Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on La Huhti 27, 2024 16:23

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 21 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Möhkön tulpat?
ViestiLähetetty: Ti Touko 15, 2012 15:12 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 12:14
Viestit: 136
Paikkakunta: Jyväskylä
Moi kuomat.
Ongelmana löytää sopivat tulpat -79 jenkki-Möhköön. Tuntuu tupat maistuvan tälle vehkeelle.
Tähän asti olen käyttänyt NGK:n BR8ES-tulppia, mutta esim. seuraava sivusto
(http://tinyurl.com/d8z9jmt) suosittelee kyseiseen vehkeeseen pari pykälää kuumempaa tulppaa.
Esim Stormin osahaulla vuosien -79 (BR8ES) ja -80 (BPR6ES) Möhköjen lämpöarvoissa on parin pykälän ero.
Mitähän tuossa nyt uskaltaisi kokeilla? Entäpä iridiumit samaiseen vehkeeseen. Onko vastaavaa hyötyä? Kertokaa kuomat kokemuksistanne tuon tulppa-asian tiimoilta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Möhkön tulpat?
ViestiLähetetty: Ti Touko 15, 2012 16:25 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
:lukea: Virallisesti -79 Jenkkimalliin NGK BP6ES tai Denso W20EP-U ja Euroopan ja Kanadan malleihin NGK BPR6ES tai Denso W20EPR-U.

Ja noille sitten ne Iridium-korvaajat molemmilta valmistajilta. Stormin listoihin en välttämättä pelkästään luottaisi osa-asioissa...

Epävirallisista kokeiluista ei ainakaan mulla ole kokemusta...

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Möhkön tulpat?
ViestiLähetetty: Ti Touko 15, 2012 19:40 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 03:10
Viestit: 491
Meneekö aina sama / samat tulpat?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Möhkön tulpat?
ViestiLähetetty: Ti Touko 15, 2012 22:18 
Poissa

Liittynyt: Ti Syys 14, 2010 19:34
Viestit: 24
Paikkakunta: Pori
Moi mulla kans samoi ongelmii ja juurikin toi -79 Jenkki malli. Mä olen tehnyt epävirallista testiä joka vieläkin kesken, mutta unohda noi NGK:n vakiotulpat ne on tunnetusti huonoja kestämään rikasta seosta.
Mulla noista vakitulpista toimi aikahyvin Bosch WR7DC+ kunhan vain joka käynnistyksen jälkeen käytti koneen kuumaksi, tuntuis että noi vakiotulpat ei kestä sellaista "tallikäyttelyä" mutta noi kesti ihan hyvin normi ajo käytössä. Noita iridiumeja en ole testannut lähinnä hinnan takia(+20€) kpl. Nyt minulla on kokeilussa Bosch platina WR5DP ja ne on kestänyt jopa lyhyitä käynnistyksiä ja kynnistyvyys on huomattavasti parempi, voi tietysti johtua muista pikku jutuista joita tein talvella (ledi lamput ,geeliakku) jotka saattavat nostaa virtaa puolille.Noi platinat pitäis kestää paremmin rikasta seosta, eikä ole pahan hintaiset (n.10€) kpl. Noista lämpöarvoista en tiedä kuinka tarkkoja mutta ajattelin ettei pykälän tai kahden heitto haittaa, toi Bosch:n 5:nen pitäis olla lähellä NGK:n 8:a. Miten sulla nokeaako tulppia? Minulla 5:sen tulppa aina musta kunnes avasin ilmaruuvia riittävästi eli n. 4 kierrosta muut 1,5.mutta sen jälkeen toiminut hyvin.

_________________
KZ 1300 -79

GPZ1100 -84 sumo


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Möhkön tulpat?
ViestiLähetetty: Ke Touko 16, 2012 06:58 
Poissa

Liittynyt: Ti Tammi 25, 2011 13:23
Viestit: 115
Paikkakunta: Klaukkala
Tonnisessa auttoi ainakin kun vaihtoi ärrättömiin tulppiin.

_________________
Parempi Matti kukkarossa kuin Mervi makkarissa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Möhkön tulpat?
ViestiLähetetty: Ke Touko 16, 2012 07:26 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1706
Paikkakunta: hyvinge
kykkvi kirjoitti:
Tonnisessa auttoi ainakin kun vaihtoi ärrättömiin tulppiin.
Komppaaan; itsekin käyttänny ärRättömiä kyntteleitä. Myös ärRässä. :mrgreen:

:heppa:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Möhkön tulpat?
ViestiLähetetty: Ke Touko 16, 2012 08:19 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Kesä 08, 2011 21:06
Viestit: 49
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Tonnisessa, saman vuotisessa, tulppien vaihtaminen loppui käytännössä kokonaan parilla tempulla:
1. Käyttäjän opittua käyttämään laitetta oikein
- startatessa ei saa olla käsi kaasukahvalla ollenkaan - EI OLLENKAAN!
- kone käytettävä aina kunnolla lämpimäksi, jos yleensäkkään menee käynnistämään
2. NGK:t vaihdoin Biltemasta haettuun halpaan Brisk merkkiseen korvikkeeseen

Vieläkin viimekesäiset Briskit ja keväällä napista käyntiin! Tulpan jenka on kyllä nelosmukista valmis ja pitäis laite saada R-koneistamolle hoitoon, mutta tulppa ongelma ainakin toistaiseksi ratkennut.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Möhkön tulpat?
ViestiLähetetty: To Touko 17, 2012 01:30 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Z1000ST kirjoitti:
Tonnisessa, saman vuotisessa, tulppien vaihtaminen loppui käytännössä kokonaan parilla tempulla:
1. Käyttäjän opittua käyttämään laitetta oikein
- startatessa ei saa olla käsi kaasukahvalla ollenkaan - EI OLLENKAAN!
- kone käytettävä aina kunnolla lämpimäksi, jos yleensäkkään menee käynnistämään
2. NGK:t vaihdoin Biltemasta haettuun halpaan Brisk merkkiseen korvikkeeseen

Vieläkin viimekesäiset Briskit ja keväällä napista käyntiin! Tulpan jenka on kyllä nelosmukista valmis ja pitäis laite saada R-koneistamolle hoitoon, mutta tulppa ongelma ainakin toistaiseksi ratkennut.

Briskeille vaihtoehtoina Denson tulpat tai jos on paljon ylimääräistä tahaa, niin Iridiumit. NGK:N laatu on mennyt alaspäin kuin lehmän häntä!

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Möhkön tulpat?
ViestiLähetetty: Pe Touko 18, 2012 20:06 
Poissa

Liittynyt: Ti Tammi 30, 2007 20:30
Viestit: 75
Paikkakunta: Sotkamo
Pari juttua jotka kannattaa tarkistaa, jos tulppia menee jatkuvasti.

Ensinnäkin bensa letku pitää olla möhkössä pitkä, eikä se saa olla mistään kohti lintassa, rutussa tai lian jyrkällä mutkilla. Ei saa polttoainetta kiihdytyksessä riittävästi ja polttaa tulpan/tulpia. Kaverin möhkä laittoivat kultaisella -80 luvulla myyjä liikkeen toimesta 28 000 mk:lla uutta osaa moottoriin, eikä tulppien palaminen loppunut, vasta seuraava omistaja löyti vian bensaletkusta ja vaiva poistui.

Toiseksi. Tarkistakaa tulpanhatun vastus/vastukset, yleensä siinä vika tulppien loppumiseen.

Eikä nämä olleet mitään hevosmiesten tietotoimiston juttuja.

ajokelejä odotellessa t. ukki

_________________
Z1300 jo vuodesta 1980


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Möhkön tulpat?
ViestiLähetetty: La Touko 19, 2012 10:57 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 03:10
Viestit: 491
Mitenkähän se bensaletkun pituus vaikuttaa bensansaantiin?

-toki sen täytyy olla niin pitkä että ylettää hanalta kaasareille mutta mitä se ylimääräinen letku auttaa?
kysyy epätietoinen.....


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Möhkön tulpat?
ViestiLähetetty: La Touko 19, 2012 16:27 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Kwaakku kirjoitti:
Mitenkähän se bensaletkun pituus vaikuttaa bensansaantiin?

-toki sen täytyy olla niin pitkä että ylettää hanalta kaasareille mutta mitä se ylimääräinen letku auttaa?
kysyy epätietoinen.....

Veikkaisin, että pitkä letku on helpompi vetää niin, ettei liian tiukkoja mutkia (litistymiä) tule.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Möhkön tulpat?
ViestiLähetetty: La Touko 19, 2012 16:32 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Kesä 08, 2011 21:06
Viestit: 49
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Kwaakku kirjoitti:
Mitenkähän se bensaletkun pituus vaikuttaa bensansaantiin?

-toki sen täytyy olla niin pitkä että ylettää hanalta kaasareille mutta mitä se ylimääräinen letku auttaa?
kysyy epätietoinen.....

Kun tankki on jo tyhjä, voi pitkän letkun sisältämällä polttoainemäärällä ajella vielä tovin! Ja jos on tosipitkä letku, ei tarvitse tankkia laisinkaan. :yesyes:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Möhkön tulpat?
ViestiLähetetty: La Touko 19, 2012 20:12 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
Talvella letkuja vaihtaessani havaitsin että ainakin RuiskuMöhkössä suodatin-bensapumppu-jakotukki-paineensäädin-läppärunko -hässäkkä on sen verran tiukka paketti ettei vaihtoehtoja letkuvedoille hirveästi ole. Tai sitten pitää panna sen verran reippaammat pituudet ja laajemmat kaaret että niihin sotkeentuu jo kuskikin :cycle: .

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Möhkön tulpat?
ViestiLähetetty: Su Touko 20, 2012 01:10 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 03:10
Viestit: 491
Siis se joskus vuonna -75 Tekniikan Maailman lukijain palstalla ollut kysymys "vaikuttaako pitempi bensaletku mopon kiihtyvyyteen?" ei ollutkaan tuulesta temmattu....


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Möhkön tulpat?
ViestiLähetetty: Ti Touko 22, 2012 09:46 
Poissa

Liittynyt: Ti Helmi 07, 2006 12:31
Viestit: 616
Paikkakunta: Eura
Moron,mun 79 möhkössä käy aina niin että jos esim viikonlopun seisoo niin kolmosen tulppa kastuu aina käynistäessä.Jos ajaa jokapäivä
niin ongelmaa ei ole :eitieda: ngk tulppia oon käyttäny
pitäs ostaa jotaiin muita,kerrankun kastuvat niin tattis koko tulppa :kk: :fu: noh
välillä kyllä kastuu muistakinpytyistä.Ryyppyä EI MISSÄÄN NIMESSÄ SAA KÄYTTÄÄ muuten kaikki kastuu ja kaasua ei yhtään ! :help:

_________________
Kawasnaakeli sen olla pitäääää!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Möhkön tulpat?
ViestiLähetetty: Ti Touko 22, 2012 10:51 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Syys 06, 2007 16:14
Viestit: 465
Paikkakunta: Juankoski
Denson tulpat olleet nyt tuossa omassa pari ajokautta ja n.27000km ja hyvin pelaa edelleen.
Noita ennen oli NGK:t ja hyvä kun yhden ajokauden pääsi noilla.

_________________
Gtr1000 -97


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Möhkön tulpat?
ViestiLähetetty: Su Touko 27, 2012 18:47 
Poissa

Liittynyt: Su Marras 30, 2008 20:53
Viestit: 92
Paikkakunta: Helsinki
Hei
itsellä on hyviä kokemuksia Bilteman tulpista Biltema 75-750, maksaa 2,50 EUR/kpl
Ajoin viime kesänä niillä 5000 km, ei ongelmia. Ja lähti vielä käyntiinkin niillä keväällä ilman ongelmia.
Möhkön vuosimalli 1982, ajettu 150 tkm

_________________
Terveisin Vesa
vesa1234@hotmail.com
Z1300 81 ja 82, GPZ 750 Turbo projekti


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Möhkön tulpat?
ViestiLähetetty: La Kesä 09, 2012 10:10 
Poissa

Liittynyt: Ti Helmi 07, 2006 12:31
Viestit: 616
Paikkakunta: Eura
Perkale,vaidoin ngk.t denson tulpiin ja jumankekka :fu: ei oo enää tarvinnu tulppa rumpaa,TOIMII :rock: :rock:

_________________
Kawasnaakeli sen olla pitäääää!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Möhkön tulpat?
ViestiLähetetty: Su Kesä 10, 2012 08:12 
Poissa

Liittynyt: To Elo 03, 2006 06:15
Viestit: 76
Paikkakunta: Helsinki
Moi!
Sanoisin kymmenkunta viimeistä vuotta möhköäni (-79 )aktiivisesti säätäneenä että kaasarien
säädöt vaikuttaa tulppien palamiseen, eli jos kaasarit ei ole jostakin syystä säädöissä niin
tulppia palaa.
Mulla paloi takavuosina lähes joka kerta tulppa kun pyörä seisoi kauemmin kuin vrk:n,
viime eikä tänä kesänä ei ole mennyt yhtään tulppaa :kk: , tosin pyörä toimiin parhaiten
mitä se on mulla olles toiminut, ei kakistele eikä rötää ja käy nätisti.
Koko aika olen NGK 8 tulppaa käyttänyt. Ja tulppien värin mukaan tein lopulliset säädöt
kaasareihin, muutaman kerran sai kyllä säädellä :hammer:
Möhkö on todellakin perseestä ajaa, jos jokin kierrosalue ei toimi tms


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Möhkön tulpat?
ViestiLähetetty: Ti Heinä 14, 2015 22:47 
Poissa

Liittynyt: Pe Elo 15, 2008 09:26
Viestit: 47
Paikkakunta: Lahti
Tekisi mieli kokeilla noita iridiumtulppia. Onko kukaan tilannut niitä järkihintaan jostain maailmalta, ja jos on, niin mistä?

_________________
-82, -83 Ja -86 möhköt


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Möhkön tulpat?
ViestiLähetetty: Ke Heinä 15, 2015 10:02 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 05, 2009 19:58
Viestit: 184
Ville Lahtinen kirjoitti:
Tekisi mieli kokeilla noita iridiumtulppia. Onko kukaan tilannut niitä järkihintaan jostain maailmalta, ja jos on, niin mistä?


Täältä tilaan omani, toimitus viksu ja riittävän nopsa. Vissiin max. 7 tulppaa tulee pienemmällä postikululla.

http://www.sparkplugs.co.uk/

_________________
ZZR1400 '09 Black
GPZ 900 R '86 - 636 puolat, ZX-10 koko keula, 5,5" ZX-9 takavanne ja jarru, +4 sytkä, 4-1, yms
ZL 1000 '87 Liki vakio ja liki ruma
Ex Z 750 Ltd twin '82/83, Ex Aprilia Tuareg 125 '88
Rock on rajaton riemu!


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 21 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com