Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Pe Maalis 29, 2024 14:51

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Su Heinä 15, 2012 18:05 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 12:14
Viestit: 136
Paikkakunta: Jyväskylä
No mikähän häntä nyt vaivaa. Käynnistelin tossa Möhköäni muutamien ajamattomien päivien jälkeen. Alun kangertelujen jälkeen käynnistyi lopulta ja kävi siististi kaikilla kuudella. Käyttelin pyörän lämpimäksi.
Kuin jotenkin aavistellen jotain, käynnistin sen hetikohta uudelleen. Käynnistyi välittömästi... Mutta!
Kesken tyhjäkäynnin pari pyttyä tippui pois pelistä. Sylkitesti osoitti, että kyseessä on pytyt 3 ja 4. Kokeilin uudella tulpalla. Ei apua.
Näillä kolmosella ja nelosella näyttäisi olevan yhteinen puola. Kokeilin sitten laittaa tätä samaista tulppaa jonkun muun puolan hoidettavaksi. Ei mitään, ei yhtään mitään. Nyt yksikään puola ei anna minkäälaista kipinää. Olen kokeillut uudella tulpalla ja vanhalla tulpalla. Totaalisen hiljaista ja kipinätöntä on. Meniköhän igniteri? Millaiset on oireet?
Oireista tuli vielä mieleeni, että viimeksi, kun olin ajelemasta tulossa, niin "moottoritienopeudessa" pyörä meinasi jättää jonkun pytyn pelistä pois. Jenkaa lisäämällä kaikki pytyt tulivat taas mukavasti mukaan. Seuraavassa liikennevalossa kävi sitten taas jo tyhjäkäyntiäkin aivan normaalisti. Oliskohan tuo ollut jo joku ensioire?
Ei kait pickupitkaan noin kerralla mene? Saati lähes uudenkarheat Nologyn puolat? Auttakee nyt. Kiitos.
Onneks ei ollut ajokamppeet päällä, kun käynnistelin sitä. Olis ottanut vielä enemmän päähän. ;o)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Heinä 16, 2012 11:57 
Poissa
Rämpyttäjä
Rämpyttäjä
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 23:32
Viestit: 774
Paikkakunta: Vihtu
Kosteus ainkain teettää kaikenlaista kivaa..tsekkaa puolille tulevat - ja + johdot (myön kynällä tuleeko virta) sekä niiden liittimet et onko hapettuneet tai jopa irronneet. Samoin tulpanjohdot samalla. Järjestelmällisesti kun lähtee piuhoja ja liitoksia ettimään niin kyl se vikakin löytyy.

Ja saattahan sitä vikaa olla vaikka virtalukossa, sivujalkakytkimessä jnejne vempaimessa mikä estää käynnistämisen..

Lykka till.

_________________
Pysykää kaidalla tiellä..


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Heinä 16, 2012 15:19 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
Huoltomanuskahan sulla tietty on... Muistaakseni siellä on vianetsintäkaavio hukassa olevan kipinän jäljittämiseksi. Olisiko ollut siinä "Assembly electrical" (tai jotakin sinne päin) suunnilleen puolivälissä kirjaa (prkl kun taas on opus kotona...). Mutta tosiaan tuo kosteus ja liitokset varmaan on parhaita aloittaa. Joku sanoo että harvemmin komponentit laukeilee kesken ajon (paitsi NGK:n tulpat :tuota: ), enempi niitä kärvähtelee testaillessa kun kytkennät on viturallaan...

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Heinä 19, 2012 22:40 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Kesken käynnin voisi olla pic-uppi vikaa, mutta kokonaan pimeneminen vaatii jo muutakin, mikä versio on kyseessä, tuo on ruiskujen kanssa samantyyppinen, ja hieman muidenkin, eli katsoisin myös ensin että puolille ja igniterille tulee plussa (Kuvassa "R") ja tuohon tappopiiriin tulee maata (Kuvassa "bk/w") (sivujalka/kytkinkahva tai vapaa...) tietty muutkin maat on hyvä mitata.
Kuva
(zn1300! kuva...)

Onhan tulpat olleet maassa (tai keskenään jollain johdolla) kiinni kun kipinää testattu, myös ne joita ei ole katseltu?

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Heinä 22, 2012 13:04 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 12:14
Viestit: 136
Paikkakunta: Jyväskylä
Kiitos vastauksesta. Tänään kokeilin taas kipinää, kun kerrankin on kuivaa ulkona ja pystyy jotain tekemäänkin.
Nyt kipinä välillä tuli ja välillä taas ei. Eikö tuollainen viittaa johonkin katkokseen jossain?
Nyt vaan akusta loppui hönkä pitkän ajamattomuuden seurauksena. On nyt latauksessa, mutta kohta taas jatketaan.

Hei mutta sellainen juttu tossa ilmeni myös. En tiedä liittyykö asiaan, mutta kuitenkin... Ajovalot ovat myös hävinneet.
Takavalo palaa kyllä, mutta etuvaloista sekä pitkät, että lyhyet on nyt pimeinä. Voiskohan olla joku relejuttu, kun normaalistihan tuosta vehkeestä ei saa valoja pois ollenkaan, vaan ovat aina päällä, silloin, kun on virratkin päällä.

Perkkee, että nyt teetättää. :(


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Heinä 23, 2012 11:25 
Poissa

Liittynyt: Ti Helmi 07, 2006 12:31
Viestit: 616
Paikkakunta: Eura
Semmonen kokemus että tappokytkimen maadotus ei toimunu ja kipenät hävis,toiseksi sitten kun kipinät löytyy niin vaihda
DENSON tulpiin,mulla lakkas präkäämästä tulppien kanssa kun :firing: hyi helv..ngk tulpista luovuin..niin ja sen neuvon
sain täälätä, KIITOS poijaat !! :whisper:

_________________
Kawasnaakeli sen olla pitäääää!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Heinä 24, 2012 14:20 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
Näköjään erilaisia kytkentöjä piisaa... Vaikka onhan noita kytkentäkaavioita manusk(-oissa)assa joka lähtöön... Mulla valot on pimeenä ihan valokytkimestä ja tappokytkintä ole edes kytketty. Kun sitä tutkailin niin johtojen päät on sillai siististi "tehdastyyliin" suljettu sukalla tmv. että liekö jo alunperin noin. Ainakin jälki on siistiä. Ja sitten ihan hatusta vedettynä: voisiko ne valot olla pimeenä tyhjän akun takia siis tyyliin ettei H4 rohmua vähiä virtoja? Jos tuo heitto meni ihan reisille niin sitten liitäntöjä kyllä katselisin kaiken kaikkiaan.

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Heinä 24, 2012 15:20 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 03:10
Viestit: 491
finjerry kirjoitti:
Kiitos vastauksesta. Tänään kokeilin taas kipinää, kun kerrankin on kuivaa ulkona ja pystyy jotain tekemäänkin.
Nyt kipinä välillä tuli ja välillä taas ei. Eikö tuollainen viittaa johonkin katkokseen jossain?
Nyt vaan akusta loppui hönkä pitkän ajamattomuuden seurauksena. On nyt latauksessa, mutta kohta taas jatketaan.

Hei mutta sellainen juttu tossa ilmeni myös. En tiedä liittyykö asiaan, mutta kuitenkin... Ajovalot ovat myös hävinneet.
Takavalo palaa kyllä, mutta etuvaloista sekä pitkät, että lyhyet on nyt pimeinä. Voiskohan olla joku relejuttu, kun normaalistihan tuosta vehkeestä ei saa valoja pois ollenkaan, vaan ovat aina päällä, silloin, kun on virratkin päällä.

Perkkee, että nyt teetättää. :(


Ajovalon kopan sisällä on melkonen määrä liittimiä, katoppas ne


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Kesä 27, 2013 23:13 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 12:14
Viestit: 136
Paikkakunta: Jyväskylä
Päivitystä tuohon kipinäjuttuun. Eli tuo asia on ratkennut jo kauan sitten. On vaan jäänyt päivittämättä tänne. Elikkä syyksi paljastui puolien maajohto. Kaikkien kolmen puolan maajohdot oli niputettu yhteen. No, nyt sitten kun tämä yksi ainoa maajohto ei saanut kunnolla maata, niin kyseinen ongelma oli valmis. Kostea keli vielä edesauttoi kaikenlaisten sähköongelmien syntymistä. Valotkin alkoivat toimimaan aivan itsekseen.

Nyt, kun näin tämän vanhan threadin, niin huomasin, että vikapäivitys oli jäänyt tekemättä. :)


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com