Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Huhti 25, 2024 09:39

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 32 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: La Huhti 05, 2014 17:47 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 28, 2009 14:07
Viestit: 129
Paikkakunta: Jyväskylä City
Juuri tuollaisen otsikon vesipyssyn kotiin ajoin.
Ongelmana kierrokset jää 4000 huutamaan, tyhmäkäynnin kun pudottaa alas, tippuu kierrokset, mutta sitten ei pysy ilman kaasuttelua käynnissä...
Kauhujuttuja jo luin, että kaasari joutuu uusimaan, sellaiseen ei tällä hetkellä ole varaa.
Pitäisikö käyttää kaasarit irti ja putsata, samalla tarkistaa imukurkut ja putsarin kunto?
Useamman vuoden ollut todella vähällä käytöllä kyseinen yksilö, viime kesänäkin pari sataa kilsaa vain ajettu, voisiko olla käytön puutetta ja tuoretta bensaa vailla?

Aamulla möin Viragon pois, siihen ei tarvinnut koneen puolelle koskea, kun bensaa vain tarjosi, olihan se liian tylsää. Kawan kanssa tuli heti haasteita. Vielä kun oppisi ne customin jäljiltä jalat sinne taakse viemään, pari kertaa meinasin jo vaihdepolkimelle astua... :cycle:

_________________
Kawasaki GPx 750 R -87


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 05, 2014 20:47 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Vaikuttaisi siltä, että seokset turhan laihalla. Tämä voi johtua mm. ilmavuodosta eli kone imee ylimääräistä ilmaa jostain esim. kovettuneista kumikurkuista.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 05, 2014 22:04 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 28, 2009 14:07
Viestit: 129
Paikkakunta: Jyväskylä City
Täytynee huomenna nykäistä kaasarit irti ja tutkiskella.
Pystyykö jollain kikkakolmosella rikastamaan, vähintäänkin joutuu imukaulat päällystämän jollain kumipaikka-aineella?
Bensakin lienee viimevuotista, täytyy ajaa mahdollisimman tyhjäksi ja pistää uutta tilalle.

Aika kovaa ääntä jostain kuuluu, jakoketju taitaa näissä pitää meteliä. Vakioputketkin, ei tarpeeksi peitä koneen ääniä. Rälläkkää ja MIGgiä taitaa kaivata.
Venaremppaa kuulemma tehty pari sataa kilsaa sitten, imupuolelta vaihdettu uusiin, pakopuoli kunnossa...

Onko totta, mitä jostain ulkolaiselta foorumilta luin, venat kannattaisi säätää 3000 km välein?!? :hammer: Ei riitä aika tai vaihtoehtoisesti lompakko tuollaiseen.

Meinasin jo H***a Cebarin ensin hankkia, mutta on se vaan tylsä peli, kerran jo testattu. Kawassa vaan löytyy luonnetta, vastaavaa on Jawassa, sekin kokeiltu. :pappa:

_________________
Kawasaki GPx 750 R -87


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 05, 2014 23:17 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Uudet imukurkut kannattaa hommata jos vanhat on pykineet. Kaasarien purku ja puhdistus alkaa olemaan kaasaripelien arkea nykybensasta johtuen, samalla tulee todettua osien kunto.
Tuolta CMS varmaan edullisimmin, valitse malli ja hae räjäytyskuvista cylinderhead, sieltä kurkut löytyy. Näkyy myös saatavuus samalla.
http://www.cmsnl.com/kawasaki-zx750_model12879/
Se 3000 km välein säätö on lähinnä juuri ennen remonttitarvetta, eli venat alkavat kantamaan jossain vaiheessa tosi nopeasti. huono kymäkäynnistyvyys on ekoja merkkejä kun kantaminen alkaa, kuumassa koneessa välys kasvaa sen verran että tiiviys riittää.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 06, 2014 07:13 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 28, 2009 14:07
Viestit: 129
Paikkakunta: Jyväskylä City
Täytynee etsiä kurkut, Stormikin taisi noita myydä, tai sitten hankin paikallisen firman kautta, heillä on suhteit ulkomaillekin.

Venoja siis tuskin tarvitsee vielä murehtia. Vasta sisäänajossa, 62000 mittarissa, mikä saattaisi pitää paikkansakin, sen verran siistissä kunnossa ja edellinen omistaja on yksityisyrittäjä, viimeiset 10 vuotta ajanut todella vähän, parina kesänä korkeintaan pari tonnia, useimmiten ei sitäkään.
Jos venahuolto on koneistamolla tehty, luultavasti samalla on tsekattu kannen kunto?

Miten jakoketjun kiristin, hitsillä lisää ainetta päähän ja paikalleen?

_________________
Kawasaki GPx 750 R -87


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 06, 2014 12:54 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 28, 2009 14:07
Viestit: 129
Paikkakunta: Jyväskylä City
Vajaa 100km tuli pyöriteltyä.
Kiekat huutaa, paitsi kun pyörittää tyhjäkäynnin käytännössä pois kokonaan, kiekat tippuu, mutta tyhjäkäynti tietenkään ei...

Uudet kurkut laitoin tilaukseen, vaikka ei nuo sivusta tökkimällä ihan korpuilta tunnu.
Ilmanputsarin kansi oli näköjään unohtunut joskus ruuvata kiinni, ruuvitkin jäänyt pois. Uudet ruuvit ja kiinni, eipä tunnu auttavan.

Mikähän pitää ääntä, kaikilla kierroksilla ja kytkimen asennosta riippumatta tasainen naputus. Ei kai venat voi äännellä? Tosin se on Kawa, jos ei ääntä kuulu, ainakin rikki.
Venojen tarkistus ei mikään mahdoton juttu, tankki irti, venakopan kannet auki ja hommiin, joten tuo lienee lähikuukausina edessä.

Hyvin kulkee, jos alle 3000 tippuu kiekat ja kaasua antaa, nykii hetken, mutta siitä ylöspäin 10000 ainakin rääkyy ja kulkee kuin pieni eläin.
Ykkösellä vaatii jostain syystä kierroksia jonkun verran, jotta jaksaa liikkeelle lähteä, onko normaalia?

Kaasaritkin kai otettava irti ja auki, josko siellä jotain likaa löytyisi.
Tankki täynnä uutta bensaa, jospa se siitä kun hiukan saa kilometrejä mittariin.

Vaimentimet vaimentaa liikaa, olisiko mitään helppoa keinoa lisätä mökää? :mrgreen:

_________________
Kawasaki GPx 750 R -87


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 06, 2014 14:11 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 11:52
Viestit: 377
Paikkakunta: tyrvää
Pikkuhannu kirjoitti:
Vajaa 100km tuli pyöriteltyä.
Kiekat huutaa, paitsi kun pyörittää tyhjäkäynnin käytännössä pois kokonaan, kiekat tippuu, mutta tyhjäkäynti tietenkään ei...

Uudet kurkut laitoin tilaukseen, vaikka ei nuo sivusta tökkimällä ihan korpuilta tunnu.
Ilmanputsarin kansi oli näköjään unohtunut joskus ruuvata kiinni, ruuvitkin jäänyt pois. Uudet ruuvit ja kiinni, eipä tunnu auttavan.

Mikähän pitää ääntä, kaikilla kierroksilla ja kytkimen asennosta riippumatta tasainen naputus. Ei kai venat voi äännellä? Tosin se on Kawa, jos ei ääntä kuulu, ainakin rikki.
Venojen tarkistus ei mikään mahdoton juttu, tankki irti, venakopan kannet auki ja hommiin, joten tuo lienee lähikuukausina edessä.

Hyvin kulkee, jos alle 3000 tippuu kiekat ja kaasua antaa, nykii hetken, mutta siitä ylöspäin 10000 ainakin rääkyy ja kulkee kuin pieni eläin.
Ykkösellä vaatii jostain syystä kierroksia jonkun verran, jotta jaksaa liikkeelle lähteä, onko normaalia?

Kaasaritkin kai otettava irti ja auki, josko siellä jotain likaa löytyisi.
Tankki täynnä uutta bensaa, jospa se siitä kun hiukan saa kilometrejä mittariin.

Vaimentimet vaimentaa liikaa, olisiko mitään helppoa keinoa lisätä mökää? :mrgreen:


Jos alkuperäis vaimentimet kovin siistit ja ruosteettomat, niin ÄLÄ veikkonen vaan niitä rälläköi. Ihan liian arvokkaat silvottaviksi....jostain biltemasta tai motonetistä saa tarvike pönttöä halvalla, joista saa askarreltua kyllä. :axe2:

Muuten suosittelen käymään pelin läpi ihan rauhassa niiltä osin mitä jo mainitsitkin. :yes:

_________________
edesmenneet: Gpz 750R-86 ja KLR 650-90 Tengai. Nyt ajossa ZRX1200R-06

"All you're good for is goofing around with your friends on your moped"

-Frank Powell-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 06, 2014 14:23 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Moottorin puristukset kannattaa mitata, niin voi päätellä venttiilien pitävyyden, onko kaikissa mukeissa liki samat.
Venttiilinsäätöhän tuossa koneessa on ruuvisäätöinen ja kun säätöruuvien kierrettä on paljon näkyvillä, alkaa ko. venttiili olemaan finaalissa.
Kaasareiden perkuu ja kurkkujen ehdoton tiiviys ennen mitään säätöjä tai mennään metsään seosten kanssa.
Kumikurkut alkavat vuotamaan kannen ja kurkun välistä, kurkkujen tiivistyspinnan kumin kovettuu ja menee "hämähäkin seitille" eli niihin tulee halkeamia, joista ylimääräistä ilmaa horii imun vaikutuksesta imukanavaan ja kone jää huutamaan. Joutokäynnin lasku väkisin ei auta vaivaan, sillä vaan saadaan ilman kulku loppumaan kaikissa mukeissa, niissä vuotamattomissakin. Kaasun vastaavuus menee huonoksi.
Vuoto tapahtuu siis luistin jälkeisellä osuudella. Joskus kaasareiden läppien vuotava akselikin on horinut ilmaa, kun kaasarin rungot ovat kuluneet akselin kohdalta väljiksi. Kaasarin kurkut "palavat" kuumuudesta johtuen aikaa myöten korpuiksi tiivistyspinnan kohdalta.

Starttisprayta koneen käydessä joutokäynnillä vuotokohtaan kierrokset alkavat nousta. Pitää muistaa vaan aineen herkkä syttyvyys, mielummin kylmälle koneelle tehtävä.

Kun kylmän koneen saa käyntiin voi nopeasti kokeilla juuriputkien lämpöjä käsin, ilman ryyppyä pitäisi testi tehdä, eikä ihan kannen juuresta tai näpit palaa nopeasti. tuolla tavalla saa selville onko joutokäyntipiirit kaikissa toiminnaltaan samankaltaiset.
3000 kierroksen korvilla alkaa pääsuutin piirin vaikutus.

Jos jonkun mukin joutokäyntipiiri on tukossa, voi liikkeellelähtö olla tuskallista kierroksien käyttelyä. Liikkeelle lähtö oireet viittaavat hieman siihen.
Kaasarin perkauksessa paineilmapistoolilla pääsee vertaamaan kaasarien kanavien ilmavirtauseroja. Bensapinnat pääsee näkemään kun irroittaa kaasarin tyhjennys ruuvin ja työntää sopivan kokoisen läpinäkyvä letkun reikään ja nostaa letkun kaasarien rinnalle ja avaa hanan, jolloin bensapinnan pitäisi nousta tiivistepinnan tason alapuolelle. Tämä toistetaan jokaiselle kaasarille erikseen, pyörä tietysti keskituelle, reunimmaisia kaasareita voi pitää mitta-asteikkona.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 06, 2014 16:10 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 28, 2009 14:07
Viestit: 129
Paikkakunta: Jyväskylä City
Vaimentimet on siistit, joten jätetään rauhaan. Metsästän 4-1 putkea jostain, helpompi tehdä mökäpönttö tarvittaessa päähän.
Tosin nyt on hiljainen pikkukiekoilla, kierroksilla tuokin murisee, joten jos ei putkistoa löydy, jätän näin.

Tuossa tankin otin irti. Kurkut tuntuu ehjältä, mutta uudet vaihdetaan kun saapuu. Kauanko mahtaa olla toimitusaika CMSsällä? Samalla sitten otan kaasarit auki, sen verran ahdasta näyttää olevan, etten viitsi montaa kertaa testata.
Putsarin ja kaasarin välisissä kurkuissa keskimmäisistä puuttuu jouset kauloista, ne täytynee jostain improvisoida.

Se muuten jää aina siihen 4000 huutamaan, ei millään muulla laske kuin tyhjäkäyntiruuvi pienelleen kääntämällä, jolloin siis ei huuda, mutta ei pysy käynnissä ilman että kaasukahvalla hiukan nostaa kierroksia.

Miten nuo letkut, on hiukan halkeilleet, siis tankista kaasarille. Paksu letku tulee tankista kaasareiden keskelle, en irroittamatta tarkkaan näe minne. Toinen letku tulee 2. tai 3. kaasarin synkronointinippaan, jos en väärin nähnyt. Nelosen nipan suojuksessa on muuten joku teippi, voiko tuosta imeä ilmaa?
Kaasarit kannattaa kai käydä synkkaamassa, kunhan saa jotenkin toimimaan?
Ei sattuisi ketään kawazilaista olemaan Keski-Suomen alueella, jolla olisi synkkamittari??? :help:

Ykkösen tulpanhattu on rikki osittain, ihme ettei oireile. Uudet hatut ja taidan tulpatkin hakea huomenna, iridiumit kuulemma paikallaan nyt.

Imuvenat siis vaihdettu pari, no nyt kolme satkua sitten, joten pitäisi olla kohdillaan. Ei tuo ääni ilman kypärää niin pahasti sieltä kuulu, lienee Kawan sydämenlyönnit, hengissä siis on. :P
Tarkistushan ei ole kuin tunnin ehkä parin homma, vaikka rauhassa tekee, saapa sitten olla miettimättä sitä.

Täytynee tehdä toistaiseksi pielavetinen ja kiristää kaasuvaijeri sen verran, että pysyy käynnissä kaasu pois eikä jää huutamaan? :cycle:

_________________
Kawasaki GPx 750 R -87


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 06, 2014 16:30 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
CMS tavara tulee viikossa kahdessa.
Kurkkujen nipoista saattaa hyvinkin vuotaa, niissä on alunperin kumitulpat, nekin voivat haljeta ja vuotaa tai olla vanhuuttaan väljiä.
Jouset ilmanputsarin kurkkuihin voi korvata hyvälaatuisilla kapeilla (metallikielisillä Panduit) nippusiteillä.
Letkut kannattaa vaihtaa uusiksi, etanolibensa kovettaa nopeammin letkut vaihtokuntoon.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 07, 2014 15:11 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 28, 2009 14:07
Viestit: 129
Paikkakunta: Jyväskylä City
Miten muuten on laita tulpanhattujen kanssa; ykkösestä on jo aikaisemman omistajan johdosta vaihdettu suora tarvikehattu ilman kumisuojaa, sekin jo rikki.
Alkuperäistä ei helpolla löytynyt, mutta voisiko tuohon samantien pistää kaikki uusilla tarvikehatuilla?
Netin ihmemaassa parikin firmaa myy NGK:n tarvikehattuja tähän malliin.
Meneekö sinne koloon vettä, jos ei varmuusväline ole välissä, varsinkin kun katteet on lähdössä luultavasti pois jossain vaiheessa.
Jostain kuminpalasta kai siihen voisi itse muotoilla sopivan tiivisteen.

_________________
Kawasaki GPx 750 R -87


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 07, 2014 22:46 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 28, 2009 14:07
Viestit: 129
Paikkakunta: Jyväskylä City
Näyttää USP että torstaina paketti pitäisi ovella olla. Ja perjantaina vapaapäivä, taitaa mennä kaasarijumpassa tuo, viikonloppu onkin sitten toivottavasti mukava toimivalla Kawalla töihin päristellä... :moto: :jump:

_________________
Kawasaki GPx 750 R -87


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 08, 2014 02:05 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 05, 2009 19:58
Viestit: 184
Pikkuhannu kirjoitti:
Miten muuten on laita tulpanhattujen kanssa; ykkösestä on jo aikaisemman omistajan johdosta vaihdettu suora tarvikehattu ilman kumisuojaa, sekin jo rikki.
Alkuperäistä ei helpolla löytynyt, mutta voisiko tuohon samantien pistää kaikki uusilla tarvikehatuilla?
Netin ihmemaassa parikin firmaa myy NGK:n tarvikehattuja tähän malliin.
Meneekö sinne koloon vettä, jos ei varmuusväline ole välissä, varsinkin kun katteet on lähdössä luultavasti pois jossain vaiheessa.
Jostain kuminpalasta kai siihen voisi itse muotoilla sopivan tiivisteen.


Toivottavasti sulla on puolatkin vaihdettuna jos lähdet noita tekemään. Onko GPX:ssä "uima-allas" mallin venakoppa (vasemmalta puolelta ketjun takia umpinainen, oikealta avoin allas) kuin GPZ:ssa? Jos on, niin varmasti menee vettä ellei ole tiiviiksi tehnyt, ja oman kokemuksen mukaan tarvikehatut falskaavat eikä veden pääsyä tulpan päälle voi estää millään tilapäisellä tiivisteliimalla (ehkä jos Sikaflexiä vetäisi tulpanreikään, mutta kun pitäisi joskus saada ne tulpatkin vaihdettua :hammer: ). Lystikkäitä efektejä sillä toki saa, kun ykkönen alkaa sytyttämään yhtäkkiä ja huomaa Kawan raa'at tehot.

2 saman aikakauden Kawaan suorat puolat laittaneena en voi kyllä kellekään muulle kuin museopussihousuille suositella vakioratkaisua. Nämä tukkivat tiiviisti myös aukot, eikä vesi pääse sisään. Lisää informaatiota vaikka tuosta ketjusta tällä foorumilla:

Suorasytytyspuolat

Jim Goose kirjoitti:
Kun kylmän koneen saa käyntiin voi nopeasti kokeilla juuriputkien lämpöjä käsin, ilman ryyppyä pitäisi testi tehdä, eikä ihan kannen juuresta tai näpit palaa nopeasti. tuolla tavalla saa selville onko joutokäyntipiirit kaikissa toiminnaltaan samankaltaiset.
3000 kierroksen korvilla alkaa pääsuutin piirin vaikutus.


Nuori pullamössösukupolvi, jonka sormenpäät eivät ole kovettuneet kuin tietokonenäppäimistön näpyttelystä käyttää tuollaista:

15e infrapunamittari

Kannattaa tilata tarvittava 9v paristo samalla, tai pariston hankinta kotimaasta tulee kalliimmaksi ;D

Tuo kierrosten roikkuminen on kyllä todella rasittava tauti. Itsekin olen sen kanssa saanut takuta kovasti.

Mitä venttiilien säätöön tulee, niin en itsekään allekirjoita tuota 6tkm väliä. Aikanaan itseäkin peloteltiin pitsikansikoneen huikealla venttiilien säätötarpeella. Oman kokemuksen ja kokeneempien tyyppien tarinoiden perusteella olen tällä hetkellä siinä uskossa, että kun ne on kerran säätänyt, on potentiaalia päästä kovinkin pitkälle. Ja säätötarpeen huomaa juuri tuosta kylmäkäynnistyksen vaikeudesta. Lopulta, ruuvisäätöisen koneen venttiilien säätö ei loppupeleissä ole kovin vaikeaa tehdä itse.

Lopuksi - olen aika monena keväänä ollut kateellinen kaverille, joka ei vaivaudu edes irroittamaan Hondansa akkua talveksi, ja keväällä vetäisee sen tallista pihalle, napista tulille, vaihtaa öljyt ja pistää renkaisiin ilmaa, siinä missä itse Kawalla joutuu yleensä johonkin jumppaan. Tien päällä tunne on tosin toisinpuoleinen :king:

_________________
ZZR1400 '09 Black
GPZ 900 R '86 - 636 puolat, ZX-10 koko keula, 5,5" ZX-9 takavanne ja jarru, +4 sytkä, 4-1, yms
ZL 1000 '87 Liki vakio ja liki ruma
Ex Z 750 Ltd twin '82/83, Ex Aprilia Tuareg 125 '88
Rock on rajaton riemu!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 08, 2014 10:20 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 28, 2009 14:07
Viestit: 129
Paikkakunta: Jyväskylä City
Ei tässä vaiheessa jaksa puolia vielä miettiä, hatut alkuperäisiksi vaan. Ehkä jossain välissä kun innostuu ja löydän sopivat puolat, muokkaan tuonkin.
On ihan tasainen, ei siis uima-altaita. Kulahtaneet kumit on, joten eiköhän sinne uudet hatut laiteta, nuo suojakumit tulee ilmeisesti mukana orkkiksissa.

On jossain paha vuoto tai sitten kaasarit moskaa täynnä. Käyntiin lähtee kyllä jotenkuten, mutta alakierroksilla meinaa sammua, pitää kaasulla kiusata, muuten tukehtuu.
Kokeilin putsari pois paikaltaan, oireet pahenee, joten laihalla käy.

Jospa nyt tämän pari päivää töihin pääsisi vielä, perjantaina sitten kaasarit putsaukseen ja kurkut vaihtoon.

Pelottaa kysyä, mutta mikähän ääni koneesta kuuluu, enemmän vasemmalla puolella kuunneltuna, ikäänkuin suhinaa. Vaikea paikallistaa.
Taidan sen mekaanisen nokkaketjun kiristäjänkin laittaa tilaukseen, ei tartte sitä sitten enää miettiä.
Pystyykö asentamaan aukaisematta venakoppaa, jos sormin ensin kirii tiukkaan ja sitten kone käynnissä kääntelee kohdalleen?

Yammu oli Hondamainen, napista tulille ja baanalle, tosin tylsä ajettava.

_________________
Kawasaki GPx 750 R -87


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 08, 2014 22:39 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 28, 2009 14:07
Viestit: 129
Paikkakunta: Jyväskylä City
Ebaysta puolia jo metsästin, sieltäpä löytyy, 50€ tulee posteineen edullisimmillaan, eli jossain vaiheessa otetaan työn alle.

Onko pahakin merkki, kun moottorijarrutuksessa paukuttaa putkessa, varmasti äsken heräsi muutama henkilö, kun alamäessä kaasu kiinni päästin tulemaan ja kauhea pauke.

Onneksi päivässä tulee vain parikymmentä kilsaa ja perjantaina sitten kaasarit pöydälle, jospa tuo sen verran kärsisi ajella.

Mitkähän mahtaa muuten olla vakiosuuttimet, täytyy ne tarkistaa puhdistuksen ohessa?

_________________
Kawasaki GPx 750 R -87


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 10, 2014 17:59 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 28, 2009 14:07
Viestit: 129
Paikkakunta: Jyväskylä City
UPS kävi ovella, mutta olin töissä. Kotona odotti lappu ja numero. Soitin ja huomenna klo 14-16 olisi kuriiri meikäläisen pihalla.
No ei muuta kuin kuriirin terminaaliin ja paketti matkaan, nyt olisi uutuuttaan kiiltäviä Kawazaki original partseja pussillinen.

Lisäksi noudin pehmeät synkkanippojen kumit, kokonaista 10,50€ köyhdyin noistakin.
Olipa melkoinen mp-liike, bensaletkua ei hyllystä löytynyt, joten Mötönetistä kangaspintaista letkua ja muutama klemm ari mukaan.
Huomiselle lupasi vettä, räntää, lunta ja vanhoja mummoja taivaalta, mutta seuraava vapaapäivä on vasta tiistaina, joten kaasarit irti ja uudet osat & putsausta tiedossa.

Ihmettelin eilen töihin lähtiessä, että nytkö se startti pimeni, ei nimittäin sanonut mitään. Sitten tajusin pistää vapaalle, johan läksi tulille... :puna:

_________________
Kawasaki GPx 750 R -87


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 10, 2014 18:55 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Tuolta näkee suutinkoot, mikä lie niistä vakio koko.
http://www.cmsnl.com/kawasaki-1987-f1-z ... ml#results
Mekaaniset nokkaketjunkiristimet kiristetään sormin pohjaan, sitten 1/4 kiekkaa auki. Jos jättää sormitiukkuuteen tai tiukemmalle, menee kuumalla koneella vitja ylikireäksi, joutokäynti katoaa ja paikat hajoaa. Kokeiltu on.

Moottorijarrulla putkessa paukkuminen viittaa vuotoon pakopuolella tai sopat on sekaisin. Onko tuossa saaste reedventtiilit paikallaan venakopassa, nekin vuotavat vanhemmiten, ne kannattaa poistaa ja kanavat sylinterinkannessa pakokanavaan tukkia.

Suhina viittaa imupuolella olevaan vuotoon. Jos sulla on bensaletkua, työnnä toinen pää korvaan ja toista päätä liikuttelee kaasarien tienoolla. Näin löytää vuotokohtia.

Lämpimiin keleihin on vielä aikaa, remppaa ehtii hyvin tehdä.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Huhti 11, 2014 11:23 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 28, 2009 14:07
Viestit: 129
Paikkakunta: Jyväskylä City
Joopa joo, väärät kurkut sitten tilasin...
On malliin 1987 A5: ZX750, kun piti olla F1 ZX750.

Eli jos jollakin A5 malli, nyt saa halvalla kurkut.

En jaksanut kaasareita edes yrittää irti, sen verran ahdasta. Kurkut kylläkin on ihan pehmeät, joten tuskin sieltä vuotaa.
Putsarin päässä kurkut kovat, kiilasin paikalleen, jotta pysyy kaasareissa.

Puhdistusainetta ruiskutin kaasarin imupuolelle, mutta ei mitään eroa entiseen.

Kokeilin moottorin käydessä suihkia putsausainetta kurkkuihin, ei mitään vaikutusta tunnu missään.

Ei toimi muutenkaan, 3000 kiekasta kun pistää 2. vaihteella hanaa, ensin miettii ja nykii, ennenkuin tarpeeksi kiekat nousee, sitten ampuu matkaan. Kaupunkiajo melko mahdotonta siis.

Edellisen omistajan mukaan viime kesänä toimi ihan hyvin, epäili kaasuvaijerin säätöä. Ei se siellä vika ole, kahdella vaijerilla ei oikein voi jäädä kaasu auki.

Alkaa mennä usko, että tätä saa ajettavaksi laisinkaan. Parempi kun pistää pilkkahintaan myyntiin ja ostaa vaikka Yamahan, ei vielä niin epätoivoinen ole, että Hontan hankkisi... :takoo:

_________________
Kawasaki GPx 750 R -87


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Huhti 11, 2014 16:00 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Tuo kiihdytyksessä tapahtuva booaus viittaa bensan puutteeseen. Onko bensalinjassa ylimääräinen filtteri, jos on ota pois. Hanan oma filsu pitäisi riittää, lisäfilsut vaan hidastavat virtausta ja juurikin kiihdytyksessä oireet tulevat ilmi kun soppaa tarvitaan nopeammin hetkellisesti.
Vika voi olla hanassakin, ei aukea tarpeeksi alipainetoiminnolla tai muuten vaan ei riitä virtaus.
Tarviit balanssimittarit alipaineiden tarkistukseen jos olet jo noita aiemmin listattuja tarkistuksia tehnyt.

Jos nokkaketjun jako on hieman poskellaan se tekee myös vastaavia oireita.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Huhti 11, 2014 21:13 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 11:52
Viestit: 377
Paikkakunta: tyrvää
Juu ei siinä ny auta muu kuin kärsivällisyys. Kuumailmapuhallin vaan kauniiseen käteen ja kaasarit pois! :yes:

_________________
edesmenneet: Gpz 750R-86 ja KLR 650-90 Tengai. Nyt ajossa ZRX1200R-06

"All you're good for is goofing around with your friends on your moped"

-Frank Powell-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 12, 2014 14:55 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 28, 2009 14:07
Viestit: 129
Paikkakunta: Jyväskylä City
Kärsivällisyyttä on, mutta ei aikaa.
Työt on etelään, emäntä vie lapset muutosta johtuen pohjoiseen, joten mopo on pakko olla liikenteessä ainakin kesäkuun alkuun asti...

Hoitsun hommiin vielä palasin ja vapaat on sitten milloin sattuu, ei oikein meinaa ehtiä enää paneutua kovin syvällisesti, kaiken lisäksi kerrostalon pihassa ei ihan atomeiksi viitsisi purkaa... :aatu:

No jospa ensi viikolla olisi hyvät kelit ja purkaisi vaan.
Miten mahtaa tuo toimia Biltsun öljytyillä vaahtomuoviputsareilla, huonosti tietenkin. Olisi vaan huomattavasti helpompi purkaa.

Miksei jaappanin insinöörit voineet miettiä vähän pidemmälle, joskus näitä joutuu kuitenkin paloittelemaan, joten voisi olla vähän enemmän tilaa... :mur:

_________________
Kawasaki GPx 750 R -87


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 12, 2014 19:02 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Vastasit itsellesi oikein noitten suodattimien vaihdon toimivuudesta.
Eipä jaappanin inssit ajatellut pyörää noin pitkälle toimivan samoilla kumi ja muoviosilla, niillä kun on elinkaarensa.
Tuoreilla kurkuilla kaasarit lähtevät pois ja paikalleen aika kivutta, yli-ikäisinä etanolibensiinin ryvettäminä niihin pitää soveltaa lämpöoppeja muovin käytöksen muutokseen.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 12, 2014 20:59 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 11:52
Viestit: 377
Paikkakunta: tyrvää
On ne viheliäiset ottaa kaasarit pois juu. Gpz:aan aikoinaan kaasarijumppaa jouduin tekemään ja hiki tuli.

Zrexiin ei vielä ole joutunnu, kaikkia poppakonsteja käyttänyt oon ettei tarviskaan, ainakaan joka vuosi. Pensaan syksyllä lisäaineet ja käytellyt olen vähintään n. 2 kuukauden välein ja ainakin päästänyt usein pri asennolla uutta mehua kaasareihin ettei kuivuisi. Tuosta viimeisestä konstista tiedä sitten..... onko edes järkevää.

Gpz:an kanssa koitin kerran ja päästin kaasarit talveksi tyhjiksi, vaan ei oikein hyvältä sekään keväällä tuntunut kun bensaa tuli sitten tiivisteiden läpi jonkin aikaa....

_________________
edesmenneet: Gpz 750R-86 ja KLR 650-90 Tengai. Nyt ajossa ZRX1200R-06

"All you're good for is goofing around with your friends on your moped"

-Frank Powell-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 14, 2014 13:26 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 05, 2009 19:58
Viestit: 184
Se on todella perseestä näiden vanhojen kanssa, kun E10 bensa ja muutenkin vanhenevat osat aiheuttavat yhtälön, jossa muuttujia on niin monta ettei tiedä enää mistä päästä pitäisi lähteä ja järki meinaa mennä.

Likaiset ja kuluneet kaasarit, vuotavat letkut, venyneet nokkaketjut, kuolemaa tekevät puolat, kantavat venttiilit ja kirsikkana kakussa hapertuneet sekä kovettuvat kumit, niin siinähän sitä on mistä ihmetellä oireita. Omia kokemuksia löytyy muuten täältä ketjusta, mutta sanonpa sulle suoraan sen, että vähimmän tuskan tie on lähteä pala kerrallaan ja itse lähtisin juurikin noista uusista kumikurkuista molempiin päihin. Siinä saa kaasaritkin pois paikoiltaan ja paikalleen noin miljoona kertaa vähemmällä vaivalla.

Omat GPZ ja ZL vertailuna, ZL:ssä on uudet kumikurkut molemmissa päissä, GPZ:ssa ei, arvaa kummassa on mennyt hermot tyhjäkäynnin hakemiseen? Pseudotieteellisenä kokeena, jos pääsiäslomalla jostain syystä olisi tolkuttomasti aikaa (vaikka molemmat pyörät pitäisi tietty viilata iskuun) voisinkin koittaa vaihtaa nuo kumit päittäin ja katsoa siirtyykö oireet. Starttiapu ei mullakaan kerro mitään. En ole tilannut uusia kumeja vielä ikuisuusprojektina olevan Megasquirtin takia, taitaisi olla aika, vaikka nyt on bensapumppua, imukurkkuja ja muuta pientä vaille kaikki ruiskukamat ostettuna... :proots:

_________________
ZZR1400 '09 Black
GPZ 900 R '86 - 636 puolat, ZX-10 koko keula, 5,5" ZX-9 takavanne ja jarru, +4 sytkä, 4-1, yms
ZL 1000 '87 Liki vakio ja liki ruma
Ex Z 750 Ltd twin '82/83, Ex Aprilia Tuareg 125 '88
Rock on rajaton riemu!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 14, 2014 22:18 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 28, 2009 14:07
Viestit: 129
Paikkakunta: Jyväskylä City
Kumikurkkuja ei tuohon löydy, on loppu toistaiseksi.
Pitää palauttaa nuo tilatut vääränmalliset.
Sylinterinpään kurkut on ihan pehmeät, putsarin päässä taas kivikovat.
Käytettynä löytyy, mutta on samanvuotisesta, tuskin sen parempia.
Kaasaritkin maksaa vain 200€ romuttamolta, ei taida kannattaa, kun on saman ikäisestä?
Puolat on tulossa ison järven takaa, johdot hesasta.

Tänään taas töissä kävin. Tuntuu kuin alkaisi hiukan paremmin toimia, liikkeellelähtökin onnistuu.
Kun pitää kiekat yli 3000 kiihdyttäessä, ei nyvi vaan kulkee.
Ihan alakierroksilta ei oikein tahdo jaksaa tyhjäkäynnilläkään ensin kiekaista, joten jotenkin tuntuu, että siellä on joku suutin/muu kolo tukossa.

Keskiviikko ja torstai vapaalla, joten jos ei ihan tajuttomasti vettä tiputa, otan kaasarit irti.
Helpoin kai lämmittää putsarin puolen kurkkuja ja repiä irti, sen jälkeen vasta kaasarit.

Jos uskaltaisi venakopankin nykäistä auki ja välykset & nokkaketjun ja ajoituksen sekä reed-venttiilit tsekata.
Millä nuo viimeksimainitut kannattaa tukkia, jos sellaiset vielä löytyy?

Mitkähän mahtaa olla venavälykset, saksankielinen huolto-opas on ladattu, mutta mahtoiko tuossa mainintaa olla???

_________________
Kawasaki GPx 750 R -87


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 15, 2014 17:13 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 28, 2009 14:07
Viestit: 129
Paikkakunta: Jyväskylä City
No ei se ihme, ettei oikein toimi.
Irroitin kaasarit, kurkut muuten on ihan pehmeät, ei kovettumia.
Ei muuta kuin bensat pihalle ja järjestyksessä avaamaan.
Aloitin nelosesta, luisti pois, kalvo ehjä, pohja auki, siistiä on...

Ykkönen viimeiseksi, kansi auki ja ihmettelin, kun on niin bensaa kalvossa, kun muissa ei: rungossa halkeama, pytyn puolelta on kalvo varmasti vuotanut, kun päivä paistaa läpi. :monitor:

Onneksi juuri pari päivää sitten kyselin osia Speedermanilta, jossa Kawan sisko on purettuna.
Kaasaripaketista nyt sitten pari sataa egua köyhdyn, kun eivät yksittäisiä myy.
Pääsiäisenä varmasti koko kesän parhaat ajokelit ja meikäläisen mopo seisoo. :''

Kannattaako alkaa sen enempää säätämään ja purkamaan kaasaripaketteja ja vaihtaa ykkönen nykyiseen pakettiin, vai pistää uusi paketti paikalleen ja kovaa ajoa? Putsata ne täytyy varmasti joka tapauksessa ensin ja synkronointi edessä.

Mutta ehkä meillä Gepexin kanssa on vielä yhteisiä kilometrejä edessä... :stobe:

_________________
Kawasaki GPx 750 R -87


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 15, 2014 17:18 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 28, 2009 14:07
Viestit: 129
Paikkakunta: Jyväskylä City
Niin ja jos jollain sattuu olemaan tuollainen ehjä ykköskaasari joutilaana, saattaisin ostaa jopa pois, saattaisinpa jopa jonkun matkan päästä sen noutaa tässä pääsiäisen pyhinä, Speedermanilta kun voi kestää, kun postittavat... :toks:

_________________
Kawasaki GPx 750 R -87


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 16, 2014 19:04 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 05, 2009 19:58
Viestit: 184
Harmi homma, etten ole omasta patteristostani vielä saanut haluttua eroa, vaan tarvetta on edelleen. Kävin Speedermanilla loppusyksystä (on tuossa parinkytä kilsan päässä) eikä se GPZ näyttänyt kovin pahalta, vaikea tekniikasta sanoa mitään toki päältä. Samaten harmi, etten ole Kankaanpää - Jkl siivua heittämässä nyt pääsiäisenä, meinasi niinkin olla suunnitelmissa.

Seosruuvien O-renkaat kannattaa ainakin siivossa tarkistaa, tiedä kävisikö sinne ihan tavan O-rengaskokoelman rinkulat, empiirisesti testattuna toistaiseksi toimii. Kannattaa tehdä myös "perussynkka" kaasareille pöydällä paketissa rakotulkin avulla, saa edes sinnepäin tontille. Ja tietty venttiilien välysten säädöt vaikuttavat kaasarisynkkaankin, joten se kannattaisi tehdä ihan ekana. Ja kun välyksiä lähdet tekemään, voit olla liki varma että venakopan tiiviste menee uusiksi. :)

GPX:n tapauksessa sentään sulle varmaan myydään oikea tiiviste toisin kuin eräille (köh köh Storm-motor).

_________________
ZZR1400 '09 Black
GPZ 900 R '86 - 636 puolat, ZX-10 koko keula, 5,5" ZX-9 takavanne ja jarru, +4 sytkä, 4-1, yms
ZL 1000 '87 Liki vakio ja liki ruma
Ex Z 750 Ltd twin '82/83, Ex Aprilia Tuareg 125 '88
Rock on rajaton riemu!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 17, 2014 17:56 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 28, 2009 14:07
Viestit: 129
Paikkakunta: Jyväskylä City
Noniin, uudet kaasarit ehdin hakemaan, jäi vielä vartti aikaakin, että matkahuolto menee kiinni...

Tänään ei enää ehdi rempata ja huomennakin töissä aamuvuoron, mutta ilta sitten puretaan ja putsaillaan.
Melko likaiset on, mutta eiköhän ne puhtaaksi lähde.

Katsotaan sitten mitä vielä menee pieleen.. :yesyes:

_________________
Kawasaki GPx 750 R -87


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Huhti 18, 2014 18:27 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 28, 2009 14:07
Viestit: 129
Paikkakunta: Jyväskylä City
Kaasareista ei mitään yllätyksiä paljastunut, hiukan moskaa pohjalla mutta ilmeisesti ei viinabensaa ole käytetty, kun tiivisteet ei turvonnut.

Silmäsynkroon ja uudet letkut sekä synkronippojen kumit.

Paikalleen laitto yhtä tuskaa, mutta viimein mahtui.
Palautusvaijerin jätin vielä pois, mutta täytyy laittaa paikalleen, kunhan jaksaa, kaasu kääntyy näköjään väärään suuntaan ympäri...

Kädet täristen toinen käsi pri-napilla ja toinen startilla. Starttaa starttaa...
Yskäisee...

SE ELÄÄ!!!!!

Kone hiukan lämpöiseksi, ryyppy kokonaan pois, tyhjäkäyntiä pyörii, kaasutusta,käy 5000, laskee tonniin.

Koeajo tehty, näköjään lämppämittari, termostaatti sekä flekti toimii.

Kannatti siis sijoittaa uusiin kaasareihin.
Seuraavaksi ölpät ja suodatin vaihtoon ja venojen tarkistus/säätö kunhan vähän kelit paranee.

Jos joku osaa/haluaa venoja säätää, ilmoittautukaa, itse en tuohon ole edelleenkään juurikaan perehtynyt, joten apu on enemmän kuin tarpeen.

Seuraava projekti onkin sitten puolien vaihto ja putkisto.

Mahdolliset kirjoitusvirheet laitetaan kännykän piikkiin, kakarat omii läprin taas... :(

_________________
Kawasaki GPx 750 R -87


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 32 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com