Julli kirjoitti:
Eroz kirjoitti:
... vai harrastavatko kaikki nykyisin vaan Möhköjä tai ilmajäähykawoja?
Ilmajäähyistä en tiedä mutta jospa Möhkökuskit on niin kusessa romujensa kanssa että niistä sen takia juttua piisaa...
No nyt komento takaisin ja kaikki mahdolliset avautumiset tekniikkamurheista siis tähän. Pitäisi varmaan avata oma ketju, mutta sotkussahan nämä tuntuvat muutenkin olevan.
Tulipahan laitettua ketjunkiristin ja kyllä matalien kierrosten kolina väheni. Tarkastin Eliminaattorin samalla, sielläpä oli vielä ehjä alkuperäisratkaisu - tai siis, joku oli vaihtanut uuden alkuperäisratkaisun, ainakin kytkinkopan jäljistä päätellen.
Saman tien kunnostin vesipumpun ja loppui öljyvuoto sieltäkin. Öljypohjan sihdin siivous kosahti kiireeseen ja pyöristyneeseen pakosarjan pulttiin. Paremmalla ajalla, ja säkällähän ne laivatkin seilaa?
Muuta pääsiäisen saldoa oli ZZR1100D:n takaiskarin laitto GPZ:aan, yleiset muut huollot ja molempien laitteiden venttiilinvälysten tarkastukset. Kaikki toleransseissa yhtä GPZ:n imuventtiiliparia lukuunottamatta, jotka olivat aivan kantamisen rajoilla. Vähän kuin verkon paikkaamista tuo venttiilien säätö, hakee vaan ei soisi löytävänsä. Lopulta ihan terapeuttista puuhaa, mutta kun tuon venttiilikopan saisi vähän helpommalla pois ja etenkin paikalleen, niin olisin tyytyväinen. ZL:n bensatankin kiinnikkeet ovat ikävän lähellä ja GPZ:ssa joutuu etukatteen apurunkoa siirtelemään.
Onneksi on sentään tuo puolajumppa helpompaa kun ei tarvitse niitä ruuvailla.
Jaa niin, ZL1000:n nokkaketjun kiristin (mallia ZZR näytti olevan siinäkin, eli "räikällä") näytti olevan jumissa. Päässyt räikän salvan pikkujousi kääntymään jotenkin vintturaan. Onneksi ei ollut päässyt vahinkoa tapahtumaan, vaan oli ollut riittävän kireällä. Samaten GPZ:n tankin korvausilmaletku oli ollut kroonisesti lytyssä juuri sen verran, että kävi vähän laihalla tietyissä tilanteissa. Kaikenlaista sitä onkin.
Vielä täksi päivää jäi tasapainoakselin luota lähtevän öljylinjan vuoto, ei ollut uusia kupariprikkoja tallissa ja tiputtamaanhan se jäi. Varmaan olisi syytä vaihtaa tasapainoakselinkin stefa, ja säätää mokoma akseli myös. Hämmentää, kun ZL1000:ssa ei tuota akselia ole ollenkaan, mutta tuntuu käyvän kovasti pehmeämmin.
_________________
ZZR1400 '09
BlackGPZ 900 R '86 -
636 puolat, ZX-10 koko keula, 5,5" ZX-9 takavanne ja jarru, +4 sytkä, 4-1, ymsZL 1000 '87
Liki vakio ja liki rumaEx Z 750 Ltd twin '82/83, Ex Aprilia Tuareg 125 '88
Rock on rajaton riemu!