Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Pe Maalis 29, 2024 07:09

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ti Touko 28, 2013 18:31 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 12:14
Viestit: 136
Paikkakunta: Jyväskylä
Moi,
Aina pitää vähän parannella pärrää, vaikka ei varsinaista vikaa olekaan..
Kiinnitin huomiotani Möhköni tyhjäkäyntiin. Se ikään kuin hörpöttää. Vähän kuin kasin kone. Ei siis tasaisesti, kuten kutosen kuuluisi käydä. Otin tulpanhattuja irti vuoron perään ja osottautui, että ykkösen tulpanhatun poistolla ei ollut juurikaan vaikutusta.
Seosruuvin voi ottaa vaikka kokonaan irti ja Kawa senkuin hörpöttää. Kipinä on loistava. Lähtee käyntiin, kuin uusi pyörä.
Tulppa on väriltään musta ja nokinen. Kenkää, kun antaa, niin lähtee, kuin Viitapiru. Kaikki putket kuumenee tyhjäkäynnillä tasaisesti, eli aivan hengetön se ei ole. Mutta pitäis, kai pilotti ruuvin ruuvaaminen jotenkin vaikuttaa, vai mitä?
Ajoa ei tuo juurikaan haittaa, mutta joku ei nyt ole kunnossa...
Toissa talvena juuri tuon ykköspytyn venttiilit kantoivat. Säädön jälkeen pysyneet mitoissaan. Ettei se kantaminen olisi tuhoja tehnyt? Tuskin sentään noin hyvin käyntiin hörskähtäisi.
Onko ideoita? Kaikki kiinnostaa... :o)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 28, 2013 19:36 
Poissa

Liittynyt: Pe Touko 22, 2009 19:49
Viestit: 527
Paikkakunta: Vantaa
Mulla oli viime kesänä taudinkuva juuri sama, mutta viitonen kyseessä, hermoa koetti ja kaikkeni tein, paitsi uutta ultrapesua,porata auki pitäis ne tulppaukset jos meinais..., lopulta vaihdoin toisesta satsista koko rungon ja VOT, alkoi pelittää, mutta vasemmalla sivulla on vielä joku joka vähän rötää , ei niin paha eikä tulppakaan musta ,mutta jos ens talvena sit, mutta oikeasta putkesta käy niin tasainen hönkä ,kuin saunan löyly :noidea:

_________________
Z 1300 Dfi -84

KZ 1300 B2 Touring -80


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 28, 2013 21:18 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 03:10
Viestit: 491
Mittaa puristuspaineet.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 29, 2013 03:28 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
Liekö näitä ihan silkinpehmeästi saakaan käymään. Kun ikää ja varsinkin kilsoja eli kulumaa alkaa olla monellakin. KaasariMöhköstä ei kokemusta ole mutta ei ainakaan ruiskua saa ihan täysin tasaiseen Bemu-tyyliin käymään, tai ehkä joku saa joka osaa... Mulla käynti tasoittui kun vaihdoin alkuperäisen bensapainesäätimen säädettävään ja sitten vielä seosta entrasin. Ei se käynti huonoa ollut alunperinkään mutta parani yllättävän selvästi paineen nousun myötä. Ja tulppien nokisuus häipyi näitten toimien jälkeen. Ei ole koskaan aiemmin olleet tulpat näin hyvän näköisiä. Käynti tasaantuisi vielä jos säätäisi laihemmalle mutta sitten ei toimi ajossa. Eli kompromissilla mennään jossa pientä horjumista on siedettävä. Jos laittaisi vielä alkuperäiset änkkärit niin niilläkin saisi tasaisemman käynnin tunnun. Jotenkin tuntuisi kovempien käyntiäänien korostavan "horjumista"...

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 29, 2013 22:06 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 12:14
Viestit: 136
Paikkakunta: Jyväskylä
Kiitos vastauksista. Tuo kaasarijumppa on mukavampi hoitaa, kuin kansiremppa, joten ajattelin nyt ensin keskittyä seoksiin.
Tuossa ongelmaa pohtiessani törmäsin seuraavanlaiseen ihmevehkeeseen, jolla uskoisin säädön onnistuvan.
Nimi on Gunson Colortune. Kyseessä siis lasi-ikkunalla varustettu sytytystulppa, jolla palotapahtumaa voi seurata ja sen värin perusteella seosta voi joko rikastaa, tai laihentaa.
Esim. Kaasutin Expertti Oy myy kyseistä laitetta.
Itselläni huuto sisässä eBayssä. :)
katso oheinen klippi:



Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 29, 2013 23:13 
Poissa

Liittynyt: Pe Touko 22, 2009 19:49
Viestit: 527
Paikkakunta: Vantaa
Juu minäkin tulin siihen päätelmään , jotta tyhjäkäynnillä ei saa ilmaa tarpeeksi, elikkäs sieltä ilmanputsarin puolelta ne 2 reikeliä, toinen, antaa korvausilmaa kohokammioon ja toinen tyhjäkäyntipiiriin, se juurikin tukossa, keski ja yläkierroksilla saa ilmaa luistin kautta kun kaasuläppäkin on raollaan, silloin tukossa ollessa ei seosruuvi tottele lainkaan kun ilma ei tule sekaan ruuvin juuresta , siis sieltä kurkun laesta niistä 3kpl reijistä jotka on heti läpän takana kaasarin rungossa, ne on jotain 0,8mm kun mig-lanka taitettuna yli 90 ast menee varovasti sisiin, parempi ensin jynssätä vaik 0,6mm ettei survo tukkoon ja katko lankaa sisään, lankaan pihdeillä n.8mm pokkaus ja päästä terävät, pihdeillä kun katkoo, pää ei ole pyöreä, sillä rassaa ja esin crc carb cleaneria perään ja reippaasti toistoja ja seoruuvi kun on pois mujut tullee sumun mukana kun kaasaripaketti on nurinpäin sylissä, onnea vaan kandee muuten ottaaa kaikista auki siis 18kpl , se yksi reikä sillä kurkuss muuten tulee jut seos ruuvin kohdalta, juurikin missä on ruuvissa se tappi, siis vaikuttaa juuri se ruuvin korkeussäätö siis kakun ja ilman määrä, mutta ne 3 on läpän kiinni ollessa ne ratkaisevat reijät , siis hyvä ollä auki , ja se reitti josta ilma tulee sinne kanavaan , sieltä saattaa joutua poraamaan niitä tulppauksia kulmista, aikas kihara ilman kulku , mutta ilman puute se musta tulppa on :lukea: sitten säädä tolla lasitulpalla kun tottelee seos ruuvia, niin minäkin tein ja parani aikansa mutta rungon vaihto kävi helpommin kuin poraus ja jenkatulpan laitto. manuaalissa taitaa olla kaaviokuva kuinka milläkin kierrosalueella mikäkin säätö vaikuttaa , ja mistä liemit ja ilmat virtaa milloinkin :yes:

_________________
Z 1300 Dfi -84

KZ 1300 B2 Touring -80


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Touko 30, 2013 00:35 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
Colortune-tulpalla minäkin omaani tutkailen. Ainakin se on parempi kuin ei mitään... Milloin lie keksitty. Isä sen joskus 80-luvulla hommasi omiin ropaamisiinsa että ihan uusi juttu se ei ole. Kaasareita säätäessä varmaankin vielä hyödyllisempi kun niitä voi säätää eri kierrosluvuilla kun taas ruiskuMöhkössä seossäätö eli TPS:n kääntö ymmärtääkseni vaikuttaa koko kierrosalueeseen.

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Kesä 04, 2013 10:16 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 12:14
Viestit: 136
Paikkakunta: Jyväskylä
make-62-kzt,


Kiitos kattavasta vastauksesta. Silti kysyisin vähän tarkennuksia...
Elikkä siis se rassaus tapahtuu sielä kaasarin kurkun katossa olevien reikien kautta? Niinkö?
Ja ilmaruuvit irti?

Tossa, kun on tuo kuva, niin muistatko kummatko reijistä menee ilmaruuville, ylemmät, vai alemmat?


Kuva


Viimeksi muokannut finjerry päivämäärä Pe Maalis 21, 2014 17:13, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Kesä 04, 2013 21:25 
Poissa

Liittynyt: Pe Touko 22, 2009 19:49
Viestit: 527
Paikkakunta: Vantaa
Nyt en muista , mutta osta crc carb cleneria Tai vastaavaa ja teroita se jatkopilli , ja työnnä reikään n 5-6mm sisään jossa reikä suppaa, suihkauta , niin tuleeko sieltä reikäryppäästä vai vai tuleeko kohokammioon , tulikohan tyhjäkäynti suuttimen juureen ,jet flow .425 juureen, vai tulikos vain korvausilmana, se ruuvi ei ole ilmaruuvi , vaan seosruuvi tyhjäkäynnille /alakierroksille, voit ensin antaa sen ruuvin olla paikallaan niin suihkeet tahoaa paremmin ,mujut tulee ulos rassauksen yhteydessä, myös paineilmaa voi käyttää lisänä , kun kalvot on pois, mutta varovasti jottei pakkaa jo kanavassa olevaa töhnää reikien tukkeeksi, siis rassausta ja liuotushoitoo, kandee virittää läpät auki asentoon vaikka rautalangalla, jotta pääset sillä koukkupää langalla paremmin reikiin käsiksi. :yes: ja sitä lankaa voi hiukan avittaa talttapää meisselin lappeella kampeamalla, mutta varovastijottei taitu ja katkea, hermoo kysyy ,mutta vaiva palkitaan :moto:

_________________
Z 1300 Dfi -84

KZ 1300 B2 Touring -80


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Kesä 11, 2013 13:59 
Poissa

Liittynyt: La Huhti 07, 2012 13:45
Viestit: 3
Julli kirjoitti:
Mulla käynti tasoittui kun vaihdoin alkuperäisen bensapainesäätimen säädettävään ja sitten vielä seosta entrasin.


Minkälaista säädintä käytät? Onko uudessa säätimessä käytössä alipaineohjaus , kuten alkuperäisessäkin säätimessä?

Oma samanikäinen laite menee liian rikkaalle tyhjäkäynnillä, jos tps:n avulla huijaa seoksen niin rikkaalle, että vetää paremmin.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Kesä 12, 2013 08:35 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
Ebaysta tilasin, 28,50$ oli hintaa kuluineen ja Hongkongista tuli (näkyy kuvissa photobucket-kuva-albumissa). Ei näytä enää olevan tuota myynnissä mutta suunnilleen samanlaisia ja samassa hintaluokassa tai jopa halvempia näyttäisi olevan. Laatuhan tuossa epäilytti ja epäilyttää osittain vieläkin mutta toistaiseksi on toiminut ok.

Nyt on alipaineletku kiinni ja toiminnassa kun en ole keksinyt miten sen saisi siististi ja turvallisesti tulpattua niin että sen voisi jättää valeeseen säätimeen kiinni. Ehkä hitusen paremmin toimii kun letku on tulpattu, vaikea sanoa varmasti kun käyntiero saattaa johtua jostakin muusta myös, todennäköisesti kuvittelen mutta jopa kelillä tuntuisi olevan vaikutusta asiaan, siis lämpötilalla ja/tai kosteudella...

Mutta toistaiseksi vanhaan säätimeen takaisin en vaihda. Niin paljon paremmin toimii kone kaiken kaikkiaan käynnin osalta ja tehoakin tuntuu olevan enempi kaikilla kierroksilla. Bensankulutus lisääntyi litran, nyt menee siististi ajaen noin 7 litraa satasella. Noin äkkiseltään tämmöinen asiaa ymmärtämätön voisi johtopäätellä että jos ei aiemmin kunnollisten paineitten puuttuessa saanut kakkua riittävästi, niin ei kulunut bensaakaan mutta eipä ollut näin mukavaa käytettävyyttä eikä tehoakaan samalla lailla kuin nyt. Ennenkin peli kyllä toimi kun en paremmasta tiennyt...

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Kesä 12, 2013 09:32 
Poissa

Liittynyt: La Huhti 07, 2012 13:45
Viestit: 3
Mihin arvoon nostit bensanpaineen?

Käsittääkseni alipaineohjauksen tarkoiutus on rikastuttaa seosta kaasua avattaessa kiihdytyspumpun tapaan. Omani toiminta parani kun vaihdoin alipaineletkut uusiin, mutta silti bensaa ei saavedätettäessä tarpeeksi. Pitääpä kokeilla tuota.

Sen olen huomannut, että seokseen vaikuttaa yllättävän paljon moottorin lämpötila. Olen vaihtamassa uutta termostaattia, koska matka-ajossa lämmöt eivät pysy tarpeeksi korkealla.

Janne


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Kesä 12, 2013 19:25 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
Kolmen baarin kohdalle sen suunnilleen olen laittanut. "Suunnilleen" sen vuoksi että jos tänään laitan sen kolmeen baariin niin huomenna viisari voi olla hieman alle tai yli kolmen, riippuen mitä ilmeisemmin bensan lämpötilasta (tosin liekö kaikki vaihtelu lämmöstä johtuvaa vai onko osansa myös itse säätimellä ja sen laadukkuudella :tuota: ).

Alipaineohjauksen ymmärtääkseni pitäisi nostaa bensapainetta (=pitää se tasaisena suuttimilla) kun kahvatessa paine linjastossa laskee eli eikös siinä ole kyse seoksen rikastuttamisesta, ainakin tavallaan...

Tuolla muuten aiheesta lisää (lähes sivun lopussa) jos ulkomaankieli taipuu. Noilla tiedoilla minä liikkeelle lähdin ja hyvin pitkälle samalla lailla on käytännössä mennyt.

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Kesä 17, 2013 20:25 
Poissa

Liittynyt: La Huhti 07, 2012 13:45
Viestit: 3
Kävin Mopo-Sportista Malpassin säätimen. Alkuperäinen säädin antoi 2,2 baria.

Uudella säätimellä kolmeen säädettynä tyhjäkäynti tasottui heti kylmänäkin, kävi tasaisemmin. Moottorin lämmettyä paineet tuntuivat pysyvän samoissa lukemissa.

Tänään satoi, huomenna testilenkille.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com