Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Touko 23, 2024 03:56

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ma Huhti 16, 2012 14:55 
Poissa

Liittynyt: Ma Huhti 16, 2012 14:45
Viestit: 9
Kawasaki on varmasi eniten parjattu japsipyörä, mutta mitä tyyppivikoja ko. pyörässä oikeasti on?

Ovatko ne koneen laakerit, nokka-akselit ja venttiilikoneisto niin huonoja?


Esson kahvilassa :whisper: aina kuulee totuuden kaikesta, mutta täällä varmaan löytyy faktaa. Kuinka ko. nokka-vian pystyy havaitsemaan?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 16, 2012 15:16 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3402
Paikkakunta: Nurmijärvi
Kateellisten panettelua :fu: . Yksikään tehdas ei tee suurta osaa pyörien osista, vaan samojen alivalmistajien osat löytyvät Hondan, Yamahan ja Suzukin moottoripyöristä. Tehtaat ovat lähinnä näiden osien kokoonpanolinjoja.
Joillakin osatoimittajilla on taas usein työnlaadussa susia, nokissa etenkin, näitä löytyy jokaiselta merkiltä, eri asia on puhutaanko niistä sitten.
Toisilla merkeillä joutuu vaihtamaan nokkaketjun kiristäjiä tuon tuostakin, näissä voi jo puhua tehtaan suunnittelumokasta.
Suoranaisia tehtaan suunnittelumokia Kawalla harvoin on.

Nokka-akselit kannattaa vaihtaa muun virityksen yhteydessä hyviin, ehkä kalliimpiin virinokkiin jo tehonlisäyksen takia.
Tuonkin ikäisellä Rexillä on jo kilsoja sen verran että ekat rempat alkavat olla jo kohdalla, niihin kannattaa varautua, jos mielii peliä pitää pitempään.
Mielummin ostaa sen halvemman yksilön, mikäli vaihtoehtoja on, kalliimpaakin joutuu remppaamaan ennemmin tai myöhemmin. :ope:

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 16, 2012 15:25 
Poissa

Liittynyt: Ma Huhti 16, 2012 14:45
Viestit: 9
Kilometrejä on mittarissa 53000 ja pyörä on säännöllisesti huollettu. Se on tietysti hyvä merkki minun mielestäni.

Edellisellä omistajalla pyörä on ollut 6 vuotta. Se kai kertoo, ettei kyseessä ole ihan romu.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 16, 2012 15:30 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3402
Paikkakunta: Nurmijärvi
Rapiat 4000 km/kesässä on aika vähäinen määrä, jos pitää paikkansa.
Jos peli vaikuttaa hyvältä, iske kiinni. Hyvä pyörähän se on, ulkonäkökin on rock :rock:

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 16, 2012 15:32 
Poissa

Liittynyt: Ma Huhti 16, 2012 14:45
Viestit: 9
Tuo ulkonäköhän se on mikä on aina kolahtanut. Tuo Ruman kaunis lampunvarjostin tekee pyörästä vielä hienomman.

No, huomenna katsotaan, josko tulee kaupat.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 16, 2012 15:52 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1708
Paikkakunta: hyvinge
Izasaki kirjoitti:
Kawasaki on varmasi eniten parjattu japsipyörä, mutta mitä tyyppivikoja ko. pyörässä oikeasti on? Ovatko ne koneen laakerit, nokka-akselit ja venttiilikoneisto niin huonoja?
Esson kahvilassa :whisper: aina kuulee totuuden kaikesta, mutta täällä varmaan löytyy faktaa. Kuinka ko. nokka-vian pystyy havaitsemaan?

Izasaki kirjoitti:
Kilometrejä on mittarissa 53000 ja pyörä on säännöllisesti huollettu. Se on tietysti hyvä merkki minun mielestäni.
Edellisellä omistajalla pyörä on ollut 6 vuotta. Se kai kertoo, ettei kyseessä ole ihan romu.

Tietysti tietynlainen huulenheitto "vieraan" merkin harrastajille on kai ihan normaalia enemmän tai vähemmän kieli poskessa, mutta "Eniten parjattu"? Joillain rekisteröitymisvaateettomilla paskafoorumeilla (Suoli24, Iltapäivälehtien "keskustelut" ja tietyin varauksin ikävä kyllä jopa moottoripyörä.org. yms) ehkä, joilla mistään mitään ymmätämättömät ja/tai alaikäiset häiriköt yrittää/uskaltaa epätoivosesti päteä anonymiteetin suojista varmaan? Mutta harvemmin kai oikeat harrastajat kovin veren maku suussaan sentään toisia morkkaavat. No, jotkut erään Atlantintakaisen merkin fundamentalistisemman kannattaja-/äärisiiven edustajat nyt toisinaan. :P

Tietysti yksilöissä on erojakin, mutta en ainakaan käyttäjien suuremmalti ole kuullut ZRX:ää(kään) moitiskelleen. Paremminkin päinvastoin. Hieno pyörä on se!

:heppa:

_________________
W800 Special Edition, Parallel Twin "Pikkumöhkö" -12
***epämääräinen röykkiö KAWASAKI-osia***
***(TARJOTKAA JOTAIN KOKO LÄJÄSTÄ???***


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 16, 2012 19:09 
Poissa

Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 09:13
Viestit: 81
Mul oli myös tuo 99 ELR, on se hiano :)

_________________
/Mikko
Kawasaki KZ750 vm 82, Kawasaki GPz r1 750 vm 83, Kawasaki Zephyr 750 vm 92, Kawasaki Zephyr 750 vm 94, Kawasaki ZRX 1100 vm 99, Yamaha Vmax 1200 vm 88


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 16, 2012 19:56 
Poissa

Liittynyt: Ma Huhti 16, 2012 14:45
Viestit: 9
No, sittenhän sinä osaat kertoa lisää siitä?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 16, 2012 22:43 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 11:52
Viestit: 377
Paikkakunta: tyrvää
Kahden viikon ja vajaan 200km zrx kokemuksella voin kertoa pari absoluuttista totuuttakin.......no heh! :mrgreen:

Totta puhuen pari ilmaan heitettyä ajatusta voisin kenties heittää tähän, eli ainoa ns. "tyyppivika" johon olen nettiä kahlaamalla törmännyt olisi se nokkien kesiminen ja sekin on enempi ollut tuossa uudemmassa 1200:ssa onkelma. Eli tätä ongelmaa olisi ollut vähemmän tuon vanhemman 1100 mallin kohdalla. Ja tuolla sinun kohteellasi on jo sen verran veivattu että se asia on jo erittäin todennäköisesti fixattu, jos sitä nyt edes on ollutkaan. Tuotahan ei siis näe muuten kuin purkamalla venttiilikoppa ynnä muut ja silmin tarkastelemalla.

Venttiilien painumisesta kanteen tai muita sellaisia noitten wanhempien vesikoneitten vitsauksia en ole rexien tiimoilla havainnut puhuttavan.

Muut laakeroinnit on mielestäni hyvin kestäviä kun öljynpinta on vaan pidetty kohdallaan ja öljyt vaihdettu ajallaan. Jos öljynkierto pätkii, niin ainakin noissa vanhemissa GpzR pohjaisissa ensimmäisenä poiki 2 tai 3 kiertokangen alapään laakeri, se oli kauimmaisena voiteluketjussa.

"Vänkäähän" tuossa sinun tilanteessasi on se, että kun mopo on ollut tuonkin aikaa sillä nykyisellä omistajalla, niin kyllä se sen kujeet aika hyvin tuntee, jos hänessä edes hiukan on "tein itse ja säästin"-miehen vikaa. On siis ihan hänen rehtiydestään kiinni mitä faktaa tuotteestaan kertoo.

Kuitenkin minun mielestäni makeimman näköinen retropyörä mitä maa päällään kantaa. :rock:

_________________
edesmenneet: Gpz 750R-86 ja KLR 650-90 Tengai. Nyt ajossa ZRX1200R-06

"All you're good for is goofing around with your friends on your moped"

-Frank Powell-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 16, 2012 22:46 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 11:52
Viestit: 377
Paikkakunta: tyrvää
scubari kirjoitti:
Mul oli myös tuo 99 ELR, on se hiano :)


Lyhyestä virsi kaunis!
:tooth:

_________________
edesmenneet: Gpz 750R-86 ja KLR 650-90 Tengai. Nyt ajossa ZRX1200R-06

"All you're good for is goofing around with your friends on your moped"

-Frank Powell-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 17, 2012 17:11 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 12:43
Viestit: 168
Paikkakunta: Lahti
joo nuukasti kilsoja, tosin frendillä h###a hornet -07 mittaris 12 tuusaa, uutena ostanut, eli vähänajajiakin löytyy.

_________________
Elä ja anna muiden roudata.
Kawasaki gpz 900 R -89 fuel injection


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 18, 2012 15:27 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 18, 2012 12:05
Viestit: 111
Epäkeskon kiristyspultit ( molemmin puolin ) vedä tarpeeksi tiukkaan kiinni, kunnolla. Omassa pyörässäni oli aluksi tätä ongelmaa ja luistamista tapahtui ketjun puolelta. Ohjekirja ilmoittaa momenttiarvoiksi vaivaiset 30~40 newtonia, joka on todellakin hatusta tempaistu. 80 newtonia avaimeen ja homma klaaraa.

Nyt ajelen ZRX 1200R: llä neljättä vuotta. Mitään ongelmia ei ole ollut ja pyörällä on, ollut ilo ajella :moto: Nokka- akselien " syöpymisestä ", olen jostain lukenut. Mutta tätä asiaa en ainakaan itse, voi varmuudeksi sanoa. Samaa probleemaa on kaiketi havaittu, myös ZZR 1200: ssa. Merkillistä... :| :?:

Hyvä pyörä, hyvä alusta, klassikko ja voimaa löytyy. Esim. sadeasu mahtuu penkinalla olevaan isoon säilytystilaan. Laskettelijat vain käyttävät goretexia, pukeudun ilolla nahkaan :assspank:

Katalysaattorin rälläköin myös hevon kuuseen :kuusi:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 18, 2012 19:05 
Poissa

Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 09:13
Viestit: 81
Izasaki kirjoitti:
No, sittenhän sinä osaat kertoa lisää siitä?


pistin yv :)

_________________
/Mikko
Kawasaki KZ750 vm 82, Kawasaki GPz r1 750 vm 83, Kawasaki Zephyr 750 vm 92, Kawasaki Zephyr 750 vm 94, Kawasaki ZRX 1100 vm 99, Yamaha Vmax 1200 vm 88


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com