Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Pe Maalis 29, 2024 15:03

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 27 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Su Joulu 14, 2014 22:32 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Vihdoin viimein aloitin ZG:n talvihuollon - sieltä vaikeimmasta päästä eli tulpista. Vanhojen poisottaminen vaati katteen alasivupalojen poiston, vakkarin haarakappaleen irrottamisen, ylävesiletkujen irottamisen termarin puolelta ja vasta sitten pääsi kiertämään Kawan omalla tulppa-avaimella tulppia irti. Huomenna sitten uudet Denson Iridiumit (IX24B) paikalleen sekä ylävesiletkut ja haarakappale kiinni. Katteen alapalat kiinni myöhemmin. Uudeksi akuksi on tulossa 20Ah:n Snell Super XLMotosta:ltä hintaan 67,90 eur. Vakkarin ohjauspaneelin (valetankin päällä) päälle on tulossa Sonyn kauko-ohjain ja AutoGaugen volttimittari. Bensaletkut tulevat myös uusiutumaan ja tietenkin öljyt Delvac MX.

Aika vähän tuli kilsoja tänä vuonna: 9273 km - vei tuo Savoon muutto hieman aikaa, mutta asia korjataan luultavasti tulevalla kaudella. Ja olihan Larryllä niitä allelaskemisongelmia alkukaudesta.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Joulu 15, 2014 15:57 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 05, 2009 19:58
Viestit: 184
Raato kirjoitti:
Vihdoin viimein aloitin ZG:n talvihuollon - sieltä vaikeimmasta päästä eli tulpista. Vanhojen poisottaminen vaati katteen alasivupalojen poiston, vakkarin haarakappaleen irrottamisen, ylävesiletkujen irottamisen termarin puolelta ja vasta sitten pääsi kiertämään Kawan omalla tulppa-avaimella tulppia irti. Huomenna sitten uudet Denson Iridiumit (IX24B) paikalleen sekä ylävesiletkut ja haarakappale kiinni. Katteen alapalat kiinni myöhemmin. Uudeksi akuksi on tulossa 20Ah:n Snell Super XLMotosta:ltä hintaan 67,90 eur. Vakkarin ohjauspaneelin (valetankin päällä) päälle on tulossa Sonyn kauko-ohjain ja AutoGaugen volttimittari. Bensaletkut tulevat myös uusiutumaan ja tietenkin öljyt Delvac MX.

Aika vähän tuli kilsoja tänä vuonna: 9273 km - vei tuo Savoon muutto hieman aikaa, mutta asia korjataan luultavasti tulevalla kaudella. Ja olihan Larryllä niitä allelaskemisongelmia alkukaudesta.


Onko ZGeessä noin kovan takana tulpat? ZL:ssä meinasin vaipua epätoivoon, mutta Motonet-mallin tulpanavaimelle kun näytti rautasahaa ja vetäisi pään lyttyyn, sai sellaisen jolla juuri ja juuri nousevat kaikki ilman ylimääräistä purkamista ja avaimen yläpää on juuri sen verran esillä että saa kiintoavaimella kiinni..

Tietenkin jos ei tulppaongelmista kärsi kroonisesti, lienee aivan sama onko vähän enemmän vai vähemmän hommaa. GPZ:ssa mahtuu melkein millä vaan ottamaan.

Muuten suosittelisin kiinalaista OMG Battery-LiFePo-akkua eBay:stä mutta ei taida tuossa pyörässä olla se painonsäästö etusijalla :)

_________________
ZZR1400 '09 Black
GPZ 900 R '86 - 636 puolat, ZX-10 koko keula, 5,5" ZX-9 takavanne ja jarru, +4 sytkä, 4-1, yms
ZL 1000 '87 Liki vakio ja liki ruma
Ex Z 750 Ltd twin '82/83, Ex Aprilia Tuareg 125 '88
Rock on rajaton riemu!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Joulu 15, 2014 18:21 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Eroz kirjoitti:

Onko ZGeessä noin kovan takana tulpat? ZL:ssä meinasin vaipua epätoivoon, mutta Motonet-mallin tulpanavaimelle kun näytti rautasahaa ja vetäisi pään lyttyyn, sai sellaisen jolla juuri ja juuri nousevat kaikki ilman ylimääräistä purkamista ja avaimen yläpää on juuri sen verran esillä että saa kiintoavaimella kiinni..

Tietenkin jos ei tulppaongelmista kärsi kroonisesti, lienee aivan sama onko vähän enemmän vai vähemmän hommaa. GPZ:ssa mahtuu melkein millä vaan ottamaan.

Muuten suosittelisin kiinalaista OMG Battery-LiFePo-akkua eBay:stä mutta ei taida tuossa pyörässä olla se painonsäästö etusijalla :)


On todellakin, koska heti tulppien yläpuolella menee noin miljoona piuhaa katteelle. Tapauksessani asiaa hankaloittaa sekin, että ylävesiletkut eivät ole alkuperäisiä, kun ne tulivat viime kesänä vaihdettua tarvikeletkuihin. Alkuperäisissä letkuissa tuo tulppien olemassaolo on otettu muotoilussa huomioon. No, onneksi noita Iridium-tulppia ei täydy vaihtaa kovin usein.

Mietin itsekin LiFePo-akkua, mutta rajallinen rahatilanne sai valitsemaan geeli-akun. Alunperin akkuna on normaali nesteakku, mutta sen sijoitus pyörän kenties kuumimpaan paikkaan syylärin päälle haihduttaa akkuvettä melkoisesti.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Joulu 15, 2014 22:33 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Nyt on sitten uutukaiset tulpat (Denso IX24B) paikoillaan ja vesiletkutkin kiinni eli tilanne Raadon hyväksi 1-0 :jump:

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Joulu 17, 2014 22:02 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
No niin, nyt on akku ja lisämittarit kiinni sekä sähkötyötkin tehty siltä osin. Mutta eipä vaan jaksanut lähteä käyntiin vaikka akku oli täpötäysi - starttimoottori pyöritti konetta jotensakin vaivaisesti. Eli seuraavaksi otetaan starttimoottori tarkasteluun. Muistaakseni minulla on ZG -86:n startti varastossa, joten eiköhän noista kahdesta saa väkerrettyä yhden reippaasti pyörittävän. Pistetilanne siis tasapali 1 - 1 ja meikäläisen syöttövuoro :P

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Joulu 18, 2014 06:05 
Poissa
ShowMan
ShowMan
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 12:02
Viestit: 2620
Paikkakunta: Hattula
Melkosta wääntämistä...
Kuulostaa samalta kun yrittäisi tehdä nykyautoon jotain konehuoneeseen... :roll:

_________________
-kunnia meni mutta maine kasvaa-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Joulu 19, 2014 13:43 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 16:50
Viestit: 889
Paikkakunta: Niinijoki
KooJii kirjoitti:
Melkosta wääntämistä...
Kuulostaa samalta kun yrittäisi tehdä nykyautoon jotain konehuoneeseen... :roll:


Tuohan on vielä helppoa verrattuna kaksintaisteluun Raato-riepu-taisteluyksikkö kontra Roope Anttoni. Raadon kanssa ollaan häviöllä ja reippaasti, vaan periksi ei (ehkä) anneta. :cycle:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Joulu 20, 2014 15:26 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
riepu kirjoitti:
Tuohan on vielä helppoa verrattuna kaksintaisteluun Raato-riepu-taisteluyksikkö kontra Roope Anttoni. Raadon kanssa ollaan häviöllä ja reippaasti, vaan periksi ei (ehkä) anneta. :cycle:

Roope Anttoni on vaan siinä mielessä helpompi,että sen kone mahtuu kulkemaan jopa ZG:n perälaukussa tarpeen niin vaatiessa. Ja koneen poisto/asentaminen takaisin Roopen runkoon on huomattavasti helpompaa kuin vastaava homma ZG:ssä :jump:

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Joulu 22, 2014 23:58 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Nyt on ahkeroitu poltooaineen syötön parissa eli vaihdettu bensansuodatin sekä uusittu pumpun ja kaasareiden välinen letku. Kaasarit on synkattu ja tuoreet Delvac MX:t laitettu koneeseen. Startin korjaussarjaa vielä odottelen - toivottavasti tulee ennen joulua. Ajovalo tulee muuttumaan Xenonista LEDiin. Jenkeistä löytyi suhteellisen halpa H4-muutossarja (6000K, 3000 Lm) kaikkine tarvittavine komponentteineen hintaan 42,99 USD postikuluineen eli suht. edullisesti. Parasta kyseisessä sarjassa on se, ettei se vaadi mitään ylimääräisiä ohjausbokseja - piuha vaan kiinni alkuperäiseen polttimon piuhaan ja johan riittää valoa ainakin mainoksen mukaan :P

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Joulu 30, 2014 17:06 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Tämä on kohtalon ivaa :takoo: Uusin nimittäin laturin hiilet ja kaiken varalta käytin sitä autosähköpajalla testipenkissä ennen asentamista ZG:hen. Tuomio oli tyly: ei lataa yhtään eli todennäköisesti jännitteensäätäjä kaput. Katsoin säätäjän hinnan CMS:ltä ja tuolilta meinasin pudota: pikkaisen vajaa 400 euroa - ei ollut itku kaukana. Menin sitten katsomaan Ebay.comiin, josko sieltä saisi halvemmalla ja löytyihän sieltä uusi kokonainen laturi piuhoineen kaikkineen ja rahteineen hintaan 199 euroa :jump: Tietysti tuohon tulee vielä tulli päälle, mutta kuitenkin se tulee huomattavasti halvemmaksi kuin vanhan ehjääminen. Suomessa uusi laturi olisi maksanut 690 eur. Vanha laturi pelleili aina silloin tällöin viime kesänä, joten siksi vaihdoin hiilet - en huvikseni varmuuden vuoksi! Odottelen vielä Jenkeistä startin korjaussarjaa, joka sisältää uudet hiilet, hiilisillan ja laakerit sekä muut pienemmät osat. Hintaa tuolla oli rahteineen karvan alle 15 euroa. Tiedän, että on milteinpä rikollista hankkia osat suoraan Jenkeistä, mutta ohuen lompakon kanssa ei ole juurikaan muuta mahdollisuutta :P

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Joulu 30, 2014 21:54 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 05, 2009 19:58
Viestit: 184
Raato kirjoitti:
Hintaa tuolla oli rahteineen karvan alle 15 euroa. Tiedän, että on milteinpä rikollista hankkia osat suoraan Jenkeistä, mutta ohuen lompakon kanssa ei ole juurikaan muuta mahdollisuutta :P


Se nyt on vaan rikollista olla maksamatta liikaa. Wanhaan hyvään aikaan (2003 tms) kun netistä ei vielä kaikkea saanut ja suorastaan pursunnut joka yhteydessä edullisia varaosia, niin kyllä sai Sumekolla hypätä Kilossa tilailemassa LTD:n varaosia, joita ei tietenkään oikeanlaisia löytynyt kirjasta, ja sai maksaa huikeasti sen melkein kuukauden odottelun päälle ja vielä kuunnella kuittailuja liian vanhasta pyörästä, että heitä kiinnostaisi oikeasti. Eikä H#ndamiehelläkään ollut juuri helpompaa, kun kirkkain silmin marmorimyyjältä tarjotaan tilatuksi VT:n jalkatapiksi samaisen liki kuukauden odottelun jälkeen VFR:n jalkatappia.

Luojan kiitos näinä päivinä saa itse tutkittua maailmalta, mikä mikin maksaa ettei joudu väkisin neuvostoaikaisen asiakaspalvelun omaavan ja öljysheikkien voittomarginaalit ylittävän marmoritiskin orjuuteen. Toki palvelevia ja kohtuuhintaisia kotimaisia yrittäjiä on myös löytynyt, mutta ei todellakaan joka kirkonkylälle.

Tarvikeosista puhumattakaan. Mietin tuossa, että mitä hemmettiä käyn paikalliskauppiaalla kysymässä tarvikeosia, kun sitä samaa Stormin kataloogia se alkaa selaamaan kuin minäkin. Joskus kyseessä ollen harvinaisen hyvän tutun, voi saada listahintaa halvemmalla tai vailla postikuluja, mutta usein kannattaa itse vain klikata, jahka on tietenkin tarkastanut liki samalla vaivalla paljonko vetten takaa sama maksaisi.

Tulipahan tilitettyä. Toivottavasti uusi laturi lataa.

_________________
ZZR1400 '09 Black
GPZ 900 R '86 - 636 puolat, ZX-10 koko keula, 5,5" ZX-9 takavanne ja jarru, +4 sytkä, 4-1, yms
ZL 1000 '87 Liki vakio ja liki ruma
Ex Z 750 Ltd twin '82/83, Ex Aprilia Tuareg 125 '88
Rock on rajaton riemu!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Joulu 31, 2014 13:35 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Niinpä, Sumekolta on ihan turha laturia mennä kyselemään, koska kyseessä on VoyagerXII:n ja Zephyr 1100:n osa - ja kumpaakaan ei ole Sumeko Suomeen tuonut (paitsi yhden 1100-Zephyrin). Yleensäkin Sumekon vakiovastaus on: ei oo hyllyssä, tilataan, kun jaksetaan. Tämä tietysti sen jälkeen, kun olet tehnyt myyjälle selkoa, mikä on VoyagerXII alias ZG1200 :ope:

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Joulu 31, 2014 18:18 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
Rikollista on se suomalaisen kauppiaan ahneus joka siirretään katteen muodossa tuotteen hintaan. Itämeren yliroudaus ja suuremmat (?) työvoimakulutkaan ei selitä hintaeroa esim. keskieurooppalaisiin. Ja kun ei ulkomaiset myyjätkään tappiolla myy.

Kun tähän vielä lisään että LÄHESTULKOON KAIKKI ongelmat, joihin olen verkkokaupoilla törmännyt, ovat liittyneet suomalaisiin toimijoihin niin ei tarvii ihmetellä että suuntaan aina aluksi ulkomaille tarjontaa tutkimaan. Meillä ollaan vuosia jäljessä palvelun laadussa. Prkl.

Ja sori...

Lisää huoltojuttua vaan. Omassa on jäljellä enää takanakin vaihto ja sekin sitten keväämmällä ennen kuin :moto:-kausi alkaa.

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Tammi 04, 2015 23:45 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Jälleen on edistytty laturia ja startin korjaussarjaa odotellessa. Tänään ahersin etuiskareiden kanssa eli ensin vaihdettiin öljyt (Neste ATF-X). Sitten värkkäsin vesijohtoputken solukumisesta suojaputkesta haitarikumien korvaavat suojaputket. Kun Voyagerissa on 41 millin keulaputket niin 42x13 millin putkesta tuli just sopivat suojat - ainakin näin teoriassa. Vinkin tähän innovatiivisyyden huippuun sain AVAn (American Voyager Association) nettisivuilta. Eikä kustannuksetkaan nousseet kovin korkealle, koska 2 metrin pätkä tätä solukumiputkea maksoi Siilin Putkipojilla 14 euroa ja risat.
Huomenissa voisi vaihtaa perän öljyt vaikka se vaatii melkoista lämmittämistä, jotta saa paksun hypoidiöljyn edes auttavasti juoksevaksi :P

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Tammi 06, 2015 19:16 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Nyt on peräöljyt vaihdettu - vanhat öljyt tuli perästä ulos tipoittain, kunnes hieman lämmitin perämurikkaa kuumailmapuhaltimella. Seuraavaksi vuorossa syylärinesteet eli Neste Oilin vihreä ulos ja Neste Oilin punaista tilalle keltaisen Bar's Leakin kera - jos saisi vaikka tukittua syylärin alalaidassa olevan pikkuvuodon. Laturia, startin korjaussarjaa ja H4-Led muuntosarjaa edelleen odottelen kuumeisesti.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Tammi 06, 2015 20:28 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Syylärin korjaus juottamalla on varmin tapa, jos vuotokohta on hitsattavissa. Tahtoo olla nuo kemialliset kikat aika väliaikaisia vaikutuksiltaan, lämpölaajeneminen pitää siitä huolen.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Tammi 12, 2015 22:35 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Remontti vaan jatkuu - laturi tuli tänään ja näyttää tosi hyvältä. Samoin LED-valosrja saapui ja nyt täytyy sanoa, että valotehoa on vähintäänkin riittävästi ja sarjan asennuskin naurettavan helppo - siitä vaan alkuperäinen lamppu pois, sarja tilalle ja piuhat kiinni, niin johan valkenee :P Vielä kun startin korjaussarja tulisi, niin pääsis kasaamistyöt todella käyntiin. Käytännön syyste on helpompu ensin asentaa startti ja sitten vasta laturi, koska ylimääräistä tilaa ei juurikaan ole.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Tammi 18, 2015 14:42 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Roope tuli tontille ja heti Larry sai huonoja vaikutteita. Laite oli jo melkein kasassa, kun laitoin myllyn käyntiin ja eikös vaan syylärin flektin propelli lähtenyt irti. Onneksi varastossa oli yksi ylimääräinen flekti eli ei muuta kuin katteet ja syyläri irti, jotta pääsi flektiin käsiksi. Ja tietysti syyläri alkoi vuotamaan asennuksen jälkeen, mutta keltainen Bar's Leaks näyttäisi olevan melko hyvä tilkeaine. Nyt tietysti joku ehdottaa syylärin tinaamista, mutta kun on mokoma muovipäätyinen, joten siksi pitää turvautua tilkeaineisiin.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Tammi 19, 2015 10:45 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1706
Paikkakunta: hyvinge
Varoituksen sana (tai pari): Tuppaa nuo syylarin paikkuumyrkkymömmöt ainakin enemmälti käytettynä tukkimaan lämmityslaitteen kennon... :P

:heppa:

_________________
W800 Special Edition, Parallel Twin "Pikkumöhkö" -12
***epämääräinen röykkiö KAWASAKI-osia***
***(TARJOTKAA JOTAIN KOKO LÄJÄSTÄ???***


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Tammi 19, 2015 12:10 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
hansci kirjoitti:
Varoituksen sana (tai pari): Tuppaa nuo syylarin paikkuumyrkkymömmöt ainakin enemmälti käytettynä tukkimaan lämmityslaitteen kennon... :P

:heppa:

Niinpä niin, mutta uuden syylärin hinta 690 eur on hiukka liikaa lompakolle :takoo:

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Tammi 19, 2015 12:27 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 05, 2009 19:58
Viestit: 184
hansci kirjoitti:
Varoituksen sana (tai pari): Tuppaa nuo syylarin paikkuumyrkkymömmöt ainakin enemmälti käytettynä tukkimaan lämmityslaitteen kennon... :P

:heppa:


Tämähän alkaa muistuttaa Renault-foorumia. Muistakaatten myös, että lievästi sökööntyneen kannentiivisteen kanssa selviää paikkuumömmöllä yhdistettynä termariin porattuun reikään. :pappa:

_________________
ZZR1400 '09 Black
GPZ 900 R '86 - 636 puolat, ZX-10 koko keula, 5,5" ZX-9 takavanne ja jarru, +4 sytkä, 4-1, yms
ZL 1000 '87 Liki vakio ja liki ruma
Ex Z 750 Ltd twin '82/83, Ex Aprilia Tuareg 125 '88
Rock on rajaton riemu!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Tammi 19, 2015 23:16 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Nyt on valittu laajasta syyläri-valikoimasta (3 kpl) se kaikkein paras ja asennettu se paikalleen. Syylärinesteet (50% punainen Neste XLC) sisällä ja käytetty kerran korkki auki flektin käynnistymiseen asti - nesteet pysyi sisällä. Pientä lisäaskatelua aiheutti 6 millinen pakkasnesteiden tyhjennuspultti, joka päätti katketa ihan kevyellä kiristyksellä. Sain ongittua loppupultin pois ja nyt ko. pultti on aivan uusi ja kiiltävä :P
Startin korjaussarja saapui eli huomenna voisi kunnostaa startin ja asennella katteita takaisin paikoilleen. Oikein hyvällä tuurilla LED-sarja tulisi ennen katteen kasaamista.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Tammi 20, 2015 10:50 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1706
Paikkakunta: hyvinge
Hei! Se "lämppärin kenno" -heitto oli tarkootettu ystävällismieliseksi herjaksi! Älä vaan sano, että SIINÄ ON LÄMPPÄRIKIN!!!??? :shock:

:heppa:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Tammi 20, 2015 15:32 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
hansci kirjoitti:
Hei! Se "lämppärin kenno" -heitto oli tarkootettu ystävällismieliseksi herjaksi! Älä vaan sano, että SIINÄ ON LÄMPPÄRIKIN!!!??? :shock:

:heppa:

No, en sano, mutta siinähän saattaisi olla ideaa :P Tosin syylärista ja koneesta virtaa lämmintä ilmaa välillä liiankin kanssa kuskin syliin, joten varsinainen lämppäri olisi suht' turha varuste ;D

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Tammi 22, 2015 00:18 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Ei aivan ollut niin hyvä tuuri, että olisi LEDejä päässyt asentelemaan, mutta startti on kuitenkin kasassa uudet hiilet sisällänsä ja hyvin pyörii :jump: Syylärin tiiviyskin tuli testattua korkki kiinni ja tiivis tuntuu olevan ja termari sekä flekti toimivat kuten pitääkin. Kevät siis lähenee ja ZG:n kasaus on ihan hyvällä mallilla.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Tammi 28, 2015 21:48 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Nyt on LED-ajovalokin (6000K, 3800lm) asennettu ja kate kasattu. Vielä olisi ilmanputsareiden vaihto K&N:n pariputsareihin ja samalla imukurkkujen pehmentäminen (tai tarvittaessa uusiminen) sekä 6Sigman Jetkitin asentaminen. Pitkällä siis ollaan, mutta ajokausihan on suhtä lähellä.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Helmi 20, 2015 15:33 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Se on valmiina ajokauteen eli ilmanputsarit ja suutinsarja asennettu ja imukurkutkin uusittu. Täytyy sanoa, että käy todella siististi ja reagoi kaasuun hyvin. Vielä ZG pitäisi pestä ja vahata, kunhan pahemmat jäät sulavat tallin ovien edestä.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 27 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com