Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Huhti 25, 2024 21:02

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ke Loka 31, 2012 20:52 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 12:14
Viestit: 136
Paikkakunta: Jyväskylä
Olisi ajatuksena tehdä itse/ teetättää levitys Möhkön takavanteeseen. Jenkkilän ebayssä on runsaasti tarjolla Kawasakin 1300 Voyagerin takavanteita. Nehän ovat halkaisijaltaan 16 tuumaisia, kun Perus Möhkön takavanteen halkaisija on 17 tuumaa.
No vanteet ovat siis halkaisijaltaan eri kokoiset, mutta mikä mahtaa olla tilanne renkaan kanssa? Jotenkin vaikuttaa Voyagerin renkaan profiili pulleammalta. Se saattaisi korjata kokoeroa hieman. Mitenkähän mahtaa käydä laakerit, akseli, jarrulevy, sekä vetopuolen hilppeet? Onko kenelläkään tietoa asiasta?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Marras 03, 2012 03:59 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
Kun ei kukaan kerran vastaa niin laitetaan edes jotakin (jonka hyötyarvo on sitten mitä on...).

Livenä en ole näitä verrannut mutta räjäytyskuvien perusteella yhteensovitusongelmia voi tulla. Osanumerot ovat pääsääntöisesti erilaisia (mikä nyt ei ilmeisesti aina tarkoita sitä etteikö osa toimisi tarkoituksessaan "väärässä" paikassa). Mutta lisäksi esim. se 7 lapainen ropelin näköinen osa joka siirtää voiman perästä kumivaimentimen kautta vanteelle, on erilainen kovastikin + tämä kumivaimenninkin on erilainen mutta voihan se normiMöhkön vaimennin toimia silti Voyagerin vanteessa tai normiMöhkön ropeli Voyagerin vaimentimen kanssa... Jarrulevyt ovat muotoilultaan erilaiset joten niiden pyörimislinja vanteeseen ja jarrusatulaan nähden saattaa olla eri kun lisäksi jarrusatulatkin ovat erilaiset (mutta voihan ne olla oikeilla kohdilla rakenteellisesti ja toimia ok). Ja sitten vielä tosiaan kardaanin ja akselin sopivuudet pitäisi tutkia. Melkein pitäisi olla kaikki rojut käsillä että voisi vertailla. Kysymyksiä jää vaikka kokeilisi laittaa myös Voyagerin perän.

Jos 16 tuumaisuus ei ole vaatimus niin onhan Jenkkilässä ihan kivasti tarjolla myös normiMöhkövannetta ja suunnilleen samoilla hinnoilla kuin Voyagerin.

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Marras 14, 2012 12:47 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 12:14
Viestit: 136
Paikkakunta: Jyväskylä
Kiitos viestistäsi. Luin tuon kännykällä, mutta en sillä sitten alkanut vastailemaan. Koko juttu jäi sitten unholaan, kunnes nyt taas asia nousi mieleeni.

Kuten ehdotikin, niin taidanpa katsella perus-Möhkön takavannetta sitten vaan. Ei viitsi toimia koekaniinina. Itse en olisi esim. tuota jarrulevyn linjausta edes osannut ajatellakaan. Kiitos hyvistä huomioistasi asian suhteen. :o)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Marras 24, 2012 20:23 
Poissa

Liittynyt: Ti Maalis 11, 2008 15:33
Viestit: 219
Paikkakunta: Lahti
Jos sitä pienemmällä halkaisijalla olevaa vannetta meinaa levittää, tulee melko varmasti ahdasta haarukassa. Kardaanissa kun on se paksu kohta melkolailla vanteen kohdalla.

Auttasko sitten jos vaihtas haarukan ja kardaanin myös??

_________________
-12 sylinteriä kuuluu Ferrariin ja 6 Kawaan-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Marras 25, 2012 00:24 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
Taas mennään mututuntumalla mutta luulen että suht haasteellista saattaa olla eri palikoitten sovittaminen yhteen. Epäilisin että vaikka laittaisi koko paketin eli zn:n swingin, perän, jarrun, ja vanteen niin ongelmia ilmenee em. paketin sovittamisessa z:n runkoon. Sen verran erilaiset ovat esim. haarukat keskenään ja perissä iskarin alapään kiinnityskohdat ovat eri paikoissa (iskarin pituus?). Mutta kuten sanottua niin voihan linjaukset, osien sijoitukset ja mitat olla molemmissa malleissa samoilla kohdilla (ainakin useimmilta osiltaan) vaikka niiden välillä olevat rakenteet ovatkin ulkoisesti erilaisia.

Ja osaavat jätkät tietty liittää mitä vaan toisiinsa...

Ohessa parit netistä pöllityt kuvat svingeistä niin voi itse kukin tehdä arviota savotan laajuudesta.

Itse kardaanit ovat ulkoisesti kovasti samannäköisiä. Osanumeroiden perusteella ne ovat erilaisia. Lisäksi kaasarimalleissa on kahta eri akselia, ilmeisestikin -82(mainintaa myös että muutos olisi tullut puolivälissä -80) mallissa on vaihtunut (tukevampaan) ja se olisi sama kuin ruiskuMöhköissä mutta ei siis sama kuin zn:ssä. Jos kardaani laukeaa ja tilalle löytyy vaan just väärän kokoinen akseli niin perusMöhkössä on vaihdettava pakettina kardaani, voiman perään siirtävä holkki ja voiman vastaanottava perän ratas (joita myös on kahta kokoa, kardaanin mukaan). Mutta zn:n osat eivät ilmeisestikään näitten palikoitten kanssa käy.


Liitteet:
zn1300haarukka.JPG
zn1300haarukka.JPG [ 133.87 KiB | Katsottu 5017 kertaa ]
z1300haarukka.JPG
z1300haarukka.JPG [ 22.12 KiB | Katsottu 5017 kertaa ]

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Marras 25, 2012 00:29 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
Ja laitetaas tähän kuvat z- ja zn-peristä kun ei edelliseen viestiin mahtuneet.

Kuvathan tunnetusti valehtelevat enempi kuin tuhat sanaa mutta kovin erilaiset halkaisijat ja ehkä leveydetkin näyttäisi olevan rattailla...


Liitteet:
zn1300perä.jpg
zn1300perä.jpg [ 96.19 KiB | Katsottu 5017 kertaa ]
z1300perä.JPG
z1300perä.JPG [ 59.61 KiB | Katsottu 5017 kertaa ]

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Maalis 11, 2013 10:10 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 12:14
Viestit: 136
Paikkakunta: Jyväskylä
Kyllä näyttäisi olevan niin paljon erilaisuuksia noiden osien välillä, että antaapa tuon asian olla. Täytyy katsella aivan perus Möhkön vannetta, niin onnistumisen mahdollisuudet kasvavat oleellisesti. Kiitos kaikille, jotka vaivautuivat vastaamaan.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com