Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on La Touko 18, 2024 07:45

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: varvikello
ViestiLähetetty: Ke Touko 30, 2012 21:30 
Poissa

Liittynyt: Ke Marras 19, 2008 13:17
Viestit: 59
Paikkakunta: Lieto
Möhkön kierroslukumittari rupesi pitämään ujellusta. Laitoin voiteluainetta vaijerin reijästä sisään, ei auttanut. Pitääkö pistää atoomeiksi vai löytyykö kikkakolmosta ?

_________________
Moottoripyörät tykkää siitä että niillä ajetaan...... ja naiset kans.
KZ 1300 -79


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: varvikello
ViestiLähetetty: To Touko 31, 2012 14:03 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
Ihan tällai perstuntumalla heitän kun ei ole omasta (vielä) tarvinnut aukoa että mahtaisiko olla samaa vaivaa kuin Jappe-1:llä, tosin nopeusmittarin kanssa eli lainaa toisesta ketjusta: "...siellä on "jonkinmoinen" liukulaakeri systeemi joka mökää piti,sumuttelin sinne CRC:tä parin päivän ajan ja nyt on kovin hiljainen kaveri,toistaiseksi!!..."

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: varvikello
ViestiLähetetty: Pe Kesä 01, 2012 08:36 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
No niin. Pitihän se mittaristokin aukoa ihan huoltomielessä ennenkuin alkaa pykiä...

Eipä niissä varsinaisissa mittareissa purettavaa ole, ainakaan niin että ehjänä saisi. Putsaus ja notkeaa öljyä laitoin yläkautta valumaan niihin vaijerin tuloliitoksiin. Liekö sinne yhtään liukastetta mennyt, aika tiukan näköinen paketti ja vanhaa vaseliinia pikkasen pursui... Onpahan jotakin yritetty räpistellä :cycle: .

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: varvikello
ViestiLähetetty: Pe Kesä 01, 2012 15:59 
Poissa

Liittynyt: Ma Tammi 24, 2011 14:07
Viestit: 57
Joo,sen verran on tiukat sovitteet siinä laakeri puslassa on,ettei ohuetkaan rasvat heti läpi mene,mulla oli niin nopeus kuin rundimittari rasvaushuollossa ja olivat sen pari päivää varaston pöydällä ja aina ohimennessä CRC:tä sumuttelin ja hitaasti ,mutta varmasti ne puslan läpi menivät. Ja nyt ei pidä ääntä.
Aina välillä kuulee puhuttavan,että Suomessa olisi henkilöitä,jotka osaavat korjata vanhojen pyörien mittareita,näin firis mielessä. Tunteeko kukaan tälläisiä henkilöitä?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: varvikello
ViestiLähetetty: Pe Kesä 01, 2012 17:49 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Jappe-1 kirjoitti:
Aina välillä kuulee puhuttavan,että Suomessa olisi henkilöitä,jotka osaavat korjata vanhojen pyörien mittareita,näin firis mielessä. Tunteeko kukaan tälläisiä henkilöitä?

Jep, jäsen Tero K, Posiolta. Esittelyssä juurikin häneltä tuore ysikawa

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: varvikello
ViestiLähetetty: La Kesä 02, 2012 10:04 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
Ei ihan hukkaan mennyt mittariston roplaus. Ainakin kiekkaviisarin eestaas lepatus loppui (ja leukailun minimoimiseksi en nyt tarkoita sitä eestaas liikettä kun vedätetään vaihteet läpi :yesyes: ). Liekö sitten öljyämisellä vaikutusta vai sillä että ylipäätään kävi paikkoja nitkuttelemassa. Tai molemmilla.

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: varvikello
ViestiLähetetty: La Kesä 02, 2012 10:20 
Poissa

Liittynyt: Ma Tammi 24, 2011 14:07
Viestit: 57
Sulle Julli kävi sitten parempi tuuri,kuin mulle.Koska rundarin neula väpäjää rasvauksista ja
vaijerin vaihdoista huolimatta! :surrender:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: varvikello
ViestiLähetetty: La Kesä 02, 2012 14:35 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
Tuosta kiekkavaijerista sen verran että mulla on kanssa vajaa 10tonni ajettu vaijeri eikä viime kesänä viisari lespannut. Talvella vaijeri oli irti ja keväästä alkoi heti vatkaus. Kun tuota mittaristoa nyt tuli räplättyä niin samalla kattelin että vaijeri olisi suht juohevasti ja oioin hieman sen kulkua ennen liitoksia venttiilikoppaan ja mittariin. Josko vispaus olisi vaijerin mutkista johtunut :eitieda: .

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: varvikello
ViestiLähetetty: La Kesä 09, 2012 14:48 
Poissa

Liittynyt: Ke Marras 19, 2008 13:17
Viestit: 59
Paikkakunta: Lieto
Otin mittarin irti ja ujutin notkeaa öljyä injektioruiskulla puslan väliin saman aikaisesti porakoneella pyörittäen. Rasvasin myös vaijerit. Ennen oli molemmissa mittareissa neulan väpätystä. Huollon jälkeen viisareiden liikkeet ovat tasaisia. :boing:

_________________
Moottoripyörät tykkää siitä että niillä ajetaan...... ja naiset kans.
KZ 1300 -79


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com