Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Ti Huhti 16, 2024 06:59

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: La Touko 03, 2014 19:11 
Poissa

Liittynyt: La Touko 03, 2014 18:39
Viestit: 9
Paikkakunta: Seinäjoki
Ongelmana seuraava:
Eli pyöränä vm-90 vn1500. Viime kesänä ostettu ja pelas moitteettomasti yli 2000km, ainut mikä piti vaihtaa oli jännitteentasaaja ja akku joka oli mennyt sitä mukaa.
Tämän jälkeen ei oirinut ja ajelin varmaankin sen tuhannen km OK. Oli talvisäilytyksessä kylmässä tallissa ja tein pienen koelenkin 5km n. kk sitten ja kaikki pelas OK.
Nyt sitten alkuviikosta hain tallista, lähti käyntiin ok ja käytin tyhjäkäynnillä n.5 min ei ongelmia.
Sammutin, 10 min. jälkeen takaisin ja pyörä ei luvannutkaan enää. Tulpat kasteli, ja yhteen tulppaan neljästä tuli hieman öljyä mutta ei vuotoja näkynyt missään.
Vaihdoin jopa vanhat bensanloput tankista uusiin ja ei käynnistynyt. No, seuraavana päivänä kokelin uudestaan ladatulla akulla ja lähti heti käyntiin! Kokeilin sammuttaa muutaman kerran ja aina lähti. Kokeilin vielä ottaa öljyntäyttöaukon irto käynnissä ja ei huohottanut eli ilmeisesti männänrenkaatkin kunnossa?No, kului 3 päivää eli tänään kokeiliin käyntiin niin ei luvannutkaan vaikka vaihdoin vielä uudet tulpat. Mikähän prkeles :kk: voisi olla vikana?puola vai mikä? Vaikuttaisi ainakin sähkövialta.
Tämä on allekirjoittaneen ensimmäinen pyörä enkä pahemmin ole remonttia ennemmin tehnyt mutta jos joku voisi hieman vinkata niin hieno homma

_________________
Paino on voimaa, ylipaino ylivoimaa


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Touko 03, 2014 20:37 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Veikkaisin bensapuolta. Joko soppaa ei saa tai jotain on tukossa. Vanha bensa tekee seistessään tepposia suuttimille.
Kokeile ottaa ilmansuodattimelta kaasarille lähtevää kurkkua auki ja starttipilotilla kurkun sisään samaan aikaan kun pyörität konetta startilla.
Jos pörähtää hetkeksi tulille, vika on bensapuolella. Tarkista kipinän tulo tulpille ennen koetta.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 04, 2014 08:54 
Poissa

Liittynyt: La Touko 03, 2014 18:39
Viestit: 9
Paikkakunta: Seinäjoki
Oolsprait,pitää kokeilla. Kiitosta tästä

_________________
Paino on voimaa, ylipaino ylivoimaa


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 04, 2014 13:50 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 23, 2013 22:17
Viestit: 35
Paikkakunta: Helsinki
Kannattaa myös tyhjentää kaasarit. Tyhjennysproppu ristipää ruuvilla on siinä kaasarien alareunassa. Bensa valuu ulos pohjassa olevasta nipasta. Käytä ohutta letkua,ettei valu konelle. Ota tulppa irti ja kiinni tulpanhattuun ja tulppa kiinni moottoriin sopivaan kohtaan ja starttaa, niin näet antaako kipunaa. Jos on hyvä kipinä niin tutkisin bensavikaa.

_________________
Prätkällä en osaa ajaa mutta eipä sitä muut tiedä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 04, 2014 19:42 
Poissa

Liittynyt: La Touko 03, 2014 18:39
Viestit: 9
Paikkakunta: Seinäjoki
Kiitosta infosta, kokeilin vielä tosiaan tuon kipunan mutta eipä tullu säihkettä mistään letkusta ja päättelin/mittasin puolan niin ilmeisesti sökönä.
Eipä muuta kun kaupoille ja CMSNL.com:ista sitten jos ei muualta löydy. Mutta taidan vielä varmuudeksi putsata ne kaasarit, voivat olla muutenkin epäsynkassa koska
aina kun pysähdyn esim.valoihin ja vaihdan vapaalle niin kierrokset nousee muutaman sata kierrosta. Ainakaan reikää en päällisin puolin katsomalla ole löytänyt kurkuista. No, onneksi ajokelitkin (aste lämmintä ja lunta enemmän kun jouluna) on yhtä perseestä kun polttoaineen verotus niin nyt on vielä hyvää aikaa korjailla

_________________
Paino on voimaa, ylipaino ylivoimaa


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Touko 29, 2014 15:34 
Poissa

Liittynyt: La Touko 03, 2014 18:39
Viestit: 9
Paikkakunta: Seinäjoki
Eli pitää vielä tarkentaa mikä oli vikana, vika siis korjattu jo aiemmin mutta lopulti käynnistysviat johtui yksinkertaisesti huonosta johdotuksesta eli yhdestä maakaapelista oli tehty kolme ja kaksi näistä lakkkasi sitten yhdistämästä ja vielä päivän viiveellä eli kun yhden korjasi kone toimi, seuraavana päivänä taas ei puhunut mitään ja kun molemmat teki uudestaa niin pyörä on sen jälkeen toiminut moitteettomasti :dokut:

_________________
Paino on voimaa, ylipaino ylivoimaa


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com