Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Su Huhti 28, 2024 01:02

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Z1300 Möhkö öljynpaine
ViestiLähetetty: Ti Touko 15, 2012 21:34 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 08, 2012 07:47
Viestit: 7
Paikkakunta: Hämeenlinna
Öljykeskusteleluun liittyen, onko muilla ollut ongelmia möhkön öljynpaineen kanssa?

Itsellä toiminta seuraavaa: Öljynpainevalo puuttui kokonaan, laitoin paikalleen ja kylmänä käynnistettäessä sammui. Kuten jo pahoin pelkäsin kuumanahan se tyhjäkäynnillä alkoi palamaan; sammuu heti kun nostaa kierroksia ~1000rpm.

Laitoin anturin paikalle öljynpainemittarin, kylmänä paine 1,0 bar 1000rpm. Kun kierroksia nostaa, paine nousee noin viiteen bariin ja nopeasti laskee noin kolmeen bariin. Vaikuttaa siis siltä että ylipaineventtiili avautuu oikein.

Käyntilämpöisenä öljynpainemittarin lukemat ovat melko karmivat ainakin omasta mielestäni. 0,2 barin jaolla oleva mittari värähtää vasta noin 2000rpm kohdalla. Nostettaessa 4000rpm mittari näyttää 1,4bar.

Eli, millaisia arvoja muilla on vastaavista mittauksista? Ja mikä on lopulta ollut syy alhaisiin paineisiin? Omat arvaukseni on mutta kysyn täällä josko jollakulla on jo kokemusta asiasta.

t: Jussi


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 16, 2012 19:37 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 03:10
Viestit: 491
Kampiakselin / kiertokangen laakerit vois olla yksi halpa vaihtoehto... tai sitten ihan jotain muuta.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Touko 17, 2012 01:36 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
JusaOk kirjoitti:
Öljykeskusteleluun liittyen, onko muilla ollut ongelmia möhkön öljynpaineen kanssa?

Itsellä toiminta seuraavaa: Öljynpainevalo puuttui kokonaan, laitoin paikalleen ja kylmänä käynnistettäessä sammui. Kuten jo pahoin pelkäsin kuumanahan se tyhjäkäynnillä alkoi palamaan; sammuu heti kun nostaa kierroksia ~1000rpm.

Laitoin anturin paikalle öljynpainemittarin, kylmänä paine 1,0 bar 1000rpm. Kun kierroksia nostaa, paine nousee noin viiteen bariin ja nopeasti laskee noin kolmeen bariin. Vaikuttaa siis siltä että ylipaineventtiili avautuu oikein.

Käyntilämpöisenä öljynpainemittarin lukemat ovat melko karmivat ainakin omasta mielestäni. 0,2 barin jaolla oleva mittari värähtää vasta noin 2000rpm kohdalla. Nostettaessa 4000rpm mittari näyttää 1,4bar.

Eli, millaisia arvoja muilla on vastaavista mittauksista? Ja mikä on lopulta ollut syy alhaisiin paineisiin? Omat arvaukseni on mutta kysyn täällä josko jollakulla on jo kokemusta asiasta.

t: Jussi

Mitkähän öljyt koneessa on - oireista päätellen jotkut hyper-super synteettiset! Itselläni on kokemuksia Wisecoidusta Z650SR:stä, jossa öljynpaine käyttäytyi samalla tavalla (öljyinä Castrol GPS)

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Touko 17, 2012 07:27 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 08, 2012 07:47
Viestit: 7
Paikkakunta: Hämeenlinna
Öljyt tosiaan ennen tätä diagnoosia vaihdoin ja laitoin koneeseen 15W40 mineraalit. (Teboil moniaste).

Olisiko apua laittaa esim. 20W50 tai kenties jotain muuta?


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com