Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on La Huhti 27, 2024 21:23

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 92 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Vulcan 1500 1990
ViestiLähetetty: To Syys 15, 2011 21:07 
Poissa

Liittynyt: Pe Heinä 30, 2010 21:58
Viestit: 197
Vulcan osat postissa ja ensi viikko projekti jatkuu. Meni vähän pitkään että sain osat ja toivon että paketissa on ne mitä tilasin? Harrikkaa rakennellut kun osia ootellut. Niin mulla oli vähän epäonnea kun kolaroin poron kaverin Triumpilla. Sääri poikki kahdesta kohtaa ja ydinnaulalla jalka nyt koossa ja tänään kävin Oulussa kontrollissa mutta ei ollut kuulemma vielä luutunut kun vaikeat murtumat.
Sauvoilla köpöttelen. Oulusta tullessa kävin viinakaupassa Ylitorniolla mutta oli pussin kanssa vähän vaikeaa kun 1.5 coca colaakin ostin ja pullot kilisi vasten sauvoja.Avulias myyjä tarjosi apua mutta sanoin että ei tartte ja otin pussin hampaisin ja köpöttelin autolle. :kuusi:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vulcan 1500 1990
ViestiLähetetty: Pe Marras 25, 2011 18:49 
Poissa

Liittynyt: Pe Heinä 30, 2010 21:58
Viestit: 197
Ison Väinön konetta opiskellut. Venttiilejä putsailin ja hioskentelin. Ei paljon tartte hinkata mutta pakoventtiilit ei olleet päässeet kiinni kun oli vuotaneet ja varressa oli köntti karstaa.
Jakoketjun katkaisu ja niittauslaitteen ostin vähillä rahoillani. Eiköhän ensi viikolla ala olla kasassa kone mutta ei ole hoppua. Vaikka keväällä toimii niin hyvä niinkin. http://www.youtube.com/watch?v=F1Cg1T5GFaA


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vulcan 1500 1990
ViestiLähetetty: La Marras 26, 2011 11:43 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
Monttutalli olis kyllä kiva... Kuis usein saat könytä kuoppaan muttereita noutamaan? :)

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vulcan 1500 1990
ViestiLähetetty: La Marras 26, 2011 12:44 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Siihen ritilän päälle kandee viritellä pressu, jos ei halua sinne montun pohjalle harvase päivä kiivetä. :toks: Niillä on taipunus lähteä pyörimään kohti monttua (tai ainakin sellaista paikkaa että homma pysähtyy puoleksi päiväksi), kokemusta on.

Melki sama asia ku purkaa pyörää sepeli pihalla ja kylvää ne ruuvit ja mutterit siihen. :surrender:

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vulcan 1500 1990
ViestiLähetetty: La Marras 26, 2011 20:44 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
Kawa LTD kirjoitti:
...Melki sama asia ku purkaa pyörää sepeli pihalla ja kylvää ne ruuvit ja mutterit siihen. :surrender:


Tää se olikin niin tuttua puuhaa ennenkuin sain omaan talliini valettua maapohjan päälle kerroksen betonia...

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vulcan 1500 1990
ViestiLähetetty: Pe Joulu 23, 2011 17:42 
Poissa

Liittynyt: Pe Heinä 30, 2010 21:58
Viestit: 197
Tämä projekti nyt jatkuu. Tiivistepintojen puhdistelua ja sylkyt paikalle ja jakoketjujen niittaukseen.
Tänään viimeistelin Väinöstä tankin ja on sileä. Siinä on 6 kerrosta lakkaa ja candy flake väri. Poistin muutaman pölynypyn ja kiillotin ja vahasin.
En ostanut jouluksi viskiä mutta aattelin poltella ja nuuskuta mutta myöhemmin nekin lopetan.
Olen oppinut tulemaan toimeen lattiakaivon kanssa ja harvemmin sinne osia tai pultteja putoaa ja konetta korjaan perällä niin kaivo on vähän kauempana. Kaivossa on poistoimurin otto. Hyvä valo touhuta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vulcan 1500 1990
ViestiLähetetty: Ti Tammi 17, 2012 01:33 
Poissa

Liittynyt: Pe Heinä 30, 2010 21:58
Viestit: 197
Vulcanin moottorissa sylinterit paikoillaan ja pyörittelin etummaiseen uuden ketjun ja niittasin mutta liikkuvuus liitoksessa ei ollut enää samanmoinen kuin muualla ketjussa. Purin ja niittasin uudelleen ja sama homma. Veikkaan että liitos on vähän vääränlainen mutta parempia ei ole saatavissa kun Kawasaki ei usko niittailuihin ja myy vain koko ketjun. Meikä alkaa olla vähän samoilla linjoilla ja jos liitos on jäykkä niin siitä se menee poikki.
Mietin tänään että teenkö tässä ittelle killeriä jolla ei pääse minnekkään ja ei viitti kellekkään edes myydä kun ei luota? No huomenna kone levälleen ja tehdään hommat oikein ja pannaan ketjut liittämättöminä semmosena kun Kawa on ne tehnyt. Olen nähnyt mitä tapahtuu jos jakoketju menee poikki. Voi olla lohkossa reikä ja kampiakseli paskana.
Samalla sijoitan pyörään lisää rahaa ja porautan sylinterit ja ostan takomännät ja kun kone on auki niin vaihdan kiertokangen laakerit ja tarkistan kampuran ja laakerit.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vulcan 1500 1990
ViestiLähetetty: Ti Tammi 17, 2012 08:43 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
Tomppa kirjoitti:
...pyörittelin etummaiseen uuden ketjun ja niittasin mutta liikkuvuus liitoksessa ei ollut enää samanmoinen kuin muualla ketjussa. Purin ja niittasin uudelleen ja sama homma. Veikkaan että liitos on vähän vääränlainen...


Kun ei ole omaa kokemusta tästä ja ottamatta kantaa siihen, kuinka niittaus pitäisi tehdä, niin kärsiikö kysyä miten niittauksen teit?

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vulcan 1500 1990
ViestiLähetetty: Ti Tammi 17, 2012 17:11 
Poissa

Liittynyt: Pe Heinä 30, 2010 21:58
Viestit: 197
Liitokset tein niittaustyökalulla.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vulcan 1500 1990
ViestiLähetetty: Ke Tammi 18, 2012 19:59 
Poissa

Liittynyt: Pe Heinä 30, 2010 21:58
Viestit: 197
Posa on auki. Kampura ok ja runkolaakereilla ajaa vielä pitkään.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vulcan 1500 1990
ViestiLähetetty: La Tammi 21, 2012 04:44 
Poissa

Liittynyt: Pe Heinä 30, 2010 21:58
Viestit: 197
Jep.Runkolaakeriessa paistaa jo varoitusväri. Vituttaa Vulcanin kertakäyttöisyys. Runkolaakerit vois helposti vaihtaa mutta kava haluaa myydä lohkoja hintaan 2100e pari ja ei myy runkolaakereita erikseen Kampura maksais 1100e.
Eihän tätä kertakäyttöpaskaa enää kannata korjata.
Kawasakia ei siis kannata ostaa jos yli 70 tuhatta on ajettu ja mulla hyvillä öljyillä kesti 69000.
Nämä Vulcanit on siis aikamoista secundaa. Sorry jos jonkun mielen pahoitin mutta näin vain on.. Jos hyvin koneen tekee niin lohkot 2100e+kampura 1100e ja muuta osat päälle niin tulee noin 5500e ja sillä hinnalla et saa enää edes pyörääsi myytyä. Jos tästä tule porttikieltoa tai jotain niin sitten tulee mutta ei mahda mitään vaan näin on hommelit. Ei peli ole vielä menetetty kun iso runko ja ostan ennemmin harrikan evo koneen ja ensiövedon kuin maksan ahneelle kawasakille. http://www.ebay.com/itm/ws/eBayISAPI.dl ... rid=229466 Tuossa ois takuukin ja alle 3000 lähtis.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vulcan 1500 1990
ViestiLähetetty: La Tammi 21, 2012 05:38 
Poissa

Liittynyt: Pe Heinä 30, 2010 21:58
Viestit: 197
Jep olen aivan toikkona päissäni ja juonut puoli litraa viskiä ja monta olutta mutta silti vituttaa tuo kawasakin runkolaakeripatentti. Oisko joku löytänyt korvaavaa laakeria? Ois helppo prässätä irti ja paikalle mutta mistä löytyis sopivat. Olen kuullut että jonkin vn ää ois Porchen laakerit pantu mutta miten kesti ja onnistui?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vulcan 1500 1990
ViestiLähetetty: La Tammi 21, 2012 08:26 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 22, 2006 23:30
Viestit: 502
Paikkakunta: Seinäjoki
En ole nyt ihan varma tästä mutta muistelen paikallisen Nestorin
joka korjailee m-pyöriä, ajaa möhköllä ja on muutenkin "vanhan liiton" mies, sanoneensa rakennelleensa V-koneiseen kawaan
runkolaakerit Toyotan laakereista.

_________________
Kawasaki H1 - More thrills per mile

H1B 1972 edelleen lievä rojekti
S1 250 1972 Ralliputkilla
S1 250 1972 Juhtbacka
H2 750 1972
Z1 900 -72 low VIN
S2 350 1973
F11 250 1973
z 750 Twin Ltd 1982 Twin Power !
Gpz 1100 1981
Gpz 1100 1983 UT
ZZR 1200 2002


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vulcan 1500 1990
ViestiLähetetty: La Tammi 21, 2012 12:33 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 12:43
Viestit: 168
Paikkakunta: Lahti
Jos noin on hommelit, luulis seppien siihen ratkasun löytäneen, eikun kovaa kuukletusta ja maauilman eri foorumeille kyselyä kehiin :kk: :kk:

_________________
Elä ja anna muiden roudata.
Kawasaki gpz 900 R -89 fuel injection


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vulcan 1500 1990
ViestiLähetetty: La Tammi 21, 2012 17:31 
Poissa

Liittynyt: Pe Heinä 30, 2010 21:58
Viestit: 197
Kyllä näin on näppäimet oli päissä tai selvinpäin. Mie kokoan posan halvalla. Ei tähän vaikuta mitään takomäntiä alkaa ostaan kun ne maksais 400e pari +poraus 70e sylinteri
Täytyy vain rahaa alkaa säästään ja päävaihtoehto on tuo evo harrikan moottori ne kun on pirun lujia ja halvin uusi moottori mitä tiedän ja kawan moottorin osat maksais paljon enemmän kuín tuo uusi takuumoottori.
Ei tätä kellekkään edes viitti myydä kun kusettamiselta tuntuis. Tämmönen halpa konekorju voi silti pysyä kasassa useamman kymppitonnin eli vois päästä vielä monta kesää ennen kuin laukeaa.
Koneistamolla pitää käydä lohkojen kanssa että oisko niillä ratkaisua.?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vulcan 1500 1990
ViestiLähetetty: La Tammi 21, 2012 22:22 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 22, 2006 23:30
Viestit: 502
Paikkakunta: Seinäjoki
Jollain saksalaisella palstalla oli asiasta puhetta ja oiken laakereitten hinnatkin, vuonna 09 joten taitaa niitä saada. Siellä puhuttiin jostain korjaustakaisinkutsustakin öljynkierron parantamiseksi, mitähän juttuja siinä on muuteltu.

_________________
Kawasaki H1 - More thrills per mile

H1B 1972 edelleen lievä rojekti
S1 250 1972 Ralliputkilla
S1 250 1972 Juhtbacka
H2 750 1972
Z1 900 -72 low VIN
S2 350 1973
F11 250 1973
z 750 Twin Ltd 1982 Twin Power !
Gpz 1100 1981
Gpz 1100 1983 UT
ZZR 1200 2002


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vulcan 1500 1990
ViestiLähetetty: Su Tammi 22, 2012 01:01 
Poissa

Liittynyt: Pe Heinä 30, 2010 21:58
Viestit: 197
Ei oo laakereita bike banditilla,kawasakilla tai cms:llä. Tai on kavalla mutta eivät halua myydä mutta lohkot myyvät ahneella 2100e hinnalla.
Kertakäyttöisiä paskoja ja kait Kawa ajattelee että olis aika ostaa uusi kava mutta ei. Ennemmin ostan harrikan evo moottorin kun saa 3000 e ja kavan osat maksais enemmän. Erittäin pettynyt kavasakiin. Ennemmin ne teki hyviä pyöriä mutta vulcan moottori secundaa. Ainoa joka voi auttaa on pätevä koneistamo joka mittaa ja prässää sekä koneistaa auton laakereista sopivat.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vulcan 1500 1990
ViestiLähetetty: Su Tammi 22, 2012 02:42 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1218
Paikkakunta: Turku
Mitään en mistään tiedä, mutta googletus antoi vastauksen (98:n VN 1500 main bearing kyselijälle)

Puolivalmis, vaatii kohdistushoonauksen ja ehkä öljyreikien tekemisen (olisikohan linjahoonaus sopivaan kokoon puoliskot pultattuna kiinni?), osanumero: 92028-1477

Hintakin huikeat 14,50 CMS:llä
http://www.cmsnl.com/products/bushing-c ... 920281477/

Mutta kuten todettua, ei mitään havaintoa onko tieto oikea, koskeeko kaikkia vuosimalleja... (se lienee helppo selvittää kun vertailee muiden osien käymistä eri malleihin). Eikä oikein toista linkkiä samaan ohjeeseen löytynyt, kannattaa kysellä asiantuntijoilta tai ostaa ihan kokeilumielessä? (ja mikäköhän on se sopiva välys johon hoonataan...)

vastaus alkukielellä:
"The bearings are not shown in the parts list for the motorcycle. In the U.S. they are avalible under the part number 92028-1477. They are semi-finished and need to be alined honed after installation in the cases.

If the bearing has spun and damaged the cases a salvage se of cases may be the best bet."

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vulcan 1500 1990
ViestiLähetetty: Su Tammi 22, 2012 21:49 
Poissa

Liittynyt: Pe Heinä 30, 2010 21:58
Viestit: 197
Kattelin lohkojen sopivuuksia ja samat lohkot ja osat 1990 ja 1998 joten tuo laakeri ilmeisesti on sopiva. Kiitoksia tiedosta Oojalalle.
Kampura mulla onkin hyvä. Jos saan runkolaakerit vaihdettua niin satsaan sitten takomäntiin ja teen koneen kunnolla.
Ei viittis vanhaa ratsua huonoilla osilla koota. Tämä tieto piristi. Hondalla on muuten samanmoinen lohkoratkaisu Shadow 1100 mallissa. Joten ei mikään kava ilmiö. Myös autoihin on tulleet kertakäyttölohkot esim BMW.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vulcan 1500 1990
ViestiLähetetty: Su Tammi 22, 2012 22:42 
Poissa

Liittynyt: Pe Heinä 30, 2010 21:58
Viestit: 197
Mikähän koneistamo ois mato tekemään nuo runkolaakerien vaihdot ja tarvittavat hoonaukset. Samalla saisivat porata mulle sylinterit ja myytyä takomännät. Ei tarvi olla se halvin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vulcan 1500 1990
ViestiLähetetty: Ma Tammi 23, 2012 21:40 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1218
Paikkakunta: Turku
Itselläkin hieman koneistamot hakusessa, vaikka missä tekisi kansityöt, täältä Varsinais-Suomesta on koneistamot vähenneet (kuten muualtakin), mutta kuulemma pääkaupunkiseudulla GT-Motor on saanut kehuja, tekevät ainakin enemmänkin moottoripyöriin töitä.

Jotenkin kuvittelisi että mikä tahansa konepaja joka runkolinjoja aarporaa/hoonaa, saisi tuonkin homman tehtyä? Mutta tietysti kannattaa kuulostella onko tullut kehuja/risuja?

Onko sinulla VN:ään kawan oma service manuaali, siinä voisi löytää suositusvälykset?

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vulcan 1500 1990
ViestiLähetetty: Ma Tammi 23, 2012 22:16 
Poissa

Liittynyt: Pe Heinä 30, 2010 21:58
Viestit: 197
Kyllä on manuaali ja oli siellä kampuran välykset. GT motorille taitaa osat lähteä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vulcan 1500 1990
ViestiLähetetty: Su Tammi 29, 2012 00:32 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 04:48
Viestit: 69
Paikkakunta: Oulu
GT:lle täältäkin pisteet..epäilenpä kuitenkin oisko kaikki lohkot silti samasta muotista, ainakin pienemmissä ilmakawoissa löytyy eri lohkotuksille omat lakrut (mm. ns. nolla sarjan moottorille omat mustalla koodilla jne..) ..Voi olla ettei riitä öljyreikien porailu ja plug and play.


Viimeksi muokannut Del Tones päivämäärä Su Tammi 29, 2012 11:36, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vulcan 1500 1990
ViestiLähetetty: Su Tammi 29, 2012 02:41 
Poissa

Liittynyt: Pe Heinä 30, 2010 21:58
Viestit: 197
Katsellut varaosaluetteloja ja kawan lohkot pysynyt samana 1987-1998 ja sama numero lohkoissa. 1999 vaihtuu. Sen näkee että onko käyvät noin viikon parin päästä kun osat tulee.
Jos ei ole sopivat niin lopasautan koneen kasaan ja ajelen vanhoilla useamman kymmen tuhatta kilsaa. Ei ne niin pahat ole. Haluttais silti tehdä hyvä ja panna uudet.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vulcan 1500 1990
ViestiLähetetty: Su Tammi 29, 2012 11:44 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 04:48
Viestit: 69
Paikkakunta: Oulu
Tarkista vielä mittausnauhalla että välykset oikein..meinaan vaikka varaosanumero oiski sama..ettei vain ole muita koodeja varaosanumeron lisäksi


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vulcan 1500 1990
ViestiLähetetty: Ti Touko 08, 2012 22:29 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1218
Paikkakunta: Turku
Taitaa porakoneiden istukkaa kiinnipitävät olla kaikki 5 millisiä?
http://www.ikh.fi/RUUVI_M5X21_VASEN

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vulcan 1500 1990
ViestiLähetetty: Pe Helmi 08, 2013 06:36 
Poissa
Kartturi
Kartturi
Avatar

Liittynyt: La Maalis 25, 2006 18:01
Viestit: 1327
Paikkakunta: Hämeenlinna
Tomppa kirjoitti:
Motti kasassa ..Kannet kirin.. Ikävää hommaa kun aina pelottaa ettää korkkaa kierre..

Ens kerralla sitten uudet studit Arp:lta ;)

_________________
Kawasaki! katujen ääni


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vulcan 1500 1990
ViestiLähetetty: Pe Helmi 15, 2013 00:55 
Poissa

Liittynyt: Pe Heinä 30, 2010 21:58
Viestit: 197
Ei ole siihen puristus propleemaan löytynyt konstia. Yrittelen mopoa käymään kun olen lukenut netistä että jotkut ovat poistaneet koko Cart systemin.. Akun päälle käy ja laiskasti pyörittää. Sähköpuolella oli joku oikosulku joka täytyy hakea.
22 vanhassa pyörässä on vanhat sähköt ja pitää johtoja parsia. Voi olla että joudun junction boxista ohittamaan ja asentamaan uusia sulakepesiä.. Pari kuvvoo..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vulcan 1500 1990
ViestiLähetetty: Pe Helmi 15, 2013 21:42 
Poissa

Liittynyt: Pe Heinä 30, 2010 21:58
Viestit: 197
Talvisia kuvia moposta. Kyllä mulle varmaan vielä uusiakin projekteja tulee mutta en meinaa enää niistä netissä kertoilla. Toisten vuoro..

Veikkaan että tämä käy ensiviikolla.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vulcan 1500 1990
ViestiLähetetty: Pe Helmi 15, 2013 22:41 
Poissa

Liittynyt: Pe Heinä 30, 2010 21:58
Viestit: 197
En ole tänään ottanut vaikka pirusti halutti. Mie tykkään viskistä ja siihen 3-4 sakua tai karjalaa niin avot. Keskiviikkona ryyppäsin ja vielä tänäänkin päätä särki ja masennusta.


Pyörään olen kyllä tyytyväinen kun tykkään vaikka on vielä kesken. En mie mitään toista Harrikkaa tartte kun mulla on tämä. Onhan se aina kun on oma tekemä rouheampaa kuin joku tehdas Harrikka. Mulla on se yksi ja saa riittään. Veikkaan että se ei varmaan liiku kuin viikon kun mielummin Väinöllä ajelen.

Tämä vielä paljon komistuu kun saan nappi kuntoon niin kiillotan alumiinit ja kromit ja muutaman pölyhipun hion ja myllytän pois tankista ja vahaan koko masiinan niin moppe on kuin uusi ja on rouhea lähteä baanalle.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 92 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com