Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Su Huhti 28, 2024 16:57

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Su Huhti 29, 2012 12:44 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 29, 2012 12:36
Viestit: 6
Tulin tänne etsiskelemään apua seuraavaan. Pyörä siis vn 750 vm. 1994.
Lähtee hyvin käyntiin ja käy tyhjäkäynnillä vaikka maailman loppuun mutta kun antaa kaasua tukehtuu heti, pääsee ehkä kierroksissa 2000rpm asti. Viimeksi sammui heti kun laittoi vaihteen päälle.. Jos hitaasti vääntää kaasua saattaa päästä jopa 3 tonniin kunnes taas tukehtuu.
Vika varoitteli muutaman kerran kun ajaessa hävisi tehot mutta palasi kuitenkin hetken päästä.
Eikö saa bensaa vai mikä? Purettu ja kasattu ja purettu on ja mitään näkyvää ei ole löytynyt. Tulpat ja suodattimet vaihdettu.
Bensahanaa tutkittu ja testattu. Onkohan joku jäänyt huomaamatta.. Häätyykö jo kiikuttaa ammattiauttajalle..
Kiitos etukäteen kaikille!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 29, 2012 20:55 
Poissa

Liittynyt: Ti Tammi 25, 2011 13:23
Viestit: 115
Paikkakunta: Klaukkala
Kaasareiden putsaus? Vanha nykybensa ja roskat teettää tuollaista oireilua.

_________________
Parempi Matti kukkarossa kuin Mervi makkarissa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 30, 2012 16:23 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 29, 2012 12:36
Viestit: 6
kykkvi kirjoitti:
Kaasareiden putsaus? Vanha nykybensa ja roskat teettää tuollaista oireilua.


Koitin paineilmalla puhallella, vähän hankalasti on kaasarit tuossa pelissä. Täytyy vielä yrittää uudestaan.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 30, 2012 17:25 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Vaikuttaisi CV kaasareiden alipaineluistin putoamiselta. Alipaine kaasarin kurkussa pitäisi nostaa luistia, joka säätää seosta neulalla ja ilmaa luistilla. Jostain syystä alipaine romahtaa luistin kohdalla, kun kuormaa lisätään.
Pääseekö putsarin puoleisia kurkkuja purkamaan ja näkemään luistien käytöstä kun ilmiö tapahtuu ?

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 02, 2012 17:46 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 29, 2012 12:36
Viestit: 6
Jim Goose kirjoitti:
Pääseekö putsarin puoleisia kurkkuja purkamaan ja näkemään luistien käytöstä kun ilmiö tapahtuu ?


Voisitko vääntää rautalangasta? Äärettömän ahdasta on, lähestyi kaasareita mistä suunnasta tahansa.
Tuossa liitteenä kuvat molemmista kaasareista jos saat selvää. Kaasuttimien yläpuolella (tankin alla piilossa) on paisuntasäiliö (?) jota ei kai ole tehty irroitettavaksi kovin helpolla.. en ainakaan keksinyt miten sen vähällä vaivalla saisi sieltä pois että tulisi vähän tilaa käsille.


Liitteet:
HPIM2037.jpg
HPIM2037.jpg [ 241.47 KiB | Katsottu 6469 kertaa ]
HPIM2035.jpg
HPIM2035.jpg [ 252.87 KiB | Katsottu 6469 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 02, 2012 19:37 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Juurikin nuo kaarevat musta kurkut, jotka on klemmareilla kiinni kaasarissa. Luisti on näkyvillä sen jälkeen kaasarin kurkulla, se pitäisi sormin kampeamalla nousta ylös, jousikuorma laskee sen alas. Tämä luisti nousee koneen käydessä alipaineella ylöspäin, voit kokeilla käyttää konetta ja katsoa kaasarin sissään kun käännät kaasua kahvasta. Paineilmalla kannattaa putsata kurkun alue ennen koneen pyöritystä, ettei paskaa mene koneeseen lähistöltä.
Tosin villi veikkaukseni on että bensaa ei tule tarpeeksi ilmaan nähden ja siksi kun poltettava bensa ehtyy, putoaa luisti alas ja peli sammuu.
Aika lailla puhdistuksen tarpeessa noi kaasarit näytttäisi olevan, tosin VN 750 mallissa ne ei taida hevillä tulla pois paikaltaan, ellei konetta laske rungossa, kepin joutuu irroittamaan kulmavaihteesta ennen sitä, siinä se on pinnilukolla kiinni.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Touko 03, 2012 12:19 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 29, 2012 12:36
Viestit: 6
Jim Goose kirjoitti:
Juurikin nuo kaarevat musta kurkut, jotka on klemmareilla kiinni kaasarissa. Luisti on näkyvillä sen jälkeen kaasarin kurkulla, se pitäisi sormin kampeamalla nousta ylös, jousikuorma laskee sen alas. Tämä luisti nousee koneen käydessä alipaineella ylöspäin, voit kokeilla käyttää konetta ja katsoa kaasarin sissään kun käännät kaasua kahvasta. Paineilmalla kannattaa putsata kurkun alue ennen koneen pyöritystä, ettei paskaa mene koneeseen lähistöltä.
Tosin villi veikkaukseni on että bensaa ei tule tarpeeksi ilmaan nähden ja siksi kun poltettava bensa ehtyy, putoaa luisti alas ja peli sammuu.
Aika lailla puhdistuksen tarpeessa noi kaasarit näytttäisi olevan, tosin VN 750 mallissa ne ei taida hevillä tulla pois paikaltaan, ellei konetta laske rungossa, kepin joutuu irroittamaan kulmavaihteesta ennen sitä, siinä se on pinnilukolla kiinni.


Kiitos tästä.
Ei hevillä irtoa ei, koitettu on.. Miepä koitan huomenissa ehtiä katsoa tuota, ilmoittelen sitte mitä siellä tapahtuu.
Muuten, mistä etsiä vikaa sitten jos juurikin noin tapahtuu kuin kuvailit? Pelkän putsauksen tarpeestako johtuu?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Touko 03, 2012 20:44 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Vika on bensalinjassa, hanasta lähtien pääsuuttimelle, kaikki siinä välillä.
Voihan kokeilla irtotankilla, jos epäilee hanan virtaavuutta. Eliminoi yksi kerrallaan vika mahdollisuudet. Jos on ylimääräisiä filsuja bensaletkussa, niin ne pois, ahdistaa liikaa gason kulkua.
Bensaa voi tulla mutta ei riittävästi, silloin bensapinnat putoavat ja peli alkaa sammumaan, mikäli bensalinja vika.
Kaasarin kanavat voi olla niin tukossa ettei sielläkään virtaa tarpeeksi.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Touko 05, 2012 16:34 
Poissa

Liittynyt: Su Elo 30, 2009 13:53
Viestit: 33
Joo mulla samanlainen nöpö ja kyllä ne kaasarit saa pois ja paikalleen ilman moottorin irroitusta. Vieläpä lissäisin imukurkkujen hapristumisen sisäpuolelta mahdoolliseksi että eikö pois vaan. Näkkyy tuossa alemmassa kuvassa tuo kumiletku joka menee sinne tankin taka osan alla olevaan mötikkään? korjatun jollaki, pitäs olla ehottoman tiiviit letkut samoinko se joka alipaineella aukasee polttoainehanan. Ylemmät käyrät letkut ensin pois ja vaikka hiustenkuivaajalla lämmittäen imukurkkuja notkeammaksi. Kolmesta päivästä olen saanu tippumaan n.5 tuntiin asento lepo kaasutimet pura ja kokoa.

_________________
vn 750 -93
zzr 1100 -93


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Kesä 07, 2012 11:59 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 29, 2012 12:36
Viestit: 6
Jim Goose kirjoitti:
Juurikin nuo kaarevat musta kurkut, jotka on klemmareilla kiinni kaasarissa. Luisti on näkyvillä sen jälkeen kaasarin kurkulla, se pitäisi sormin kampeamalla nousta ylös, jousikuorma laskee sen alas. Tämä luisti nousee koneen käydessä alipaineella ylöspäin, voit kokeilla käyttää konetta ja katsoa kaasarin sissään kun käännät kaasua kahvasta. Paineilmalla kannattaa putsata kurkun alue ennen koneen pyöritystä, ettei paskaa mene koneeseen lähistöltä.
Tosin villi veikkaukseni on että bensaa ei tule tarpeeksi ilmaan nähden ja siksi kun poltettava bensa ehtyy, putoaa luisti alas ja peli sammuu.


No niin, meinas olla vähän muita mutkia matkassa mutta vihdoin sain taas paneuduttua tuohon pyörään.
En havainnut mitään mikä ei mielestäni toiminut oikein kun seurasin luistin toimintaa kaasukahvasta vääntäen.
Mutta: Kun käänsin kaasun pohjaan niin ei sammunutkaan niin kuin aiemmin vaan kierrokset nousi yli 3000 ja putosi sitten 2500 ja nousi sitten 3000, ja kun pidin kaasua pohjassa toisti tuota samaa "aaltoliikettä"... en ymmärrä... eikö se sitten käy kaikilla pytyillä..

Edit:Oonkohan liian kauan tuijottanu tuota etten nyt tajua..


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Kesä 07, 2012 19:17 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Mahtaisiko uimurikuppien pohjassa olla tyhjennysventtiilit ?
Jos niihin saisi työnnettyä läpinäkyvät letkut, jotka nostaisi kaasarin rinnalle, niin näkisi bensapintojen korkeudet käynnin aikana, onko niissä syy/yhteys muutosta tuon käynti-ilmiön kanssa. Venttiilit siis auki kun letkut on nostettu siihen vierelle. Näkis livenä mitä siellä kaasarin sisällä bensapinnan tasolle tapahtuu.
Varoiksi voisi ruokinta tapahtua irtotankista, suoraan kaasareita syöttäen. Näin eliminoi tankki ja hana mahdollisuuden. Stormilta löytyy noita tankkeja.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Heinä 17, 2013 07:11 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 29, 2012 12:36
Viestit: 6
vihdoinkin pyörä toimii.. kaasarien kalvot, bensahana ja tulpat kerralla vaihtoon ja nyt käy ja kukkuu. kiitos kaikille avusta.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com