Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Pe Huhti 26, 2024 10:49

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: ZZR 1100
ViestiLähetetty: Ma Kesä 04, 2012 18:28 
Poissa

Liittynyt: Ti Maalis 29, 2011 06:52
Viestit: 24
Paikkakunta: Lappeenranta
Tervehdys kawamiehet ja naiset. Osaisiko joku kertoa kokemuksesta, että mistä voi johtua melko äänekäs nakutus moottorista lämpimällä koneella. Venttiilit on säädetty parituhatta kilsaa sitten ja delvakit uudella suodattimella on myös vaihdettu noin 500 kilsaa sitten.
Nakutus ilmenee ennenkaikkea pidemmän ajoreissun jälkeen ja koneen käydessä hieman normaalia ajolämpöjä korkeammilla lämmöillä. Käyntiin lähtee todella hyvin niin kylmänä kuin lämpimällä koneella.Tiedän kyllä että zetorin moottori on melko äänekäs verrattuina moniin muihin pyöriin, mutta joten tuntuu että nakuttaa kuitenkin enemmän kuin esim. Ajokauden alussa.

Hyviä vilkkejä ja neuvoja otetaan mieluusti vastaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ZZR 1100
ViestiLähetetty: Ma Kesä 04, 2012 19:31 
Poissa

Liittynyt: Su Touko 11, 2008 20:13
Viestit: 182
Paikkakunta: Lappeenranta
Eikös se ollu ysineloin, eli D2:nen.. jos muistelen oikein. Meinaan vaan kun sitä kiertokanki hommaa noissa vanhemmissa on esiintynyt, muttei sekään nyt kai..

Onko selvästi "mekaaninen" nakutus/ääni, vai voiskos tulla käynnistä, onko esim. seoksia kateltu koskaan/muuten säädelty laitetta? Antaako tietyllä kierroksella vain vai kauttaaltaan, ajossakin / paikallaan? Juu, melkonen sepelimyllyhän tuo on :) mutta jos se selvästi vaikuttaa pahenevan ja voimistuvan se ääni niin.. :eitieda:

Pitäs ihan oikein joku kerta eksyä ko. käköttimen viereen ja kuuntelemaan, eikös sitä aina sanota että vierestä on mainiota neuvoa, ja kun kunnolla rysähtää tai joku porsii niin.. tuleekin kummasti jotakin hommaa johonkin ja lähdön aika.. :yesyes:
Eivaan, toki tekis mieli kuulla, ois arvaukset selvästi parempia silloin.

ps. meikäläisen mankelista sais joku viisas sanoa mikä se "hikka" sillä on varsinkin kylmänä joutavaa käydessään. Ihme "nitkahduksia" yskii joskus ja välillä, en oo sen kummempaa siitä keksiny joten on vähän ollut ammattimiehen otteella sen jäläkeen -->
ajetaan vika ulos... :kuusi:
Kai se joskus sitten kertoo mikä oli :cycle:

_________________
-Ei paskin, mutta huonoimmasta päästä- 863

"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ZZR 1100
ViestiLähetetty: Ma Kesä 04, 2012 21:50 
Poissa

Liittynyt: Ti Maalis 29, 2011 06:52
Viestit: 24
Paikkakunta: Lappeenranta
Ysinelonen on. Kyllähän se mekaaniselta vaikuttaa tuo nakutus. Paikallaan tyhjäkäynnillä kuulee parhaiten sekä "pienillä" kierroksilla ajettaessa. Voi olla että nakutta isommillakin kierroksilla, mutta silloin peittyy muihin ääniin.
seoksista en osaa sanoa. Kyseinen pyörä on itsellä vasta toista kesää, niin voi olla hyvinkin että aikaisempi/aikaisemmat omistajat ovat seoksia ruuvailleet. Myös se että siihen on vaihdettu V&H :n tehoputkisto, voisi viitata että seoksiakin on ropailtu.

Saman kaupungin miehiä kun ollaan ni ainahan sitä voi tulla kuuntelemaan ja ihmettelemään.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ZZR 1100
ViestiLähetetty: Ke Kesä 06, 2012 12:22 
Poissa

Liittynyt: Ti Maalis 29, 2011 06:52
Viestit: 24
Paikkakunta: Lappeenranta
Juolahti mieleeni erinäisiä foorumeja selatessani, että ilmeisesti muutamissa kawoissa on ilmennyt vastavanlaista nakutusta lämpimällä koneella, kun jakoketju on ollut löysällä.. johtuen että kiristäjä ei ole toiminut suunnitellusti.

Olisiko täällä ketään jolla olisi ollut jakoketjun kiristäjän kanssa ongelmia.

Äkkiseltään mietittynä jos venttiilin välykset olisi liian isot, niin luulisi nakuttavan kylmänä enemmän ja todennäköisesti tyhjäkäyntiin / käynnistykseenkin vaikuttaisi. Lisäksi kun venttiilit on säädetty noin 3 tkm sitten.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ZZR 1100
ViestiLähetetty: Ti Kesä 19, 2012 20:12 
Poissa

Liittynyt: Ti Maalis 29, 2011 06:52
Viestit: 24
Paikkakunta: Lappeenranta
"mysteeri" ratkaistu. Kilkatuksen aiheuttaja oli jakoketjun kiristin, joka päällisin puolin oli aivan kunnossa, mutta jousi oli kuoleutunut eikä jaksanut kiristää ketjua tarpeeksi. Manuaalisesti kiristintä virittämällä kilkatus poistui kuin taikaiskusta ja täytyy sanoa että "taikuri" itsekkin hämmästyi kun löi koneen tulille. Itsellä kyseinen pyörä vasta toista kesää ja täytyy myöntää että noin "pehmeällä äänellä" ei ole moottori minun aikana käynyt. :razz:

Pitääköhän nyt vuorostaan huolestua siitä että zetorin kone kuulostaa miltei hondan moottorilta? :razz:


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com