95E10 on ollut ajossa niin pitkään kuin sitä on ollut, mutta uusilla kumiletkuilla jo ennen (tai ennen osa ja bensansuodattimen vaihdossa loput viime kesänä - vai koskas se olikaan
)
Minä olen käyttänyt myös 50/50 seoksella 95E10 ja 85 % etanolia=RE85 kokeiluna, tekee litkusta jotakuinkin 100 oktaanista, jossa on 48 % etanolia... Mutta ennen kokeiluja uusin bensaletkut. (GPZ1100 ruisku -83, kokeiluaika ehkä pari vuotta, ja lyhyitä hetkellisiä kokeiluja, eli minkään osien kestosta ei voi mitään päätellä. Bensapumppukin on pitänyt jo ennen kokeiluja välillä aika pahaa korinaa, eli jos sekin menee joskus en vielä pistä viinan piikkiin)
Olen ruuvannut TPS-anturin kanssa rikkaammalle, ja käyttänyt eri ennakkoa ja iridium tulppia (pitäis kuitenkin ehkä mieluummin kikkailla imuilman lämpötila-anturin kanssa kuin TPS:n, kun huijaa originaali ruiskuboksia)
E85:sta täytyy ruiskuttaa 30...48 % enemmän kuin bensaa, ettei mene laihalle, viinassa on vähemmän energiaa ja optimaalinen seos on ihan eri Re85:lle kuin bensalle, siksi täytyy lisää ruuvata..., sen takia myös RE85 kulutus on reilusti suurempi, mutta ei ihan yhtä paljon suurempi kuin ruiskutuksen rukkauksen tarve.
Turbokawan kanssa tuo olisi ehdotonta, (R)E85 on raakana 106 oktaanista ja jäähdyttää höyrystyessään seosta samalla (toki vaatii sitten moottorinohjauksen päivitystä ja tankki ei riitä kovin pitkälle, eikä RE85:sta saa läheskään kaikkialta...)
Täytyykin varmaan ruuvata taas käyttöön, kun RE85 hinta on tippunut ja bensa noussut. Melkein yhtä paljon muutosta molempien hinnoissa viimevuoteen, mutta eri suuntaan
(mutta minulle on myös kertynyt kaikki muut bensaosat tuplana varastoon, paitsi b-pumppu, niin ei siksikään arveluta käyttää etanolia...)