Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Huhti 25, 2024 17:40

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ti Elo 16, 2011 16:09 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 24, 2007 20:33
Viestit: 8
Onko mielestänne tarpeellista tarkistaa venttiilien välykset 12000km välein, kuten huolto-ohjelma sanoo? Tarkistin välykset 48 000km kohdalla ja nyt olis 60 000km huoltoaika. Tuntuu todella lyhyeltä väliltä tuo 12000km. Haluaisin mielleäni kuulla onko foorumilaisilla ollut säätötarvetta ko. pyörässä ja onko venttiilit olleet väljät vai jääneet kantamaan.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Elo 23, 2011 21:27 
Poissa

Liittynyt: Ke Marras 21, 2007 10:46
Viestit: 19
Paikkakunta: etelä-pohojanmaa,Jalasjärvi
Kyllä minä olen tarkastanu venttiilit 12tkm välein.
Ensimmäisellä kertaa kun avasin venttilikopan 12tkm kohdalla niin meni imunokka vaihtoon.
Ja viime kesänä oli 24tkm täynnä niin muistaakseni piti 3venttiliä säätää.
Niin ja -05 vuonna on venttilintarkastus väli muutettu 24tkm,mutta mullakin on -06 malli ja sen ohjekirjoissa on kumminkin se vanha 12tkm väli. :eitieda:
Mutta en pidä itse tuota väliä liian lyhkäisenä,onpa talvella sitten jotain tekemistä.

_________________
zxr 750l-93>zrx 1200r-06>>>>>>


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Maalis 31, 2012 22:30 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 11:52
Viestit: 377
Paikkakunta: tyrvää
Vanhaa juttua lämmittelisin sen verran että miltä timpan Rexin nokkaaksila näytti kun oli vaihto kunnossa?

On se kyllä kumma homma kun KHI ei noita nokkahommia saa kuntoon. Ollut jo ainakin -80 luvun Gpzetoista lähtien näitä harmeja.

_________________
edesmenneet: Gpz 750R-86 ja KLR 650-90 Tengai. Nyt ajossa ZRX1200R-06

"All you're good for is goofing around with your friends on your moped"

-Frank Powell-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 01, 2012 08:12 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
tuoppi kirjoitti:
Vanhaa juttua lämmittelisin sen verran että miltä timpan Rexin nokkaaksila näytti kun oli vaihto kunnossa?

On se kyllä kumma homma kun KHI ei noita nokkahommia saa kuntoon. Ollut jo ainakin -80 luvun Gpzetoista lähtien näitä harmeja.

Entäs jos kyse onkin käytettävistä öljyistä :firing: Meinaan, että just sopivasti ongelmat nokkien kanssa alkoi samoihin aikoihin, kun hyper-super-prätkäöljyjä alkoi tulla markkinoille :rock:

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 01, 2012 08:37 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Raatoa kompaten, lisäisin vielä:
Toinen mikä saattaa vaikuttaa nokka-akselien voiteluongelmiin, mikä uudemmilla BS Mikuni kaasareilla varustetuilla peleillä on, niiden shoke piirin toimintatavasta, 3000 rpm tai sammuu säätö muutaman millimetrin skaalalla vivussa. Ei varmaan tee koneelle hyvää herätä ilman voitelua noille kierroksille heti kylmiltään.
Kolmas seikka voi olla hytti pystyssä vetäminen (ZRX:llä sekin tapahtuu puolivahingossa :kiipeaa: ), ekana loppuu yläkerran voitelu, kun pumppu haukkaa ilmaa. Tosin riippuu öljypumpun sijainnista koneessa.
Spekulointia mutta silti. :eitieda: Uskoisin voiteluvamman olevan käyttäjäpohjainen, ei valmistajapohjainen, muutenhan näitä vikoja olisi joka yksilössä.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 01, 2012 11:32 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 22, 2006 23:30
Viestit: 502
Paikkakunta: Seinäjoki
Goose on kyllä asian ytimessä tuon ryypyn toiminnan kanssa. Tarkkana saa olla ettei ryntää sinne 3k suoraan kylmästä, on ihan varmaa että nokat pyörii ilman kunnon voitelua silloin.

Lämmityskäyttö :hammer: :hammer: :hammer: Sellainen puolen tupakin - tupakin mittainen koneen lämmitys on kans tärkeää.

Omassa zzr 1200 oli nokat 24000 km ajolla ihan sököt (omaa syytä vain 5000 km) Tuossa mallissahan vikaa oli. Uudet nokat ei anakaan vielä näytä kulumisen merkkejä.

_________________
Kawasaki H1 - More thrills per mile

H1B 1972 edelleen lievä rojekti
S1 250 1972 Ralliputkilla
S1 250 1972 Juhtbacka
H2 750 1972
Z1 900 -72 low VIN
S2 350 1973
F11 250 1973
z 750 Twin Ltd 1982 Twin Power !
Gpz 1100 1981
Gpz 1100 1983 UT
ZZR 1200 2002


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 02, 2012 16:08 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 11:52
Viestit: 377
Paikkakunta: tyrvää
Jaahas, hyvää keskustelua aiheesta, hienoa :rock:

Se on selvä että huonot öljyt ja keuliminen saatikka kovat jenkaukset kylmänä eivät tee Kawankaan koneelle hyvää. Mutta tässä tapauksessa en usko niistä syistä tämän johtuvan.
"Pitting" on se sana jota käytetään ulkomaanfoorumeilla tästä asiasta, eli nokan pinta irtoaa erikokoisina palasina, yleensä pieninä.
Taannoin omistamassani Gpz 750 R:ssä oli tätä oiretta, eli n. 2x2 millin biitteinä oli pintaa irropnnut jättäen selvän kuopan. Tätä ei ollut tosin kuin parissa nokassa ja niissäkin vähän. Se että olisikin huono voitelu syystä tai toisesta, ei minusta aiheuta tämän tapaista vikaa, vaan pikemminkin huono materiaali/valmistus. :lukea:

_________________
edesmenneet: Gpz 750R-86 ja KLR 650-90 Tengai. Nyt ajossa ZRX1200R-06

"All you're good for is goofing around with your friends on your moped"

-Frank Powell-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 02, 2012 18:31 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 11:52
Viestit: 377
Paikkakunta: tyrvää
Kawautuneelle kyssärinä että mitä nokat kustansi ja miltä sököt näytti?

_________________
edesmenneet: Gpz 750R-86 ja KLR 650-90 Tengai. Nyt ajossa ZRX1200R-06

"All you're good for is goofing around with your friends on your moped"

-Frank Powell-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 02, 2012 19:24 
Poissa

Liittynyt: Ke Marras 21, 2007 10:46
Viestit: 19
Paikkakunta: etelä-pohojanmaa,Jalasjärvi
Mulla oli imunokka kuin rotan järsimä,ja itse olin ajanu silloin n.6tkm pyörällä ja öljyinä oli käytetty Shellin Advancea(jotain hipohipo öljyä)kokoajan.
Eikös tuo sama ongelma ole ollut zzr1200:ssa myös?
Hintaa en nokille kysellyt kun kaikki meni Sumekon piikkiin.

_________________
zxr 750l-93>zrx 1200r-06>>>>>>


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 02, 2012 20:12 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Liekkö noissa rotan järsimissä nokissa sitten epäonnistunut karkaisu, kun laakeripinnat ovat kai olleet ehjät ?

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 03, 2012 05:31 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 22, 2006 23:30
Viestit: 502
Paikkakunta: Seinäjoki
Sumekon takuupolitiikka on kummallista, sain toisen nokan takuuseen mutta en toista, se toinen maksoi muistaakseni jotain 430 e. Antoivat yläpään tiivistesarjankin ilmaiseksi.
Rotansyömä on hyvä kuvaus. Aika syviä koloja oli niissä nokissa
jotka oli tärveltynyt. Mulla saattaa olla kuvia jossakin kun vain muistan missä.
Jotkut on saaneet kummankin takuuseen, jotkut ei :rock:
Ei saanut Sumeko pointseja tuosta. Jos on tehty huonoa tavaraa niin vastuu pitää kantaa ja maksaa viulut.

Karkaisuvirhe tai materiaalivirhe on varmasti kyseessä. Se, kestääkö vaihtonokat yhtään paremmin on mysteeri, luulisi että ne tulee samalta alihankkijalta ja varmaan mallin julkaisun yhteydessä on tilattu koko satsi, tuotantopyöriin tarkoitetut ja varaosiksi aiotut ?

_________________
Kawasaki H1 - More thrills per mile

H1B 1972 edelleen lievä rojekti
S1 250 1972 Ralliputkilla
S1 250 1972 Juhtbacka
H2 750 1972
Z1 900 -72 low VIN
S2 350 1973
F11 250 1973
z 750 Twin Ltd 1982 Twin Power !
Gpz 1100 1981
Gpz 1100 1983 UT
ZZR 1200 2002


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 03, 2012 08:13 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 11:52
Viestit: 377
Paikkakunta: tyrvää
Jep, saas nähdä millaiset nokat omasta rexistä löytyy, täytyy koittaa ne jossain vaiheessa tarkistaa. Valmistus viallehan noi haisee, liekö liikaa käytetty kierrätys Datsun Cherryä seassa. On tää eri vänkä harrastus, pyörä ei ole vielä edes omassa katoksessa, mutta vikaepäily jo leijuu ilmassa....

Näyttää Yoshimura tekevän viritysnokkia tähän rexiin, voikohan sellaiset laittaa paikalleen ilman muita kikkailuja vai vaatiiko aina muitakin muutoksia samalla (kaasari, pakoputki?) Oma rexi on tällä hetkellä täysin vakio.

_________________
edesmenneet: Gpz 750R-86 ja KLR 650-90 Tengai. Nyt ajossa ZRX1200R-06

"All you're good for is goofing around with your friends on your moped"

-Frank Powell-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 03, 2012 08:23 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
tuoppi kirjoitti:
Jep, saas nähdä millaiset nokat omasta rexistä löytyy, täytyy koittaa ne jossain vaiheessa tarkistaa. Valmistus viallehan noi haisee, liekö liikaa käytetty kierrätys Datsun Cherryä seassa. On tää eri vänkä harrastus, pyörä ei ole vielä edes omassa katoksessa, mutta vikaepäily jo leijuu ilmassa....

Näyttää Yoshimura tekevän viritysnokkia tähän rexiin, voikohan sellaiset laittaa paikalleen ilman muita kikkailuja vai vaatiiko aina muitakin muutoksia samalla (kaasari, pakoputki?) Oma rexi on tällä hetkellä täysin vakio.



Toimiihan se ilman kaasari- ja putkimuutoksiakin, mutta parhaan tehon ja väännön saa säätämällä penkissä kaasarin säädöt optimiksi uusille virtauksille.
Nykyiset säädöt kun on nykyisille venojen aukioloajoille ja nostoille sekä nykyisille pakovastuksille.
Nokkamuutoksista ei ole juurikaan hyötyä jos sopan saanti mättää ja pakovastusta on liikaa.
Saaste- ja melumääräykset laittavat tehtaat tiukoille tehon ja äänen suhteen, eli ovat aika kompromissejä, toimii tyydyttävästi joka alueella.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Huhti 06, 2012 19:04 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 12:43
Viestit: 168
Paikkakunta: Lahti
Kyllä on kawan/alihankkijan laaduntarkkailu ryssinyt huolella noitten nokkien suhteen, eli paska on paskaa. Eikä se jossittelulla muuksi muutu. Vaikka itellä on myös vihreet lasit nenällä, niin tosiasiat on tosiaisioita. Jos johtus yyper prätkäöljyistä, ei ongelmat olis noin kapeita. Kawerilla zzr 1200 24 tuusan huollossa oli havaittavaa kulumaa, välykset kohilleen ja tiheempi seuranta jatkossa.....

_________________
Elä ja anna muiden roudata.
Kawasaki gpz 900 R -89 fuel injection


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Huhti 06, 2012 23:11 
Poissa

Liittynyt: To Syys 11, 2008 12:19
Viestit: 186
Paikkakunta: Pori
Sammaa mieltä edellisen kanssa, ei voi johtua öljystä tai kierroksista, valmistusvirheen oltava kyseessä. Sumekon toimet ihmetyttävät asiassa, kyllä paska on vaihdettava kunnolliseen, eikä varmaan ole ainutlaatuisesta viasta kyse. No, meiltä harrastajilta ei ko. puulaakille muutenkaan kovin korkeita pojoja heru, joten emme ole yllättyneitä.
Virinokka-ajatus kuulostaa aina hyvältä, ja tietysti avaran pakoputken kera, sen orkkisvaimentajan saa heti laittaa vaikka rännin alle sadevettä keräämään... :yesyes:

_________________
Kawasaki Zephyr 1100 -94
Kawasaki ZXR 750 H2 -90
Kawasaki ZXR 750 H1 -89 (tosin ilman moottoria...)
Kawasaki Z1300 -80


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 07, 2012 10:17 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1706
Paikkakunta: hyvinge
jussih kirjoitti:
...orkkisvaimentajan saa heti laittaa vaikka rännin alle sadevettä keräämään... :yesyes:
Ehkä sittenkin johonkin hiukka kuivempaan paikkaan odottelemaan väistämättä muutaman vuoden sisällä tulevaa rätkien vuosikatsastuspakkoa melu- ja päästömittauksineen. :'' Siellä on sevverran ylikansallisten sijoitusfirmojen rahaa takana EU:lle katsastuspakkoa lobbaamassa, että tuskin kannattaa tuudittautua turvallisuudentunteeseen. Niin /C:stä kuin se onkin. Perkele! :protest:

:heppa:

_________________
W800 Special Edition, Parallel Twin "Pikkumöhkö" -12
***epämääräinen röykkiö KAWASAKI-osia***
***(TARJOTKAA JOTAIN KOKO LÄJÄSTÄ???***


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com