kawasakiz1300_2 kirjoitti:
Hei
talliin tuli 1979 möhkö, ollut joskus Unkarissa mutta ei ole ainakaan 5 vuoteen ajettu. Luultavasti kaikki osat on tallessa, ei tiedä vielä.
Kysymyksiä:
1. minne kannattaa viedä kaasarit puhdistuksen / laittoon pääkaupunkiseudulla?
2. härvelissä on 6-1 putki, saako mistään järkihintään 6-2 putkee, mielellään originaali tai sen näköinen?
3. tarviiko/ voiko takaiskareihin tehdä mitään huoltoa?
4. jotain erityistä huomioitavaa kun pyörää laittaa käyntiin näin pitkän ajan jälkeen?
5. mitähän verot on tästä?
6. tuossa eturenkaan päällä on joku 'jäykistin' etuputkin välissä, onkohan se tarpeellinen? En ole ennen moista nänhyt
7. saako stormilta parhaiten jarrujen korjaussarjoja?
t Vesa
Yritä löytää jostakin huoltomanuska (uusia repairmanual.com, käytettyjä esim. ebay), helpottaa ihan helvatusti elämää...
Putkista vielä: KawaFoorumilla on postaus möhköön sopivista änkkäreistä (alkuperäisen näköiset jotakuinkin), en vaan löytänyt sitä pikaisella etsimisellä. Käyrien ja yhdyspönttöjen löytäminen voi olla haasteellista...
Takaiskareita ei voi purkaa huoltomanuskan mukaan. Tsekataan ettei vuoda öljyä ja irtonaisia iskareita painetaan kasaan ja katotaan että vastusta on, ulosjoustossa on vaimennusta ja toiminta on molemmin puolin tasaista. Jousivoimalle on kyllä annettu jäykkyysarvoja eri tiukkuusasetuksille (5 kpl).
Toteutuneista maksetuista veroista saat osviittaa
tullin sivuilta.
Kuvan perusteella näyttää jäykiste (aika ronski
) lisävarusteelta. Nakkaisin mäjelle jos ei ihan selkeästi löydy jotakin syytä sen käyttämiselle.
Stormilla näyttää olevan korjaussarjoja jarruihin. Lienevät samoja mitä maailmalta löytyy. Toiset vannovat alkuperäisten nimeen (jos on). Alkuperäiset osat kaiken kaikkiaan ovat useimmiten paras valinta, tosin ainakin Möhkön osat ovat usein tyyriitä...