Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Pe Maalis 29, 2024 15:05

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ma Touko 07, 2012 13:41 
Poissa

Liittynyt: Ma Tammi 24, 2011 14:07
Viestit: 57
Moi, onko Möhkön vesipumpun kannen (14024) irroituksessa jotain "sudenkuoppia" ?
Yritin sitä irrotella tunnin verran ,ei hievahdakkaan paitsi sain siitä lohkeamaan yhden palan!!??
Eikös se ole niillä kahdella kuusiokoloruuvilla kiinni ja painettu sinne lohkoon O-renkaan kanssa.?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Touko 07, 2012 20:06 
Poissa

Liittynyt: Pe Touko 22, 2009 19:49
Viestit: 527
Paikkakunta: Vantaa
kyllähän sen pitäis lähtee, kun on se termarille menevä yhdysputki pois, lienee se o-rengas vuotannu, ja kalkit vedestä jäänny tiukkaamaan, koeta liuottaa valopetroolilla taikka naftalla ja koputtele kopaa vaikka vasaralla ja puuta väliin ettei särkyis enenpää :eitieda: hermoo ja aikaa kysyy...

_________________
Z 1300 Dfi -84

KZ 1300 B2 Touring -80


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Touko 07, 2012 20:55 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
Varovainen kannattaa tosiaan olla sillä uutta (tai käytettyäkään) osaa ei välttämättä löydy ihan helposti. Siinä kun irrotellessa hermo kiristyy niin samaan tahtiin tuppaa käytetyt konstit ja voimat karkaavan lapasesta... Omastani särjin korvakkeen mutta sain siihen rakennettua erään sortin pannan jolla kansi pysyi hyvin paikoillaan (sitä kun ei tarvitse kiristää tiiviyden vuoksi). Helmut olisi myynyt 150 eukolla käytetyn mutta onnekseni löysin Jenkkilästä NOS-kannen hillittömän surffaamisen ja kyselemisen jälkeen (hinta postikuluineen rapiat 39 €!!). Jos joudut uutta etsimään niin kansi on sama kaasari- ja ruiskuMöhköissä vaikka osanumero on eri.

Minä sinne saumaan kanssa tyrkkäsin jos mitä liuotinta mutta palikka tuntui olevan lohkon kanssa kuin yhtä puuta ja irtosi oikeastaan vasta sitten kun olin sen särkenyt. Naftaa tai valopetrolia en kokeillut. Toivottavasti auttaa.

Jos olet vaihtamassa mekaanista tiivistettä vesipumppuun niin se siipipyörä on todennäköisesti ihan ..tun tiukassa sekin.

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Touko 07, 2012 21:46 
Poissa

Liittynyt: Ma Tammi 24, 2011 14:07
Viestit: 57
Okei, pitää jatkaa "väsyttämistä" tai lopettaa välittömästi!! Kun tässä odotellaan Helmutilta
osia siihen jakoketjun kiristin/rissa "sessioon" ,niin aikaa riitti tutkimaan / rikkomaan vesipumppua.
Se tuntuu vuotavan joka liitoksesta,se pala lähti siitä termarille menevän putken liitoksesta.
Onko kukaan onnistunut hitsaamaan noita osia kasaan? Kävin kysymässä duunini vieressä
olevasta metallipajasta,joka tekee alumiinihitsausta,heillä hymy hyytyi oikeastaan heti,kun
kerroin ,että kyse on Kawan vesipumpun kannesta.Pelkäsivät,että koko kansi katoaa hitsattaessa.Onko siitä kokomusta. Laitoin kanssa Helmutille kyselyn ,onko sillä käytettyjä,
en ole vielä saanut vastausta.
Soitin myös Japsiraudan Timpalle,hänellä ei ole,mutta osasi kertoa,että Turkussa olisi
Herra Riskilä,jolla on Möhkön palikoita,soitan hänelle huomenna ja tiedusten asiaa.
Kerron teille sitten,miten kävi. Muistaako Julli,mistä Jenkeistä sait sen osan?
Itse olen useamman tunnin surffanut joka paikassa,eikä löydy mitään.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 08, 2012 08:13 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 03:10
Viestit: 491
Kyllä tuon hitsauksen pitäisi osaavalta tig-hitsarilta käydä ihan helposti.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 08, 2012 14:43 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
Löytyihän se firma viimein kun riittävästi kaivoi http://www.nwvintagecycleparts.com/search-parts.php

Hitsaria minäkin etsiskelin ja pari pajaa suositteli erästä paikallista "alumiinihitsarigurua". Hänelle sitten soittamaan ja asian kuultuaan hän ensimmäiseksi kysyi paljon kertovasti että "mahtaako sitä kuitenkin saada jostakin uutena?" Vaikeana hitsaamista piti ja hinnaksi sanoi että kun tavaraa ruvetaan tarkemmin tutkimaan niin se on vähintään sata euroa heti kättelyssä ja sitten vielä työ päälle jos ylipäätään onnistuu :tuota: . Okei, hintoja ja hitsareita nyt on joka lähtöön mutta hitsausvaihtoehto jäi kyllä viimeisten joukkoon. Jos hitsaukseen joudut/päädyt niin olisi sitten kiva tietää miten onnistui.

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 08, 2012 15:27 
Poissa

Liittynyt: Ma Tammi 24, 2011 14:07
Viestit: 57
Moi,kiitos tosta nettiosoitteesta, onko sulla Julli sitä kopan koko varaosanumeroa,mulla ei ole kuin 14024- loppu puuttuu.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 08, 2012 15:54 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
Kaasariversio 14025-1077, Ruisku 14025-1864.

http://www.cmsnl.com antaa kyllä 14024-alun Ruiskulle mutta numerot on noin kuin edellä. Tai tarkista vielä itse ihan varmuuden välttämiseksi... "cover, water pump - more info":sta löytyy.

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com