Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Ti Huhti 23, 2024 18:39

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Möhköviisaat?
ViestiLähetetty: Ti Kesä 05, 2012 20:10 
Poissa

Liittynyt: Ti Syys 14, 2010 19:34
Viestit: 24
Paikkakunta: Pori
Eli osaisiko joku viisas kertoa voiko Z:n KZ:n zg:n zn:n kutoskoneet vaihtaa keskenään.
Kiinostaisi lähinnä jos varakoneeksi, niin sopisko eri vuosimallien sytkät keskenään vai pystyykö vanhemman mallin jakajan vaihtamaan uudempaan moottoriin. Kiinnikeet ja kardaani varmaankin samat?

_________________
KZ 1300 -79

GPZ1100 -84 sumo


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Möhköviisaat?
ViestiLähetetty: Ke Kesä 06, 2012 05:01 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
Eipä ole tämä vaihtohomma(kaan) ihan yksinkertainen. Moottoreissa on eroja joten eri vuosimallien moottoriosien sovittelu keskenään voi olla haastavaa... Esim. kaasariversion sylinterilohkoja on kahta erilaista joista toinen käy Ruiskuunkin mutta vain tiettyyn moottorinumeroon saakka. Sytkäosista esim. impulssijakajaa on ilmeisesti neljää erilaista, samoin sytkäbokseja. Eroja on myös moottoriposkissa molemmilla puolilla (vasen sama muissa paitsi Voyagerissa pulleampi), kytkin- ja vaihteistokopat erilaiset kaasari vs. ruisku, öljypohjia on kahta kokoa näin pikaisesti mainittuna. Kardaani saattaa olla sama mutta sen ja perän liitosniveliä on ainakin kahta erilaista (pieni ja iso). Moottorien kiinnikkeet mitä todennäköisimmin samat. Sitä en osaa sanoa käyvätkö esim sähköosat tosielämässä ristiin eri malleissa.

Osanumerotkin eri vuosimalleissa voivat olla erilaisia vaikka käytännössä osat ovat samoja.

Viisaammat oikaisevat virheet ja täydentävät...

Tarkkana pitää olla

Nimim. Myöskin varapannua funtsinut

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Möhköviisaat?
ViestiLähetetty: Su Kesä 10, 2012 08:24 
Poissa

Liittynyt: To Elo 03, 2006 06:15
Viestit: 76
Paikkakunta: Helsinki
Oikeassa olet Julli, 79-80 on samat sytkäosat keskenään, 81 on vihonviimeinen vuosimalli koska siinä on
omat sytkäosat, ja niitä on tietysti vähiten kun yksi vuosimalli. 82-83 taitaa olla aika laiilla samat
sytkäosat, ja taitaapi muuttua jotain ruiskussakin, niistä ei tietoa kun ei ole tullut ruiskuteltua.
Möhkön moottorissa on lähes joka vuosi tullut muutoksia, sähköihin tai mekaanisiin osiin, vaikkakin
peruskonstruktio oli sama 10 vuotta


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Möhköviisaat?
ViestiLähetetty: Su Kesä 10, 2012 19:27 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
Vuodesta -85 tai -86 etiäpäin muutoksia ei ole enää tapahtunut (mitä nyt maakohtaisia eroja oli tehoissa ja väännöissä). Liekö Kawalla jo himmailtu suunnitteluresurssien käytössä hiipuvien myyntilukujen mukana... Tai sitten pyörä saatiin valmiiksi :tuota: .
Ainoa muutos on nokkaketjukiristimen vaihto mekaanisesta öljynpaineella toimivaan :jojo: (ilmeisesti vm -85, vuosilukua ei mainita mutta "alkaen"-moottorinumerot kerrotaan, ja lisäksi huoltokirja skippaa mallilistauksessaan vuoden -85...) Eli RuiskuMöhköt ovat samanlaisia tuota kiristintä lukuunottamatta.

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com