Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Ke Touko 22, 2024 08:48

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: To Huhti 05, 2012 20:30 
Poissa

Liittynyt: Ma Tammi 24, 2011 14:07
Viestit: 57
Moi, mitä bensoja porukat käyttää vanhoissa Kawoissa, tommoset 80 luvun tekeleet,
ja lähinnä kiinnostaa Möhköt.Ajatteko täysin perus-bensalla vai laitatteko joukkoon lyijyä korvaavaa ainetta? Onko kokomuksia,miten nopeasti "hapertuu" ruisku-möhköjen letkut/putket + muut bensasysteemit jos käyttää E-10 bensaa?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 05, 2012 23:17 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 15:51
Viestit: 449
Paikkakunta: Kuopion Peikkometsä
älä hyvä mies 95 laita, siin on jo tarpeeks tenua haurastuttamaan pehmeitä osia.. 98 menee ilman lisäaineita.

_________________
- Leuto meninki... tai jotain -


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Huhti 06, 2012 08:02 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1708
Paikkakunta: hyvinge
Muutenki voidaan jo lopettaa Maailmanpelastuspensan käyttö, ilmaston lämpiäminenhän on jo pysähtynyt! Kattokaa vaikka ulos! :takoo: Lyijyllinen 100-oktaaninen takasin ja heti!!! Triplejä. amiriikanautoja ja Warppureita kaikkien saatanan hypriitien tilalle vaatii viluinen
kansa! :fu:

:heppa:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Huhti 06, 2012 09:32 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1220
Paikkakunta: Turku
95E10 on ollut ajossa niin pitkään kuin sitä on ollut, mutta uusilla kumiletkuilla jo ennen (tai ennen osa ja bensansuodattimen vaihdossa loput viime kesänä - vai koskas se olikaan :) )

Minä olen käyttänyt myös 50/50 seoksella 95E10 ja 85 % etanolia=RE85 kokeiluna, tekee litkusta jotakuinkin 100 oktaanista, jossa on 48 % etanolia... Mutta ennen kokeiluja uusin bensaletkut. (GPZ1100 ruisku -83, kokeiluaika ehkä pari vuotta, ja lyhyitä hetkellisiä kokeiluja, eli minkään osien kestosta ei voi mitään päätellä. Bensapumppukin on pitänyt jo ennen kokeiluja välillä aika pahaa korinaa, eli jos sekin menee joskus en vielä pistä viinan piikkiin)
Olen ruuvannut TPS-anturin kanssa rikkaammalle, ja käyttänyt eri ennakkoa ja iridium tulppia (pitäis kuitenkin ehkä mieluummin kikkailla imuilman lämpötila-anturin kanssa kuin TPS:n, kun huijaa originaali ruiskuboksia)

E85:sta täytyy ruiskuttaa 30...48 % enemmän kuin bensaa, ettei mene laihalle, viinassa on vähemmän energiaa ja optimaalinen seos on ihan eri Re85:lle kuin bensalle, siksi täytyy lisää ruuvata..., sen takia myös RE85 kulutus on reilusti suurempi, mutta ei ihan yhtä paljon suurempi kuin ruiskutuksen rukkauksen tarve.

Turbokawan kanssa tuo olisi ehdotonta, (R)E85 on raakana 106 oktaanista ja jäähdyttää höyrystyessään seosta samalla (toki vaatii sitten moottorinohjauksen päivitystä ja tankki ei riitä kovin pitkälle, eikä RE85:sta saa läheskään kaikkialta...)

Täytyykin varmaan ruuvata taas käyttöön, kun RE85 hinta on tippunut ja bensa noussut. Melkein yhtä paljon muutosta molempien hinnoissa viimevuoteen, mutta eri suuntaan :)

(mutta minulle on myös kertynyt kaikki muut bensaosat tuplana varastoon, paitsi b-pumppu, niin ei siksikään arveluta käyttää etanolia...)

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Huhti 06, 2012 11:07 
Poissa

Liittynyt: Ma Tammi 24, 2011 14:07
Viestit: 57
Ok,kiitoksia vastuksista, entäs imu - ja pakovenojen kestävyys? Onko kestävyys samalla tasolla kuin "kultaisella" 80 luvulla,vai kuluuko venat nyky -bensojen kanssa silmissä?


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com