Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Pe Maalis 29, 2024 08:45

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Su Heinä 31, 2011 20:56 
Poissa

Liittynyt: Su Marras 30, 2008 20:53
Viestit: 92
Paikkakunta: Helsinki
Hei
talliin tuli 1979 möhkö, ollut joskus Unkarissa mutta ei ole ainakaan 5 vuoteen ajettu. Luultavasti kaikki osat on tallessa, ei tiedä vielä.

Kysymyksiä:
1. minne kannattaa viedä kaasarit puhdistuksen / laittoon pääkaupunkiseudulla?

2. härvelissä on 6-1 putki, saako mistään järkihintään 6-2 putkee, mielellään originaali tai sen näköinen?

3. tarviiko/ voiko takaiskareihin tehdä mitään huoltoa?

4. jotain erityistä huomioitavaa kun pyörää laittaa käyntiin näin pitkän ajan jälkeen?

5. mitähän verot on tästä?

6. tuossa eturenkaan päällä on joku 'jäykistin' etuputkin välissä, onkohan se tarpeellinen? En ole ennen moista nänhyt

7. saako stormilta parhaiten jarrujen korjaussarjoja?

t Vesa


Liitteet:
Kawaz1300_vm1979_EtuSivu (Small).JPG
Kawaz1300_vm1979_EtuSivu (Small).JPG [ 68.69 KiB | Katsottu 4098 kertaa ]

_________________
Terveisin Vesa
vesa1234@hotmail.com
Z1300 81 ja 82, GPZ 750 Turbo projekti
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Elo 01, 2011 08:18 
Poissa

Liittynyt: Pe Touko 22, 2009 19:49
Viestit: 527
Paikkakunta: Vantaa
Onnea uudelle hankinnalle, :jump: Korsossa Rullakuja 11? laittelee iippis nuita kaasareita , numerosta 0500 440727 soitot klo 12 jälkeen. tuolta jenkkien sivuilta, http://www.kz1300.com/ , löytyy ohjeita hyvin ,jos kieli luontuu, nokkaketjun kiristimestä ainaskin varottelevat. Saksasta vissiin löytyy putkia ja muita osia, http://www.z1300.de/ , nuilla jo pääsee hyvin alkuun..

_________________
Z 1300 Dfi -84

KZ 1300 B2 Touring -80


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Elo 01, 2011 09:06 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
kawasakiz1300_2 kirjoitti:
Hei
talliin tuli 1979 möhkö, ollut joskus Unkarissa mutta ei ole ainakaan 5 vuoteen ajettu. Luultavasti kaikki osat on tallessa, ei tiedä vielä.

Kysymyksiä:
1. minne kannattaa viedä kaasarit puhdistuksen / laittoon pääkaupunkiseudulla?

2. härvelissä on 6-1 putki, saako mistään järkihintään 6-2 putkee, mielellään originaali tai sen näköinen?

3. tarviiko/ voiko takaiskareihin tehdä mitään huoltoa?

4. jotain erityistä huomioitavaa kun pyörää laittaa käyntiin näin pitkän ajan jälkeen?

5. mitähän verot on tästä?

6. tuossa eturenkaan päällä on joku 'jäykistin' etuputkin välissä, onkohan se tarpeellinen? En ole ennen moista nänhyt

7. saako stormilta parhaiten jarrujen korjaussarjoja?

t Vesa


Yritä löytää jostakin huoltomanuska (uusia repairmanual.com, käytettyjä esim. ebay), helpottaa ihan helvatusti elämää...

Putkista vielä: KawaFoorumilla on postaus möhköön sopivista änkkäreistä (alkuperäisen näköiset jotakuinkin), en vaan löytänyt sitä pikaisella etsimisellä. Käyrien ja yhdyspönttöjen löytäminen voi olla haasteellista...

Takaiskareita ei voi purkaa huoltomanuskan mukaan. Tsekataan ettei vuoda öljyä ja irtonaisia iskareita painetaan kasaan ja katotaan että vastusta on, ulosjoustossa on vaimennusta ja toiminta on molemmin puolin tasaista. Jousivoimalle on kyllä annettu jäykkyysarvoja eri tiukkuusasetuksille (5 kpl).

Toteutuneista maksetuista veroista saat osviittaa tullin sivuilta.

Kuvan perusteella näyttää jäykiste (aika ronski :fu: ) lisävarusteelta. Nakkaisin mäjelle jos ei ihan selkeästi löydy jotakin syytä sen käyttämiselle.

Stormilla näyttää olevan korjaussarjoja jarruihin. Lienevät samoja mitä maailmalta löytyy. Toiset vannovat alkuperäisten nimeen (jos on). Alkuperäiset osat kaiken kaikkiaan ovat useimmiten paras valinta, tosin ainakin Möhkön osat ovat usein tyyriitä...

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Elo 01, 2011 10:20 
Poissa

Liittynyt: Pe Touko 22, 2009 19:49
Viestit: 527
Paikkakunta: Vantaa
Niin, niitä rosteri-änkkäreitä voipi kysellä Jurvaisen Arilta, teki niitä silloin vissiin 11 paria, lieneekö vielä myymättömiä, numerosta 0400 461208 , omaan ostin parin aikoinaan, ja hyvät ovat :firing:

_________________
Z 1300 Dfi -84

KZ 1300 B2 Touring -80


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Elo 01, 2011 20:45 
Poissa

Liittynyt: Ti Syys 14, 2010 19:34
Viestit: 24
Paikkakunta: Pori
Onnea mahti hankinnasta, mulla vuosi takaisin verot noin 60€. Mitäs toi tarvi muuta kun öljyn vaihdon, nesteiden tarkastus mielummin vaihto, tankin putsaus, ja niihin ketjujen kiristäjiin pidemmät lukituspultit,
teitysti ketjujen kiristys. Toi jäykistin on kyl aika karu heivaa se mäkeen. Muista oikeenlaiset jarrunesteet (DOT3 muistaakseni) jos noi uudet kumit samanlaiset kun vanhat. Niin ennen ajoa muista myös peräoljy, kardaanin rihlan rasvaus, näköjään tarvis lampun ja etu loksun, tommoset tuli mieleen. Eikä sitten muuta kun " TURVALLISTA MATKAA!!!".

_________________
KZ 1300 -79

GPZ1100 -84 sumo


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Elo 02, 2011 14:03 
Poissa

Liittynyt: Su Marras 30, 2008 20:53
Viestit: 92
Paikkakunta: Helsinki
Kiitos kylläpä Möhkö näillä vinkeillä lähtee henkiin!

_________________
Terveisin Vesa
vesa1234@hotmail.com
Z1300 81 ja 82, GPZ 750 Turbo projekti


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com