Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Huhti 25, 2024 00:22

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Su Heinä 31, 2011 22:41 
Poissa

Liittynyt: Ke Kesä 14, 2006 21:56
Viestit: 26
Paikkakunta: espoo
tietääkö joku, onko voyageri malleissa esim . vm . 85 sama ruisku (ruisku runko , ns. kaasari ruiskusarja) kuin ensimmäisissä perus ruiskumöhköissä , onko joku asentanut ruiskut kaasarimöhköön, mitähän kaikkea se vaatii ohjauspuolelta ? imusarjaan ruiskurunko voisi istua suoraan, mutta miten se ohjataan. pitänee vaihtaa sytytyslaitteita ja muuta sellaista "pientä" , mutta mitä, onko yleensäkään mahdollista ? t. macci :mrgreen:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Elo 01, 2011 09:37 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
Satavarma en ole mutta ruiskujen osat lienevät samat kaiken kaikkiaan Voyagereissa ja RuiskuMöhköissä (ZG1300). Ainakaan RuiskuMöhköjen osissa ei ole eroja eri vuosimalleissa. Itse selvittelisin vaikkapa räjäytyskuvien osanumeroitten ( esim. cmsnl.com) kautta eroja. Lisäksi niistä näkyy mitä kaikkea roinaa tarvitaan.

Joo helkkarin työlästä...

KZ.1300.com:ssa on asiaa vaihtamisesta, tietty enklanniksi :tuota: .

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Elo 29, 2011 18:03 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 09, 2006 13:32
Viestit: 29
macci kirjoitti:
tietääkö joku, onko voyageri malleissa esim . vm . 85 sama ruisku (ruisku runko , ns. kaasari ruiskusarja) kuin ensimmäisissä perus ruiskumöhköissä , onko joku asentanut ruiskut kaasarimöhköön, mitähän kaikkea se vaatii ohjauspuolelta ? imusarjaan ruiskurunko voisi istua suoraan, mutta miten se ohjataan. pitänee vaihtaa sytytyslaitteita ja muuta sellaista "pientä" , mutta mitä, onko yleensäkään mahdollista ? t. macci :mrgreen:


Esimerkiksi megalla (http://www.finsquirt.net) tai muulla ohjelmoitavalla ruiskuboxilla. Sitten multa tuolta hyllystä täydellinen ruiskusetti, suuttimilla, läppärungot,suutintukki, kaasunasentoantori.

Boxi kiinni, lambda putkeen ja säätelemään :manaa:

edit:linkki korjattua oikeaksi.

Tässä myös linkki erään memberin turbo projektiin, jossa käytetty megaa.
http://www.finsquirt.net/forum/viewtopi ... 3&start=30


Viimeksi muokannut kuuno päivämäärä Ma Syys 05, 2011 09:49, muokattu yhteensä 2 kertaa

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Elo 30, 2011 11:21 
Poissa

Liittynyt: To Syys 11, 2008 12:19
Viestit: 186
Paikkakunta: Pori
Niin, Kuuno, ihan vaan mielenkiinnosta, mitäs tommonen kamakasa mahtaa kustantaa? Onkos ne siis ihan yleisosaa, joista saa koottua mieleisensä? Tuo ahtamisasia kun vaivaa mieltäni unohtamisyrityksistä huolimatta, tuo on vaan niin paljon helpompi kontrolloida kuin nuo typerät alipainekalvokaasarit...

_________________
Kawasaki Zephyr 1100 -94
Kawasaki ZXR 750 H2 -90
Kawasaki ZXR 750 H1 -89 (tosin ilman moottoria...)
Kawasaki Z1300 -80


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Syys 04, 2011 12:29 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 09, 2006 13:32
Viestit: 29
jussih kirjoitti:
Niin, Kuuno, ihan vaan mielenkiinnosta, mitäs tommonen kamakasa mahtaa kustantaa? Onkos ne siis ihan yleisosaa, joista saa koottua mieleisensä? Tuo ahtamisasia kun vaivaa mieltäni unohtamisyrityksistä huolimatta, tuo on vaan niin paljon helpompi kontrolloida kuin nuo typerät alipainekalvokaasarit...


Sori kun vastaus kesti...Osat on ihan alkuperäiset ruiskuosat. Tuo ruiskuboxi on sitten ihan omalla tietokoneella ohjelmoitavissa ja aika hyvin on ns. peruskarttojakin tarjolla millä pääsee vauhtiin.

Minulla ei ole sitä ohjainboxia, mutta niitä löytyy ton finnsquirt fooruminen kautta ja sieltä löytyy myös apuja säätöön.

hinta ja yhteystiedot yv.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Syys 05, 2011 09:39 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 09, 2006 13:32
Viestit: 29
Itse asiassa minulla on kaksi noita ruiskusettejä ja molemmista voin luopua. Toinen oli kaverin ja toisen otin irti omasta pyörästä kun möin pois.Ostaja halusi muumioida pyörän niin turhaahan sitä olis ollu jättää ruiskua kiinni...kun ei näitä liikaa vapaana markkinoilla pyöri.
Eli jos jotain kiinnostaa niin YV:llä tavoittaa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Tammi 12, 2014 01:56 
Poissa

Liittynyt: Pe Elo 15, 2008 09:26
Viestit: 47
Paikkakunta: Lahti
Käykö ruiskumöhkön kone suoraan kaasarimallisen möhkön runkoon, vai joutuuko tekemään kommervenkkejä? Vai onko helpompaa kaasarikoneeseen alkaa virittelemään ruiskua? Ihan tässä vaan tulevia projekteja mietiskelen, vaikka vanhatkin on kesken...

_________________
-82, -83 Ja -86 möhköt


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Tammi 12, 2014 21:30 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
Lähes satavarmasti ruiskukone käy suoraan kaasarimallin runkoon. Siis "lähes" pitää nyt sanoa kun ei ole vieressä kaasarimallia verrattavaksi mutta kuitenkin jonkun verran on tullut kaasarimallejakin tutkittua.

Hankala sanoa mikä on helppoa. Osaava tekee mitä vaan... Varmaan jos kaikki tarvittavat osat löytyy niin homma onnistuu ja ehkä alkuperäisiä voi korvata juurikin muilla vastaavilla osilla. Näin ainakin toivon sillä jos omasta jotakin löytymätöntä laukeaa niin sitten pitää miettiä korvaavia vaihtoehtoja...

Mutta esim. Voyagerin (ZN) ecuboksi käy ZG-ruiskuun (kokeiltu on). Sytkäosien kanssa voi tulla sovittelua sillä ruiskussa sytkäboksi keskustelee (ainakin kytkentäkaavion mukaan) myös ecun kanssa.

Voyagerin motti kokonaisena voisi olla vaihtoehto (niitä näyttäisi silloin tällöin olevan tarjolla, ZG-motteja ei ole näkynyt). Motti sinällään poikkeaa ainakin parissa asiassa ZG-ruiskumotista. Vaihteiston välitykset 1-4 on erilaiset (tiuhemmat?). Vitonen on sama mutta ymmärtääkseni perävälitys on harvempi Voyagerissa (tosin siinä on myös 16 tuumainen takapyörä joten kokonaisvälitys saatta olla jopa sama). Lisäksi Voyagerin moottorista puuttuu kierroslukumittarin lähtö venttiilikopasta ja pakonokka-akselista kierteet vaijerin pyörittäjälle (kiitos Jappe-1). Jaa niin, bensarele on Voyagerin systeemissä erilainen myös.

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Tammi 13, 2014 16:26 
Poissa

Liittynyt: Pe Elo 15, 2008 09:26
Viestit: 47
Paikkakunta: Lahti
Kiitos Julli erittäin mielenkiintoisista tiedoista. Itselläni oli juurikin ajatuksena Voyagerin kone istuttaa kaasarimöhkön runkoon. Tämä projekti ei ole vielä ajankohtainen, täytyy vanhat ensin hoitaa valmiiksi, mutta mielenkiintoinen aihe mietiskeltäväksi.

_________________
-82, -83 Ja -86 möhköt


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Kesä 06, 2015 18:04 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
Julli kirjoitti:
...Voyagerin motti kokonaisena voisi olla vaihtoehto...

Päivitetääs vähän kun uutta tietoa on ilmennyt. Tai eihän tää mitään uutta tietoa ole mutta viisaammilta kuultua... Kiitos taas Jappe-1 ja harrastaja.

Elikkäs Voyagerin moottorissa on lisäksi erilailla muotoillut nokka-akselit. Ja näin tosiaan on ja tämän voi myös todeta lisäosahuoltomanuaalista jossa nokka-akseleille on annettu arvoja. Erilaisilla nokka-akseleilla on kuulemma haettu parempia vääntöominaisuuksia. Loogistahan se onkin että perusMöhköä 88 kiloa painavampaan ja leppoisaan matkailukäyttöön tarkoitettuun laitteeseen halutaan lisää vääntöä.

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Heinä 14, 2015 21:59 
Poissa

Liittynyt: Pe Elo 15, 2008 09:26
Viestit: 47
Paikkakunta: Lahti
Mielenkiintoista tietoa. Voyagerin saisi aika sopu hintaan ja olenkin mietinyt kahta vaihtoehtoa: Joko Voyagerin kone möhkön runkoon tai sitten Voyagerista riisuisi katteet poies ja rakentaisi siitä jonkinlaisen cafe racer-tyylisen pyörän. Onko kokemuksia / näkemyksiä Voyagerin rakentelusta?

_________________
-82, -83 Ja -86 möhköt


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com