Pitkällisen, muutaman orvon öljytipan vuotamisen jälkeen GPZ900R alkoi tiputtamaan vähän ronskimminkin öljyä. Ihmettelin aikani, että mistä tuo muka tulee, mutta vesipumpultahan se.
Googletuksen seurauksena selkisi, ettei kyseessä ole mitenkään harvinainen vika, vaan vesipumppu pyörii öljypumpusta ja välissä on tiivisteet sekä vesi- että öljypuolella. GPZZone myy
"water pump repair kit"tiä, jossa on selkeähköt ohjeet korjaamiseen.
Ajokaudenkin ollessa vielä vaiheessa, kaivelin asiaa hiukkasen lisää ja vaikuttaisi siltä että pelkän öljypuolen tiivisteet voisi vaihtaa erikseen, niin ei tarvitsisi tilailla ja odotella postin kulkemista. O-rengas pumpun akselilla vaikuttaa olevan normaali O-rengas, ja akselitiivisteeksi kävisi ilmeisesti 12x28x7A NBR-tiiviste, joita saanee enemmän tai vähemmän hyllytavarana. Vesipumpun ulkokopan tiiviste kuitenkin vähän askarruttaa, tuollainen O-renkaan omainen se on, mutta Kawasakinkaan osanumeroa en saanut kaivettua, eli mahtaako olla vain iso O-rengas väkivalloin paikalleen lykättynä? Toisena asiana ihmetyttää GPZZonen korjaussarjan kolmas O-rengas, jota ei ohjeissa mainita missään. Laakerit ovat varmaan myös ihan hyllytavaraa, jos niissä on sanomista.
Onko kukaan korjannut näitä aiemmin? Jos saisi vähän vahvistusta omille ajatuksille ja selvennyksiä epäselviin kohtiin, niin tekisipä hyvää.
_________________
ZZR1400 '09
BlackGPZ 900 R '86 -
636 puolat, ZX-10 koko keula, 5,5" ZX-9 takavanne ja jarru, +4 sytkä, 4-1, ymsZL 1000 '87
Liki vakio ja liki rumaEx Z 750 Ltd twin '82/83, Ex Aprilia Tuareg 125 '88
Rock on rajaton riemu!