Raato kirjoitti:
motu kirjoitti:
Eipä ole vastauksia herunut, mutta sain asian sitten selvitettyä omin neuvoin. Eli jos siitä on joskus jollekin hyötyä niin kirjaillaan se tännekin. C- ja D-mallin ZZR 1100 on saman koon takavanne. Syytä miksi suosityskokoa on nostettu D-mallissa, en ole kuitenkaan saanut selville. Samalle vanteelle nuo molemmat renkaat kuitenkin asennetaan.
Olisiko renkaan leventämisen syy puhtaasti se, että leveämpi ja matalampi takanakki näyttää enemmän katu-uskottavalta
Voi niitä aikoja, kun 130/90 oli jo todella leveä rengas eikä leveämpää saanut
130/90 on tarpeeksi leveä tänä päivänäkin, ei ne ominaisuudet parane leveämmällä takiksella, päinvastoin esim. hiekkatiellä ajellessa 170/180 leveillä ajettavuus on heikompi kuin 130 leveillä. Huomasin melkoisen eron aikoinaan Zephyr 1100 ja ST:n ominaisuuksissa nimenomaan hiekkatiellä ajellessa, vaikkei Zepessä ollut kuin 160 leveä takanen.
Ai niin eihän kukaan nykyään aja hiekkatiellä kyykky/retropyörillä, sinne on keksitty omat offroad pyörät, toista se oli ennen, samalla pelillä ajettiin kaikilla teillä ja hyvin pärjättiin.
Uuden leveän takisen hinnalla saa vanhempaan peliin molemmat kumit alleen.
Vanhat pelit ovat monikäyttöisempiä kuin uudet, joilla kiva alkaa vasta 180 km/h jälkeen ja sehän käy kortin päälle nykyisellä nopeudentarkkailulla.