesä kyseisellä pyörällä (105 ajettu pyörällä josta n. 40000 omia). En kyllä osaa sanoa mistä vois kuulua kirskahdus. Yks arvaus vaan että oisko nokkaketjun laahain kulunut?

_________________
Gpz 1000 RX, ZZ-r 1100 D1, Z 1300 A5 ja pari "hontaa"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 25, 2006 17:00 
Poissa

Liittynyt: Ma Huhti 10, 2006 21:17
Viestit: 15
avasin uudestaan koneen oikean posken. Laturin ketju siis jo vaihdettu, mutta kiristäjää ei. Kuinkahan tiukka sen kiristäjän jousen pitäisi olla??


tai mistä tietää onko se kiristäjä kunnossa?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 25, 2006 17:09 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 13:14
Viestit: 244
Paikkakunta: Hausjärvi
Samaa mietin -03 itsekin. Ajattelin vaihtaa ketjun ja kiristäjän uudelleen tänä tai ens kesänä. Sitten se kiristänee sopivasti.

_________________
Gpz 1000 RX, ZZ-r 1100 D1, Z 1300 A5 ja pari "hontaa"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 25, 2006 17:14 
Poissa

Liittynyt: Ma Huhti 10, 2006 21:17
Viestit: 15
se kiristäjä pääsee ketjun "ääriasennossa" ottamaan kiinni kytkinkelloon.
Outoa!?!? eli siis jos ketju pyöriessään työntää kiristäjää tarpeeksi, niin ottaa kyllä kiinni!! kiristäjän alla ei ollut prikkoja!? korjauskäsikirjassa sellaiset näyttäis kuvassa olevan......


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 25, 2006 18:44 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 11:52
Viestit: 377
Paikkakunta: tyrvää
Tuo RX:n ja 900:sen startin ketjunkiristin on kulutus tavaraa. Se vaan löystyy aikaa myöten. Kuitenkin yleensä sen väsyminen ilmenee startatessa ilmenevänä "klak klak" äänenä. Ei ole ihan halpa ostaa alkuperäisenä.

En kuitenkaan voi vannoa että ääni johtuisi siitä, tarttis kuulla ominkorvin livenä.

http://www.gpzzone.f9.co.uk/pdfcat/engine-5.pdf

_________________
edesmenneet: Gpz 750R-86 ja KLR 650-90 Tengai. Nyt ajossa ZRX1200R-06

"All you're good for is goofing around with your friends on your moped"

-Frank Powell-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Huhti 26, 2006 20:21 
Poissa

Liittynyt: Ma Huhti 10, 2006 21:17
Viestit: 15
ei tule ääni ketjusta eikä kiristäjästä. Tasapainoakseli myös säädetty koneen oikealla puolella olevasta säädöstä.

ei vaan löydy äänen aiheuttajaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Touko 01, 2006 20:10 
Poissa

Liittynyt: Ma Huhti 10, 2006 21:17
Viestit: 15
kone irroitettu ja alakerta avattu, kaikki näyttäisdi olevan ok!? Startin kytkin kunnossa, öljypumppu ok, rattaat ok, eturattaan akselin laakeri joskus pyörähtänyt pesässään, mutta en usko äänen tulevan siitä. Tasapainoakseli ym kunnossa. Epäilyt kohdistuvat nyt vahvasti kytkimeen! rumpu, jossa kytkinlevyjen "urat" ja se uloin ura johon siis viimeinen levy tulee on "koloistaan" kulunut muutaman millin leveäksi..... koko kytkipaketti myös "klappaa" muutaman millin akselin sivusuunnassa!?!? normaalia vaiko ei?? paljonkohan kytkinrumpu/kello siis se isoin osa maksaa? Voisiko ääni tulla siis kytkinpaketista?

Eturattaan akselilta oli myös onnistuttu tuhoamaan kierteet, uusi akseli varmaan aika hinnakas? saisi ehkä "täytettyä", sorvattua ja uudet kierteet??

RX


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Touko 02, 2006 07:11 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Tuossa kytkintyypissä on sisäänrakennettu damper, joka on tehty 12 jousen varassa olevalla kolmepykäläisellä nykäyksenvaimentimella. Kytkinkehällä on 6 rekyylijousta ja levyt on 6 jousella.
Rekyylijousia ei saa erillisinä kuin viripajoista, ne on niitatun kytkinkehän mukana alunperin. Onko kaikki kytkinlevyt ehjiä?
Nyt kannattaisi käytää tuo kellari kun auki on jossain koneistamo/korjaamo ja tutkia kytkin tarkemmin ennenkuin mitään lähtee ostamaan. Tehtaan manuskasta löytyy oikeat toleranssit osille.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Touko 02, 2006 17:00 
Poissa

Liittynyt: Ma Huhti 10, 2006 21:17
Viestit: 15
levyt ovat ehjät, mutta rekyylijouset ovat niin löysät, että "helisevät" paikoillaan, myös liukulaakeri on väljän oloinen. Sopiiko muiden kawojen kytkin tähän?? Hintaarviota uuudelle osalle? hinnan saa toki Sumekoon soittamalla .........

RX


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Touko 02, 2006 22:34 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1268
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
spinning wheel ruotsissa, tukholman lähellä tumba nimisessä kunnassa, myi ainakin joskus räxään uutta kytkinkelloa, hinta oli aika suolainen siihen maailman aikaan, mitä lie nykyään, silloin markoissa oli jotain 4000 fim. ite veikkaan kyllä kytkinkelloa ääntelyn aiheuttajaksi, on kuulemma aika kohtalaisen normaali vika paljon ajetussa räxässä.

startinketju on myös lähes kulutustavaraa. ja jos vesipumppukin arveluttaa, niin samallahan se kannattaa vaihtaa.

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Touko 03, 2006 20:05 
Poissa

Liittynyt: Ma Huhti 10, 2006 21:17
Viestit: 15
kone menossa nyt kasaanpäin, mitenkäs tuossa menee tasapainoakselin ajoitus?? Syttypyörän merkit vaakatasoon ja F nuoli eteenpäin? tasapainoakselissa onkin selvä merkki, tuo kampiakselin asento hieman epävarma!?

RX


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Touko 04, 2006 10:36 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Käy lunttaamassa jostain manuskasta tai hommaa sellainen, hommat helpottuu, eikä tarvi tehdä monesti samaa hommaa.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Touko 10, 2006 19:52 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 22:25
Viestit: 206
Paikkakunta: pieksämmäki
JAMPPERI kirjoitti:
Itse menisin johonkin korjaamoon jossa on ns. kuuntelulaite jolla saa paikallistettua äänen aiheuttajan melko helposti!

Myin kawerin firmalle semmoisen ja hän sanoi että on eräskin euro säästetty asiakkaan rahoja, eli moottorista tuleva ääni ei tulekkaan moottorista vaan resonoi aivan kuin se tulisi moottorista tai jakoketjun kiristäjän tiukkauksella on selvitty venttiili remontista tai jotakuinkin noin!

On meinaa melko hyvä peli juuri noihin äänien metsästyksiin :idea:

ESIM. SKF TMST-2


johon käy esin pitkä meisseli.. toinen pää gorfaan ja toinen mottiin kii ja johan rohisee!!! kattokaa vaikka dasboot U-96 kun se konemies kuuntelee sitä pannua siellä sukellusveneessä...
'

_________________
ei oo myytävänä,not sell.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 31 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com