Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Huhti 25, 2024 02:15

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ti Elo 14, 2012 08:52 
Poissa

Liittynyt: Ti Elo 14, 2012 07:02
Viestit: 4
Moi.

Mitäs kannattaisi tehdä, kun:

Flekti lähti eilen (tod.näköisesti eka kertaa muutamaan vuoteen) pyörimään ja samalla muoviromua lenteli maahan.

Flektin ropelli pyöri hulvattomasti sinne tänne, kun on ilmeisesti murtunut akselilta irti.

Moottori toimii kyllä.

Voiko / kannataako vaihtaa pelkkä propelli?

Mistäpäin voisi kysellä käytettyjä osia?

Kiitokset tiedoista jo etukäteen.


Viimeksi muokannut HannuV päivämäärä Ke Elo 15, 2012 09:06, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Elo 14, 2012 10:20 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 05, 2009 19:58
Viestit: 184
Kawasakin oma osanumero näyttää olevan 59502-1122 missä tulee koko tuuletin moottoreineen, hintaa ameriikassakin yli 300$ joten vaikuttaa lievästi suolaiselta vaihtoehdolta. Sama osanumero näyttää olevan käytössä ainakin 1997-2002 malleissa.

Pelkästä propellin vaihdosta en tiedä, mitenkä onnistuu kun en ole ikinä tehnyt moista operaatiota. Yksi vaihtoehto on koko käytetty flekti, 50e hintaan näyttää irtoavan '97-mallin purkuosat.net - sivulta.

Joku viisaampi voinee opastaa, saako tuota omaasi kunnostettua mitenkään fiksusti.

_________________
ZZR1400 '09 Black
GPZ 900 R '86 - 636 puolat, ZX-10 koko keula, 5,5" ZX-9 takavanne ja jarru, +4 sytkä, 4-1, yms
ZL 1000 '87 Liki vakio ja liki ruma
Ex Z 750 Ltd twin '82/83, Ex Aprilia Tuareg 125 '88
Rock on rajaton riemu!


Viimeksi muokannut Eroz päivämäärä Ti Elo 14, 2012 14:28, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Elo 14, 2012 10:58 
Poissa

Liittynyt: Ti Elo 14, 2012 07:02
Viestit: 4
Kiitos osanumerosta.

Jees, kyllä se varmaan kivuttomin vaihtoehto on laittaa käytetty.

Eihän tuo flekti pyörine juuri koskaan, jos olen oikein ymmärtänyt, niin ajoviima viilentää melki kelissä kuin kelissä tarpeeksi.

Mutta kai se varmuudenvuoksi on hyvä siinä olla.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Elo 14, 2012 14:27 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 05, 2009 19:58
Viestit: 184
Kai tuohon voisi patentoida ihan minkä vaan 12v flektin jos jaksamista ja halukkuutta riittää, kunhan saa sellaisen ratkaisun joka kestää kuraa ja tärinää riittävästi. Kapasiteetin testailussa auttaa mukavasti infrapunalämpömittari, jos sellaisen jostain saa lainaan, tai investoi sen 15e ja odottelee toimitusta viikon netistä.

Aika pyöräkohtaista on tuo, miten paljon flektiä tarvitsee. Nyrkkisääntönä, tämän maan ilmastossa ei useimmilla vehkeillä pitäisi tarvita ollenkaan yli 40 km/h nopeuksissa. Toisaalta, oma GPZ900R kyllä kuumenee aivan tolkuttomasti jos kaupungissa ryömittelee ympäriinsä välillä tuota 40-50 km/h ajaen, mutta sen jäähdytysjärjestelmän kapasiteetti onkin jokseenkin vähäinen.

En tiedä onko ER-5:ssä lämpömittari vai ainoastaan varoitusvalo, mutta jos mittari löytyy niin ajelisin aivan huoletta kunnes saat uuden flektin, toki ruuhka-ajoon kohdistuvat rajoitteet tiedostaen.

_________________
ZZR1400 '09 Black
GPZ 900 R '86 - 636 puolat, ZX-10 koko keula, 5,5" ZX-9 takavanne ja jarru, +4 sytkä, 4-1, yms
ZL 1000 '87 Liki vakio ja liki ruma
Ex Z 750 Ltd twin '82/83, Ex Aprilia Tuareg 125 '88
Rock on rajaton riemu!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Elo 14, 2012 15:14 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
http://www.muzzys.com/fans.html
Jos tuolta Muzzylta löytyisi vastaava, mikäli jonkun listan Kawojen puhallin mahtaisi olla sama.
Noi on alumiinisia, suoraan alkuperäiseen akseliin kiinni. Ite hommasin Mean Streakiin Viaberin (Järvenpää) kautta sellaisen.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 15, 2012 07:37 
Poissa

Liittynyt: Ti Elo 14, 2012 07:02
Viestit: 4
Jep, ei ole kuin valo lämpötilalle.

Ja tuolla samalla olettamuksella, että ei sitä juuri Suomen oloissa edes tarvitse, niin purin eilen flektihässäkän irti ja tutkin vauriot:

Ropellissa metallihammastus ja moottorin päässä samanmoinen hammastettu kiekko.

Hain epoksia ja täytin ropellipuolen hammasrattaan (osa pykälistä oli murtunut jo poikkeen) ja sitten vaan silmämäärällä painoin moottoriin kiinni. Hyvin pyöri, kun akkulaturilla pyörittelin.

Jos ei ropelli pysy, niin siinä laipassa on kyllä tarpeeksi materiaalia, että pystyy poraamaan sokkatapin läpi ropellista ja sovitelaipasta. Se sitten seuraavaksi, jos tuo epoksi ei kestä esim. kuumuutta tarpeeksi.

Jos moottori vaan toimii, niin kannatta tosiaan tutkia, ennenkuin ostaa 300dollarilla uuden...

Ja varmasti käy useampikin yleismallin puhallin. Siinähän on valmiina näppärä runko, johon kiinnitellä korvaava tuuletin.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com