Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Ma Touko 06, 2024 12:57

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 15 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: La Touko 27, 2006 21:06 
Poissa

Liittynyt: To Tammi 12, 2006 09:40
Viestit: 18
Todettakoon se sitten tännekin niin joku saattaa ottaa joskus opikseen.
Kone rupesi tiputtamaan öljyä vaihdelaatikon tiivisteen välistä. Ei siis muuta kuin vaihtamaan. Haynesin manuaalissa sanotaan että vaihdelaatikon ulkoisten osien kannen voi poistaa sekä moottori kiinni pyörässä, että moottori irti.

Iloinen yllätys oli kuitenkin että ruuvit saat irroitettua vielä koneen ollessa kiinni pyörässä, mutta itse kansi ei lähde minnekään johtuen vaihtajan tangosta. :? :? :? Olin jo hieman alussa ihmetellyt tätä mutta ajattelin että kannen saa siirrettyä jotenkin irti.

Olisi voinut olla moottorin kehdon runkokiinnitys hieman eri lailla suunniteltu niin homma olisi mennyt mallikelpoisesti. Seuraava toimenpide olikin koneen irroitus rungosta, ei niin mallikelpoisesti :'' .

Hommalle venyi sitten muutamia tunteja lisää kun tuota moottoria piti alkaa väsäilemään. Ja nukkumaan pääsi 0030 :'' Onkohan tuo korjattu jo D-mallissa :?

Jaa samalla voisikin esittää kysymyksen kun aikaisemmin kone kävi nätisti em. öljyvuotoa lukuunottamatta. Kaasarit joutui irroittamaan moottorin irroituksessa ja nyt pyörä ei vastaa kunnolla kaasuun. Alhaiset kierrokset vielä menettelee, tosin silloinkin meno on nykivää. Korkeammilla kierroksilla n.5-7k on tehon hyppely jo hyvin häiritsevää. Välillä vetää, välillä ei. Onko syynä todennäköisemmin bensatankissa liikkelle lähteneet liat vai onko kaasareiden synkkaus mennyt pieleen irroituksen yhteydessä...
Tietäisi hieman mihin varautua. Kaasareita kun en itse osaa synkata enkä puhdistaa. :?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Touko 28, 2006 08:49 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3401
Paikkakunta: Nurmijärvi
Synkkien balanssi ilmenee parhaiten joutokäynnin epätasaisuutena. Tuo oireilu viittaisi joko bensan saanti ongelmaan jos booaa, jos katkoo äkillisesti vika sytkypuolella. Kokeile tyhjentää kaasarit uimurikammiot tyhjäksi ja jos on PRI-asento hanssa kokeile toimiiko siinä asennossa paremmin (ohittaa alipaine toiminnon). Tulihan kaikki letkut paikoilleen eivätkä ole lytyssä?

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Touko 28, 2006 19:10 
Poissa

Liittynyt: To Tammi 12, 2006 09:40
Viestit: 18
Eli ilmeisesti kaasarit ovat kunnossa kun joutokäynti on tasaista ja ottaa kierroksia sekä palautuu alas. Tänään parilla koeajelulla oli ongelma jo pienempi, mutta yhä edelleen tehottomuutta ilmenee tasaisella nopeudella ajettaessa. Nopeissa kiihdytyksissä ei tuota tehottomuutta havaitse enää. Mitään suurempia hommia en välissä tehnyt kuin katsoin tankin alta kaikki piuhat varmasti suoriksi. Eli ajettaessa esim 40 alkuun menee ihan hienosti ja sitten yhtäkkiä nykivä kone, ikään kuin välillä vetäisi ja välillä ei. Voiko ram-air/ilmanputsarin heikko toiminta vaikuttaa asiaan tai voiko tulpissa olla vika.

Ja ikäänkuin ei vielä päälle sataisi. Ilmeisesti sama tiiviste vuotaa taas :'' :'' :'' Mitäköhän myrkkyä sinne väliin pitäisi laittaa ettei vuotaisi. Oli vielä alkuperäistiiviste. Moottorisilikonia niin pirusti väliin. Voisiko tiivistepinta olla vääntynyt tai jotain kun ei pidä.
Ei vain heti viitsisi alkaa samaan rumbaan uudestaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Touko 28, 2006 20:38 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3401
Paikkakunta: Nurmijärvi
Oletko varma että tiivari vuotaa, myös vaihdekiksin akselin, vetarin, kytkimen tangon stefa saattaa valuttaa ögeliä pitkin koppaa (joissakin malleissa on eturattaan alla olevan holkin alla ohut O-rengas). Lohkojen katkoskohtaan kannattaa laittaa tiivistemassaa avuksi, siinä kohtaa muodostuu saumaa sen verran ettei pelkkä papru välttämättä pidä. Onhan koppa kunnolla lohkoja vasten, holkit ja niiden reijät puhtaina?

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Touko 29, 2006 07:37 
Poissa

Liittynyt: To Tammi 12, 2006 09:40
Viestit: 18
Otin ensin yhdeksi päiväksi eturattaan kopan pois ennen vaihtoa ja laitoin öljyä koneeseen. Kävin tarkastamassa tilanteen parin tunnin välein ja silloin homma oli selvä. Kopan tiivisteen välistä oli valuttanut. Rempassa vaihdoin myös vetarin tiivisteen kun sen helposti sai tehtyä. Nyt rempan jälkeen ihmettelin kun on öljyt tullee ulos ja en keksinyt mistä. Pohja oli hieman kuitenkin öljyinen. Vika löytyi juuri työpaikalle ajossa. Öljyt ulos koneesta öljynjäähdyttimen kautta. Ilmeisesti tiivisteet huonosti tai liian heikosti kiinni. Jostain pitäisi nyt keksiä työkaluja. Tehottomuutta oli yhä edelleen, ilmenee samalla tavalla tasaista nopeutta ajettaessa. Kovempaa ajettaessa voimistuu. Tyhjäkäynti toimii tasaisesti.Tää on taas tätä :(


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Touko 29, 2006 07:54 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3401
Paikkakunta: Nurmijärvi
Toi kulkupuoli vaikuttaa gasonsaanti vaikudelta. Alipainehana saattaa takkuilla. Joutokäynnillä ja paikallaan kiertää hyvin, mutta ajossa kun gasoa aletaan tarvitsemaan enemmän veto päällä, ei virtaus riitä ja meno hyytyy sen takia, kun taas höllää nousee bensapinta kaasareissa tarpeeksi ja peli kulkee taas. Jos on PRI-asento hanassa, kokeile ajaa sillä, tekeekö samaa ilmiötä. Jos tekee, hanassa tai bensalinjassaon ahdistusta. Onko ylimääräisiä filsuja letkun välissä?

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Touko 29, 2006 21:02 
Poissa

Liittynyt: To Tammi 12, 2006 09:40
Viestit: 18
Tarkastuksen jälkiä; huohotusletku jäänyt laittamatta ilmanputsariin ja kaasarit laitoin uudelleen kiinni varmistuksenomaisesti. Toivoa täynnä lähdin ajelulle ja sama meno jatkuu. Matalilla nopeuksilla ei nykimistä, mutta kun nopeutta 60- niin meno on kuin villihevosella. Linnanmäki pienoiskoossa, tosin hieman vaarallinen sellainen.Tankissa ei ole kuin pri ja off valinnat, eli koko ajan ollut auki. Ylimääräisiä filsuja ei letkuissa mielestäni ole ja sikäli olisi omituista että aiemmin homma toimi hyvin. Mietin että voisiko tuolla kaasarissa olla jotain mikä vaikuttaisi. Esim tuo bensapinnan tasoja en ole vielä alkanut tarkistamaan. Voisiko siitä aiheutua ko. nykimistä. Öljyvuoto olikin onneksi öljynjäähdyttimestä löysälle jäänyt pultti. Ilmeisesti tiiviste on ainakin vielä pitänyt öljyt sisällään. Ärsyttää kun ei tajua :?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Touko 29, 2006 21:30 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:33
Viestit: 67
Paikkakunta: tammisaari
Katso ennen kaasarien putsausta et hanasta tulee ulos hyvin bensaa ettei olisi tukossa tankin sisäpuolinen filtteri ja sit et bensaletkun läpi juoksee hyvin bensaa, putsaa myös tulpat ja kierrä tulpan hatut kunnolla paikalleen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Touko 29, 2006 22:21 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 712
Paikkakunta: helsinki
saattapi olla myös sytytyspuolella,jos kokonaan veto häviää hetkeksi. määrätyssä nopeudessa alkaa resonointi,joka pätkii jossainpäin sytytystä. mittaa tulpanjohdot/-hatut,puolat ,ym.kaikki sytyspiiriin vaikuttavat johdot.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Touko 29, 2006 22:28 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:33
Viestit: 67
Paikkakunta: tammisaari
Jollain samoja oireita. http://www.suomi24.fi sieltä keskustelu,moottoripyörät,kawasaki ja aihe nykiva gpz.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Touko 31, 2006 22:43 
Poissa

Liittynyt: To Tammi 12, 2006 09:40
Viestit: 18
Tarkastin muistilistan perusteella seuraavaa.
- Tankista juoksee bensa mielestäni kunnolla, mielestäni silloin sisäinen filtteri ei voi olla vialla...
- Bensapumppu toimii
- bensaletkut eivät ole taitoksella, eikä tukossa
- Bensafiltteri ei tukossa, siis ennen pummpua oleva filtteri
- Sytytystulpat vaihdettiin, osa oli aika kurjassa kunnossa
- Tulpat antavat kipinää eli hatut ovat kunnossa
Jäljelle jää siis enää kaasari, jolle en itse osaa tehdä mitään. Eli taitaa olla viisainta viedä pajalle näytille, kun ei osaa katsoa tuota. En nyt kyllä enää mitään muutakaan keksi mikä voisi olla vialla ja pajoilla on pirun pitkät jonot. Saa nähdä kuinka käy... :(


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Kesä 08, 2006 07:40 
Poissa

Liittynyt: To Tammi 12, 2006 09:40
Viestit: 18
No niin pari päivää tehty hommia ja nyt pyörä kulkee taas. Kaasarit purettiin ja havaittiin ettei niitä ole koskaan tarkastettu. Sisällä ruostetta, roskaa ja kaksi suutinta tukossa. Perusteellisen puhdistuksen jälkeen käynti oli melko lailla parempi. Siltikin tapahtui nykimistä. Pyörä uusiksi auki ja jäähdytinletku vuosi kannen päälle kovemmilla kierroksilla. Alhaisilla ei moista ilmiötä huomannut. Petollista tässä oli se että sitä ei olisi havainnut kuin käyttämällä ajon jälkeen kun kaikki nesteet haihtuivat suoraan kannen päältä. No hyvä että löytyi.
Siispä tiivistys letkulle ja uusi yritys. Pyörä muuttui ajettavaksi, mutta silti oli selkeä tehohäviö havaittavissa. Kun viimeistä kertaa avattiin etukate niin johan syyllinen löytyi. Kaasuttimen ram-airiin tuleva ilmaletku oli jäänyt liittämättä etusuuttimeen. Eli tyhjäkäynnillä ilmaa tuli riittävästi ko. letkunpäästä, mutta kun olisi pitänyt saada paineella ilmaa sisään, oli letkunpää maskin takana ja ilma ei liikkunut riittävästi. Positiivista oli että tuli tarkastettua pyörä melko perinpohjin. Sen siitä saa kun pimeässä autotallissa tekee hommia. Riemuisaa on että pyörä kulkee taas, tosin venttiilipalojen vaihto kolkuttelee jo tuossa nurkan takana. Saapa nähdä jättääkö syksyksi vai tarviiko vielä kesällä kone repiä auki. :wink:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Kesä 29, 2006 07:12 
Poissa

Liittynyt: To Tammi 12, 2006 09:40
Viestit: 18
Tästähän kehkeytyi jatkotarina ;D
Johan ehti kone olla kasassa pari viikkoa ja luulin että homma on niin valmis että uskaltaa lyödä katteet päälle. Viikon verran ajelin katteiden kanssa ja nautin hyvistä ajokeleistä. Kunnes sitten tuttu öljynhaju iski päälle liikennevaloissa. Syylliseksi paljastui pienen tarkastelun kautta vaihdekiksin akselin stefa joka oli hienosti kerännyt kantaansa öljyhiekkakakun. Ja jälleen voisi todeta että kun hommaan ryhtyy niin tulisi vaihtaa kaikki tiivisteet samalla, pääsisi helpommalla. Nyt on taas edessä moottorin irroitus rungosta Eilen pyörä helpoimmilta osilta purkuun ja tänään tiivisteitä hakemaan. Homma sujuu kun tietää mitä on edessä. Muutamia asioita joista viime kerralla tuli otettua oppia, voisin kysellä nyt vinkkejä viisaammilta.
1- Öljynlauhduttimen joutuu ottamaan irti ja siinä on prikat jotka tulisi vaihtaa ilmeisesti joka kerta. No enpä viimeksi vaihtanut ja ilmeisesti siitäkin hieman on vuotanut. Mistä saa ostettua läjän noita prikkoja että niitä olisi hieman varastossa. Louisilta näyttäisi saavan saksanmaalta laatikollisen samaan hintaan kuin täältä yhden maahantuojalta mutta kaipa noitakin voisi jostain saada hieman edullisemmin. Ilmeisesti niiden tulisi olla kuparisia joka hieman hankaloittaa metsästystä.
2. Viimeksi jätin tuon nyt vuotavan stefan vaihtamatta kun oli niin pirun vaikea irroittaa, olisiko hyviä vinkkejä irroitukseen. Ei ollut ihan helppo ruuvimeisselillä. Pitääkö olla jonkinmoinen piikki irroitukseen.
3- Kannattaako tuota vaihdekiksin akselia käsitellä jollain rasvalla jotta saa tiiviimmän liitoksen.
4. Samalla ajattelin korjailla hieman yläkatetta joka on murtunut etulampun ja spoilerin väliseltä pätkältä, onko hyviä vinkkejä millä tuon saisi korjattua siististi ja mahdollisesti hieman tukevammin kuin aiemmin.
Siinäpä kaikki tällä kertaa ja eikun kauppoja kiertämään :wink: Saisikohan tuosta pyörästä viritettyä helposti puolikatteellisen, kun tämä purkutahti on näin kiivas.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Kesä 29, 2006 11:05 
Poissa

Liittynyt: Ti Tammi 10, 2006 11:07
Viestit: 12
Paikkakunta: Helsinki
Oletko IKH:n (http://www.ikh.fi/ikh2003/tuotteet_tyokalut.php) luetteloja selaillut. Siellä on kupariprikkalajitelmia, itse olen öljynvaihdoissa näitä käyttänyt. Bilhelvetestä ei jostain syystä näitä löydy.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Kesä 29, 2006 12:43 
Poissa

Liittynyt: To Tammi 12, 2006 09:40
Viestit: 18
No tuotapa en ollut tarkastanut. Bilteman ja Ohlsonin luettelot lueskelin läpi ja kun ei oikein muita paikkoja tullut mieleen. Täytyypä käydä visiitillä IKH:lla ja samalla oikeastaan voisin käydä matkalla motonetin tarjonnan tarkastamassa. Aika pieneltä tuo valintamahdollisuus vaikutti tuossa IKH:n lajitelmassa, mutta en ole varma oliko se ainoa vaihtoehto. No eiköhän tuo visiitillä selviä. Kiitokset vinkistä. :wink:


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 15 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com