Manuaalia en ole nähnyt myynnissä netissä käytettynä mutta repairmanual.com myy uutta hintaan 37,95$ + postikulut (jotka ovat ihan saatanasti, muistaakseni 40-45 eukkoo kun tilasin perus- sekä lisäosan, toisaalta ilmankin olisi paha elää...).
TPS:n säätöohje sinällään olisi skannattavissa mutta siitä ei ole mitään hyötyä jos ei käytössä ole työkalua nro 57001-1003. Kyseinen vempele kytketään TPS:n ja sille tulevien johtojen väliin jolloin laitteen ledien perusteella TPS:ää käännettäessä saadaan se kohdalleen. Koneen ei tarvitse käydä, riittää kun tyhjäkäynti on oikeissa rajoissa (850-950 r/min) ts kaasuläpät ovat tietyn verran auki. Lukemat saadaan kun virta kytketään. Tätäkään vimpainta en ole löytänyt, tiedä olisiko Kawakorjaamoilla tuota, samaa ilmeisesti käytetään muidenkin ruiskuKawojen säätämisessä. Niin ja imukurkkujen alipaineet pitäisi olla synkassa koska alipaineet vaikuttavat koko systeemin toimintaan.
Tuon special toolin korvaajana olen käyttänyt Colortunen testitulppaa joka yksinkertaisesti näyttää millaisella liekillä bensa pytyssä palaa (liian laiha on vaalean sininen ja liian rikas oranssia noin ääripäät mainittuna). TPS:ää kääntämällä väri vaihtuu (ja tää on sitä herkkää hommaa, pieni kääntö näkyy saman tien...).
Tässä on mun ohje tulppasäätöön: alipaineet synkkaan (ja kone muutenkin huollettuna), moottori käyntilämpöiseksi, testitulppa kiinni, kone tyhjäkäynnille 850-950 r/min (siis normaali), TPS:n suojakotelo pois, kaksi TPS:n kiinnitysruuvia sopivasti löysälle ja sitten vaan käännellään (tietty kotelon voi irroittaa ja ruuvit löysätä jo ennen koneen käyntiä
, ruuvailua helpottaa jos viitsii ottaa tankin pois).
Tulpan ohjeissa on infoa eri kierrosalueitten seosten säätämiseksi (omani on vanha ostos jolloin pelattiin vain kaasareilla joissa enempi säädettävää). Eri kierrosalueitten säätömahdollisuutta ei (meidän) ruiskuissa ole. Toki voi katsoa eri kierrosten palamisvärejä ja hakea sitten kompromissin.
Tää tulppa avittaa kyllä huomattavasti. Muuten homma menee kokeiluksi ja tulppien värin, pakokaasujen ym seuraamiseksi. Tulppa muuten näyttää lisäksi jos esim öljyä palaa mukana...
3 ja 4 kurkuista lähtee alipaineletkut sytytyksen sähköiselle ennakonsäätäjälle. Onko letkut ja johdot ehjät ja kiinni? Käyntiongelmat saattaisivat aiheutua osakuormituksen ennakonsäädön ongelmista...
Sattui taas manuskasta silmään että vuotoja/tukkeutumia ei saa olla myöskään öljyntäyttökorkissa eikä moottorin huohotusletkussa (se 90 letku siitä vaihteiston päältä ilmanputsariin). Taas esimerkki siitä että kovin moni asia vaikuttaa kokonaisuuteen...