Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Huhti 25, 2024 21:20

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Pe Huhti 04, 2014 13:28 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 05, 2009 19:58
Viestit: 184
Eli yhdestä isosta GPZ900R/ZRX/ZX1000A/ZG1000/ZL moottoriperheestähän on kyse.

Omasta GPZ:sta starttiketjun kiristin on rikki ja rumentanut kytkimen ulkokuorta aika rajulla tavalla. ZL1000 pitää samalta suunnalta sellaisia ääniä, että lienee syytä tarkistaa mistä on kyse. Mitenkään kovin harvinaista kiristimen rikkoutuminen ei vaikuta olevan, ja alle 1k kierroksilla tyhjäkäydessä kuuluvasta rajusta rallatuksesta voi päätellä kiristimen olevan heikko. Muun pahan lisäksi kiristinmekanismista saattaa irrota pala, ja sekä ulkokopan sisäpuolesta että kytkimen uloimmasta kehästä saattaa irrota paloja, joten öljysihdin tarkastus on myös tehtävä.

Yhden kappaleen tilasin tälläisiä, suolaiseen hintaan 80e tulleineen posteineen päivineen:

http://kwickstand.net/Hyper-Formance.com/Tensioner_Tamer.html

Vielä en kerinnyt laittamaan paikalleen. Ohjeistus vaikuttaa pätevältä ja ko. kaverilla on asiallinen asiakaspalvelu. Oletteko muut toverit kärsineet kiristimen katkeamisesta, ja miten olette ratkaisseet ongelman? Alkuperäisosilla vai muuten? Löytyykö arpisten veteraanien sotatarinoita - vai harrastavatko kaikki nykyisin vaan Möhköjä tai ilmajäähykawoja?

_________________
ZZR1400 '09 Black
GPZ 900 R '86 - 636 puolat, ZX-10 koko keula, 5,5" ZX-9 takavanne ja jarru, +4 sytkä, 4-1, yms
ZL 1000 '87 Liki vakio ja liki ruma
Ex Z 750 Ltd twin '82/83, Ex Aprilia Tuareg 125 '88
Rock on rajaton riemu!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Huhti 04, 2014 22:06 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 11:52
Viestit: 377
Paikkakunta: tyrvää
Jees, saman kikkareen tilasin ja asensin nyt talvella. Onhan sillä kilohintaa ja oikeutus firman sloganille "Expensive Lightweight Shit"... :mrgreen: '

On minusta välttämätön kuitenkin ja sopivasti jäykistää tuon onnettoman insinjöörien keksinnön. Siis se takaiskunrajoitin ei toimi.
Sitä orgis kiristintä kun pyörittelet tovin käsissäsi, niin et enää ihmettele miksi ei se toimi........minusta vähintäänkin outo keksintö.
No eihän semmoinen rakenne voi toimia!......Noh, toimiihan se tietysti aina sen X kilometrimäärän (minulla hiukan reilun 10 000km) ja sitten rupes tulee jälkiä kytkimeen.
Se rajoitin ei vaan pidä, kun on tarpeeksi aikansa vatkannut eestaas.

En näe syytä ostaa uutta orgis kiristintä, muuta kuin sitten kun se liuku on kulunut loppuun....ja sekin kannattaa amputoida hetimiten... :manaa:

_________________
edesmenneet: Gpz 750R-86 ja KLR 650-90 Tengai. Nyt ajossa ZRX1200R-06

"All you're good for is goofing around with your friends on your moped"

-Frank Powell-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 05, 2014 18:05 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
Eroz kirjoitti:
... vai harrastavatko kaikki nykyisin vaan Möhköjä tai ilmajäähykawoja?

Ilmajäähyistä en tiedä mutta jospa Möhkökuskit on niin kusessa romujensa kanssa että niistä sen takia juttua piisaa... ;)

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 22, 2014 11:23 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 05, 2009 19:58
Viestit: 184
Julli kirjoitti:
Eroz kirjoitti:
... vai harrastavatko kaikki nykyisin vaan Möhköjä tai ilmajäähykawoja?

Ilmajäähyistä en tiedä mutta jospa Möhkökuskit on niin kusessa romujensa kanssa että niistä sen takia juttua piisaa... ;)


No nyt komento takaisin ja kaikki mahdolliset avautumiset tekniikkamurheista siis tähän. Pitäisi varmaan avata oma ketju, mutta sotkussahan nämä tuntuvat muutenkin olevan.

Tulipahan laitettua ketjunkiristin ja kyllä matalien kierrosten kolina väheni. Tarkastin Eliminaattorin samalla, sielläpä oli vielä ehjä alkuperäisratkaisu - tai siis, joku oli vaihtanut uuden alkuperäisratkaisun, ainakin kytkinkopan jäljistä päätellen.

Saman tien kunnostin vesipumpun ja loppui öljyvuoto sieltäkin. Öljypohjan sihdin siivous kosahti kiireeseen ja pyöristyneeseen pakosarjan pulttiin. Paremmalla ajalla, ja säkällähän ne laivatkin seilaa?

Muuta pääsiäisen saldoa oli ZZR1100D:n takaiskarin laitto GPZ:aan, yleiset muut huollot ja molempien laitteiden venttiilinvälysten tarkastukset. Kaikki toleransseissa yhtä GPZ:n imuventtiiliparia lukuunottamatta, jotka olivat aivan kantamisen rajoilla. Vähän kuin verkon paikkaamista tuo venttiilien säätö, hakee vaan ei soisi löytävänsä. Lopulta ihan terapeuttista puuhaa, mutta kun tuon venttiilikopan saisi vähän helpommalla pois ja etenkin paikalleen, niin olisin tyytyväinen. ZL:n bensatankin kiinnikkeet ovat ikävän lähellä ja GPZ:ssa joutuu etukatteen apurunkoa siirtelemään. :axe: Onneksi on sentään tuo puolajumppa helpompaa kun ei tarvitse niitä ruuvailla.

Jaa niin, ZL1000:n nokkaketjun kiristin (mallia ZZR näytti olevan siinäkin, eli "räikällä") näytti olevan jumissa. Päässyt räikän salvan pikkujousi kääntymään jotenkin vintturaan. Onneksi ei ollut päässyt vahinkoa tapahtumaan, vaan oli ollut riittävän kireällä. Samaten GPZ:n tankin korvausilmaletku oli ollut kroonisesti lytyssä juuri sen verran, että kävi vähän laihalla tietyissä tilanteissa. Kaikenlaista sitä onkin.

Vielä täksi päivää jäi tasapainoakselin luota lähtevän öljylinjan vuoto, ei ollut uusia kupariprikkoja tallissa ja tiputtamaanhan se jäi. Varmaan olisi syytä vaihtaa tasapainoakselinkin stefa, ja säätää mokoma akseli myös. Hämmentää, kun ZL1000:ssa ei tuota akselia ole ollenkaan, mutta tuntuu käyvän kovasti pehmeämmin.

_________________
ZZR1400 '09 Black
GPZ 900 R '86 - 636 puolat, ZX-10 koko keula, 5,5" ZX-9 takavanne ja jarru, +4 sytkä, 4-1, yms
ZL 1000 '87 Liki vakio ja liki ruma
Ex Z 750 Ltd twin '82/83, Ex Aprilia Tuareg 125 '88
Rock on rajaton riemu!


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com